Ambtenaren krijgen ’white privilege’ training

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Ambtenaren krijgen ’white privilege’ training

Bericht door Determinist » 23 jul 2019, 10:39

Tsja. Het feit dat je geen antwoord kunt geven op mijn vragen en geen enkele argumentatie tracht te geven is al aanwijzing genoeg dat deze ideologie nergens op gebaseerd is.

Lees nog even de titel en de startpost over de inhoud van het onderwerp.

De reden waarom ik zo fel reageer op berichten zoals deze is niet omdat het al gemeengoed is en al op alle fronten ingevoerd is.
Het gaat er juist om te wijzen op de richting waarop het heen gaat. Ik noem het opzetten en implementeren van deze ideologie in bedrijven (wat al gaande is), het inbrengen daarvan in wetten vanuit regeringen (wat al gaande is) en nu hier in Nederland klakkeloos overgenomen gaat worden als het zo doorgaat.

Het feit dat al "midden" partijen, ook al zijn ze gematigd links instemmen met dit soort plannen en, moge ons dat behoeden, daadwerkelijk in wetten en regelingen worden geïmplementeerd, krijgt "social justice" ideologie voet aan de grond. Waar ik zeg dat in andere "progressieve" landen die hierin vooroplopen duidelijk een strijd laten zien waar er geen argumenten meer gebruikt worden en discussie, maar waar blaming en shaming orde van de dag is.

Wie hier niet voor oppast krijgt het als een boemerang terug. Want iedereen die zonder argumenten anderen in hokjes kan plaatsen kan zonder argumenten zelf in een hokje geplaatst worden waar je niet meer uitkomt met als gevolg dat de maatschappij in plaats van gelijkwaardiger wordt voor iedereen een plek wordt waar schuld in welke vorm dan ook op groepen wordt gelegd. En oh wee als je toevallig in die opgelegde groep gaat vallen. En oh wee als je tracht om de argumenten te vragen.

En de geschiedenis leert dat dit een zeer grote fout is waar we later spijt van krijgen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Ambtenaren krijgen ’white privilege’ training

Bericht door univers » 23 jul 2019, 10:42

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Ambtenaren krijgen ’white privilege’ training

Bericht door MetalPig » 23 jul 2019, 10:45

Determinist schreef:
23 jul 2019, 10:39
Tsja. Het feit dat je geen antwoord kunt geven op mijn vragen en geen enkele argumentatie tracht te geven is al aanwijzing genoeg
Of misschien geef ik geen antwoord op je vragen omdat ze voortkomen uit een weergave van mijn woorden waar ik niet achter sta:
Determinist schreef:
22 jul 2019, 16:20
Nu je mij hebt aangemerkt als iemand die zijn discriminerende privileges niet wil opgeven
Vergelijk dat voor te gein even met wat ik schreef:
MetalPig schreef:
22 jul 2019, 13:23
Het heeft er alle schijn van dat je je white privilege niet wilt opgeven.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Ambtenaren krijgen ’white privilege’ training

Bericht door Fenna » 23 jul 2019, 10:47

:post: Determinist

Ik las een tijd geleden een artikel dat men in Amerika in de kantines van scholen geen Chinese maaltijden meer verstrekte omdat dit een belediging voor de Aziatische mensen op de betreffende school zou zijn.
Het eten van wit brood is voor sommigen al een reden om daar white supremacy in te zien.
[doh]

"Mensen die niets hebben gedaan, bieden excuses aan aan mensen die niets hebben meegemaakt".
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Ambtenaren krijgen ’white privilege’ training

Bericht door herman50 » 23 jul 2019, 10:48

OMG waar je je met dit pestweer druk om kunt maken :waaier: :slurp:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Ambtenaren krijgen ’white privilege’ training

Bericht door Tammy » 23 jul 2019, 11:01

:post: Determinist en goed verwoord.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Ambtenaren krijgen ’white privilege’ training

Bericht door MetalPig » 23 jul 2019, 11:11

Kan iemand dan nu even uitleggen waarom het zo'n slecht idee is dat ambtenaren die beleid moeten uitvoeren bewust gemaakt worden van mogelijke blinde vlekken, zodat ze dat beleid beter kunnen uitvoeren?

Plaats reactie