Het debat tussen Rutte en Baudet

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
gouwepeer

Re: Het debat tussen Rutte en Baudet

Bericht door gouwepeer » 23 mei 2019, 22:09

Voor wie het debat graag (nog eens) wilt zien:


Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het debat tussen Rutte en Baudet

Bericht door Tammy » 24 mei 2019, 01:22

Bedankt Gouwepeer. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Het debat tussen Rutte en Baudet

Bericht door herman50 » 24 mei 2019, 07:28

z´n TV optreden heeft dus niet gewerkt voor B. , :?
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het debat tussen Rutte en Baudet

Bericht door Fenna » 24 mei 2019, 10:00

herman50 schreef:
24 mei 2019, 07:28
z´n TV optreden heeft dus niet gewerkt voor B. , :?
Had niet anders verwacht.
Mensen beginnen nu het ware gezicht van FvD te zien en dat bevalt toch niet zo goed als ze dachten.
Ik verwacht bij een volgende verkiezing ook een halvering van het aantal zetel voor het Forum.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Het debat tussen Rutte en Baudet

Bericht door herman50 » 24 mei 2019, 10:23

;P! ;P! :post:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het debat tussen Rutte en Baudet

Bericht door Witte wel » 24 mei 2019, 19:21

Nee hoor, er is nieuw voer voor het volk en daar zal dankbaar gebruik van worden gemaakt. FvD zal daar het voordeel uit halen en dat verhaal zal de positie van de partij versterken. Je zal het zien.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gusteman

Re: Het debat tussen Rutte en Baudet

Bericht door gusteman » 24 mei 2019, 19:55

In het artikel op Nu.nl staat een verwijzing naar het programma Goedemorgen Nederland namelijk:
Gevraagd naar de link tussen de Duitse zinsnede "Wir haben es nicht gewusst" en de Holocaust in het programma Goedemorgen Nederland, stelde Baudet daar niet de associatie met de Tweede Wereldoorlog bij te hebben.
Ik heb de video waarvan sprake niet gezien en heb ook dat programma niet gezien, dus over beide kan ik niks zinnigs zeggen.

Wat ik echter wèl weet: we zullen almaar vaker zien dat bepaalde lieden doen alsof er geen causaal verband zou bestaan tussen om het even welke vorm van discriminatie en/of racisme en de genocide die heeft plaats gevonden tijdens de tweede wereldoorlog.
Dat verband is er echter wèl, dit was er tijdens die genocide en dat is er nog steeds.

Mensen die beweren dat zo'n verband niet zou bestaan, of dat zij dat verband niet zien zijn huichelaars, leugenaars, hypocrieten of simpelweg gewoon oerdom.

Het zijn in elk geval lieden die behoren geschuwd te worden en aan wie men geen verantwoordelijke functie mag toevertrouwen ..... om het even wie ze zijn of hoe ze ook mogen heten.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het debat tussen Rutte en Baudet

Bericht door Fenna » 24 mei 2019, 20:48

:post:
gusteman schreef:
24 mei 2019, 19:55
Wat ik echter wèl weet: we zullen almaar vaker zien dat bepaalde lieden doen alsof er geen causaal verband zou bestaan tussen om het even welke vorm van discriminatie en/of racisme en de genocide die heeft plaats gevonden tijdens de tweede wereldoorlog.
Dat verband is er echter wèl, dit was er tijdens die genocide en dat is er nog steeds.
;P!
Het zal ook altijd blijven want het is de aard v.d. mens.
Dingen ontkennen en/of manipuleren als het hem beter uitkomt.
Eigenlijk zijn wij een huichelachtige diersoort die geen enkel middel schuwt en zijn eigen soortgenoten de nek omdraait als het hem beter past omdat hij er beter van word.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het debat tussen Rutte en Baudet

Bericht door univers » 24 mei 2019, 21:58

3x :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Het debat tussen Rutte en Baudet

Bericht door herman50 » 25 mei 2019, 07:06

;P! ;P! [clap]
alles van waarde is weerloos

gusteman

Re: Het debat tussen Rutte en Baudet

Bericht door gusteman » 25 mei 2019, 09:58

Fenna schreef:
24 mei 2019, 20:48
Eigenlijk zijn wij een huichelachtige diersoort die geen enkel middel schuwt en zijn eigen soortgenoten de nek omdraait als het hem beter past omdat hij er beter van word.
Daar lijkt het wel heel erg op, ja ... alleen vrees ik dat dit slechts een schijnwerkelijkheid is.

Wij hebben het onszelf, als diersoort bedoel ik dan wel, behoorlijk moeilijk gemaakt door te streven naar 'beschaving'.

Wij zijn, voor zover bekend, de enige soort op deze planeet die er werk van heeft gemaakt om de overlevingsinstincten te leren beheersen.

Geen enkel dier heeft er problemen mee om een ander dier te doden wanneer dit noodzakelijk lijkt te zijn .... en ik leg hier duidelijk de nadruk op 'lijkt te zijn'.

Dieren hebben geen behoefte aan 'bewijzen' ... wanneer hun instinct hen aangeeft dat een ander dier gevaar kan opleveren zullen zij ofwel op de vlucht slaan, ofwel het gevecht aangaan ofwel de bron van het gevaar elimineren.

Idem dito waar het gaat om voedsel vergaren ... geen enkel dier kent mededogen met een ander dier wanneer het gaat om te overleven.

Alleen de mens heeft zich dat gedrag (medeleven, medelijden, mededogen, sympathie, empathie enzovoort) eigen gemaakt en het 'beschaving' genoemd.

Het is vanuit die aangeleerde 'beschaving' dat wij het hebben over hypocrisie. Neem dat dunne laagje 'beschaving' weg en wat wij zien als 'onmenselijk gedrag' wordt plots simpelweg een kwestie van overleven.

Dus is hier de vraag: in hoeverre is de beschaving van de mens in overeenstemming met de rest van de planeet?

Want wat is nu eigenlijk hypocriet?
Dat de mens zich voorstaat op beschaving en iedereen die zich niet gedraagt naar deze beschavingsnormen beschouwt als een 'vreemde eend in de bijt'?
Of het gegeven dat de mens een soort van super diersoort zou zijn die 'verheven' staat boven alle andere dieren ... en daardoor op deze planeet zelf een 'vreemde eend in de bijt' blijkt te zijn?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het debat tussen Rutte en Baudet

Bericht door univers » 25 mei 2019, 10:47

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het debat tussen Rutte en Baudet

Bericht door Fenna » 25 mei 2019, 11:23

:post: gusteman.
gusteman schreef:
25 mei 2019, 09:58
Geen enkel dier heeft er problemen mee om een ander dier te doden wanneer dit noodzakelijk lijkt te zijn .... en ik leg hier duidelijk de nadruk op 'lijkt te zijn'.
Klopt.
Dieren handelen uit instinct en dat hebben wij niet meer nodig.

Dit onderstaand art. van Ton Elias vind ik een voorbeeld van hypocricie.
De zogenaamde bezorgdheid over de Groningers, maar niet zeggen waar het echt om gaat 'de gasbel'.
Hij vind het geld wat deze gasbel oplevert vele malen belangrijker dan de bewoners, maar vind dat niet etisch om dat te zeggen.

https://www.dvhn.nl/groningen/Oud-VVD-K ... e=whatsapp

Afbeelding
Oud-Kamerlid voor de VVD Ton Elias was vrijdagavond een van de gasten in het radioprogramma Langs de Lijn en Omstreken en deed daar ferme uitspraken over de gaswinning en de Groningers in het bevingsgebied.

Elias snapt wel dat er onvrede is in Groningen, maar stoppen met de gaswinning was 'overstag gaan voor de emoties en de druk uit het Noorden' en 'maken we ons geopolitiek afhankelijk van de Russen'.

Shit happens
Hij vindt dat de gedupeerden ruimhartig gecompenseerd moeten worden voor de geleden schade, maar het was 'sowieso een onverstandig besluit'. Het kan volgens Elias 'niet waar zijn dat iedereen daar de komende vijftig jaar blijft zitten. Shit happens. Ik zou daar weggaan.'
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Het debat tussen Rutte en Baudet

Bericht door herman50 » 25 mei 2019, 12:39

wat is hypocriet ,, hiero met 16 hoven heb je ook van die klagers ,,poosje terug stonden ze in een tuin ..met zo´n klager.. en tijden gesprek kwam er een vliegtuig over reactie ,Kijk en dat hoor ik nou al 36 jaar ,,, moest t effe verwerken 36 jaar en nog woon je daar ... nouja ik denk dan wat ,nee niet voor herhaling vatbaar,,,... dat is evenals in Groningen , genoeg is genoeg dan donder je het huis tegen moeder aarde zodat het eventueel niet weer verkocht kan worden en je gaat pleite ,,vooral als je nu weet van 3den dat de grond nog een fiks aantal jaren kan borrelen ,,...
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het debat tussen Rutte en Baudet

Bericht door Fenna » 25 mei 2019, 13:00

herman50 schreef:
25 mei 2019, 12:39
genoeg is genoeg dan donder je het huis tegen moeder aarde zodat het eventueel niet weer verkocht kan worden en je gaat pleite
Dat is een beetje kort door de bocht Herman50.
Je krijgt geen ruk voor voor je huis, grond is niet verkoopbaar voor nieuwbouw want mensen willen het niet i.v.m. kans op aardbevingen en waar moet je je verhuizing van betalen???
Je moet ook de financiële middelen hebben om te verhuizen.
Velen willen wel maar kunnen niet en zitten financieel in een spagaat.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie