Waarom horen we bijna niks over de blanke Zuid-Afrikaanse boeren die vermoord worden ?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Waarom horen we bijna niks over de blanke Zuid-Afrikaanse boeren die vermoord worden ?

Bericht door Tammy » 26 aug 2019, 16:00

Ja er kleeft zeker bloed aan de handen van Mandela Fenna.
Maar zijn aanbidders schijnen dat voor lief te nemen.
King heeft al de status Fenna die Mandela ook had maar dan in America.

Ik heb bij zijn memorial gestaan in Washington DC.
Is indrukwekkend om te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Waarom horen we bijna niks over de blanke Zuid-Afrikaanse boeren die vermoord worden ?

Bericht door Witte wel » 26 aug 2019, 20:00

Een tip voor gusteman. Spreek eens met Zuid Afrikaners en vraag hen naar de waarheid in plaats van boekjes retoriek. Zuid Afrika is een prachtig land waar ik zeker nog een keer naar toe wil reizen. Mogelijk volgend jaar al zal ik alleen moeten gaan want mijn vrouw wil niet in het vliegtuig. Heeft ook een fantastische historie waarvan een deel niet zo mooi. Ik heb ook eigenlijk niet zo'n trek om daar meer over te schrijven. Heb het jaren bij gehouden en heb er elders vaak over gepubliceerd. De politieke ontwikkelingen, het ontstaan van de AWB, de invloed van de banken en het misbruik door deze partijen die de zwarte bevolking onterecht tegen de blanken heeft opgezet. Zonder de blanke boeren was Zuid Afrika nog een safaripark en de neger aldaar nog een bosjesman.
Maar dat willen we allemaal niet weten, we lezen immers kranten en die schrijven de waarheid. Toch?
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Waarom horen we bijna niks over de blanke Zuid-Afrikaanse boeren die vermoord worden ?

Bericht door Fenna » 26 aug 2019, 20:41

Very :post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Waarom horen we bijna niks over de blanke Zuid-Afrikaanse boeren die vermoord worden ?

Bericht door univers » 26 aug 2019, 21:25

Zuid Afrika is een prachtig land waar ik zeker nog een keer naar toe wil reizen. Mogelijk volgend jaar al zal ik alleen moeten gaan want mijn vrouw wil niet in het vliegtuig. Heeft ook een fantastische historie waarvan een deel niet zo mooi.
Ik kan je het aanraden.
Was mijn eerste reisje als ketelbinkie.
Heeft veel indruk op mij gemaakt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Waarom horen we bijna niks over de blanke Zuid-Afrikaanse boeren die vermoord worden ?

Bericht door gusteman » 27 aug 2019, 09:50

Witte wel schreef:
26 aug 2019, 20:00
Een tip voor gusteman. Spreek eens met Zuid Afrikaners en vraag hen naar de waarheid in plaats van boekjes retoriek.
Bedankt voor de tip, beste Witte wel.

Zoals gebruikelijk heb ik weer een paar bedenkingen, zoals: waarom zouden die Zuid Afrikaners de waarheid spreken en de boekjes niet?
Waarop is jouw stelligheid daaromtrent gefundeerd?

En welke mensen bedoel jij waar je het hebt over Zuid Afrikaners?
Ik heb hier een interview met een Zuid Afrikaner gepubliceerd ... een Zuid Afrikaner die, aan de hand van louter gegevens, aantoont dat er absoluut geen sprake is van een 'blanke genocide' ... of is het niet om het even welke 'waarheid' komt van niet om het even welke Zuid Afrikaner? Kan de 'waarheid' dan misschien enkel komen van Zuid Afrikaners die wèl beweren dat er een 'blanke genocide' aan de gang is?
Wat die meneer Branken aantoont zou toch op zijn minst moeten voldoende zijn om een kleine retrospectie aan te vatten en die cijfers eventjes naast elkaar leggen zoals ik hier ook gedaan heb en nu nog eens doe:
op 1 jaar tijd, van 1 april 2017 en 31 maart 2018:
46 blanke Boeren vermoord op een totaal van 20.336 moorden.
Leg aan de hand van dit totaal aantal moorden nu eens uit waarom het gerechtvaardigd is om die 46 doden te omkaderen als een 'genocide'.

Want daar gaat mijn reactie over; ik reageer op de leugen die wereldwijd wordt in stand gehouden, namelijk dat het hier een genocide zou betreffen want dat is het niet. Ik reageer niet op de berichtgeving over de moorden op zich.
Ik vind het afschuwelijk wat en hoe het gebeurt ... net zoals ik de moord, op 7 april 1994, op 10 Belgische paracommando's in Rwanda afschuwelijk vind. Toen dat was gebeurd werd de wereld belogen en bedrogen door de overheid; zogezegd waren de soldaten gesneuveld in een gevecht. Later werd gemeld dat zij hun wapens hadden moeten afgeven en daarna waren dood geschoten.
Niets van dat alles was waar: zij hadden hun wapens moeten afgeven en waren daarop levend in stukken gehakt met machetes en bijlen.
De stoffelijke resten werden in gesloten kisten vanuit Rwanda naar België vervoerd en ter aarde besteld ... de familie heeft de lichamen nooit mogen zien.
Ik heb de foto's gezien, samen met een paar collega's, enkele maanden na de begrafenis. Normaal hadden wij die nooit mogen zien maar de slordigheid van een officier bij de Generale Staf heeft ons deze 'kans' geboden. En als ik het goed heb dan heb ik dit hier al eerder aangebracht, in een ander topic

Weet je, ik kom ook niet zo maar uit de lucht gevallen voor wat deze materie betreft.
Ik heb het in een vorige reactie even kort gehad over onze huisarts in de zestiger en zeventiger jaren van de vorige eeuw ... en daar kwam van Tammy een reactie op, net alsof dat mijn enige informatiebron betreffende Zuid Afrika zou zijn.

Een kleine schets: mijn ouders waren Vlaams Nationalisten van het eerste uur, zij waren de eersten in ons dorp die het lef hadden om op 11 juli, nu de Vlaamse nationale feestdag maar toen nog enkel de herdenking van de Guldensporenslag, een Vlaams Leeuwenvlag uit te steken. Mijn vader stond zelfs, bij de bevrijding in 1944, op de lijst van collaborateurs die moesten worden opgesloten; gelukkig voor hem werd hij in bescherming genomen door een kopstuk van de Weerstandsbrigade die hem in huis nam en kon bewijzen dat mijn vader geen hulp had geboden aan de Duitse bezetters. Mijn ouders waren ook de eersten in het dorp die een abonnement hadden op Vlaams Nationalistische publicaties, zij waren de eersten in het dorp die lid waren van Vlaams nationale bewegingen zoals het Willemsfonds, het Vermeylenfonds, het Davidsfonds en dergelijke, kortom, wij kregen als kind de Vlaams Nationalistische ideologie met de paplepel binnen.
Als jongere, zowat tot mijn tweeëntwintigste, heb ik die ideologie ook verdedigd, ik ging naar elke IJzerbedevaart, naar elk Vlaams Nationaal Zangfeest, naar elke betoging voor Leuven Vlaams, naar elke betoging voor Voeren Vlaams, ik keek telkens vol bewondering hoe de mensen van TAK (het Taal Aktie Komitee) de politiecordons trotseerden, hoe het trommelkorps van het VNJ (Vlaams Nationale Jongeren) de paarden van de politie zo zenuwachtig maakte dat die oncontroleerbaar werden en zich moesten terug trekken. Ik zat samen op terrasjes met mannen die in het Vlaams Legioen hadden gediend aan het Oostfront, zij waren de helden van de strijd tegen het bolsjewisme en tegen de hoofdzakelijk Frans gezinde overheid in België, daar keken wij naar op, wij wilden ook zulke helden worden.
Op al die bijeenkomsten bestond de hoofdmoot van de aanwezigen uit brave huisvaders en -moeders, met hun kinderen, meegesleept in een retoriek van nationalisme, volksgebondenheid, cultuurgebondenheid en natuurlijk de alomtegenwoordige christelijke waarden.
Langzaamaan echter merkte ik op dat al die 'waarden' oppervlakkig bekeken en in principe wel waardevol waren maar dat onder die vlag heel vaak dingen gebeurden die allesbehalve waardevol waren.
Zo heb ik ook kennis gemaakt met de Zuid Afrikaanse Boerenbeweging ... op bijeenkomsten werd steevast uit volle borst het lied Die Stem van Suid Afrika gezongen ... ik ken het nu nog steeds, en dat zegt al iets over de toenmalige indoctrinatie.
Vreemd genoeg werd ons telkens weer voorgehouden dat die Zuid Afrikaanse Boeren een heel belangrijke band hadden met Vlaanderen en ik geloofde dat ... tot ik aan de weet kwam dat die band tot doel had de uitgeweken Vlamingen te steunen die naar Zuid Afrika waren getrokken om rechtsvervolging te ontsnappen voor wat betreft hun lidmaatschap bij het Vlaams Legioen, een SS Sturmabteilung die werd opgericht met uitsluitend Vlaamse jongeren.
De Zuid Afrikaanse Boerenbeweging belette de uitlevering van die mensen aan de Belgische Justitie, wat natuurlijk van Vlaams Nationale hoek uit een geweldige meevaller was, aangezien dit voor de leiding van die Vlaams Nationalisten de zoveelste nagel aan de doodskist van België was.
Het toonde echter ook de extreem rechtse sympathieën aan die leefden binnen die Zuid Afrikaanse Boerenbeweging.

En ik ben hier nog maar eens zowat een boek aan het opstarten en dat is niet mijn bedoeling ... ik wil enkel aangeven dat de geschiedenis van de Zuid Afrikaanse Boeren mij niet onbekend is en dat mijn informatie daarover uit zowat alle hoeken afkomstig is en niet selectief pro of contra.
Witte wel schreef:
26 aug 2019, 20:00
Maar dat willen we allemaal niet weten, we lezen immers kranten en die schrijven de waarheid. Toch?
Als je nu echt denkt dat ik dit allemaal niet weet en/of niet wil weten dan stel je mij teleur; derhalve ga ik er maar van uit dat dit geen deel uitmaakt van je tip voor mij en je dit schrijft voor de modale, toevallige lezer.
Maar ook dan lijkt het cynisme wel wat overdreven ... maar dat zal wel aan de warmte liggen, zeker?

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Waarom horen we bijna niks over de blanke Zuid-Afrikaanse boeren die vermoord worden ?

Bericht door herman50 » 27 aug 2019, 10:12

afwachte tot morgen gaat de tempratuur zakken en de buien toenemen ....fijne dag verders
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Waarom horen we bijna niks over de blanke Zuid-Afrikaanse boeren die vermoord worden ?

Bericht door Tammy » 27 aug 2019, 10:28

Gusteman schreef :
Ik heb het in een vorige reactie even kort gehad over onze huisarts in de zestiger en zeventiger jaren van de vorige eeuw ... en daar kwam van Tammy een reactie op, net alsof dat mijn enige informatiebron betreffende Zuid Afrika zou zijn.
Nee dat heb ik niet gezegd Gusteman.
Ik bedoelde dat BRON artikel waar je het over had.
Niet de huisarts.
Dit vermeld ik even om verwarring te voorkomen. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Waarom horen we bijna niks over de blanke Zuid-Afrikaanse boeren die vermoord worden ?

Bericht door Fenna » 05 sep 2019, 11:11

Hier een artikel wat voor hell hole Z.Afrika is.
http://www.telegraaf.nl/watuzegt/351513 ... uid-afrika
Golf van geweld tegen vrouwen en migranten in Zuid-Afrika

Waar is Cyril? Deze vraag houdt Zuid-Afrikanen al meer dan een week bezig. Van de ene na de andere dodelijke roofoverval op vrachtwagenchauffeurs en een golf xenofobisch geweld in Johannesburg tot een oneindige reeks gruwelijke moorden op jonge vrouwen en meisjes: Zuid-Afrika heeft wel eens betere tijden gekend.

Als klap op de vuurpijl maakte de politie in Kaapstad gisteren met traangas, schokgranaten en rubberen kogels ook nog eens een hardhandig einde aan een vredige demonstatie van studenten en scholieren voor betere bescherming van vrouwen en kinderen.

De actievoerders hebben een punt. In 2018 werden er in de Regenboognatie 2930 vrouwen vermoord. Dat komt neer op 12,5 incidenten per 100.000 inwoners; 25 keer het Nederlandse en vier keer het wereldwijde gemiddelde.

Ondanks de chaos houdt president Cyril Ramaphosa zich muisstil. Hij heeft het blijkbaar te druk met de World Economic Forum (WEF) in Africa, dat deze week in Kaapstad plaatsvindt.

Afrikaanse staatshoofden hebben echter wél van zich laten horen. Nigeria dreigt met handelssancties wanneer Zuid-Afrika het geweld tegen migranten niet snel in de kiem smoort. Zambia heeft in het kader daarvan een voetbalwedstrijd tussen zijn nationale elftal, de Chipolopolo’s, en Bafana Bafana afgelast en boycotten Malawi en de Democratische Republiek Congo intussen de WEF.

Ook zij hebben een punt: Vreemdelingenhaat is niets nieuws in Zuid-Afrika. In mei 2008 kwamen er 62 Afrikaanse migranten om en werden 50.000 Congolezen, Malawiërs, Zimbabwanen en anderen uit hun huizen verjaagd. Het was sindsdien vaker mis, maar niet zo erg zoals nu.

Ondanks het bloedvergieten, de wolken prikkend traangas en de geur van rubberen kogels is er hoop, en wel in de vorm van hordes jonge mannen en vrouwen die door blijven vechten voor een beter Zuid-Afrika, of Cyril hen nou wel of niet hoort. Vandaag staat er namelijk een nieuwe demonstratie tegen vrouwengeweld en xenofobie op de agenda.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Waarom horen we bijna niks over de blanke Zuid-Afrikaanse boeren die vermoord worden ?

Bericht door Tammy » 05 sep 2019, 12:49

Het gaat weer fantastisch daar , ze leren het ook nooit. :?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Waarom horen we bijna niks over de blanke Zuid-Afrikaanse boeren die vermoord worden ?

Bericht door taigitu » 06 sep 2019, 09:00

Zimbabwaanse oud-president Robert Mugabe (95) overleden

6 september. 2019

Oud-president Robert Mugabe (95) van Zimbabwe is overleden.
Dat heeft zijn familie gemeld, zo schrijft de BBC. Mugabe was al geruime tijd ziek. Het huidige staatshoofd Emmerson Mnangagwa bevestigde zijn overlijden via Twitter.

De oud-president zou de laatste maanden zijn behandeld in een ziekenhuis in Singapore voor een niet nader toegelichte ziekte.
Voordat hij in 2017 aan de kant werd gezet was hij het oudste (destijds 93) regerende staatshoofd in de wereld. Het levensverhaal van Robert Mugabe verliep langs een vaker vertoonde lijn: van bevlogen revolutionair (hij verklaarde ooit een marxistische, leninistische maoist te zijn) en gevierd onafhankelijkheidsstrijder werd hij tenslotte een gevreesd dictator. Mensenrechtenorganisaties hadden de laatste decennia enorme kritiek op de manier waarop hij korte metten maakte met andersdenkenden. Mugabe meende op het laatst dat hij en zijn familie een goddelijk recht hadden op het bestuur van Zimbabwe. ,,Alleen God, die me heeft aangesteld, kan me wegsturen. Niet de partij, niet de Britten. Alleen God", verklaarde hij in 2008. Mugabe wilde de macht overdragen aan zijn tweede vrouw, Grace. Daar ging het fout, het leger kwam in opstand en Mugabe werd tot zijn eigen verbijstering afgezet.

Rhodesië

Robert Gabriel Mugabe werd op 21 februari 1924 geboren in Harare in wat toen nog Zuid-Rhodesië heette. Dat was een Britse kolonie. Hij ging bij katholieke missionarissen naar school. Zijn vader liet het gezin in de steek toen Robert 10 was en hij werd opgevoed door een grillige en emotioneel beschadigde moeder, schrijft biograaf Heidi Holland. De briljante student studeerde af in onder meer rechten, bestuurskunde en economie. In 1965 raakte hij betrokken bij het onafhankelijkheidsproces in Zuid-Rhodesië waar zeven jaar oorlog aan vooraf ging. Hij was de tweede president van Zimbabwe na de onafhankelijkheid en was 37 jaar aan de macht. De oud-president stapte twee jaar geleden op toen het parlement een afzettingsprocedure tegen hem begon. Toenmalig vice-president Mnangagwa volgde hem op.

Aanvankelijk had Mugabe vooral in linkse kringen een heldenstatus, vanwege zijn verleden als verzetsstrijder tegen het koloniale Britse bewind en daarna zijn aanvankelijke politiek van verzoening. Ook wierp hij zich op als kampioen van Afrika. Het beeld van Mugabe kantelde toen hij van zijn land een dictatuur maakte en eind vorige eeuw een gewelddadige campagne begon tegen de witte boeren van Zimbabwe, die met veel geweld van hun land werden verdreven. Homofielen in Zimbabwe verketterde hij als ‘erger dan honden'.

In grote delen van Afrika was, bleef en blijft Robert Mugabe echter wel een held al was het alleen maar omdat hij er - anders dan de verzoenende Mandela - op bleef hameren dat de voormalige koloniale machten uit het westen onvoldoende berouw zou hebben getoond voor de talloze misstanden en de uitbuiting in de koloniale periode. Veel westerse landen profiteren nog steeds van de Afrikaanse rijkdommen, zei Mugabe steeds. Hij mocht graag provoceren en verklaarde zich daarom solidair met een van Donald Trumps verkiezingskreten (‘Amerika voor de Amerikanen’) omdat hij zelf ooit campagne voerde met de slogan 'Zimbabwe voor de Zimbabwanen’. Volgens Mugabe-kenner Martin Meredith die een boek over hem schreef was Robert Mugabe niet geobsedeerd door geld of rijkdom maar door macht.

Corruptie

Economisch gezien richtte hij Zimbabwe te gronde door wanbeheer en corruptie. Begin deze eeuw werd het Afrikaanse land getroffen door hyperinflatie, waardoor de Zimbabwaanse dollar al zijn waarde verloor. Mugabe liet Zimbabwe na zijn heerschappij achter als een van de armste landen ter wereld.

Residenties

Zelf leefde hij er overigens goed van. De bankrekening van de Mugabes wordt weliswaar geschat op een bescheiden tien miljoen dollar, maar daar komen een veelvoud aan extravagante bezittingen bij. In eigen land bezitten de Mugabes vijf residenties waaronder het met gouw en marmer overladen luxe paleis in de wijk Borrowdale. Een complex met 25 badkamers, gebouwd door een Servisch bouwbedrijf dat veel opdrachten krijgt in Zimbabwe en deels betaald door China. Mugabe liet al een villa bouwen bij Kutama, zijn geboortedorp tachtig kilometer ten noordwesten van Harare. Veel kritiek was er op de verspilling door zijn tweede vrouw, Grace, zijn ex-secretaresse, 41 jaar jonger dan de toenmalige president. Zij genoot in Zimbabwe weinig vleiende bijnamen als ‘Dis Grace’ en ‘The Country’s First Shopper’. Mevrouw Mugabe verwondde ooit een fotograaf die haar extreme uitgaven vastlegde in Hong Kong door hem te slaan met vingers vol diamanten ringen.

https://www.ad.nl/buitenland/zimbabwaan ... ~a8a6e180/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie