Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Tammy » 17 mei 2019, 20:59

DEN HAAG - In de wekelijkse ministerraad zijn harde noten gekraakt over het verzwijgen van cijfers over ernstige misdaden in en rond asielzoekerscentra. Het kabinet wil dat staatssecretaris Harbers (Justitie en Veiligheid) alles op alles op alles zet om de beloofde openheid van zaken waar te maken.

Premier Rutte toonde zich na afloop opvallend voorzichtig over de politieke consequenties voor zijn partijgenoot. Waar de minister-president er om bekend staat om vierkant in de verdediging te gaan voor bewindslieden in opspraak, sprak hij nu van ’een fout’ van de staatssecretaris. Hij zei dat er nu moet worden afgewacht wat Harbers aan informatie zal verstrekken en hoe de Tweede Kamer dat beoordeelt.

Lees het volledige artikel op onderstaande link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3606446 ... s-zat-fout

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Waarom is men zo bang om ook de negatieve zaken te benoemen omtrent asielzoekerscentra’s ?
Zeg toch gewoon de waarheid waar die misdrijven over gaan.
Dus ook gewoon de zware misdrijven.
Ik denk dat Harbers zijn baan kwijt raakt want die is zijn geloofwaardigheid echt kwijt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Tammy » 17 mei 2019, 21:58

Rutte is zich rot geschrokken van misdaadcijfers asielzoekers.

Premier Rutte is "zeer geschrokken" van de cijfers over criminaliteit onder asielzoekers. Gisteren werd duidelijk dat ernstige delicten als poging tot moord en verkrachting in een rapportage van het ministerie van Justitie en Veiligheid onder het kopje 'overige' waren geplaatst.

In het wekelijkse televisiegesprek met de minister-president zegt Rutte dat dit nooit had mogen gebeuren. "Want zo creëer je weer dat wantrouwen dat we proberen dingen achter te houden, terwijl we juist hebben afgesproken dat we volledige openheid willen geven."

Rutte heeft geen aanwijzingen dat iemand expres zaken heeft willen verdoezelen. Er is volgens hem gewerkt met een top-10 van veel voorkomende delicten en de rest is onder 'overige' geplaatst. Dat is heel onhandig, vindt hij. "Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ambtenaren bewust iets proberen achter te houden ten koste van hun minister."

Volgens hem zit verantwoordelijk staatssecretaris Harbers zelf het meest met de gang van zaken in zijn maag. De Tweede Kamer heeft om opheldering gevraagd.

Rutte: "Ik wil gezegd hebben dat het niet zo is dat nu alle asielzoekers moordenaars zijn. Maar van deze cijfers schrik je je rot." Hij zegt dat asielzoekers die zich aan ernstige delicten schuldig maken "als Zoef de Haas" het land uit moeten.

https://nos.nl/artikel/2285158-rutte-is ... ekers.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Fenna » 17 mei 2019, 22:56

Tammy schreef:
17 mei 2019, 21:58
Rutte is zich rot geschrokken van misdaadcijfers asielzoekers.
Dat er nog mensen zijn die in die Pinocchio geloven
Zijn neus is na vandaag weer een meter langer geworden,
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Tammy » 17 mei 2019, 23:01

Ja Fenna dat zogenaamde geschokt en verbaasd zijn kennen we nu wel onderhand. :mrgreen:
Deze zaak gaat nog een staartje krijgen, komt ook een debat.
Werd tijd dat dat wegmoffelen eens hard word aangepakt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door herman50 » 18 mei 2019, 07:32

nou nou ze gaan weer es in debat, dat betekend dat de een meer modder heeft dan da ander , en uitkomst mogelijk -weer- een commissie die alles nakijkt en met ´oplossingen komt´,,,, nou gewoon met elkaar een lijn trekken en als er wat gebeurd en je hebt flink naast de pot gepiest, word asielcentrum vervangen voor gewone cel ,, en dat geld zowel voor buiten als Nederlanders ,,maarja ze weten het allemaal beter in die kamer,, degeen áchter de tafel en degeen ín de kamer [doh] .... <als die weer niet zitte te appe ofzo .....fijne dag verders
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Tammy » 18 mei 2019, 08:28

Ja dat vreselijke appen in de Kamer dat zou verboden moeten worden.
Maar wat er nu is gebeurd is feiten verdoezelen en dat moet aangepakt worden.
Dit is geen fout in mijn ogen maar bewust de feiten niet benoemen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door herman50 » 18 mei 2019, 10:40

en als je dit doet ben je helemaal geen knip voor je neus waard,,
Jetten zegt op Twitter dat Baudet een filmpje gebruikt 'van een bizarre extreemrechtse club, die vindt dat de eigen cultuur zuiver moet blijven en wil dat alle moslims en andere immigranten vertrekken'.

"In Nederland voeren we open het debat. Soms fel, maar altijd met respect", aldus Jetten. "Door Rutte, Klaver en mij verkrachtingen te verwijten en naar de Holocaust te verwijzen, laat Baudet zich van zijn meest misselijke kant zien. Rioolpolitiek."

<<<<<<< ergste wat je kunt ´zeggen´over een ander...... dan heb je totaal geen idee waar je het over hebt en dat is een volksvertegenwoordiger ,,, beter een dag in een cinema opsluiten en alle verschikkingen laten zien, misschien -let wel misschien- veranderen ...
DENK wel van niet kijk naar filmpje van DENK(- NA!-) ,,, vóór een synagoge lopen mét Palestijnse vlag, térwijl er een gebedsdienst bezig is, mag blij zijn dat die ´bewaking´niet het,, éérst schieten dán vragen,, hanteerde ,, uitlokker 1e klasse
niet te hopen dat die ooit -in het buitenland- een andersdenkende arts nodig hebben ....
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Tammy » 18 mei 2019, 10:54

Kuzu is een vreselijk naar mannetje Herman50, zijn hele partij trouwens.
Jammer dat ze hem niet vast gezet hebben, vreselijk dat provocerende kereltje.
En dat zit helaas in de Tweede Kamer. [doh]

Het debat met Harbers ga ik wel volgen.
Weet alleen niet wanneer het is, heb ik nog geen bericht van gezien.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door univers » 18 mei 2019, 12:49

En dat zit helaas in de Tweede Kamer. [doh]
En dit is een reden om hem de kamer uit te schoppen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Tammy » 18 mei 2019, 13:00

Vind ik ook Univers dit gedrag in zijn positie kan niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Tammy » 21 mei 2019, 14:18

Staatssecretaris Harbers ‘gaat ervan uit deze week laatste Kamerdebat te voeren’

Het lijkt erop dat staatssecretaris Mark Harbers gaat opstappen vanwege de rel rond cijfers over criminele asielzoekers. Tijdens een ingelaste persconferentie zegt de bewindsman dat er een verkeerde afweging is gemaakt. Hij wil - liefst vandaag nog - verantwoordelijkheid afleggen in de Tweede Kamer, en gaat er vanuit dat dat zijn ‘laatste Kamerdebat’ zal zijn.

Harbers gaf vorige week cijfers vrij van incidenten waarbij asielzoekers betrokken waren. Probleem was echter dat Harbers zeer ernstige incidenten zoals (pogingen) moord en doodslag, mishandelingen en zedendelicten bleek te hebben ondergebracht onder het kopje ‘overige'. Hierdoor was het niet lezen in het overzicht dat het om deze vormen van criminaliteit ging.

Harbers liet al snel weten dat de fouten niet bewust waren gemaakt, maar in de Tweede Kamer werd wel degelijk gezegd dat het er alle schijn van had dat zaken waren ‘verdoezeld'.

Zojuist liet Harbers weten dat hij toch al eerder, ruim voor het vrijgeven van de cijfers, er door ambtenaren op was gewezen dat het problemen zou geven als duidelijk werd welke criminaliteit er onder het kopje ‘overige’ was ondergebracht. Daardoor is het op z'n minst te stellen dat Harbers het had kúnnen en misschien wel moeten weten.

Hij wil daarom vandaag nog in de debat, waarbij de PVV in ieder geval om zijn aftreden zal vragen. Harbers houdt er rekening mee dat meer partijen hier dus in mee zullen gaan.


https://www.ad.nl/politiek/staatssecret ... ~aa7ccdb3/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Tammy » 21 mei 2019, 14:24

Zojuist liet Harbers weten dat hij toch al eerder, ruim voor het vrijgeven van de cijfers, er door ambtenaren op was gewezen dat het problemen zou geven als duidelijk werd welke criminaliteit er onder het kopje ‘overige’ was ondergebracht.[/ quote]

En wat voor problemen zou dat dan hebben gegeven ?
Minder draagvlak in de samenleving ?
Nou die is al aan het slinken , in heel Europa trouwens.
Je hoeft alleen maar naar het stemgedrag te kijken wat er aan de gang is.

Die wat ik noem kramp waar politici in komen als er negatief nieuws is over asielzoekers , dat moet eens ophouden.
Gewoon de feiten noemen dan hoef je ook niet te vrezen voor je baan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Tammy » 21 mei 2019, 16:47

En het debat is begonnen op NPO Politiek.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Tammy » 21 mei 2019, 18:30

En hij is zojuist zelf afgetreden.
Iedereen mocht eerst zijn zegje doen en hij beantwoorde hun vragen daarna.
Ik vind het netjes hoe hij het heeft gedaan.
Rutte was nergens te bekennen, vind ik toch wel schandalig.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gouwepeer

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door gouwepeer » 21 mei 2019, 20:09

herman50 schreef:
18 mei 2019, 07:32
als die weer niet zitte te appe ofzo
Tammy schreef:
18 mei 2019, 08:28
Ja dat vreselijke appen in de Kamer dat zou verboden moeten worden.
Hopelijk mogen ze nog wel dossiers over het onderwerp in het debat via hun mobiel doornemen, want dat is namelijk de reden waarom ze zogenaamd zitten te appen.
Tammy schreef:
21 mei 2019, 18:30
Rutte was nergens te bekennen, vind ik toch wel schandalig.
Rutte had er wel bij moeten zijn. Maar ik vermoed dat hij druk bezig is om zijn debat voor morgen voor te bereiden.
Tammy schreef:
21 mei 2019, 18:30
En hij is zojuist zelf afgetreden.
Politiek gezien de juiste beslissing.
Ondanks dat de naar hem rapporterende ambtenaren worden geïnformeerd door ambtenaren die daar weer onder staan is Harbers politiek gezien toch de eind verantwoordelijke. Als hij was gebleven zou dat alleen maar extra voer zijn voor FVD en PVV.
Hopelijk gaat het probleem nu wel bij de bron aangepakt en opgelost worden.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Tammy » 22 mei 2019, 01:38

Zijn ze de dossiers aan het doornemen Gouwepeer ?
Waar heb jij dat gelezen ?
En hoor je die dossiers als dat de reden is niet van tevoren door te hebben genomen ?
Ik blijf erbij als iemand aan het spreken is dat de rest gewoon luistert zonder dat men met andere zaken bezig is.
Want ik denk dat ze veel meer doen met hun mobiel en IPad dan dossiers doornemen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gouwepeer

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door gouwepeer » 22 mei 2019, 07:09

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/poli ... e-telefoon
Kamerleden hebben geen 9 tot 5 baan (ze zijn ook aan het werk op het moment dat we ze niet zien).

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Tammy » 22 mei 2019, 07:46

Ik heb het gelezen Gouwepeer maar voor het mobiele tijdperk kon het ook.
En waarom moet je op Twitter kijken terwijl er iemand staat te praten.
Ik blijf het uitermate onbeschoft vinden.
En dat ze langer werken boeit me niet, daar krijgen ze goed voor betaald en hoort bij hun baan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door univers » 22 mei 2019, 09:05

Want ik denk dat ze veel meer doen met hun mobiel en IPad dan dossiers doornemen.
Ik moest van de week bloedprikken.
Kwam binnen, goedemorgen, blik op de IPad, maar wel goedemorgen terug.
Geef de formulier aan haar, IPad er bij, en uit een ander apparaat komen stikkers eruit.
Bloed afgenomen, met de IPad foto's gemaakt.
Gelijk aan haar gevraagd waarom ze dat pokkeding gebruikt.
Ze verteld dat alles tegenwoordig via de IPad gaat,
En ik dacht nog wel, toen ik binnenkwam, alweer zo'n verslaafde.
Tegenwoordig halen alle gegevens met dat ding op.
En dat doen die zakkenvullers in Den Haag ook.
Vind het geen gezicht, ze zitten er allemaal, maar het is net of je tegen een muur aan staat te lullen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Staatssecretaris Harbers moet openheid geven over misdaadcijfers asielzoekerscentra

Bericht door Tammy » 22 mei 2019, 09:15

Dat de IPad ook een werkmiddel is klopt Univers.
Met mijn opmerking dat ze meer doen dan dossiers doornemen is ook dat ze volgens het artikel van Gouwepeer ook op Twitter zitten.
Lezen wat hun achterban bijvoorbeeld schrijft.
Maar er staat iemand te praten in de zaal.
Dat kan toch allemaal later en ook de mails checken ?

Van jou in het ziekenhuis snap ik , die vrouw kijkt jouw dossier na .
Maar tijdens een debat waar je uitzonderingen daar gelaten als het alla minute word ingepland, hoor je gewoon te luisteren.
En van tevoren voorbereid te zijn.
En dat Twitter doen ze maar daarna ook.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie