Aanslagen Sri Lanka

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Aanslagen Sri Lanka

Bericht door MetalPig » 23 apr 2019, 10:17

Tammy schreef:
23 apr 2019, 10:14
Ik snap alleen niet wat je bedoeld met angst.
Over welke angst heb je het ?
Witte wel:
Witte wel schreef:
22 apr 2019, 13:11
Het viel mij direct op. Mij vallen de details van het geheel op en ik zag deze benaming keer op keer terug komen.
<...>
Het betreft hier gewoon christenen en die zijn hier slachtoffer geworden van aanslagen en die vernoemen we dan gewoon. Hoezo angst?

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Aanslagen Sri Lanka

Bericht door herman50 » 23 apr 2019, 10:32

Tammy angst kun je ook vervangen -mi- door voorzichtigheid, je ik ben ook christen en heb al sinds denk m´n 16e een crucifix ,- -ooit van m´n oma- altijd gewoon zichtbaar gedragen , maar nu -voor alle zekerheid?.- onder m´n T shirt .....
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Aanslagen Sri Lanka

Bericht door Tammy » 23 apr 2019, 10:43

Waarom draag jij het nu onzichtbaar Herman50 dat kruisje ?
Voel jij je niet veilig op straat ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Aanslagen Sri Lanka

Bericht door herman50 » 23 apr 2019, 11:07

en dat is het nou net .... waarom zou ik -éventueel!!!!- gaan uitdagen als het niet hoeft,, het zit daar best en m´n geloof?,, zit ín me ,,,kijk er zit een straat verderop een -soort gebdedshuis , er lopen daar moslims ed zou ik dan ´provocerend ´met het kruis moeten gaan lopen? ,,, nah geloof zo ook wel ,, als iedereen misschien zo een heéééél klein beetje zou denken ....ach gezegde is niet voor niks ,,,als u niet wilt wat u geschied, gun het ook een ander niet fijne dag
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: Aanslagen Sri Lanka

Bericht door Gast1 » 23 apr 2019, 11:13

herman50 schreef:
23 apr 2019, 10:32
Tammy angst kun je ook vervangen -mi- door voorzichtigheid ...
:post:

Gast1

Re: Aanslagen Sri Lanka

Bericht door Gast1 » 23 apr 2019, 11:14

herman50 schreef:
23 apr 2019, 11:07
en dat is het nou net .... waarom zou ik -éventueel!!!!- gaan uitdagen als het niet hoeft,, het zit daar best en m´n geloof?,, zit ín me ,,,kijk er zit een straat verderop een -soort gebdedshuis , er lopen daar moslims ed zou ik dan ´provocerend ´met het kruis moeten gaan lopen? ,,, nah geloof zo ook wel ,, als iedereen misschien zo een heéééél klein beetje zou denken ....ach gezegde is niet voor niks ,,,als u niet wilt wat u geschied, gun het ook een ander niet fijne dag
En nogmaals Herman: :post:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Aanslagen Sri Lanka

Bericht door Tammy » 23 apr 2019, 11:18

Ik ben het totaal niet met je eens Herman50 maar je moet natuurlijk zelf weten hoe je leeft.
Je schrijft waarom je moslims die verderop een gebedshuis hebben zou provoceren ?
Het woord provoceren heeft er niks mee te maken als jij je geloofskruisje opzichtig draagt.
Dat is je recht Herman50 in Nederland.
We leven in een vrij land , een moslima trekt haar hoofddoek ook niet van haar hoofd af als ze langs een kerk loopt.
Waarom moet jij dan wel zaken verbergen ?

Vrijheid beste Herman50 is een groot goed.
Gelukkig leven we in een deel van de wereld waar dat is.
En als er mensen zijn die daar niet tegen kunnen staat het ze vrij om naar een ander land te verkassen waar ze zich wel fijn voelen.

Nogmaals Herman50 je moet natuurlijk helemaal zelf weten hoe je leeft, maar dingen gaan verbergen zou niet hoeven in dit land.
Ik weet van Joden in Amsterdam dat sommige hun keppeltje ook verbergen.
Dat is de omgekeerde wereld in mijn ogen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Aanslagen Sri Lanka

Bericht door Gast1 » 23 apr 2019, 11:22

Tammy schreef:
23 apr 2019, 09:27
Duidelijk Gast1 ik vond het al zo vreemd wat je schreef.
Dit is dus de reden en ik snap je helemaal. :wink:
Ik begrijp jouw reactie volkomen Tammy.

Wellicht dat ik weer op een punt beland ben, dat ik me meer op 'al het moois' dien te focussen, i.p.v. 'al dat wat er ook is' maar wat ik niet kan beïnvloedden.
Ik heb het al een paar jaar geleden eerder geschreven; het nieuws maakt me ziek.

Ik ben nu een paar weken aangewezen om thuis te zijn, daar er hier flink geklust wordt.
Vragen dienen beantwoord te worden en ik verzorg de klussers graag met koffie en de daarbij behorende koekjes and so on.
Op het eind van de dag drink ik met dit mooie weer dan graag een pilsje in de tuin.
En er wordt me dan wel eens gevraagd waarom ik het glas hef en niets zeg.
Waarop ik dan zeg dat ik al mijn zegeningen weer eens tel.

Maar sorry, ik dwaal af ... :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Aanslagen Sri Lanka

Bericht door Tammy » 23 apr 2019, 11:27

Als het nieuws je ziek maakt Gast1 dan kan je het beste afstand ervan nemen.
Dat doen meer mensen .
Gewoon doen waar je je prettig bij voelt amigo en laat het biertje je smaken. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Aanslagen Sri Lanka

Bericht door Gast1 » 23 apr 2019, 11:34

Tammy schreef:
23 apr 2019, 11:18
Ik ben het totaal niet met je eens Herman50 maar je moet natuurlijk zelf weten hoe je leeft.
Je schrijft waarom je moslims die verderop een gebedshuis hebben zou provoceren ?
Het woord provoceren heeft er niks mee te maken als jij je geloofskruisje opzichtig draagt.
Dat is je recht Herman50 in Nederland.
We leven in een vrij land , een moslima trekt haar hoofddoek ook niet van haar hoofd af als ze langs een kerk loopt.
Waarom moet jij dan wel zaken verbergen ?
Ik hoop dat Herman het mij niet kwalijk neemt als ik hier op reageer.
Primair ben ik het ook met jou eens Tammy, maar de 'ander' zou het zo kunnen -daar ga ik weer- interpreteren.

Ik haal er even een voorbeeld -in overtreffende trap- bij: Charlie Hebdo.
Ik veroordeel die aanslag uiteraard fel, maar ook hier is van provocatie sprake.
Met al onze meningsvrijheden vind ik dat we het spoor bijster geraken.
We houden rekening met anderen en bieden hulp aan zogenaamde vluchtelingen, anderzijds provoceren we ze echter ook.

Er is -zo vind ik- helemaal niets op tegen om dat wat je bij je draagt -zoals Herman- te tonen.
Dat moet gewoon kunnen en dus ben ik het helemaal met je eens.
Maar waarom zou je?

Je gelooft of je gelooft niet.
Ik denk maar weer eens aan mijn onderschrift.
En aan mijn manuscript.
Is het wel verstandig om er mee verder te gaan?
Hoe velen zullen niet begrijpen wat ik bedoel te schrijven en over te brengen?
Vaker word ik hier op het forum ook niet begrepen en soms gebeurd het dan ook dat ik zie dant ik niet duidelijk ben geweest.
Communicatie blijft moeilijk en communicatie doe je niet enkel met woorden.
Communicatie is alles wat je waarneemt, zelf je kleding, je haarkapsel, of hoe je je verzorgt en opmaakt.

Gast1

Re: Aanslagen Sri Lanka

Bericht door Gast1 » 23 apr 2019, 11:35

Tammy schreef:
23 apr 2019, 11:27
Als het nieuws je ziek maakt Gast1 dan kan je het beste afstand ervan nemen.
Dat doen meer mensen .
Gewoon doen waar je je prettig bij voelt amigo en laat het biertje je smaken. ;P!
:loveU:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Aanslagen Sri Lanka

Bericht door Tammy » 23 apr 2019, 11:43

Gast1 een kruisje om je nek dragen in notabene ook nog een christelijk land zou provocerend kunnen zijn ?
Ik vind dat totaal niet, moet iedereen kunnen dragen.
Maar goed ieder zijn mening daarover en Herman50 moet doen wat hij het fijnste vind natuurlijk.

En Charlie Hebdo heeft cartoons moeten bekopen met een slachtpartij, te idioot voor woorden.
Ikzelf geef niks om cartoons maar als iemand het niet bevalt kijk je maar de andere kant op.
Je gaat geen mensen afslachten daarvoor , daar is geen enkel excuus voor.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Aanslagen Sri Lanka

Bericht door Tammy » 23 apr 2019, 12:11

‘Aanslagen Sri Lanka gedaan als wraak voor aanslagen op moskeeën Christchurch’

De zelfmoordaanslagen in Sri Lanka waren bedoeld als vergelding voor het bloedbad in twee Nieuw-Zeelandse moskeeën in maart van dit jaar. Dat blijkt volgens onderminister van Defensie Ruwan Wijewardene uit eerste onderzoeksresultaten. Daarnaast wordt volgens de minister een tweede extremistische groepering verdacht van betrokkenheid bij de bomaanslagen in op hotels en kerken.

,,Uit voorlopige onderzoeksresultaten blijkt dat de gebeurtenissen in Sri Lanka waren bedoeld om wraak te nemen voor de aanval op moslims in Christchurch’', zei Wijewardene vandaag in het parlement. In die stad in Nieuw-Zeeland schoot de Australische blanke rechts-extremist Brenton Tarrant vorige maand vijftig mensen dood in twee moskeeën. In Sri Lanka waren vooral christenen en buitenlandse toeristen slachtoffer.

Ook wordt een tweede radicaal-islamitische groepering verdacht van betrokkenheid bij de bomaanslagen in Sri Lanka. Het gaat om de groepering naar Jamaat-ul-Mujahideen India (JMI). Eerder werd al bekend gemaakt dat de radicaal-islamitische organisatie National Thowheeth Jama’ath (NTJ) achter de golf van bloedige aanslagen zit, mogelijk met hulp uit het buitenland. JMI is een eveneens vrij onbekende groep, die gelieerd zou zijn aan een organisatie met een vergelijkbare naam in Bangladesh. De verantwoordelijkheid voor de aanslagen in Sri Lanka is nog steeds niet opgeëist.

Interpol is toegetreden tot het internationale team dat de aanslagen onderzoekt. Dat geldt ook voor medewerkers van de FBI en enkele Britse experts. ,,Omdat uit de eerste onderzoeksresultaten ook bleek dat de aanslagen met hulp uit het buitenland zijn gepleegd, is besloten om internationale hulp in te schakelen’’, aldus onderminister Wijewardene.

Dodental loopt op.

Tot nu toe zijn veertig mensen aangehouden in verband met de bomaanslagen. Daaronder een Syriër, een persoon die een busje bestuurde waarin de aanslagplegers zouden zijn rondgereden en een man die een huis bezit waarin enkele van de aanslagplegers tijd hebben doorgebracht.

Er was volgens de onderminister sprake van minstens zeven aanslagplegers die zichzelf opbliezen bij drie kerken en vier hotels. Het dodental van de bloedige aanslagen is inmiddels opgelopen naar 321. Zeker 500 mensen raakten gewond.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Aanslagen Sri Lanka

Bericht door Gast1 » 23 apr 2019, 12:41

Tammy schreef:
23 apr 2019, 11:43
Gast1 een kruisje om je nek dragen in notabene ook nog een christelijk land zou provocerend kunnen zijn ?
Ik vind dat totaal niet, moet iedereen kunnen dragen.
Ik dien mij eerdere reactie bij te stellen Tammy:
Gast1 schreef:
23 apr 2019, 11:34
Ik haal er even een voorbeeld -in overtreffende trap- bij: Charlie Hebdo.
Ik veroordeel die aanslag uiteraard fel, maar ook hier is van provocatie sprake.
... het door mij rood gekleurde is hier niet op haar plek.
Dat wat Herman schreef, vond ik getuigen van wijsheid.
Voorzichtigheid is wijsheid en Herman schreef er heel duidelijk:
waarom zou ik -éventueel!!!!- gaan uitdagen als het niet hoeft
Toch?
Tammy schreef:
23 apr 2019, 11:43
Maar goed ieder zijn mening daarover en Herman50 moet doen wat hij het fijnste vind natuurlijk.
En zo is dat. :wink:
Tammy schreef:
23 apr 2019, 11:43
En Charlie Hebdo heeft cartoons moeten bekopen met een slachtpartij, te idioot voor woorden.
... wat ik dan ook al schreef: "Ik veroordeel die aanslag fel."
Tammy schreef:
23 apr 2019, 11:43
Ikzelf geef niks om cartoons maar als iemand het niet bevalt kijk je maar de andere kant op.
En juist daarvan vind ik dat die cartoons beslist wél provoceren, waarbij ik me graag laat overtuigen dat die cartoons dus niet provoceren.
Tammy schreef:
23 apr 2019, 11:43
Je gaat geen mensen afslachten daarvoor, daar is geen enkel excuus voor.
Zoals ik dan ook al schreef Tammy. :wink:

Gast1

Re: Aanslagen Sri Lanka

Bericht door Gast1 » 23 apr 2019, 12:52

Kees Graafland schreef: ‘Aanslagen Sri Lanka gedaan als wraak voor aanslagen op moskeeën Christchurch’

De zelfmoordaanslagen in Sri Lanka waren bedoeld als vergelding voor het bloedbad in twee Nieuw-Zeelandse moskeeën in maart van dit jaar.
Primaire reactie: En zo zie je maar weer, door wat een paar malloten gedaan hebben in de Nieuw-Zeelandse moskeeën, moeten dus tal van andere mensen boeten.
Ik heb de beelden van de nabestaanden gezien en moest er om huilen.

En dat bedoel ik dus ...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Aanslagen Sri Lanka

Bericht door Tammy » 23 apr 2019, 13:03

Cartoons vergroten alles uit daar zijn het cartoons voor.
Ik weet Gast1 dat je die slachtpartij net zo hard afkeurt als ik.
Zoals ik al zei ik heb niks met cartoons, heel soms vind ik er eentje wel leuk maar meestal kijk ik er niet naar.
Over Jezus worden ook grappen gemaakt en daar word niemand voor gedood.
Cartoons is een branche waar je niet naar hoeft te kijken, het zijn tekeningen.
En als men beledigd is dan kan men dat ook op een andere manier uiten.
Dat wat Herman schreef, vond ik getuigen van wijsheid.
Voorzichtigheid is wijsheid en Herman schreef er heel duidelijk:
waarom zou ik -éventueel!!!!- gaan uitdagen als het niet hoeft
Herman50 zou de woorden eventueel gaan uitdagen als het niet hoeft helemaal niet hoeven te schrijven.
Want Herman50 daagt eventueel niks uit.
Hij hoort gewoon op straat met het kruisje om zijn nek te kunnen rondlopen zonder dat hij maar een seconde hoeft te denken of hij iemand daarmee beledigd.
Want degene die eventueel beledigd is heeft een probleem en niet Herman50.
Die heeft het volste recht om zo over straat te lopen.
Maar goed zo denk ik erover en iedereen denkt anders. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Aanslagen Sri Lanka

Bericht door Gast1 » 23 apr 2019, 14:03

Tammy schreef:
23 apr 2019, 13:03
Dat wat Herman schreef, vond ik getuigen van wijsheid.
Voorzichtigheid is wijsheid en Herman schreef er heel duidelijk:
waarom zou ik -éventueel!!!!- gaan uitdagen als het niet hoeft
Herman50 zou de woorden eventueel gaan uitdagen als het niet hoeft helemaal niet hoeven te schrijven.
Want Herman50 daagt eventueel niks uit.
Hij hoort gewoon op straat met het kruisje om zijn nek te kunnen rondlopen zonder dat hij maar een seconde hoeft te denken of hij iemand daarmee beledigd.
Want degene die eventueel beledigd is heeft een probleem en niet Herman50.
Die heeft het volste recht om zo over straat te lopen.
Maar goed zo denk ik erover en iedereen denkt anders. :wink:
Lieverd, ik ben dat helemaal met je eens ... maar toch ...

Ik zal nooit meer vergeten dat ik een jaar of 26 geleden tot accountmanager benoemd werd.
Ik kreeg een auto van de zaak, precies deze in dezelfde kleur als op dit plaatje:

Afbeeldingamegy bank hours of operation

Ik diende me 'gepast' te kleden met driedelig pak én -jawel hoor- een stropdas.
Geloof het of niet ... dát leidde tot provocerend gedrag bij een redelijk aantal mensen binnen onze organisatie.
Er waren mensen bij die zelfs kwaad werden en een enkeling wilde mij die stropdas -en dat was geen grapje- afknippen.
Uiteraard heb ik me daar zelf minder dan niets van aangetrokken ... :mrgreen:

Bovendien heeft dat nooit iemand gedurfd én die -vooral mannen- die zo boos werden heb ik destijds flink geprovoceerd.
Ik had destijds nog niet de inzichten die ik sinds 2017 kreeg.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Aanslagen Sri Lanka

Bericht door Tammy » 23 apr 2019, 14:09

Wilde iemand je stropdas afknippen ? :mrgreen:
Hahaha waar mensen zich druk om maken.
Goed dat je je er niks van aantrok want dat moet je ook niet.
Zij hebben een probleem en niet jij. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Aanslagen Sri Lanka

Bericht door Tammy » 23 apr 2019, 14:13

Afbeelding
Vanwege de aanslagen in Sri Lanka hangen de vlaggen op het Amsterdamse stadhuis dinsdag halfstok.

Amsterdam staat stil bij aanslagen Sri Lanka.

De gemeente Amsterdam staat vanavond stil bij de aanslagen op Sri Lanka, waar zondag meer dan driehonderd mensen omkwamen en honderden gewonden vielen door een reeks explosies. Het Centraal Station wordt met grote lampen verlicht in de kleuren van de Sri Lankaanse vlag, laat een woordvoerder weten. De kleuren zijn groen, geel, oranje en rood en op de vlag is een leeuw met een zwaard te zien.

Ook wordt vanavond in de hoofdstad een wake gehouden voor de slachtoffers op het Aziatische eiland. Op Facebook staat een oproep om om half acht naar de Dam te komen. De gemeente kan nog niet zeggen hoeveel mensen er worden verwacht tijdens de herdenkingsbijeenkomst.

Bij de aanval op meerdere kerken en hotels kwamen zondag zeker drie Nederlanders om. Islamitische Staat (IS) heeft de aanslag opgeëist, maar de Sri Lankaanse regering denkt dat de extremistische moslim-organisatie National Thowheeth Jama'ath (NTJ) achter het bloedbad zit.

BRON.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Ik neem aan dat Femke Halsema dit heeft georganiseerd met haar collega's ?
In dat geval mijn complimenten, netjes dat ze dit doen. [clap]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Aanslagen Sri Lanka

Bericht door herman50 » 24 apr 2019, 11:00

dan denkt een verknipte geest o maar dat kan ik ook
In een hotel in Zaandijk heeft woensdagochtend een explosie plaatsgevonden. De politie vermoedt dat het om een doelgerichte actie gaat.

Rond 2.25 uur heeft een onbekende persoon "iets neergelegd wat is ontploft", aldus de politie.
Niemand is gewond geraakt bij de ontploffing. De gasten die in het hotel verbleven, zijn elders opgevangen.
De dader was in het zwart gekleed en vluchtte na de explosie op een scooter zonder kentekenplaat.

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie