Wordt Amsterdam een enclave voor de groene elite?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Wordt Amsterdam een enclave voor de groene elite?

Bericht door Tammy » 04 mei 2019, 15:22

Afbeelding
Klimaatactivisten van Extinction Rebellion blokkeren een weg bij het Roelof Hartplein in Amsterdam. Het doel van de actie is om het verkeer te ontregelen door op verschillende wegen het verkeer tegen te houden.

Wordt Amsterdam een enclave voor de groene elite?

Het plan voor een uitstootvrij Amsterdam kan een scherpe tweedeling veroorzaken tussen de ‘groene elite’ en de ‘milieupaupers’. Op de Dappermarkt weten ze het zeker: ‘Als het aan GroenLinks ligt, is deze stad straks alleen voor de rijken.’

Bijna 18 procent van de Amsterdamse huishoudens leeft van een minimum-inkomen. Dat zijn in totaal 71.386 gezinnen, stellen en alleenstaanden, oud of jong, gezond of met lichamelijke beperkingen. Nu hebben die niet allemaal een auto, maar als er al iets met vier wielen voor de deur staat, is dit voertuig vaak een ouder tweedehandsje. Per 1 januari 2030 kunnen ze hier geen meter meer in rijden, tenminste niet binnen de gemeentegrens van Amsterdam.

Als het aan het groene college van Amsterdam ligt, wordt op die datum alle vervoer op fossiele brandstof verboden. In 2022 moeten de bussen al emissievrij zijn, in 2025 alles wat vaart (pontjes, plezierjachten en rondvaartboten) en in 2030 zijn dan de Amsterdamse burgers zelf aan de beurt. Die moeten over nog maar elf jaar massaal zijn overgestapt op de stekkerauto.

Lees het volledige artikel op onderstaande link :

https://www.trouw.nl/groen/wordt-amster ... ~a505ddb7/

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<


Ze hebben daar zelf op die partij Groenlinks gestemd, dus niet jammeren nu.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gouwepeer

Re: Wordt Amsterdam een enclave voor de groene elite?

Bericht door gouwepeer » 04 mei 2019, 15:37

In 11 jaar tijd kan er een hoop veranderen, inclusief de beslissing om op fossiele brandstof aangedreven voertuigen uit de stad te weren.
Ik vraag mij ook af hoe lang auto's met accu's als "brandstof" nog als toekomstvisie gezien gaat worden gezien de gevaarlijke situaties bij ongelukken en de zelfontploffende accu's (zie deze Google resultaten).
De techniek wat betreft waterstof heeft gelukkig niet stil gestaan en dat kan wel eens een serieuze brandstof voor toekomstige auto's gaan worden.
Nog 11 jaar geduld, dan krijgen we de uitkomst te horen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Wordt Amsterdam een enclave voor de groene elite?

Bericht door Fenna » 04 mei 2019, 15:45

Je krijgt straks een leegloop van de gewone A'dammers die het niet zo breed hebben en geen electrische auto van tienduizenden euro's kunnen betalen.
Het word een juppenstad.

Je hoort ze ook niet over de kosten van aanleg van de laadpalen, die dezelfde Jan met de pet middels milieubelastingen meefinanciert voor de milieuhobby's van GroenLinks.
Lees onderstaande link ook maar eens over laadpalen.
http://www.telegraaf.nl/financieel/3535 ... alentekort

Femke wil ook het bbqen, openhaarden en terraskachels gaan verbieden.
'T word er niet gezelliger op.

Hier in Groningen zwaait GL ook de scepter en beginnen ze ook al te zeiken dat bezine en dieselauto's binnen de ringweg verbannen moeten worden, dus ook in de buitenwijken.

GL?
Kapitalistenclubje is het.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Wordt Amsterdam een enclave voor de groene elite?

Bericht door Vitharr » 04 mei 2019, 18:26

Fenna schreef:
04 mei 2019, 15:45
Je hoort ze ook niet over de kosten van aanleg van de laadpalen, die dezelfde Jan met de pet middels milieubelastingen meefinanciert voor de milieuhobby's van GroenLinks.
Lees onderstaande link ook maar eens over laadpalen.
http://www.telegraaf.nl/financieel/3535 ... alentekort.
Dat Amsterdam een palentekort heeft is wel ironisch aangezien er een paal naar vernoemd is; het Amsterdammertje. :mrgreen:

Ik weet wel een goede manier om ze dan eens met de neus op de feiten te drukken. Sluit de stroomtoevoer af. Dan sneuvelt dat linkse 'not in my backyard' principe snel genoeg want 'groene' stroomvoorziening in Amsterdam lijkt me problematisch. :mrgreen:

Maar ik ben op zich niet tegen zulke gedachten. Wel tegen de manier waarop. Ik zou geen bezwaar hebben tegen transferia met gratis zelfrijdende elektrische taxi's in 2030 bijvoorbeeld. Zoals ik al eerder zei val ik tegenwoordig meer onder rechts omdat ik links niet links genoeg vind. Ik denk in een socialer links waar de gewone mens ook kan profiteren van de welvaart die hij/zij schept. Niet in het elitaire 'not in my backyard' links.

Daarbij zuipt mijn auto als een ketter in de stad, betaal je naast wegenbelasting ook gruwelijk veel voor stilstandsbelasting en slijt alles onnodig veel omdat verkeerslichten anno 2019 nog steeds stoplichten zijn en de snelheidsverlagende maatregelen altijd voor een te lage snelheid zijn gebouwd. Wie in een 30 km zone een drempel met 30 km/hr neemt kan snel om nieuwe schokbrekers en wie een 50 km/hr rotonde neemt met 50 km/hr drift zo van de rotonde af immers. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

gouwepeer

Re: Wordt Amsterdam een enclave voor de groene elite?

Bericht door gouwepeer » 04 mei 2019, 21:37

Afbeelding
Laatst gewijzigd door gouwepeer op 04 mei 2019, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Wordt Amsterdam een enclave voor de groene elite?

Bericht door Vitharr » 04 mei 2019, 21:40

403 forbidden. Clickbait zeker? :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

gouwepeer

Re: Wordt Amsterdam een enclave voor de groene elite?

Bericht door gouwepeer » 04 mei 2019, 21:43

Vitharr schreef:
04 mei 2019, 21:40
403 forbidden. Clickbait zeker? :mrgreen:
Bijna :mrgreen:
Dumpert houd er niet van om afbeeldingen buiten hun site om te tonen. Dan maar even op een eigen domein uploaden "solved:

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Wordt Amsterdam een enclave voor de groene elite?

Bericht door herman50 » 06 mei 2019, 10:40

waar reed er nou de eerste elctocar in Nederland ..... was dat niet Amsterdam rond 1973? de zg Witkar van de provo´s? wat is er mee gedaan nada noppie nul niks ,,
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Wordt Amsterdam een enclave voor de groene elite?

Bericht door Witte wel » 06 mei 2019, 17:48

De politiek loopt te hard van stapel. De bevoorrading van de binnenstad gaat in de toekomst uitgevoerd worden met elektrisch aangedreven vrachtwagens. Dat klinkt onwaarschijnlijk maar is al in volle ontwikkeling. Een vrachtwagen motor wordt vervangen door een elektromotor en deze kan onbelast 300 km rijden en belast 250 km. Ik heb ze al gezien. Nieuwe motoren worden verwijdert en worden verkocht naar buiten Europa en vervangen door gigantische elektromotoren. Erg mooi om te zien hoe dat wordt gedaan.
Er komen distributiecentra aan de rand van de steden. Tenminste dat is het plan. Hoe dit uitgevoerd gaat worden zit nog in het vat maar het schept wel enorm veel werkgelegenheid. Wie dat allemaal gaat betalen is ook nog niet bekend en binnen welke termijn is ook nog een vraagteken. Dit principe van bevoorrading gaat er komen maar wanneer hangt van vele factoren af en daar loopt de politiek aan voorbij. Op papier kan alles maar de praktijk vraagt tijd en dat is het struikelblok waar de politiek op vast loopt.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Wordt Amsterdam een enclave voor de groene elite?

Bericht door herman50 » 07 mei 2019, 07:25

op de vrachtwagen die hier bij Plus komt staat aan de zijkant,,,, deze wagen rijdt fluisterzacht,, vandaar dat je hem al straten ver hoort aankomen,, word er staskkies ook nog gemeten hoeveel decibel je schoenzolen maken?? ,, ze moete es normaal leren doen , maar dát schijnt nou net te moeilijk te zijn he fijne dag
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie