Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80582
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door Tammy » 27 mar 2019, 08:01

Voor de liefhebbers, wie gaat het eerste kaartje kopen ? :mrgreen:

<<<<<<<<<<<<<

Afbeelding

Gemeenteraad unaniem: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1.

Zandvoort steekt 4 miljoen euro in maatregelen om de terugkeer van de Formule 1 naar het circuit in de badplaats mogelijk te maken. Als er in 2020, 2021 en 2022 geen Dutch Grand Prix wordt verreden in Zandvoort, gaat de investering niet door.

Dat heeft de Zandvoortse raad dinsdag unaniem besloten. Ruim de helft van het geld wordt gebruikt voor een verkeersplan, zodat het circuit optimaal bereikbaar is. De gemeente wil ook geld uitgeven aan tal van zogenoemde side-events die op racedagen georganiseerd zullen worden. Er wordt een nieuwe weg aangelegd om de verwachte verkeersdrukte te kunnen spreiden.

,,Zandvoort gaat Formule 1 ademen en uitstralen. Dit is iets groots en iets moois waar we trots op kunnen zijn’', zei verantwoordelijk wethouder Ellen Verheij-de Haas dinsdag. Zandvoort denkt dat de Formula One Managment Group (FOM) zeer binnenkort besluit of de Formule 1 weer naar Nederland komt.

De directie van het circuit streeft ernaar om van de Dutch Grand Prix het duurzaamste race-evenement ter wereld te maken. Omdat Zandvoort daar nog extra op gaat aandringen, ging ook GroenLinks akkoord met de investering. ,,Hoewel we beseffen dat de Formule 1 nooit echt duurzaam zal zijn.’'

Plaatsen als Bloemendaal en Heemstede maken zich zorgen over de verkeersdrukte die de Formule 1 zal veroorzaken. De wegen naar Zandvoort zitten nu op een mooie zomerdag al helemaal verstopt. Het verkeersplan waarvoor geld is uitgetrokken moet daar een einde aan maken. Verheij-de Haas: ,,We kunnen de bereikbaarheid van Zandvoort nu samen met de regio structureel verbeteren. Als de Formule 1 niet doorgaat, hebben we dat in elk geval voor elkaar.’'

Zandvoort komt internationaal op de kaart te staan als de Formule 1 doorgaat, denkt de gemeente. ,,We profiteren nu nog van de laatste Grand Prix die in 1985 op het circuit werd verreden’', aldus de VVD.

https://www.ad.nl/formule-1/gemeenteraa ... ~a67d5403/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door Fenna » 27 mar 2019, 08:37

Ik begrijp nog steeds niet dat Zandvoort de F1 krijgt.
Als je daar in de zomermaanden naar het strand wil, staat alles al muurvast en als er dan een race word gehouden word het helemaal een drama.
Het TT circuit in Assen is zonder verdere aanpassingen al gereed om op te racen, de infrastructuur is daar ook gunstiger, de bereikbaarheid is goed dus een win win situatie zou ik denken.
Maar ja, de invloed van ons prinsje hè met zijn 3D bioscoopbril, daar kunnen we niet omheen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80582
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door Tammy » 27 mar 2019, 08:40

Het schijnt inderdaad in Assen al kant en klaar te zijn om te racen.
Ik heb niks met de autosport maar velen zullen het mooi vinden dat de Formule 1 weer naar hier komt.
Maar wat je zegt Fenna , logisch is Zantvoort niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door Fenna » 27 mar 2019, 09:03

Ik heb er ook niks mee, maar zie het als een financiële en economische impuls voor de drie Noordelijk provincies.
Het zou ons op de internationale kaart zetten, goed voor de economie.
Het westen heeft op dat gebied al niet te klagen terwijl wij wel een boost kunnen gebruiken.
Ondanks het gelobby en dat hier geen investering nodig is van 4 milj. kon Drenthe het niet winnen van ons prinsje.
Ik vind sowieso dat hij met zijn kapitaal het niet zelf betaald heeft ronduit schandalig, 4 milj. is voor hem een eitje het circuit is tenslotte ook zijn eigendom.
Moet ik eens mee aankomen bij de gemeente om geld te investeren in mijn eigendom.
Onze gemeente wil dat wij allen van het gas af gaan en even 45.000 á 60.000 euro investeren aan onze huizen om dit doel te bereiken, dat kan ik ook niet op de gemeente verhalen, echt niet.
En die gast krijgt voor zijn bezit een bijdrage uit de gemeente kas van 4 milj. en schuift dat links- of rechtsom weer op het bordje van de burger.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80582
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door Tammy » 27 mar 2019, 09:42

Het klopt ook voor geen meter Fenna.
Helaas kan je er vrees ik niks aan doen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door univers » 27 mar 2019, 09:52

Is weer de Oranjes de zakken spekken.
Ze zijn zo corrupt als de pest.
Assen kan meer dan 100.000 bezoekers ontvangen, Zandvoort veel minder.
Vriendjes politiek is hier de orde van de dag.
Hoop dat ze het niet krijgen, ben zelf een groot fan van de F1.
Maar als ik die schijnheilige smoelwerken zie, heb ik al gegeten en gedronken.
Reken maar dat het weer geen zuivere koffie is.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door Fenna » 27 mar 2019, 10:00

'T is er al door Uni.
'T word Zandvoort.
:-(
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door gusteman » 27 mar 2019, 10:18

VVD Zandvoort schreef:
27 mar 2019, 08:01
,,We profiteren nu nog van de laatste Grand Prix die in 1985 op het circuit werd verreden’'
Zegt genoeg, dacht ik zo.

Toch is er nog een klein beetje hoop: alles hangt af van wat de F1 top zal beslissen
Als er in 2020, 2021 en 2022 geen Dutch Grand Prix wordt verreden in Zandvoort, gaat de investering niet door.
Grootste slijmballen zijn hier wel GroenLinks
De directie van het circuit streeft ernaar om van de Dutch Grand Prix het duurzaamste race-evenement ter wereld te maken. Omdat Zandvoort daar nog extra op gaat aandringen, ging ook GroenLinks akkoord met de investering. ,,Hoewel we beseffen dat de Formule 1 nooit echt duurzaam zal zijn.’'
Bereid tot alles om toch maar mee aan tafel te kunnen zitten ... je zal er als overtuigd ecologist maar voor gekozen hebben :roll:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door Fenna » 27 mar 2019, 10:30

gusteman schreef:
27 mar 2019, 10:18
VVD Zandvoort schreef: ↑,,We profiteren nu nog van de laatste Grand Prix die in 1985 op het circuit werd verreden’'
Zegt genoeg, dacht ik zo.
Dat willen wij ook wel in het Assen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80582
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door Tammy » 27 mar 2019, 10:36

Gusteman wat je zegt over GroenLinks daar kan ik het helemaal met je eens zijn. :post:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door univers » 27 mar 2019, 10:43

Grootste slijmballen zijn hier wel GroenLinks
Is het grootste gevaar, voor deze samenleving.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door herman50 » 27 mar 2019, 10:50

God god wat zitte we weerlekker bezig en dan het bedrag 4 mil. nou en gehoord over de´´ nieuwe Badkuip´´ ,,,kosten 444miljoen!!! en nou gaat er wéér een jaar overheen vpoor ze knne beginnen er moeten nog wat bedrijven worden uitgekocht, dus moeten er nog énkele miljoenen op tafel,,,, en wie betaald dat de burger <aka ik zei de gek> ..enne Zandvoort voor F1 Assen voor motorrace,, altijd geweest dus gewoon zo houwe fijne dag nog,,

en op een Formule E-lectric- hoef je helemaal niet te wachten, dit zijn ...races die alleen door steden gaan , wij hadden ooit zoiets hier Rotterdam , 100duizende bezoekers , er kwamen een paar boze (milieu) activisten en alles werd geschrapt ,, denk maar niet dat die vrachtwagens ook E types waren gewone benzine ,,en wat dan nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door Fenna » 27 mar 2019, 11:03

Tammy schreef:
27 mar 2019, 10:36
Gusteman wat je zegt over GroenLinks daar kan ik het helemaal met je eens zijn. :post:
schaar ik mij achter :post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door herman50 » 27 mar 2019, 11:13

sorry maar lees van alles behalve dit ,toch niet te verwaarloze dacht ik
De investering gaat alleen door als de Formule 1 vanaf 2020 ook echt weer naar het circuit in de badplaats komt. <<!!!!!!!

Het geld is onder meer bedoeld om de verwachte verkeersdrukte rond de Grand Prix in goede banen te leiden. Zo ligt er een plan voor de aanleg van een nieuwe weg. Daarnaast wil de gemeente het budget gebruiken om tijdens het raceweekend buiten het circuit verschillende evenementen op te zetten, zodat ondernemers in Zandvoort mee kunnen profiteren van de Grand Prix. <<!!!!!!
oke dan nu nog een fijne dag ;)
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door MetalPig » 27 mar 2019, 13:34

Fenna schreef:
27 mar 2019, 09:03
Ik heb er ook niks mee, maar zie het als een financiële en economische impuls voor de drie Noordelijk provincies.
Het zou ons op de internationale kaart zetten, goed voor de economie.
Het westen heeft op dat gebied al niet te klagen terwijl wij wel een boost kunnen gebruiken.
Ondanks het gelobby en dat hier geen investering nodig is van 4 milj. kon Drenthe het niet winnen van ons prinsje.
Allemaal goede argumenten, maar voor de FOM (Formula One Management) zijn die niet doorslaggevend; zij willen liever het circuit met Formule-1-historie.
Fenna schreef:Als je daar in de zomermaanden naar het strand wil, staat alles al muurvast en als er dan een race word gehouden word het helemaal een drama.
Als Zandvoort de race krijgt, dan wordt de infrastructuur verbeterd en daar hebben de strandgangers van de toekomst wellicht ook plezier van.
Fenna schreef:En die gast krijgt voor zijn bezit een bijdrage uit de gemeente kas van 4 milj.
'Die gast' krijgt helemaal niks. Dat geld wordt gebruikt voor het verbeteren van de infrastructuur en wordt dus niet in het eigendom van de prins geïnvesteerd.

En waar hebben we het nou helemaal over... 4 miljoen in 4 jaar.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door univers » 27 mar 2019, 13:57

En waar hebben we het nou helemaal over... 4 miljoen in 4 jaar.
Kan ik een mooie scootmobiel van kopen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door Fenna » 27 mar 2019, 15:50

Met jou argumenten eens Metalpig.
Zo had ik het nog niet gezien.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door Osiris » 27 mar 2019, 19:24

Hypocriet allemaal weer.
De klimaat terroristen in Den Haag willen iedereen ( gedwongen door steeds hogere autokosten op fossiele brandstof ) aan de elektrische auto over een aantal jaren.
Gaan de F1 wagens dan ook over op elektrisch vanwege de CO2 uitstoot ?
En die zal zeker niet gering zijn.

Als het geld oplevert mag er blijkbaar ineens met 2 maten gemeten worden....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door Osiris » 27 mar 2019, 21:13

MetalPig schreef:
27 mar 2019, 13:34
Fenna schreef:
27 mar 2019, 09:03
Ik heb er ook niks mee, maar zie het als een financiële en economische impuls voor de drie Noordelijk provincies.
Het zou ons op de internationale kaart zetten, goed voor de economie.
Het westen heeft op dat gebied al niet te klagen terwijl wij wel een boost kunnen gebruiken.
Ondanks het gelobby en dat hier geen investering nodig is van 4 milj. kon Drenthe het niet winnen van ons prinsje.
Allemaal goede argumenten, maar voor de FOM (Formula One Management) zijn die niet doorslaggevend; zij willen liever het circuit met Formule-1-historie.
Fenna schreef:Als je daar in de zomermaanden naar het strand wil, staat alles al muurvast en als er dan een race word gehouden word het helemaal een drama.
Als Zandvoort de race krijgt, dan wordt de infrastructuur verbeterd en daar hebben de strandgangers van de toekomst wellicht ook plezier van.
Fenna schreef:En die gast krijgt voor zijn bezit een bijdrage uit de gemeente kas van 4 milj.
'Die gast' krijgt helemaal niks. Dat geld wordt gebruikt voor het verbeteren van de infrastructuur en wordt dus niet in het eigendom van de prins geïnvesteerd.

En waar hebben we het nou helemaal over... 4 miljoen in 4 jaar.
Scheveningen en andere badplaatsen gaan het een stuk drukker krijgen met de verjaagde badgasten ,
die niet op het oorverdovende lawaai zitten te wachten tijdens hun zonnige vrije dag aan het Zandvoortse strand.
Oorzaak en gevolg is waarschijnlijk weer goed over nagedacht.
Ach, Euro tekens in de ogen....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door herman50 » 28 mar 2019, 07:35

Gaan de F1 wagens dan ook over op elektrisch vanwege de CO2 uitstoot ? .... dat gebeurt al Osiris er rijd al zeker 2 jaar een Formule E -nergy- ,, alleen die kunnen ivm met de grasmaaimotoren maar 45 minuten racen plus 1ronde ..in de race zijn ze wel ´verplicht´ 2x over de ´oplaad zone´/attack mode´
Afbeelding


te rijden dat de accu's´ weer bijgevuld worden ,, alleen het geluid is niet te harden een harde eentonig gefluit dus liever de gewone F1 ..op Zandvoort ........
nou heb ander bij RTL7 al vele races gezien van toerwagens,,, én je kon op de -lege- tribunes het woord ASSEN lezen ,,,en dan,, een F1 race magwél in Assen met dat ´´ ergerlijke´´ geluid?? :peace:
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie