Landelijke aanpak van lachgas

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Landelijke aanpak van lachgas

Bericht door Tammy » 30 apr 2019, 03:24

Afbeelding
In de hoofdstedelijke Westerstraatwerden ballonnen met lachgas verkocht.


’Landelijke aanpak van lachgas’

Amsterdam - Burgemeesters Crone van Leeuwarden en Bruinooge van Alkmaar willen de problemen rond lachgas landelijk stevig aanpakken.

Crone pleit ervoor het genotsmiddel weer onder de Geneesmiddelenwet te laten vallen, in plaats van de Warenwet. Hij wil via de Vereniging Nederlandse Gemeenten een landelijke richtlijn afdwingen. „Het wordt te massaal gebruikt en gaat te vaak mis. Bij evenementen is het probleem wel aan te pakken, via vergunningen, maar daarbuiten, zoals in de kroeg, is het lastiger.”

Naast Leeuwarden was Alkmaar ook een van de gemeenten waar op Koningsdag streng werd gecontroleerd op de verkoop. In tegenstelling tot Amsterdam, waar tientallen mensen onwel raakten, bleef het in de kaasstad rustig. „Het is verstandig dat het overal stevig wordt aangepakt”, vindt ook Bruinooge.

Minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) liet in aanloop naar Koningsdag al weten dat hij het toejuicht als gemeenten de verkoop van lachgas aanpakken. De CDA-bewindsman stelt dat het effect van lachgas in veel gevallen niet goed is. Een landelijk verbod komt er voorlopig nog niet.

BRON.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Vroeger zat ik op die dagen in de kroeg de ene na de andere Bacardi cola weg te kiepen.
Daar werd ik ook vrolijk van, is toch veel leuker dan een ballon met lachgas ? :cheers: :mrgreen:



Dit giechel kind heeft dat lachgas volgens mij nog in haar lijf zitten. [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Landelijke aanpak van lachgas

Bericht door univers » 30 apr 2019, 08:30

Vroeger zat ik op die dagen in de kroeg de ene na de andere Bacardi cola weg te kiepen.
Krijg gelijk een droge strot.

Afbeelding

Met een lekkere Afbeelding erbij. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Landelijke aanpak van lachgas

Bericht door Tammy » 30 apr 2019, 11:19

Heerlijk Univers. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie