Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door Mypos » 08 jun 2019, 11:38

Vitharr schreef:
23 mei 2019, 20:00
Mypos schreef:
21 mei 2019, 15:54
Als je voor een economisch systeem bent want niet alleen gebaseerd is op geld maar ook op normen en waarden als veiligheid, respect voor de natuur, rechtvaardigheid, gezondheid etc dan zou je voor de Partij voor de Dieren kunnen stemmen. (oftewel de toekomst)
Ik ben carnivoor dus dat zou hypocriet zijn.
Het is heel raar dat je denkt dat als je vlees eet je niet het leven van dieren kunt verbeteren. Ik eet zelf ook vlees. Maar wel het liefst vlees van dieren die een goed leven hebben gehad, buiten hebben gelopen, goed voer hebben gegeten etc etc.

Ik eet liever geen vlees van kalfjes wat hun hele leven in boxen van 2 bij 1 meter hebben gestaan, waarbij al het ijzer uit het dieet werd gehaald omdat het vlees wit moest blijven wat ervoor zorgde dat deze dieren ziek werden en op de been gehouden moesten worden met antibtiotica.

En daar gaat het dus ook om bij de PvdD.

Maar je laat wel vaker rare gedachtegangen zien dus deze opmerking verbaast me dan ook weer niet enorm....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door Vitharr » 08 jun 2019, 12:49

Mypos schreef:
08 jun 2019, 11:38
Vitharr schreef:
23 mei 2019, 20:00
Mypos schreef:
21 mei 2019, 15:54
Als je voor een economisch systeem bent want niet alleen gebaseerd is op geld maar ook op normen en waarden als veiligheid, respect voor de natuur, rechtvaardigheid, gezondheid etc dan zou je voor de Partij voor de Dieren kunnen stemmen. (oftewel de toekomst)
Ik ben carnivoor dus dat zou hypocriet zijn.
Het is heel raar dat je denkt dat als je vlees eet je niet het leven van dieren kunt verbeteren. Ik eet zelf ook vlees. Maar wel het liefst vlees van dieren die een goed leven hebben gehad, buiten hebben gelopen, goed voer hebben gegeten etc etc.

Ik eet liever geen vlees van kalfjes wat hun hele leven in boxen van 2 bij 1 meter hebben gestaan, waarbij al het ijzer uit het dieet werd gehaald omdat het vlees wit moest blijven wat ervoor zorgde dat deze dieren ziek werden en op de been gehouden moesten worden met antibtiotica.

En daar gaat het dus ook om bij de PvdD.

Maar je laat wel vaker rare gedachtegangen zien dus deze opmerking verbaast me dan ook weer niet enorm....
Jammer dat je weer op de man wil spelen. Ik schrijf alleen dat ik niet op de PvdD wil stemmen, wat jij schrijft vul je zelf in. Geen wonder dat jij mij raar vind dan. [wave]
Morgen is vandaag ook gisteren....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door Mypos » 08 jun 2019, 16:32

Vitharr schreef:
08 jun 2019, 12:49
Mypos schreef:
08 jun 2019, 11:38
Vitharr schreef:
23 mei 2019, 20:00

Ik ben carnivoor dus dat zou hypocriet zijn.
Het is heel raar dat je denkt dat als je vlees eet je niet het leven van dieren kunt verbeteren. Ik eet zelf ook vlees. Maar wel het liefst vlees van dieren die een goed leven hebben gehad, buiten hebben gelopen, goed voer hebben gegeten etc etc.

Ik eet liever geen vlees van kalfjes wat hun hele leven in boxen van 2 bij 1 meter hebben gestaan, waarbij al het ijzer uit het dieet werd gehaald omdat het vlees wit moest blijven wat ervoor zorgde dat deze dieren ziek werden en op de been gehouden moesten worden met antibtiotica.

En daar gaat het dus ook om bij de PvdD.

Maar je laat wel vaker rare gedachtegangen zien dus deze opmerking verbaast me dan ook weer niet enorm....
Jammer dat je weer op de man wil spelen. Ik schrijf alleen dat ik niet op de PvdD wil stemmen, wat jij schrijft vul je zelf in. Geen wonder dat jij mij raar vind dan. [wave]
Jij zegt dat je hypocriet bent als je vlees eet en op de PvdD zou stemmen. Dat vind ik een hele rare gedachte en ik leg ook precies uit waarom. Dat is niet "op de man" spelen. Dat is een terechte kritische kanttekening bij je opmerking/gedachtegang.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door Vitharr » 08 jun 2019, 19:07

Mypos schreef:
08 jun 2019, 16:32
Jij zegt dat je hypocriet bent als je vlees eet en op de PvdD zou stemmen. Dat vind ik een hele rare gedachte en ik leg ook precies uit waarom. Dat is niet "op de man" spelen. Dat is een terechte kritische kanttekening bij je opmerking/gedachtegang.
Ik schreef over mezelf. De zin begon immers met 'ik'. Dat jij de PvdD een goede keuze vind moet je zelf weten.

Je schreef eerder dat je moeite had met een slechte sfeer op het forum maar vind het nodig om dit te schrijven:
Mypos schreef:
08 jun 2019, 16:32
Maar je laat wel vaker rare gedachtegangen zien dus deze opmerking verbaast me dan ook weer niet enorm....
En dan herken je het ook nog niet als 'op de man spelen'. Precies zo gaat het dus steeds mis Mypos. Je komt heel denigrerend over als iemand een andere mening heeft dan jij.

Als je verder niets inhoudelijks te melden hebt dan wou ik het hier graag bij laten. Als je nog meer commentaar op mijn persoon wilt uiten kun je een nieuw topic openen of een PB sturen. Ik kan alleen niet beloven dat ik ze lees.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door Mypos » 08 jun 2019, 22:48

Vitharr schreef:
08 jun 2019, 19:07
Mypos schreef:
08 jun 2019, 16:32
Jij zegt dat je hypocriet bent als je vlees eet en op de PvdD zou stemmen. Dat vind ik een hele rare gedachte en ik leg ook precies uit waarom. Dat is niet "op de man" spelen. Dat is een terechte kritische kanttekening bij je opmerking/gedachtegang.
Ik schreef over mezelf. De zin begon immers met 'ik'. Dat jij de PvdD een goede keuze vind moet je zelf weten.

Je schreef eerder dat je moeite had met een slechte sfeer op het forum maar vind het nodig om dit te schrijven:
Mypos schreef:
08 jun 2019, 16:32
Maar je laat wel vaker rare gedachtegangen zien dus deze opmerking verbaast me dan ook weer niet enorm....
En dan herken je het ook nog niet als 'op de man spelen'. Precies zo gaat het dus steeds mis Mypos. Je komt heel denigrerend over als iemand een andere mening heeft dan jij.

Als je verder niets inhoudelijks te melden hebt dan wou ik het hier graag bij laten. Als je nog meer commentaar op mijn persoon wilt uiten kun je een nieuw topic openen of een PB sturen. Ik kan alleen niet beloven dat ik ze lees.
Het is toch ook wel ongelofelijk om te zien hoe jij alles goed praat voor jezelf. Ik durf het bijna niet te zeggen aangezien dat weer als persoonlijke aanval gezien wordt waarschijnlijk maar laat ik het er op houden dat dat hele nare trekjes zijn in ieder geval.

Jij stelt dat jij niet op de PvdD stemt omdat je carnivoor bent en het dan hypocriet vindt. Je ziet dus niet dat dat niet alleen een persoonlijke statement is maar je velt daarmee ook een oordeel nl dat mensen hypocriet zijn als ze stemmen voor dierenrechten en tegelijkertijd toch vlees eten. Als je het puur bij een persoonlijke statement had gehouden dan was ik er verder ook niet op in gegaan. Het gaat dus niet om de andere mening, het gaat om het oordeel wat jij er aan hangt en daarmee ook anderen veroordeelt. Snap je dat?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door Tammy » 09 jun 2019, 03:54

Mypos schreef :
Het is toch ook wel ongelofelijk om te zien hoe jij alles goed praat voor jezelf. Ik durf het bijna niet te zeggen aangezien dat weer als persoonlijke aanval gezien wordt waarschijnlijk maar laat ik het er op houden dat dat hele nare trekjes zijn in ieder geval.
Mypos , Vitharr heeft in zijn laatste bericht het volgende gezegd:

Als je verder niets inhoudelijks te melden hebt dan wou ik het hier graag bij laten. Als je nog meer commentaar op mijn persoon wilt uiten kun je een nieuw topic openen of een PB sturen. Ik kan alleen niet beloven dat ik ze lees.
Mypos , gelieve aan dat verzoek te voldoen.
Waar jij de nare trekjes van Vitharr vandaan haalt is mij een raadsel maar als jij dat vind moet je natuurlijk zelf weten.
Maar Vitharr vraagt je in dat geval om dat soort opmerkingen ergens anders door te geven.
Vind ik een net verzoek.

Dus vanaf hier weer ontopic.
Dank u.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door univers » 09 jun 2019, 05:12

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door Fenna » 09 jun 2019, 08:50

:post: Tammy
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door Mypos » 09 jun 2019, 21:01

:post: Tammy Universe en Fenna

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door univers » 09 jun 2019, 22:26

Ben blij dat je het eens een keertje mee eens bent. :post: ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door Mypos » 10 jun 2019, 02:58

univers schreef:
09 jun 2019, 22:26
Ben blij dat je het eens een keertje mee eens bent. :post: ;P!
Ben het er natuurlijk absoluut niet mee eens maar ik weet inmiddels ook wel dat het vaste kliekje hier elkaar de hand boven het hoofd houdt. Hetzelfde principe als wat de meeste hier zeggen te verachten. Hoe hypocriet is dat?

Als Vitharr zegt dat iets een persoonlijk statement is puur omdat hij het woordje "ik"ergens voor plaatst en daarna stelt dat het hypocriet is om op de PvdD te stemmen als je vlees eet dan lijkt het me vrij duidelijk dat dat niet puur een persoonlijk statement is.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door Mypos » 10 jun 2019, 02:58

:post:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie

Bericht door Tammy » 10 jun 2019, 03:04

Tweede en laatste verzoek om ontopic te gaan.
Dank u.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie