Turken bedreigen Belg met afwasborstel

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80643
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Turken bedreigen Belg met afwasborstel

Bericht door Tammy » 11 jun 2019, 10:14

Altijd die eeuwige doodsbedreigingen van mensen die dat altijd meteen gaan gillen, wat word ik daar toch moe van.
Deze Belg heeft iets grappigs willen doen, ik vind het een leuke mop.
Maar nee hoor hij is bedreigd natuurlijk.
En dat wachten wat die voetballers moesten doen niks mis mee.
Moeten andere mensen ook ondergaan.
Maar misschien beter de aandacht vestigen aan die tientallen duizenden mensen die onterecht in de gevangenis zitten in Turkije ?
Is dat niet veel belangrijker dan een afwasborstel die in een grap verwerkt is door een grappige toerist ?
Zomaar een gedachte van mij hoor.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Afbeelding

Turken bedreigen Belg met afwasborstel.

Brussel - De man die een rel veroorzaakte door de Turkse nationale voetbalploeg in IJsland met een afwasborstel te interviewen, blijkt een Belgische toerist. De 26-jarige wordt nu ernstig bedreigd.

De man dacht een geintje uit te halen toen hij op luchthaven Keflavi zag dat een horde journalisten de voetballers van het Turkse elftal aan het interviewen was. De voetballers waren woedend omdat ze tijdens een douanecontrole urenlang binnenstebuiten waren gekeerd.

Bij wijze van geintje pakte de Belg, die geen journalist is, een afwasborstel en deed net alsof hij één van de interviewers was. De blonde man uit Luik stelde ook een vraag aan de aanvoerder.

Hek van de dam.

Die grap kwam hem duur te staan. Turkse fans achterhaalden namelijk zijn profiel op Facebook onder de naam Corentin Siamang en vanaf toen was het hek van de dam, zo schrijft Het Nieuwsblad.
Zijn accounts op sociale media werden gehackt en de twintiger wordt nu overspoeld met haatberichten en regelrechte doodsbedreigingen. De Turken zijn vooral verbolgen dat hij een wc-borstel onder de neus van de aanvoerder had gedrukt, terwijl op de foto toch duidelijk te zien is dat het om een vaatwasborstel gaat.

WC-borstel gate.

De Belg heeft nu zelf op Facebook gereageerd op ’wc-borstel gate’:

„Ik heb iets ongelofelijks meegemaakt op IJsland. Tijdens het wachten op mijn terugvlucht zie ik dat de Turkse nationale voetbalploeg net geland is. Bij wijze van prank bedacht ik me voor te doen als journalist met een ’echte’ microfoon... Ik slaag in mijn opzet en loop zo voorbij het veiligheidspersoneel.”

„Alleen denken de Turkse journalisten dat ik hun kapitein interview met een wc-borstel. Schandaal! Het wordt meteen opgepikt in bijna alle Turkse media. Plots ben ik het hoofdnieuws op CNN Turkije en sta ik met mijn hoofd op de voorpagina van hun belangrijkste sportblad. De Turkse buitenlandminister tweet er zelfs over.”
Turkse supporters en zelfs prominente politici waren niet meer tot bedaren te brengen en grepen de afwasborstel aan voor een internationaal relletje met IJsland. De Belg zelf begrijpt de commotie niet, en vindt het een ’spijtige zaak’.

Kalmte.

Hij relativeert zijn actie en roept op tot kalmte. „Ik heb het louter als grapje bedoeld en ik wou er zeker niemand mee beledigen. Het is humor. Het was een simpele, schone afwasborstel. Er is toch geen enkele wet die me verbiedt om iemand met een afwasborstel te benaderen?”
De Belg wilde later niet meer persoonlijk ingaan op zijn grap. „Hij vertrouwt niemand meer”, zeggen zijn vrienden tegen de krant. „Het enige wat hij wilde doen, is een fake interview afnemen. Het was een grap, meer niet. Maar nu is hij in een bizarre storm terechtgekomen, die debiele proporties aanneemt. De Turken willen zijn vel.”

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Turken bedreigen Belg met afwasborstel

Bericht door Fenna » 11 jun 2019, 10:37

Zucht [zucht]
Je word moe van die korte lontjes.

Ik vind het wel een leuke grap.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80643
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Turken bedreigen Belg met afwasborstel

Bericht door Tammy » 11 jun 2019, 10:51

Korte lontjes inderdaad Fenna, om simpel van te worden. [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Turken bedreigen Belg met afwasborstel

Bericht door herman50 » 11 jun 2019, 11:06

´n grap??, och t is hoe je het bekijkt maar denk eerst effe na ,,kleine moeite, maarja nou kunne ze naar de krant rennen [doh] ,,, moet je dan alles nemen hoor ik nou .....nee hoor leef je uit maar graag zonder andere lastig te vallen fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie