Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door taigitu » 20 mei 2019, 16:44

Als de schrik er bij voor deze persoon al niet in zat......
Ik kan een groot aantal woorden schrijven om deze politieke figuur te beschrijven, maar ik hou het netjes...
Ik schreef al dat ik ga stemmen, mede omdat vrouwen hard hebben moeten vechten om stemrecht te krijgen.
Je zal als vrouw toch zeker niet op deze 'comediant' stemmen die, ons vrouwen, terug wil sturen naar voor de
tijd van vóór het vrouwenstemrecht. Zodat ons recht weer het aanrecht wordt en vrouwen opnieuw afhankelijk zijn
van de echtgenoot..... Ik hoop dat vrouwen kiezen voor een partij die niet hun vrijheid wil inperken of ze nu
voor of tegen de ideeën van deze lolbroek. En die wordt voor dit domme gedrag ook nog royaal betaald......
Ja, ook van de belasting van de werkende vrouwen.

Afbeelding


Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

20 mei 2019

Afbeelding

FVD-leider Thierry Baudet stelt in een maandag verschenen essay de positie van vrouwen die werken en (financieel) onafhankelijk zijn ter discussie.
Ook zet Baudet vraagtekens bij liberale verworvenheden als abortus en euthanasie.


"De 'bevrijde' status van de vrouw wordt doorgaans gevierd als een van de grootste triomfen van de moderne liberale samenleving",
schrijft hij in het essay over het werk van de Franse schrijver Michel Houellebecq.
"Vandaag de dag worden vrouwen, vanaf een jonge leeftijd, aangemoedigd om een carrière na te streven en financieel onafhankelijk te zijn",
meent Baudet, die dat als een probleem ziet.


Relatie op basis van 'gelijkheid' problematisch volgens Baudet


Hij beschrijft dat van de vrouw wordt verwacht dat zij haar rol als ondersteuner van de man afwijst en streeft naar een relatie op basis van 'gelijkheid' waarin taken,
zoals de zorg voor kinderen of het huishouden, niet meer op basis van geslacht worden bepaald.

Baudet, die met zijn partij bij de Provinciale Statenverkiezingen in maart de grootste van het land werd, stelt zichzelf de vraag wat de
emancipatie vrouwen heeft opgeleverd.
"Wat gebeurt er als ze (vrouwen, red.) dertig zijn?", vraagt Baudet zich hardop af.
Hij vindt dat het nastreven van een carrière het bouwen en onderhouden van een gezin bemoeilijkt, zo niet onmogelijk maakt.

"Dat is de reden waarom vrouwen in de westerse wereld minder kinderen krijgen - als ze die überhaupt krijgen", stelt hij verder.
In het stuk koppelt Baudet de werkende vrouw aan de bevolkingsafname in Europa.
De individualisering leidt er volgens hem toe dat de Europese cultuur en samenleving "vervangen" dreigen te worden.

Abortus en euthanasie ter discussie

Ook abortus en euthanasie worden door Baudet ter discussie gesteld.
Hij stelt dat de liberale verworvenheden het resultaat zijn van de nadruk op individuele vrijheden en het belang dat westerse landen daaraan hechten.

"Zelfs het nieuwe leven (in de baarmoeder) kan vernietigd worden om de individuele vrijheid niet te verstoren", aldus Baudet.
Verder beschrijft hij euthanasie als "zelfmoord", die hij koppelt aan het individuele recht van mensen om niet voor hun ouders te zorgen.

https://www.nu.nl/politiek/5900676/baud ... ussie.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door Vitharr » 20 mei 2019, 20:01

Wat me opvalt in die Linkse propaganda is dat consequent een deel van Baudet zijn schrijfsel verzwegen wordt. In het essay begint hij namelijk met het noemen van de door sociale dwang opgelegde norm voor vrouwen om een carrière te hebben. Het essay behandelt namelijk de illusie van de vrijheid die liberalen verspreiden. De werkelijke vrijheid schuilt m.i. in keuzes maar in de huidige maatschappij wordt je als vrouw als minderwaardig beschouwd als je een traditioneler rollenpatroon verkiest. (He? Werk jij niet? Wat raar...)

Er wordt in het stuk waar de quotes uit gerukt worden een vergelijk gemaakt tussen toen en nu en Baudets conclusie is dat de vrijheid niet is wat het lijkt. Zie in dat kader ook de quote over euthanasie. Volgens Baudet ontslaat dit het individu van de plicht om voor zijn/haar ouders te zorgen. Ik ben het zelden met hem eens maar ik deel die zorg.

Zoals ik het heb beleefd werd de vrouw eerst achtergesteld. Nadat ze haar rechten had bevochten bereikte de (keuze)vrijheid het hoogtepunt toen het zwaar gepropageerde fenomeen 'De Huisman' zijn intrede deed. (Er was zelfs een heus reclame-offensief over het thema) Al snel daarna werd het tweeverdienersconcept tot heilig verheven. Die telden absurde bedragen neer voor huizen op een markt die allang over zijn top heen was en maakten o.a. daarmee het leven onbetaalbaar voor alleenstaanden. En weg was de keuzevrijheid van het individu.

De opmerkingen waar heel Nederland over valt zien er heel anders uit in de context van het essay. Maar ondanks dat ben ik nog steeds geen fan van Baudet en zal dat nooit worden ook. Ik snap niet dat iemand op zulke lui stemt. Maar waar jij schrijft; 'Ik hoop dat vrouwen kiezen voor een partij die niet hun rechten wil inperken' denk ik direct; 'die bestaan niet.'
Morgen is vandaag ook gisteren....

gouwepeer

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door gouwepeer » 20 mei 2019, 20:34

Baudet, is dat niet diegene die een aanslag misbruikte om zieltjes te winnen?
Even zoeken...........

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door Vitharr » 20 mei 2019, 20:36

Zoals Timmermans bedoel je?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door herman50 » 21 mei 2019, 07:51

weet die zak welwaar ie over lult? ,,ik heb m´n broer nooit zien huilen maar op een zondag kwam hij boven met rooie ogen , wat bleek z´n zoon/ schoondochter hadden hun ongeboren tweeling weg -moeten- laten halen omdat ze niet levensvatbaar waren ... die gek praat naar t verstand dat ie heeft ....
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door MetalPig » 21 mei 2019, 08:31

taigitu schreef:
20 mei 2019, 16:44
Als de schrik er bij voor deze persoon al niet in zat......
Ik hoop dat er wat ogen geopend worden, maar waarschijnlijk zullen zijn volgelingen dit wegwuiven en zeggen dat hij verkeerd begrepen wordt.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door Fenna » 21 mei 2019, 09:53

Vitharr schreef:
20 mei 2019, 20:01
Wat me opvalt in die Linkse propaganda is dat consequent een deel van Baudet zijn schrijfsel verzwegen wordt. In het essay begint hij namelijk met .....etc.
:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door MetalPig » 21 mei 2019, 10:31

Vitharr schreef:
20 mei 2019, 20:01
Wat me opvalt in die Linkse propaganda is dat consequent een deel van Baudet zijn schrijfsel verzwegen wordt. In het essay begint hij namelijk met het noemen van de door sociale dwang opgelegde norm voor vrouwen om een carrière te hebben. Het essay behandelt namelijk de illusie van de vrijheid die liberalen verspreiden. De werkelijke vrijheid schuilt m.i. in keuzes maar in de huidige maatschappij wordt je als vrouw als minderwaardig beschouwd als je een traditioneler rollenpatroon verkiest. (He? Werk jij niet? Wat raar...)
Dat staat toch gewoon in het dik gedrukte deel van het nu.nl-artikel hierboven? [think]
Vitharr schreef:
20 mei 2019, 20:01
Zie in dat kader ook de quote over euthanasie. Volgens Baudet ontslaat dit het individu van de plicht om voor zijn/haar ouders te zorgen. Ik ben het zelden met hem eens maar ik deel die zorg.
Het ontslag van die vermeende plicht is slechts een gevolg van euthanasie; niet het doel. Het doel van euthanasie is het verlenen van een mogelijkheid tot sterven voor iemand die niet verder wil leven. Dat de zorg'plicht' dan automatisch vervalt, ja, dat is logisch en lijkt mij niet iets om je zorgen over te maken.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door taigitu » 21 mei 2019, 11:00

Vitharr schreef:
20 mei 2019, 20:01
Wat me opvalt in die Linkse propaganda is dat consequent een deel van Baudet zijn schrijfsel verzwegen wordt. In het essay begint hij namelijk met het noemen van de door sociale dwang opgelegde norm voor vrouwen om een carrière te hebben. Het essay behandelt namelijk de illusie van de vrijheid die liberalen verspreiden. De werkelijke vrijheid schuilt m.i. in keuzes maar in de huidige maatschappij wordt je als vrouw als minderwaardig beschouwd als je een traditioneler rollenpatroon verkiest. (He? Werk jij niet? Wat raar...)
Deze sociale opgelegde norm van nu, over de vrouw en een geen carrière, is het gevolg van de tegengestelde norm waarin het ineens heel modern was dat een vrouw na haar huwelijk bleef werken. En daarvan weer het gevolg dat meisjes ook gingen studeren, met het gevolg dat vrouwen zelfs leidinggevende kon worden. Alhoewel die functie van de vrouw nog steeds bij 'haantjes' onvrede en kritiek kan oproepen.
Nu is de pappa-dag in zwang, waarbij de vader één dag minder werkt en voor de kinderen thuis is. Ook hier zal straks een man op aangesproken kunnen worden als hij niet zo'n dag in de week of maand heeft.
Vitharr schreef:
20 mei 2019, 20:01
Er wordt in het stuk waar de quotes uit gerukt worden een vergelijk gemaakt tussen toen en nu en Baudets conclusie is dat de vrijheid niet is wat het lijkt. Zie in dat kader ook de quote over euthanasie. Volgens Baudet ontslaat dit het individu van de plicht om voor zijn/haar ouders te zorgen. Ik ben het zelden met hem eens maar ik deel die zorg.
Bedoel je dat euthenasie bij een ernstig zwaar zieke ouder wordt gekozen door een zoon/dochter, omdat ze geen zorg willen/kunnen verlenen? Want zelfs als iemand al eerder heeft aangegeven euthenasie te willen als het leven niet meer leefbaar is, ook medisch niet, dan wordt dat nog niet altijd toegepast. Er wordt gewoon geweigerd door de artsen. En hoe wordt die zorg dan ingevuld, welke mogelijkheden zijn er dan voor zowel de ouder als de zorggever om die zorg optimaal te laten verlopen. De afgelopen jaren zijn er zoveel bejaardentehuizen en zorginstellingen gesloten dat je als zoon of dochter je een ouder via een lange wachttijd van jaren ,je ouder die niet meer alleen kan wonen geplaatst kan krijgen in zo'n instelling. En vaak, als er een plaats vrijkomt, kan die bv. gelegen zijn in een andere provincie....
Vitharr schreef:
20 mei 2019, 20:01
Zoals ik het heb beleefd werd de vrouw eerst achtergesteld. Nadat ze haar rechten had bevochten bereikte de (keuze)vrijheid het hoogtepunt toen het zwaar gepropageerde fenomeen 'De Huisman' zijn intrede deed. (Er was zelfs een heus reclame-offensief over het thema) Al snel daarna werd het tweeverdienersconcept tot heilig verheven. Die telden absurde bedragen neer voor huizen op een markt die allang over zijn top heen was en maakten o.a. daarmee het leven onbetaalbaar voor alleenstaanden. En weg was de keuzevrijheid van het individu.
Dit ben ik met je eens. De prijzen van starterswoningen zijn enorm gestegen. Ik ben 15 jaar geleden verhuisd en mijn 2 zonen woonden nog thuis. Dus zijn we alle drie op zoek gegaan naar een woning.
De prijzen van de woningen van mijn zonen zijn na 15 jaar bijna verdubbeld. Dat zijn beide starterswoningen en momenteel zijn er daar veel te weinig van. Hierin is geen keuze voor een allenstaande momenteel.
Vitharr schreef:
20 mei 2019, 20:01
De opmerkingen waar heel Nederland over valt zien er heel anders uit in de context van het essay. Maar ondanks dat ben ik nog steeds geen fan van Baudet en zal dat nooit worden ook. Ik snap niet dat iemand op zulke lui stemt. Maar waar jij schrijft; 'Ik hoop dat vrouwen kiezen voor een partij die niet hun rechten wil inperken' denk ik direct; 'die bestaan niet.'
Ik mag toch dromen.....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door Mypos » 21 mei 2019, 15:54

taigitu schreef:
20 mei 2019, 16:44
Als de schrik er bij voor deze persoon al niet in zat......
Ik kan een groot aantal woorden schrijven om deze politieke figuur te beschrijven, maar ik hou het netjes...
Ik schreef al dat ik ga stemmen, mede omdat vrouwen hard hebben moeten vechten om stemrecht te krijgen.
Je zal als vrouw toch zeker niet op deze 'comediant' stemmen die, ons vrouwen, terug wil sturen naar voor de
tijd van vóór het vrouwenstemrecht. Zodat ons recht weer het aanrecht wordt en vrouwen opnieuw afhankelijk zijn
van de echtgenoot..... Ik hoop dat vrouwen kiezen voor een partij die niet hun vrijheid wil inperken of ze nu
voor of tegen de ideeën van deze lolbroek. En die wordt voor dit domme gedrag ook nog royaal betaald......
Ja, ook van de belasting van de werkende vrouwen.

Afbeelding


Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

20 mei 2019

Afbeelding

FVD-leider Thierry Baudet stelt in een maandag verschenen essay de positie van vrouwen die werken en (financieel) onafhankelijk zijn ter discussie.
Ook zet Baudet vraagtekens bij liberale verworvenheden als abortus en euthanasie.


"De 'bevrijde' status van de vrouw wordt doorgaans gevierd als een van de grootste triomfen van de moderne liberale samenleving",
schrijft hij in het essay over het werk van de Franse schrijver Michel Houellebecq.
"Vandaag de dag worden vrouwen, vanaf een jonge leeftijd, aangemoedigd om een carrière na te streven en financieel onafhankelijk te zijn",
meent Baudet, die dat als een probleem ziet.


Relatie op basis van 'gelijkheid' problematisch volgens Baudet


Hij beschrijft dat van de vrouw wordt verwacht dat zij haar rol als ondersteuner van de man afwijst en streeft naar een relatie op basis van 'gelijkheid' waarin taken,
zoals de zorg voor kinderen of het huishouden, niet meer op basis van geslacht worden bepaald.

Baudet, die met zijn partij bij de Provinciale Statenverkiezingen in maart de grootste van het land werd, stelt zichzelf de vraag wat de
emancipatie vrouwen heeft opgeleverd.
"Wat gebeurt er als ze (vrouwen, red.) dertig zijn?", vraagt Baudet zich hardop af.
Hij vindt dat het nastreven van een carrière het bouwen en onderhouden van een gezin bemoeilijkt, zo niet onmogelijk maakt.

"Dat is de reden waarom vrouwen in de westerse wereld minder kinderen krijgen - als ze die überhaupt krijgen", stelt hij verder.
In het stuk koppelt Baudet de werkende vrouw aan de bevolkingsafname in Europa.
De individualisering leidt er volgens hem toe dat de Europese cultuur en samenleving "vervangen" dreigen te worden.

Abortus en euthanasie ter discussie

Ook abortus en euthanasie worden door Baudet ter discussie gesteld.
Hij stelt dat de liberale verworvenheden het resultaat zijn van de nadruk op individuele vrijheden en het belang dat westerse landen daaraan hechten.

"Zelfs het nieuwe leven (in de baarmoeder) kan vernietigd worden om de individuele vrijheid niet te verstoren", aldus Baudet.
Verder beschrijft hij euthanasie als "zelfmoord", die hij koppelt aan het individuele recht van mensen om niet voor hun ouders te zorgen.

https://www.nu.nl/politiek/5900676/baud ... ussie.html
Als je voor een economisch systeem bent want niet alleen gebaseerd is op geld maar ook op normen en waarden als veiligheid, respect voor de natuur, rechtvaardigheid, gezondheid etc dan zou je voor de Partij voor de Dieren kunnen stemmen. (oftewel de toekomst)

Voor mij is bovenstaand punt het belangrijkste wat gebaseerd is op de Doughnut Economy. Komt bij dat de PvdD voor dierenwelzijn, natuur is en zeer kritisch op de EU.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door Vitharr » 23 mei 2019, 19:24

MetalPig schreef:
21 mei 2019, 10:31
Vitharr schreef:
20 mei 2019, 20:01
Wat me opvalt in die Linkse propaganda is dat consequent een deel van Baudet zijn schrijfsel verzwegen wordt. In het essay begint hij namelijk met het noemen van de door sociale dwang opgelegde norm voor vrouwen om een carrière te hebben. Het essay behandelt namelijk de illusie van de vrijheid die liberalen verspreiden. De werkelijke vrijheid schuilt m.i. in keuzes maar in de huidige maatschappij wordt je als vrouw als minderwaardig beschouwd als je een traditioneler rollenpatroon verkiest. (He? Werk jij niet? Wat raar...)
Dat staat toch gewoon in het dik gedrukte deel van het nu.nl-artikel hierboven? [think]
Het doet me deugd dat jij dat er uit op maakt maar ik mis het in mijn interpretatie. Ik zie het vetgedrukte bol staan van zaken die niet stroken met wat ik in het essay heb gezien. Overigens wordt terecht de kritiek geleverd dat niet helder is wanneer Baudet de mening van de auteur verklaart of zijn eigen mening ventileert.
MetalPig schreef:
21 mei 2019, 10:31
Vitharr schreef:
20 mei 2019, 20:01
Zie in dat kader ook de quote over euthanasie. Volgens Baudet ontslaat dit het individu van de plicht om voor zijn/haar ouders te zorgen. Ik ben het zelden met hem eens maar ik deel die zorg.
Het ontslag van die vermeende plicht is slechts een gevolg van euthanasie; niet het doel. Het doel van euthanasie is het verlenen van een mogelijkheid tot sterven voor iemand die niet verder wil leven. Dat de zorg'plicht' dan automatisch vervalt, ja, dat is logisch en lijkt mij niet iets om je zorgen over te maken.
Mijn zorg is ontstaan uit afgrijselijke ervaringen met kinderen die hun ouders dolgraag zo'n pil zouden hebben gegeven. Ik kan persoonlijk niets met het concept van de euthanasiepil. Ik vind het mooi dat de 'slikkers' de wens tot een keuze vervuld zien maar maak me nog steeds zorgen over hun kinderen. Dat het voortvloeit uit een gevolg in plaats van een doel maakt daarbij voor mij niets uit.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door Vitharr » 23 mei 2019, 19:59

taigitu schreef:
21 mei 2019, 11:00
Deze sociale opgelegde norm van nu, over de vrouw en een geen carrière, is het gevolg van de tegengestelde norm waarin het ineens heel modern was dat een vrouw na haar huwelijk bleef werken. En daarvan weer het gevolg dat meisjes ook gingen studeren, met het gevolg dat vrouwen zelfs leidinggevende kon worden. Alhoewel die functie van de vrouw nog steeds bij 'haantjes' onvrede en kritiek kan oproepen.
Nu is de pappa-dag in zwang, waarbij de vader één dag minder werkt en voor de kinderen thuis is. Ook hier zal straks een man op aangesproken kunnen worden als hij niet zo'n dag in de week of maand heeft.
Ik denk dat het kuddegedrag van de mens leidt tot inperking van de keuzevrijheid ondanks het geschenk, of de vloek, van intelligentie.
taigitu schreef:
21 mei 2019, 11:00
Bedoel je dat euthenasie bij een ernstig zwaar zieke ouder wordt gekozen door een zoon/dochter, omdat ze geen zorg willen/kunnen verlenen? Want zelfs als iemand al eerder heeft aangegeven euthenasie te willen als het leven niet meer leefbaar is, ook medisch niet, dan wordt dat nog niet altijd toegepast. Er wordt gewoon geweigerd door de artsen. En hoe wordt die zorg dan ingevuld, welke mogelijkheden zijn er dan voor zowel de ouder als de zorggever om die zorg optimaal te laten verlopen. De afgelopen jaren zijn er zoveel bejaardentehuizen en zorginstellingen gesloten dat je als zoon of dochter je een ouder via een lange wachttijd van jaren ,je ouder die niet meer alleen kan wonen geplaatst kan krijgen in zo'n instelling. En vaak, als er een plaats vrijkomt, kan die bv. gelegen zijn in een andere provincie....
Nee, ik bedoel eigenlijk meer dat er mensen waren die deze optie hebben goedgekeurd uit een macaber soort eigenbelang. Aan de zorg deugt inderdaad heel veel niet. Maar ook dat ligt aan de menselijke hebzucht.

taigitu schreef:
21 mei 2019, 11:00
Dit ben ik met je eens. De prijzen van starterswoningen zijn enorm gestegen. Ik ben 15 jaar geleden verhuisd en mijn 2 zonen woonden nog thuis. Dus zijn we alle drie op zoek gegaan naar een woning.
De prijzen van de woningen van mijn zonen zijn na 15 jaar bijna verdubbeld. Dat zijn beide starterswoningen en momenteel zijn er daar veel te weinig van. Hierin is geen keuze voor een allenstaande momenteel.
Het was maar een voorbeeld maar zie hier weer die hebzucht.
taigitu schreef:
21 mei 2019, 11:00
Ik mag toch dromen.....
Graag, zonder dromen wordt de wereld een tranendal...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door Vitharr » 23 mei 2019, 20:00

Mypos schreef:
21 mei 2019, 15:54
Als je voor een economisch systeem bent want niet alleen gebaseerd is op geld maar ook op normen en waarden als veiligheid, respect voor de natuur, rechtvaardigheid, gezondheid etc dan zou je voor de Partij voor de Dieren kunnen stemmen. (oftewel de toekomst)
Ik ben carnivoor dus dat zou hypocriet zijn.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door MetalPig » 24 mei 2019, 13:54

Vitharr schreef:
23 mei 2019, 19:24
Mijn zorg is ontstaan uit afgrijselijke ervaringen met kinderen die hun ouders dolgraag zo'n pil zouden hebben gegeven.
Ik ga natuurlijk niet twijfelen aan jouw ervaringen, maar mijn beeld is dat het best lastig is om zo'n pil voorgeschreven te krijgen, laat staan voor iemand anders.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door Vitharr » 24 mei 2019, 17:23

MetalPig schreef:
24 mei 2019, 13:54
Ik ga natuurlijk niet twijfelen aan jouw ervaringen, maar mijn beeld is dat het best lastig is om zo'n pil voorgeschreven te krijgen, laat staan voor iemand anders.
Daar heb je gelijk in. Waarschijnlijk spelen de genoemde ervaringen mee in het sentiment wat zo'n onderwerp opwekt. Ik vind het mooi dat mensen die daar vanuit hun authentieke zelf voor kiezen deze optie geboden wordt. Maar mijn neurale netwerk koppelt het ook aan bejaarden die om uiteenlopende redenen niet meer verder willen. Mijn grootouders zijn zo geëindigd. (uitgeblust, geen euthanasie) In mijn ogen zijn ze zo gemaakt door mijn familie die hun aftakeling als lastig ervoer. Ze hadden 2 schoondochters overleefd en werden aan het eind van hun reis door hun zoons in de steek gelaten. Zeker 1 daarvan grapte meerdere malen over de pil en ik twijfel er niet aan dat als hij de intelligentie had bezeten hij mijn grootouders zo ver had gedreven.

Ik beweer dan ook niet dat het een grote bedreiging voor ons allen is. Maar door degene die wil kan het wel een bedreiging voor het individu zijn. De ultieme vorm van ouderenmishandeling. Dat leidt tot mijn zorgen als dit thema aangehaald wordt denk ik. Ieder slachtoffer van zo'n list is er 1 teveel vind ik. Je hoeft euthanasie daarvoor niet te verbieden, maar door zorgen gedreven alertheid kan m.i. geen kwaad toch?

Ik houd me voor dat ouder worden dit soort ontwikkelingsprocessen als doel heeft. Als dat niet zo is vind ik ouder worden totaal nutteloos. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door taigitu » 25 mei 2019, 10:52

Baudet zegt dingen en als die hem later worden voorgehouden dat hij dat heeft uitgesproken
zegt hij net zo makkelijk dat hij dat NOOIT heeft gezegd. Gelukkig zijn er momenten dat die
uitspraken vast zijn gelegd en hem als bewijs voorgelegd kunnen worden.
Ik vind het gedrag van Baudet niet bepaald passen bij de functie die hij na streeft
Hieronder een paar dingetjes die je eerder verwacht bij het gedrag van een groot kind zijn
en niet iemand die hoopt/verwacht Nederland mede besturen.
En zo zijn er meerdere dingen die hem niet portretteren als een serieus politicus

Afbeelding





Niemand kan natuurlijk tippen aan de debatkwaliteiten van Thierry Baudet.
Daarom in deze compilatie Thierry Baudet die aan Thierry Baudet uitlegt hoe Thierry Baudet over vrouwen denkt.
Wat vind jij? Wie heeft er gelijk, Thierry of Thierry?

Afbeelding

Baudet zelf wil niet uitgebreid ingaan op de vragen over zijn essay.
"Ik vind het jammer dat het dan weer gaat over één zinnetje, waarover 'ophef' ontstaat", zegt hij tegen de NOS.

Maar is de analyse in het essay dan niet zijn mening over euthanasie en vrouwenemancipatie? "Ik geef überhaupt geen mening,
ik analyseer een bepaalde trend, door de ogen van auteur Michel Houellebecq."

'Onterecht'
"Baudet doet net alsof het niet uitmaakt dat hij naast essayschrijver inmiddels ook de politieke leider van de partij is
die bij de laatste verkiezingen de grootste werd.
Dat is natuurlijk onterecht", zegt politiek verslaggever Arjan Noorlander.

"De onderwerpen die hij aansnijdt, staan niet op deze manier in het verkiezingsprogramma van Forum voor Democratie.
Daarom is het logisch dat nu verwarring ontstaat over hoe Baudet tegen abortus, euthanasie en vrouwenemancipatie aankijkt,
ook onder zijn eigen aanhang. De vraag is nu of Baudet van plan is om op deze thema's met nieuwe wetsvoorstellen te komen."
https://nos.nl/artikel/2285543-partijen ... audet.html

Afbeelding

Afbeelding

Thierry Baudet heeft veel opschudding veroorzaakt door het plaatsen van een naaktfoto op Instagram.
De Forum voor Democratie-fractievoorzitter is momenteel op vakantie en liet zijn volgers daar van meegenieten.
Op de foto ligt hij volledig naakt aan de rand van een zwembad, met alleen zijn hand voor zijn geslachtsdeel.
De foto werd direct veel gedeeld, met uiteenlopende reacties. Sommigen maken er een grap van, anderen noemen de foto ongepast voor een politicus.
Feit is dat Baudet er enorm veel aandacht mee trekt. Missie geslaagd?

Baudet plaatste de foto met enkel het bijschrift: 'Release & reload! #summer.'

Afbeelding

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door univers » 25 mei 2019, 11:05

Op de foto ligt hij volledig naakt aan de rand van een zwembad, met alleen zijn hand voor zijn geslachtsdeel.
Zo te zien heeft hij weinig te verbergen. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door taigitu » 25 mei 2019, 15:41



Het blijft lachen.....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door Vitharr » 25 mei 2019, 21:33

Ik vind Baudet een intellectuele clown waar rekening mee gehouden moet worden.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door taigitu » 26 mei 2019, 09:34

Vitharr schreef:
25 mei 2019, 21:33
Ik vind Baudet een intellectuele clown waar rekening mee gehouden moet worden.
Er moet zeker rekening gehouden worden met deze man.
Zijn gedrag is in zekere mate onberekenbaar en zodra er in een discussie het even niet gaat
zoals hij wil dan maakt hij een draai en 'verrijkt' hij de discussie met andere argumenten.
Het blijft een spelletje waarbij hij niet 'gevangen' wil worden in wat hij zelf eerst zelf zegt.....

Ook in deze discussie gaat het van 'hij wordt 100% zeker president van Nederland....
En dan zegt hij weer dat hij niet wil.....?

.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie