Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door herman50 » 22 mei 2019, 09:49

kan natuurlijk ook dat er daarom zoveel ....... in die kamer zitte , als ze iets niet snappe effe gouwe een Googletje ... maar idd Tammy ´post´opslaan ed kan ook en later lezen ,, maarja wie zijn wij het klootjesvolk zo gezegt ,, bv zoals in AD vanmorgen ,,dat in een of andere discotheek hier de FVD een bijeenkomst had en zoals B. zei laat de kinderen echte boerkjers lezen , in plaats van Achmed id homo en word gepest , nooit van gehoord wel Jip en Janneke ...Donald Duck en Eppo , maarja das uit ónze tijd ....fijne dag

Afbeelding
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80574
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Tammy » 22 mei 2019, 09:52

Ja die reacties checken Herman50 kan inderdaad later.
Ik ben dus niet de enigste die er zo over denkt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gouwepeer

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door gouwepeer » 22 mei 2019, 09:56

Tenzij het reacties zijn die voor het debat belangrijke argumenten bevatten. Het land besturen is net iets gecompliceerder dan het beheren van een forum, en updates komen regelmatig binnen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80574
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Tammy » 22 mei 2019, 10:05

Gouwepeer met sommige dingen ben ik heel ouderwets.
Wat jij opnoemt vind ik nog steeds geen reden om de spreker niet aan te kijken tijdens een debat.
Voor het mobiele tijdperk kon dat wel, je mails checken en je updates enz doe je maar als de spreker zijn verhaal heeft verteld.
Ik heb politiek nooit vergeleken met een forum , dat doe jij. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door herman50 » 22 mei 2019, 10:22

ben ik wel eens met Tammy, kijk je kan ook zegge minachting -zwaar woord,- maar áls -en ik zeg als er wat is dat ´´alleen op je appie nee
app ken, oke maar voor de rest bij de les blijven ,,, en dan van wie kun je een berichtje ontvangen dat belangrijk is voor het debat als je niet weet wat er komt/?? cq waar kan je op reageren ;)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80574
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Tammy » 22 mei 2019, 10:25

En ik ben het helemaal met jou eens Herman50. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door univers » 22 mei 2019, 10:30

en dan van wie kun je een berichtje ontvangen dat belangrijk is
Van je schoonmoeder, die aan het bevallen is. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door herman50 » 22 mei 2019, 10:34

ooooooi , ja dat mag wel voor het landsbelang tog ;)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Susan » 22 mei 2019, 13:19

Het blijft onbeleefd als men (bijvoorbeeld tijdens een 'gesprek') steeds met andere zaken bezig is
of zoals waar het hier over gaat, door op de mobiele telefoon en dergelijke te gaan zitten lezen.

Maar.. ik vind het wel een verschil maken om tijdens een debat deze te gebruiken, omdat ze elkaar sneller
en gemakkelijker even een bericht (of aandachtspunt) kunnen sturen die belangrijk zijn, wat eventueel mee genomen kan worden indien
deze personen zelf ook nog aan het woord komen.
Dat hoeft helemaal niet tenkoste te gaan van de ander(en) die het woord voeren om hen goed te volgen in het debat.

Jaren geleden voor dat de mobieltjes hun intrede deden, zag je ze tijdens een debat in hun papieren
neuzen, dossiers die ze van te voren hadden ontvangen en briefjes naar elkaar schrijven tijdens een debat.
Deze werden dan door medewerkers daar terplekke aan de ander afgegeven als ze te ver van elkaar af zaten.
Daar werd volgens mij destijds nooit moeilijk over gedaan.

(dat er óók wel eens een grapje tussendoor komt of dat sommigen thuis vlug een berichtje sturen...ach...valt wel mee denk ik
en daar kunnen wij toch helemaal geen oordeel over vellen)
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80574
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Tammy » 22 mei 2019, 13:28

Dan geef ik ruimtelijk toe Susan dat ik hopeloos ouderwets ben op dit gebied. :grin:
Ik zie ze namelijk niet even iets checken maar bijna de hele tijd.

En ik blijf het zo’n idioot gezicht vinden als er bijvoorbeeld een debat is over Rutte , dat er een spreker achter de microfoon staat en dat Rutte nog niet opkijkt terwijl het over hem gaat.
En ik zal dat altijd een idioot gezicht vinden. :mrgreen:
Op dat gebied ben ik blijven hangen in het verleden.
De spreker kijkt ook in de richting van Rutte, dat heb ik zo vaak gezien.
Maar die man zit te appen , dan heb je toch het gevoel dat je je betoog tegen een muur staat te doen ?

Als ik de spreker zou zijn zou ik het volgende zeggen :

Hee jij daar , ik praat tegen je .
Wil jij mij verdorie aankijken ?
Ergens zegt mij iets dat ik niet geschikt ben voor zo’n baan..........alhoewel...... [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Susan » 22 mei 2019, 18:58

Tammy schreef:
22 mei 2019, 13:28
En ik blijf het zo’n idioot gezicht vinden als er bijvoorbeeld een debat is over Rutte , dat er een spreker achter de microfoon staat en dat Rutte nog niet opkijkt terwijl het over hem gaat.
En ik zal dat altijd een idioot gezicht vinden. :mrgreen:
Op dat gebied ben ik blijven hangen in het verleden.
De spreker kijkt ook in de richting van Rutte, dat heb ik zo vaak gezien.
Maar die man zit te appen , dan heb je toch het gevoel dat je je betoog tegen een muur staat te doen ?
Ouderwets vind ik het niet, beleefdheid en fatsoen is voor mij van alle tijden hoor. :grin:

Dat vind ik ook geen sympathiek gezicht Tammy indien ze de ander niet aankijken, het is niet netjes, maar toch...zo tijdens dit 'werk' zal men (de meesten..?) het denk ik niet zo persoonlijk opvatten als een belediging, het 'hoort' er immers al lange tijd bij.

En het heeft als voordeel dat niet iedereen pas ná het debat met zijn/haar bezwaren/opmerkingen/aanvullingen aan kan komen zetten,
omdat er niet eerder op ingehaakt kon worden als mobieltjes ed er niet bij gebruikt zouden worden.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80574
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Tammy » 22 mei 2019, 19:08

Je zegt het treffend Susan dat het erbij hoort tegenwoordig.
Ze lijken ook niet beledigd.
Dat vind ik zo raar maar dat komt omdat ik het wel als beledigend zie en zij niet.
Het is ook gewoon mijn probleem, maar ik ga na alle uitleg in deze topic proberen er anders naar te kijken.
Het hoort gewoon bij hun werk.

Ik kan niet beloven dat het me lukt maar doe mijn best Susan. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gouwepeer

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door gouwepeer » 22 mei 2019, 19:11

Tammy schreef:
22 mei 2019, 10:05
Ik heb politiek nooit vergeleken met een forum , dat doe jij. :mrgreen:
Een forum is soms politiek in het klein. Hierbij heb je ook een minister (de admin) en ambtenaren (de moderators).
Om overleg te voeren om actie te ondernemen moet er dan wel eens op het scherm gekeken worden om de juiste info te krijgen.
Alleen jammer dat een forumadmin geen ministersalaris krijgt :mrgreen:

Ik geef toe dat het er regelmatig uit ziet alsof de kamerleden heel brutaal ongeïnteresseerd op hun schermpjes zitten te kijken, maar ze zullen dan wel ook het gesprek van het debat zelf volgen. Indien ze niet kunnen multi-tasken zijn ze ook niet geschikt voor hun werk.

Verder ben ik wel heel erg benieuwd naar het debat van vanavond, alleen jammer dat het pas om 23:00 begint.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80574
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Tammy » 22 mei 2019, 19:16

Een ministersalaris zit er inderdaad niet in Gouwepeer. [joker]

Je hebt gelijk wat betreft het multitasken, dat moet men echt inderdaad kunnen anders hol je achter de feiten aan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gouwepeer

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door gouwepeer » 22 mei 2019, 19:28

Zelf kan ik ook goed multi-tasken. Ik kan bijvoorbeeld met een hamer op mijn duim slaan en vloeken tegelijk :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80574
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Tammy » 22 mei 2019, 19:35

Jij hebt echt leuke humor Gouwepeer. :rolfl:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door univers » 22 mei 2019, 19:36

Ik kan bijvoorbeeld met een hamer op mijn duim slaan en vloeken tegelijk :mrgreen:
Ik kan erbij springen. :lekkapuh:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80574
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Tammy » 22 mei 2019, 19:41

Jullie hebben allebei hele leuke humor. :mrgreen:

En nu gaan we weer ontopic hier. *1*

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie