OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door MetalPig » 11 apr 2019, 08:43

Berjan schreef:
10 apr 2019, 22:53
Dus het is niet eens een bedreiging,
Eigenlijk ben ik het daar wel mee eens.

"Als je Thierry dood wilt schieten, zeg dan paf."
Ze roept eigenlijk dus alleen maar de mensen die Thierry dood willen schieten op om zich bekend te maken door "paf" te roepen. De autoriteiten zouden haar dankbaar moeten zijn.

gusteman

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door gusteman » 11 apr 2019, 09:22

Vreemd hoe een op zich belachelijk incident zoveel commotie kan teweeg brengen.

Eventjes een vraagje aan de leden die binnen dit onderwerp actief zijn:

los van de eventueel aanwezige eigen vooroordelen betreffende 'het doelwit' had ik graag even geweten wie van jullie voelt zich geroepen om Thierry Baudet geweld aan te doen (onder om het even welke vorm) door het geroep van die vrouw?

MetalPig schreef:
11 apr 2019, 08:43
De autoriteiten zouden haar dankbaar moeten zijn.
Eigenlijk wel, ja, dus ... :post:


Offtopic: Tammy schreef: Over welke andere mensen heb je het ?

Mag ik jou proficiat wensen, lieve Tammy, voor de aandacht die jij besteedt aan je grammatica?
Want nog niet zo lang geleden had jij hier geschreven 'anderen mensen' dus ... driewerf hoera voor de inspanning. [clap] [clap] [clap]

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door Tammy » 11 apr 2019, 09:41

Dat woord heb ik onthouden Gusteman. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door herman50 » 11 apr 2019, 10:01

Ze vallen wel weer in een zwart gat -o niet dat ene wat gevonde is nou- als het weer wat beter gaat en men tevredener word anders staat er wel een nieuwe Messias op ,,,,tjsa ze hebben ondertusse wel een aardig bedrag op de bankrekeningen staan ,, maar goed ......fijne dag
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door herman50 » 11 apr 2019, 11:45

wat gebeurt er nou als B. de Europeese leiders ´gekken´ noemt??
Baudet: 'EU-leiders zijn gekken'

http://www.msn.com/nl-nl/video/nieuws/b ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door Gast1 » 11 apr 2019, 11:50

herman50 schreef:
11 apr 2019, 07:43
komt die rare weer
Welke rare Herman, wie bedoel je daarmee?

Hé, je hebt die opmerking weer weggehaald zie ik ... [think]

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door univers » 11 apr 2019, 11:58

De opmerking staat er nog steeds.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door Gast1 » 11 apr 2019, 12:16

Ja, ik zie het ... staat op de eerste pagina.
Welnu ... dan staat mijn vraag nog steeds.

Dank voor de opmerking Uni.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door herman50 » 11 apr 2019, 12:53

beste Gast1, als je even op de vorige paina kijkt bij ´die rare´en dan recht omhoog gaat staan er een 2e naam Herman50 ,,dezelfde als die hier bij staat vermeld dus snap je enig zins wie ik bedoel enne ben nou
zo´n 1 1/2 jaar aanval vrij en wil ik heel graag zou houwe , dusse fijne dag nog iedereen
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door univers » 11 apr 2019, 13:01

Herman.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door Vitharr » 11 apr 2019, 13:47

gusteman schreef:
11 apr 2019, 09:22
los van de eventueel aanwezige eigen vooroordelen betreffende 'het doelwit' had ik graag even geweten wie van jullie voelt zich geroepen om Thierry Baudet geweld aan te doen (onder om het even welke vorm) door het geroep van die vrouw?
Heel eerlijk heb ik dat zelf meer richting Antifa. Ik ben daar serieus allergisch voor. Beroepsmatig moet ik alert zijn voor extreem links. Wat mij persoonlijk mateloos irriteert in deze kwestie is het verschuilen en het terugkrabbelen.

Maar wat je vraag in het algemeen betreft; ik geloof niet dat jij denkt dat er geen personen bestaan die dit soort uitspraken wel als motivatie zien. Ik denk dat deze vrouw als voorbeeld is gebruikt en dat steun ik wel.

Voor de duidelijkheid; ik heb een bloedhekel aan Baudet. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door univers » 11 apr 2019, 14:07

Voor de duidelijkheid; ik heb een bloedhekel aan Baudet.
Waarom ?
Omdat hij met een aardappel in zijn bek praat ? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door Tammy » 11 apr 2019, 15:02

gusteman schreef: ↑do apr 11, 2019 9:22 am
los van de eventueel aanwezige eigen vooroordelen betreffende 'het doelwit' had ik graag even geweten wie van jullie voelt zich geroepen om Thierry Baudet geweld aan te doen (onder om het even welke vorm) door het geroep van die vrouw?
Wat Vitharr al zei er zijn mensen die dit wel als motivatie zien.
Mensen die haar geloven dat het een grap was zien de impact niet wat dit soort figuren op labiele personen kunnen hebben.
Maar goed ieder zijn visie erop.
Dit soort figuren mogen van mij zes maanden brommen in de cel.
Kijk Berjan ik zeg het weer heeeeeeel doordacht hoor. :mrgreen:
Helaas is het een taakstrafje weer geworden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door Vitharr » 11 apr 2019, 16:03

univers schreef:
11 apr 2019, 14:07
Voor de duidelijkheid; ik heb een bloedhekel aan Baudet.
Waarom ?
Omdat hij met een aardappel in zijn bek praat ? :mrgreen:
Dat is ook al een reden. :mrgreen:

Maar bij mij ging het mis met het Oekraïne-referendum. Ik heb daar serieuze tijd en energie ingestoken en heb 'Nee' gestemd. Vervolgens zie ik de kop van die braakbal verkondigen dat mijn Nee stem een duidelijk Nee tegen Europa zou zijn en dat hij zich wel even op zou werpen als voorvechter van die duidelijke uitslag. Ik heb hem toen een hele nette boze brief geschreven maar hij had niet eens het fatsoen om te antwoorden. Maar vanwege die zelfoverschattende arrogantie moet ik hem dus niet.

Mijn Nee was een pro-Putin Nee, geen pro-Baudet Nee! :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door Gast1 » 11 apr 2019, 17:11

herman50 schreef:
11 apr 2019, 12:53
beste Gast1, als je even op de vorige paina kijkt bij ´die rare´en dan recht omhoog gaat staan er een 2e naam Herman50 ,,dezelfde als die hier bij staat vermeld dus snap je enig zins wie ik bedoel enne ben nou
zo´n 1 1/2 jaar aanval vrij en wil ik heel graag zou houwe , dusse fijne dag nog iedereen
Helder Herman, fijn dat je al anderhalf jaar aanval-vrij bent ;P!

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door Berjan » 11 apr 2019, 22:57

Tammy schreef:
11 apr 2019, 01:09
Natuurlijk Berjan vind jij mijn uitspraken ondoordacht.
Dat mag jij vinden.
Alleen ik spreek mijn mening heel doordacht uit, dat jij jezelf niet kan vinden in mijn antwoord kan ik ook niks aan doen. :mrgreen:
Zo natuurlijk is dat niet Tammy. Misschien dat jij vaak ondoordachte opmerkingen doet? Dan is het wel logisch, maar zelf beticht ik weinig mensen van ondoordachtheid..


Tuurlijk vind jij het zielig dat ze straf krijgt.
Waar heb ik gezegd dat ik het zielig vind? Ik wilde enkel wijzen op het feit dat als je iemand een straf geeft omdat ze zegt "...... zeg dan pang" dat je dan op een glijdende schaal bezig bent. Dan ben je bezig een precedent te scheppen. Tevens heb jij het in jouw betoog veelal over doodsbedreiging, maar die vrouw heeft nooit iets aan bedreiging gedaan. Of ben jij bang als iemand pang zegt? Kinderen spelen oorlogje op straat, die roepen pang, pang. Het leger gebruikt geen kogels meer maar ze moeten pang roepen. Naar mijn weten zijn daar (nog) geen dodelijk slachtoffers bij gevallen. Dus het idee van doodsbedreiging is totaal uit de lucht gegrepen en totale waanzin. Vooral als je hier dan zes maanden voor wil geven. Wat geef je dan voor effectieve moord? Eerst de elektrische stoel en dan nog eens levenslang? We gaan weer terug naar de middeleeuwen met jouw idee.

Ik kijk heel anders tegen deze zaak aan en laat me niet misleiden door haar zogenaamde excuses en dat ze alleen maar Pang zei voor de grap.
Dit soort mensen die zich zo laf ook nog eens bedekken ( bang misschien dat ze toch opgepakt zou worden met haar oproep ? ) roepen op tot geweld, blijf jij maar denken dat deze vrouw het allemaal niet zo bedoelde.
Ik vind het best .
Nogmaals, je bent niet goed bij je hoofd als je in "zeg pang" oproepen tot geweld ziet.
En als je denkt dat het bedekken van jezelf te maken heeft met angst om opgepakt te worden dan snap je die cultuur gewoon niet. Daar bedekken ze zich altijd, vooral in demonstraties. Hoort er schijnbaar bij.
Komt nog bij dat mensen die zich bedekken echt wel meteen kunnen worden opgepakt. Niet later via beelden, maar wel meteen bij de daad...

Tevens schijn je niet te beseffen dat een mens dit best in een opwelling kan doen en dan na drie tellen er weer spijt van hebben maar dan is het te laat. Dus om hier nou straf voor te geven, en te denken dat het voorbedachte rade is. Als je een aanslag pleegt, dan is het voorbedacht. Dan moet je allerlei dingen doen, zoals wapens kopen, bij het slachtoffer komen, en dan heb je tijd genoeg om erover na te denken en ervan af te zien. Maar je mond heb je altijd bij je. Dus je kan zo ineens er iets uitfloepen en daar alweer spijt van hebben.


Hier kan ik je niet volgen.
Over welke andere mensen heb je het ?
Als linkse mensen van erge dingen beticht worden en als die met de dood bedreigd worden. Daar heb ik het over. Maar volgens mij ben jij een rechts persoon (niet extreem maar wel hangend naar) en iedere keer als een rechts persoon iets overkomt hoor ik jou hier schande van spreken.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door Berjan » 11 apr 2019, 23:06

Tammy schreef:
11 apr 2019, 15:02
Wat Vitharr al zei er zijn mensen die dit wel als motivatie zien.
Mensen die haar geloven dat het een grap was zien de impact niet wat dit soort figuren op labiele personen kunnen hebben.
Maar goed ieder zijn visie erop.
Dit soort figuren mogen van mij zes maanden brommen in de cel.
Kijk Berjan ik zeg het weer heeeeeeel doordacht hoor. :mrgreen:
Helaas is het een taakstrafje weer geworden.
Misschien wel heel doordacht, maar erg ver kom je er niet mee. Mijn inziens althans.
Je kan niet iemand straffen voor iets wat iemand NIET heeft gezegd omdat een labiel persoon ermee aan de haal kan gaan. Zij heeft nooit opgeroepen tot moord of andere bedreiging. En dat is hier het punt waar het om draait. Ze heeft gezegd ".....zeg pang"... Geen leuke grap, maar ook geen bedreiging..

Labiele personen hebben ook geen enkele reden nodig om tot geweld over te gaan. Daarom heten ze ook labiel.
Ik heb ooit een docu gezien over een man die vermoord was. Bleek later alleen maar te zijn omdat een vent hem "niet goed uit zijn ogen vond kijken". Zullen we kijken dan ook maar strafbaar maken? Schijnen labiele personen ook een reden voor te zien om iemand te vermoorden.

En als je deze vrouw zes maanden in de cel wilt, wat te denken van die rechtse idioten die op fora schrijven dat de "linkse elite opgeknoopt dient te worden"? Of dat er een tweede "Franse revolutie" moet komen en de linkse elite op het schavot moet komen? Lijkt mij ook oproepen tot geweld, en dan nog echt in plaats van tussen de oren van bepaalde zere tieltjes..

Op ninefornews kom ik dit soort teksten geregeld tegen en ook op xandernieuws. Toevallig twee rechtse sites met een haat tegen alles wat links is.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door Berjan » 11 apr 2019, 23:22

Gast1 schreef:
11 apr 2019, 02:32
Dat laatste is dan ook een drieletterwoordensmoes.
Helemaal met je eens Tammy :post:
Wat hebben jullie toch ook weer eens vooroordelen. Hoe weet jij of die vrouw wel of geen spijt heeft? Ze kan het toch in een opwelling gedaan hebben? Ik roep weleens wat in een opwelling, en ik schrijf hier ook weleens wat in een opwelling. En daar kan je na drie seconden al spijt van hebben. Maar sommigen hier willen haar hier voor zes maanden laten brommen. Dat is toch buiten alle proporties? Ik heb eens een pb geschreven naar iemand dat ik een van bommel ding wilde doen. Meteen nadat ik het had verzonden had ik al spijt. Gelukkig dat de politie (die in mijn misplaatste grap van "van bommel ding" bommelding had gelezen) nog wel oog had voor de hele situatie. Daardoor bleef mij een strafblad bespaard. Zo weet ik dat mislukte grappen kunnen uitmonden in erge dingen. En sommigen maar roepen "kruisig hem/haar"!

Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.
Gast1 schreef:
11 apr 2019, 03:21
Tuurlijk Tammy, waarom zou ze zich anders onherkenbaar maken, toch?
Ik kan merken dat oudere mensen hier reageren. Totaal niet weten dat er vele mensen zijn die zich onherkenbaar maken, vooral in demonstraties. Zonder dat ze perse iets slechts van plan zijn.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door Berjan » 11 apr 2019, 23:22

dubbelpost

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door Tammy » 12 apr 2019, 03:08

Berjan schreef :
Zo natuurlijk is dat niet Tammy. Misschien dat jij vaak ondoordachte opmerkingen doet? Dan is het wel logisch, maar zelf beticht ik weinig mensen van ondoordachtheid..
Ik heb je net verteld dat ik doordachte opmerkingen maak, begrijpend lezen schijnt ook een kunst te zijn maar goed.

Waar heb ik gezegd dat ik het zielig vind? Ik wilde enkel wijzen op het feit dat als je iemand een straf geeft omdat ze zegt "...... zeg dan pang" dat je dan op een glijdende schaal bezig bent. Dan ben je bezig een precedent te scheppen. Tevens heb jij het in jouw betoog veelal over doodsbedreiging, maar die vrouw heeft nooit iets aan bedreiging gedaan. Of ben jij bang als iemand pang zegt? Kinderen spelen oorlogje op straat, die roepen pang, pang. Het leger gebruikt geen kogels meer maar ze moeten pang roepen. Naar mijn weten zijn daar (nog) geen dodelijk slachtoffers bij gevallen. Dus het idee van doodsbedreiging is totaal uit de lucht gegrepen en totale waanzin. Vooral als je hier dan zes maanden voor wil geven. Wat geef je dan voor effectieve moord? Eerst de elektrische stoel en dan nog eens levenslang? We gaan weer terug naar de middeleeuwen met jouw idee.
Zielig in die zin dat het OM toch straf heeft voorgesteld waar jij het niet mee eens bent.
Waarom hamer jij op dat woordje Pang ?
Mij gaat het om de zin daarvoor en daarna Pang Berjan.

Dat Pang woord interesseert mij niet als hoofdzaak wel wat daarvoor word gezegd.
De combinatie dus.
Maar jij was misschien nog niet geboren toen Pim Fortuyn werd vermoord dus kan je ook heel het plaatje misschien niet echt snappen waarom deze vrouw vervolgd word.
En voor moord geef ik levenslang als ik het voor het zeggen had.
Jij niet natuurlijk, taakstrafje zeker.

Nogmaals, je bent niet goed bij je hoofd als je in "zeg pang" oproepen tot geweld ziet.
En als je denkt dat het bedekken van jezelf te maken heeft met angst om opgepakt te worden dan snap je die cultuur gewoon niet. Daar bedekken ze zich altijd, vooral in demonstraties. Hoort er schijnbaar bij.

Ach ik snap de cultuur niet volgens jou.
Laat ik hem toch donders goed snappen maar jouw naïviteit is bijna aandoenlijk.
En nogmaals het gaat niet alleen om het woord Pang bij mij.

Tevens schijn je niet te beseffen dat een mens dit best in een opwelling kan doen en dan na drie tellen er weer spijt van hebben maar dan is het te laat. Dus om hier nou straf voor te geven, en te denken dat het voorbedachte rade is.

Ach natuurlijk ze heeft er niet over nagedacht en riep het in een opwelling.........................het is midden in de nacht nu Berjan en door jou kan ik straks niet meer slapen want ik zit me rot te grinneken om jouw opmerking. :mrgreen:
Ongelooflijk dat je dat zelf gelooft.
Als linkse mensen van erge dingen beticht worden en als die met de dood bedreigd worden. Daar heb ik het over. Maar volgens mij ben jij een rechts persoon (niet extreem maar wel hangend naar) en iedere keer als een rechts persoon iets overkomt hoor ik jou hier schande van spreken.

Hangend naar ?......................

Jij hebt zo`n naieve kijk op deze zaak dat ik je deze uiterst domme opmerking vergeef, je kan er niks aan doen.
En ik zal je nog iets vertellen.

Ik heb een hekel aan Groenlinks en Klaver , vreselijke partij vind ik het.
Zoals er mensen zijn die de VVD en Rutte vreselijk vinden enz.
Maar als die vrouw in die demonstratie zo zou hebben geroepen naar Klaver zou ik precies hetzelfde reageren.
Dat is iets wat jij niet zal snappen aangezien je een bepaald beeld van mij hebt en dat geeft niet.
Als ik het maar snap.

Als Klaver dit had meegemaakt zou ik net zo kwaad zijn ook al heb ik een hekel aan die jongen.
Ik wens hem en zijn partijmensen een lang en gelukkig leven in goede gezondheid toe.
Zonder idiote verwensingen die gevaarlijk kunnen zijn voor het beroep wat ze uitoefenen.

Rechts of links, het zal me een worst wezen Berjan.
Bedreiging is bedreiging of oproepen tot geweld is altijd fout.

Misschien wel heel doordacht, maar erg ver kom je er niet mee. Mijn inziens althans.
Je kan niet iemand straffen voor iets wat iemand NIET heeft gezegd omdat een labiel persoon ermee aan de haal kan gaan. Zij heeft nooit opgeroepen tot moord of andere bedreiging. En dat is hier het punt waar het om draait. Ze heeft gezegd ".....zeg pang"... Geen leuke grap, maar ook geen bedreiging..

Daar denkt het OM schijnbaar anders over.

En als je deze vrouw zes maanden in de cel wilt, wat te denken van die rechtse idioten die op fora schrijven dat de "linkse elite opgeknoopt dient te worden"? Of dat er een tweede "Franse revolutie" moet komen en de linkse elite op het schavot moet komen? Lijkt mij ook oproepen tot geweld, en dan nog echt in plaats van tussen de oren van bepaalde zere tieltjes..

Op ninefornews kom ik dit soort teksten geregeld tegen en ook op xandernieuws. Toevallig twee rechtse sites met een haat tegen alles wat links is.

Kijk jij op dat soort vreselijke sites ?
Mijn god waar zit je intelligentie joh.
Daar moet je wegblijven zijn ordinair en taalgebruik is vreselijk.
Kwam die jaren geleden een keertje tegen, gauw wegwezen daar.
Maar dat jij erop zit jeetje Berjan wat een armoede om je tijd daar te verdoen.
Elke minuut is er eentje teveel daar.

Berjan bedankt voor je uitgebreide antwoorden , ik heb me weer kostelijk vermaakt ermee.
Kleine tip nog voor je.
Doe die oogkleppen eens af wat betreft dit soort activisten waar we het hier over hebben.
Of eigenlijk doe maar niet, je zou eens kunnen schrikken.

:night: Berjan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie