5 G

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

5 G

Bericht door Osiris » 04 apr 2019, 21:50

The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: 5 G

Bericht door MetalPig » 05 apr 2019, 08:09

Oh dat plaatje ziet eruit alsof er een gebalanceerd, genuanceerd en onderbouwd verhaal achter zit. Ik ga niet kijken.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: 5 G

Bericht door Fenna » 05 apr 2019, 09:37

https://www.aivd.nl/actueel/nieuws/2018 ... -wegens-5g
Onderzoek naar verplaatsing satellietstation wegens 5G
Nieuwsbericht | 24-12-2018 | 07:00

De ministeries van Defensie en Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties onderzoeken op dit moment de haalbaarheid van verplaatsing van het satellietgrondstation in het Friese Burum. De Nederlandse inlichtingen- en veiligheidsdiensten gebruiken het station voor onderschepping van satellietcommunicatie.

Afbeelding
Schotelantenne op de lucht gericht.

Satellietcommunicatie cruciaal voor bescherming nationale veiligheid
Het grondstation gebruikt de 3,5 GHz-frequentieband en die wordt op termijn ook opengesteld voor publiek 5G-gebruik. Dit is de volgende generatie mobiele communicatie.

Het onderscheppen van satellietcommunicatie levert onmisbare informatie op, cruciaal voor de nationale veiligheid. Satellietonderschepping is van groot belang binnen het cyberdomein. Ook statelijke actoren maken gebruik van satellieten voor het uitvoeren van digitale aanvallen. Regelmatig worden zo infecties en hacks ontdekt.

Ook de communicatie tussen leden van terroristische organisaties waarbij berichten die vanuit het buitenland naar Nederland worden verzonden, kunnen worden geïntercepteerd. Daarnaast is de informatie nodig voor de veiligheid van uitgezonden militairen en het slagen van missies.

Grote economische en maatschappelijk verwachtingen van 5G
De verwachtingen van 5G voor civiel gebruik zijn groot. Dit vanwege de mogelijkheden voor toekomstige economische en maatschappelijke behoeften. De 3,5 GHz-band is in Europees verband aangewezen voor 5G. Naar verwachting wordt deze band een van de eersten waar 5G in wordt toegepast. Nederland moet, net als alle andere EU-lidstaten, uiterlijk op 31 december 2020 voldoende ruimte hebben vrijgemaakt in de 3,5 GHz-band voor draadloos breedband.

Mogelijke verplaatsing satellietgrondstation
TNO heeft onderzoek gedaan naar het samengaan van 5G-netwerken en satellietinterceptie in Burum. De conclusie is dat de twee niet zonder ernstige hinder samen de 3,5 GHz-band kunnen gebruiken.

Op dit moment worden om die reden de mogelijkheden verkend om (een deel van) het satellietgrondstation te verplaatsen. Het gaat om een verkenning naar verhuizing naar het buitenland, omdat binnen Nederland geen storingsvrije locaties zijn. Een eventuele verplaatsing is complex. Er wordt gekeken naar juridische en technische haalbaarheid, tijdsduur en de kosten. Verplaatsing van het grondstation staat dus nog niet vast.

Draagvlak creëren
De haalbaarheid van verplaatsing is ook afhankelijk van (politieke) instemming van het betreffende land. Een speciale gezant met kennis van en ervaring in de inlichtingenwereld gaat bij de beoogde partnerlanden draagvlak creëren.

Aan het einde van het eerste kwartaal 2019 wordt de Nota Mobiele Communicatie gepubliceerd. Hierin wordt definitief duidelijkheid gegeven over de haalbaarheid van verplaatsing.

Kamerbrief van staatssecretaris EZK over 3,5 GHz-band
Kamerbrief staatssecretaris EZK over toekomst 3,5 GHz-band en schotels in Burum
Kamerbrief van staatssecretaris Keijzer van Economische Zaken en Klimaat, mede namens minister Ollongren (BZK) en minister ...

Kamerstuk: Kamerbrief | 24-12-2018
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: 5 G

Bericht door MetalPig » 05 apr 2019, 09:47

Het grondstation gebruikt de 3,5 GHz-frequentieband en die wordt op termijn ook opengesteld voor publiek 5G-gebruik.
Oh kijk, we worden al sinds jaar en dag vanuit satellieten bestookt met 5G-straling.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: 5 G

Bericht door Fenna » 05 apr 2019, 09:52

Juist.
En er iets aan veranderen doen we toch niet.
Niemand wil terug naar het stenen tijdperk Toch?
Alhoewel het soms best lekker rustig is zonder alle informatie die op ons afgevuurd word middels internet en mobiele telefoon.
Maar daar heb jezelf dan ook weer een keuze in om deze uit te zetten.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: 5 G

Bericht door MetalPig » 05 apr 2019, 11:28

Zuid-Korea heeft sinds eergisteren een commercieel 5G-netwerk. Wanneer kunnen we de massasterfte verwachten?

https://www.nu.nl/mobiel/5826147/zuid-k ... k-uit.html
Laatst gewijzigd door MetalPig op 05 apr 2019, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: 5 G

Bericht door Gast1 » 05 apr 2019, 11:52

:grin:

Ik ga maar eens een stuk fietsen ...
Veel te mooi weer om binnen te blijven. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: 5 G

Bericht door Osiris » 05 apr 2019, 15:22

MetalPig schreef:
05 apr 2019, 11:28
Zuid-Korea heeft sinds eergisteren een commercieel 5G-netwerk. Wanneer kunnen we de massasterfte verwachten?

https://www.nu.nl/mobiel/5826147/zuid-k ... k-uit.html
Zeer binnenkort.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: 5 G

Bericht door MetalPig » 05 apr 2019, 15:24

Osiris schreef:
05 apr 2019, 15:22
MetalPig schreef:
05 apr 2019, 11:28
Zuid-Korea heeft sinds eergisteren een commercieel 5G-netwerk. Wanneer kunnen we de massasterfte verwachten?

https://www.nu.nl/mobiel/5826147/zuid-k ... k-uit.html
Zeer binnenkort.
Volgende week?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 5 G

Bericht door univers » 05 apr 2019, 15:25

eerst door de mens zelf, dan neemt de natuur het over.
Volgende week?
Is geen uitverkoop. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: 5 G

Bericht door MetalPig » 12 apr 2019, 14:23

Osiris schreef:
05 apr 2019, 15:22
MetalPig schreef:
05 apr 2019, 11:28
Zuid-Korea heeft sinds eergisteren een commercieel 5G-netwerk. Wanneer kunnen we de massasterfte verwachten?

https://www.nu.nl/mobiel/5826147/zuid-k ... k-uit.html
Zeer binnenkort.
Nu?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 5 G

Bericht door univers » 12 apr 2019, 14:55

Als ju nu begint met aftellen 1000000000.
Ik hoor je wel als het zover is. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

4l13N

Re: 5 G

Bericht door 4l13N » 13 apr 2019, 14:47

Koeien zien er misschien niet uit als wandelende barometers, maar voor wat betreft 5G zijn ze dat wel degelijk. Zij merken wanneer er in hun omgeving wordt getest met de levensgevaarlijke 5G straling en beginnen zich dan ook prompt vreemd te gedragen.

https://www.melkvee.nl/artikel/191780-k ... 0406_MV_NB

Iedereen weet dat dieren veel meer horen en voelen als een mens, maar als een koe al zo reageert op 5G-straling, waar zijn we dan in hemelsnaam mee bezig? Alles om de mensheid maar te voorzien van snel-draadloos internet, en intussen maken wij onszelf ermee kapot. Het is schrikbarend hoe onwijs veel WIFI spots er zijn. Loop bijvoorbeeld eens met je mobiel scannend naar WIFI-netwerken in een winkelstraat, bijna elke winkel heeft er 1. Het is toch de bedoeling dat mensen winkelen, en niet internetten in de winkels.

gusteman

Re: 5 G

Bericht door gusteman » 13 apr 2019, 17:31

4l13N schreef:
13 apr 2019, 14:47
Loop bijvoorbeeld eens met je mobiel scannend naar WIFI-netwerken in een winkelstraat, bijna elke winkel heeft er 1. Het is toch de bedoeling dat mensen winkelen, en niet internetten in de winkels.
En tijdens dat winkelen maken de mensen gebruik van een app op hun smartphone waarmee ze hun getrouwheidskaart kunnen oproepen; betalen doen ze ook al meer en meer met de smartphone, dus de winkels zijn bijna verplicht om die WiFi spots te voorzien.

Van zodra de burger het gezonde verstand heeft om die smartphones in de recyclage container te gooien zal je wel zien dat die WiFi spots heel snel weer verdwijnen.

Maar ja, iedereen vindt zo'n smartphone zo ontzettend belangrijk, ik zie dat zelfs jij er ook één hebt.

Nou, ikke lekker niet, ik hoef geen apparaatje dat alles voor mij regelt en voortdurend aan iedereen laat weten waar ik ben en wat ik er doe.
Ik heb een gewone GSM om mobiel bereikbaar te zijn ... ik neem die trouwens enkel mee wanneer ik naar het ziekenhuis moet voor mijn zes-wekelijkse kuur, voor de rest ligt die gewoon naast mijn PC die via kabel aan het net is aangesloten.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: 5 G

Bericht door Vitharr » 13 apr 2019, 18:42

gusteman schreef:
13 apr 2019, 17:31
En tijdens dat winkelen maken de mensen gebruik van een app op hun smartphone waarmee ze hun getrouwheidskaart kunnen oproepen; betalen doen ze ook al meer en meer met de smartphone, dus de winkels zijn bijna verplicht om die WiFi spots te voorzien.
Vergeet de gedragsanalyse van de koper niet. Via het interne wifi netwerk worden zaken als de route die je loopt en hoe lang je bij bepaalde schappen blijft staan 'anoniem' opgeslagen zodat de winkelformule geoptimaliseerd kan worden. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

4l13N

Re: 5 G

Bericht door 4l13N » 13 apr 2019, 19:37

gusteman schreef:Maar ja, iedereen vindt zo'n smartphone zo ontzettend belangrijk, ik zie dat zelfs jij er ook één hebt.
Hoe kom je er bij dat ik er ook een heb?

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: 5 G

Bericht door Osiris » 13 apr 2019, 21:07

4l13N schreef:
13 apr 2019, 19:37
gusteman schreef:Maar ja, iedereen vindt zo'n smartphone zo ontzettend belangrijk, ik zie dat zelfs jij er ook één hebt.
Hoe kom je er bij dat ik er ook een heb?
Ben ik ook wel benieuwd naar .
Met slechts een simpele GSM en PC met kabelaansluiting.
Mag toch aannemen dat bepaalde privacy data hier op het forum voldoende afgeschermd worden ?? [think]
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: 5 G

Bericht door gusteman » 14 apr 2019, 10:29

Vitharr schreef:
13 apr 2019, 18:42
gusteman schreef:
13 apr 2019, 17:31
En tijdens dat winkelen maken de mensen gebruik van een app op hun smartphone waarmee ze hun getrouwheidskaart kunnen oproepen; betalen doen ze ook al meer en meer met de smartphone, dus de winkels zijn bijna verplicht om die WiFi spots te voorzien.
Vergeet de gedragsanalyse van de koper niet. Via het interne wifi netwerk worden zaken als de route die je loopt en hoe lang je bij bepaalde schappen blijft staan 'anoniem' opgeslagen zodat de winkelformule geoptimaliseerd kan worden. :wink:
Inderdaad, beste Vitharr, en daarnaast wordt er nog een massa aan andere informatie gedeeld via deze netwerken ... moesten mensen echt een duidelijk beeld hebben van hoe zij hun eigen privé leven op straat gooien dan kieperden zij die smartphone meten het raam uit. [jaja]

gusteman

Re: 5 G

Bericht door gusteman » 14 apr 2019, 10:36

4l13N schreef:
13 apr 2019, 19:37
gusteman schreef:Maar ja, iedereen vindt zo'n smartphone zo ontzettend belangrijk, ik zie dat zelfs jij er ook één hebt.
Hoe kom je er bij dat ik er ook een heb?
Nou, gewoon lezen en interpreteren.
4l13N schreef:
13 apr 2019, 14:47
Loop bijvoorbeeld eens met je mobiel scannend naar WIFI-netwerken in een winkelstraat, bijna elke winkel heeft er 1.
Kan ook best dat mijn interpretatie onjuist is, maar dan laat je dat gewoon weten hoor.
Ik ging er van uit, zoals je het schreef, dat je verhaalde vanuit eigen ervaring ... wees nu eens eerlijk, wat je schreef behelst echt het absolute minimum aan informatie; duidelijkheid laat te wensen over waardoor de lezer weinig andere keus heeft dan interpretatie.
Zelf kan ik met mijn Nokia GSM geen WiFi netwerken opsporen, zodoende ...

gusteman

Re: 5 G

Bericht door gusteman » 14 apr 2019, 10:41

Osiris schreef:
13 apr 2019, 21:07
Ben ik ook wel benieuwd naar .
Met slechts een simpele GSM en PC met kabelaansluiting.
Mag toch aannemen dat bepaalde privacy data hier op het forum voldoende afgeschermd worden ?? [think]
Oei ..... :shock: ..... bespeur ik hier een vorm van David Icke conditionering?

Denk jij een mol te hebben ontdekt?

Een instigator van de overheid?

Een smerige onderduimse trol?

Grappig ..... ware het niet dat dit in werkelijkheid heel erg droevig is ... hééééél erg droevig.

Het complot denken heeft jouw geest behoorlijk aangetast, beste Osiris ... en ik vrees dat je verloren bent voor de mensheid.

Plaats reactie