Lieve Mona (van de Story) kondigt naderende dood aan

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Lieve Mona (van de Story) kondigt naderende dood aan

Bericht door Vitharr » 10 jun 2019, 16:52

Loek Kessels, beter bekend als vraagbaak 'Lieve Mona' uit het weekblad Story, heeft op Facebook haar naderende einde aangekondigd. Ze schrijft dat ze nog "misschien een week" te leven heeft, en neemt afscheid van haar lezers.

"Als ik er niet meer ben, als ik ben waar het leven is verstild, weet dan dat een deel van mij je nooit verlaat", schrijft Kessels (87) in haar afscheidsboodschap. Meer dan 25 jaar ging ze door het leven als Mona, de biechtmoeder van Story, schrijft 1Limburg.

Al die jaren beantwoordde ze naar eigen zeggen honderden brieven. Ze werd een instituut. Ook mensen die de Story nooit lazen, kenden Lieve Mona. Ze werkte er van 1974 tot begin 1999 en vanaf 2006. Ook had Kessels vanaf september 2005 geruime tijd een rubriek in het programma Het Balkon van Limburg bij de Limburgse radiozender L1.

Ook daar beantwoordde ze vragen en boog ze zich over relatieproblemen, gezondheidsklachten en andere zaken. In november 2017 onthulde Story dat Kessels darmkanker had.

'Niet zomaar in de lucht verdwijnen'
"De laatste dagen ben ik in een stroomversnelling, een maalstroom terechtgekomen die alles verandert. (...) Er zijn er geen opties meer", aldus haar bericht op Facebook.

"Geen leuk bericht Maar ik wil niet zomaar in de lucht verdwijnen zonder afscheid te nemen van al diegenen die me zo vaak een glimlach hebben bezorgd of een fijn gevoel van herkenning."
Bron: https://nos.nl/artikel/2288306-lieve-mo ... d-aan.html
Sterke vrouw hoor, respect.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Lieve Mona (van de Story) kondigt naderende dood aan

Bericht door taigitu » 10 jun 2019, 18:40


Loek ‘Mona’ Kessels: ‘Mijn euthanasie is als een parachutesprong. En dan ben ik klaar’


Afbeelding

Gisteren om 18:23

Ze is er zelf nog niet helemaal uit, of het nu moedig is of juist laf: haar besluit om over enkele dagen euthanasie te laten plegen. Maar voor Loek Kessels (87), beter bekend als ‘Lieve Mona’, is het de juiste keuze, zo weet ze heel zeker. ,,Het is eigenlijk net als bij een narcose. Je krijgt een spuit en voor je het weet tuimel je weg. Wat is er nou genadiger dan dat?”

Het was niet gepland, dit interview zondagmiddag in haar huiskamer in Landgraaf over haar naderende einde. Maar de Facebook-post die ze zelf zaterdagavond om 23.30 uur plaatste trok de aandacht. ,,Ik had het niet echt overdacht. Het was niet mijn bedoeling om publiekelijk mijn dood aan te kondigen. Maar in feite is dat nu wel zo natuurlijk. Het is niet zo dat ik nog één keer in de publiciteit wilde. Het ging mij er om dat al die leuke lieve mensen die ik via Facebook ken zich niet hoeven af te vragen ...

https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019060 ... n-ik-klaar


Afbeelding

Ook ik las altijd de Story en uiteraard ook haar artikelen.
Ik vind haar moedig, en vind het moeilijk om in dit moment van haar laatste levensmomenten
hier iets aan toe te voegen. Ik hoop dat ze omringd is door haar geliefden en dat haar overgaan
naar die andere 'ruimte' vredig is.


Hier een artikel over het verhaal dat ze schreef over haar leven:
https://www.recoverytest.com/gastblogs- ... moederloos
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Lieve Mona (van de Story) kondigt naderende dood aan

Bericht door taigitu » 20 jun 2019, 10:43

Woensdag, 19 juni 2019 is Loek Kessel (Lieve Mona) overleden.

’Mijn moeder regisseerde haar eigen overlijden’
„Er was geen toekomst meer voor mijn moeder.” Vol verdriet, maar ook vol warme herinneringen blikt KATINKA VLIEGEN terug
op de laatste dagen van haar moeder LOEK KESSELS, die woensdag op 87-jarige leeftijd overleed.
„Ze heeft voor euthanasie gekozen. Aangrijpend en moeilijk vond ik dat, maar ik heb geen pogingen ondernomen
om haar op andere gedachten te brengen.
Als je met iemand zo close bent geweest als ik met mijn moeder, dan gun je haar geen ondraaglijke pijn en zware doodstrijd...”

Lees hier het hele artikel: https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... overlijden
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Lieve Mona (van de Story) kondigt naderende dood aan

Bericht door Gast1 » 20 jun 2019, 18:32

Loek Kessels schreef:
"Het is eigenlijk net als bij een narcose.
Je krijgt een spuit en voor je het weet tuimel je weg. Wat is er nou genadiger dan dat?”
En zo is dat, chapeau.
Ik hoop dat ik daar in de hopelijk verre toekomst ook zo voor mag kiezen en ik denk dat dat tegen die tijd waarschijnlijk heel normaal zal zijn.
Gewoon omdat een kostenpost dan weer vervalt.

Dat zal mijzelf geen enkele moeite kosten ...

Plaats reactie