Het London van burgemeester Sadiq Khan

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80591
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Het London van burgemeester Sadiq Khan

Bericht door Tammy » 10 aug 2019, 12:57

Afbeelding

Het London van burgemeester Sadiq Khan is een stad geworden waar de misdrijven uiterst gewelddadig zijn.
Dit is de man die tekeer ging tegen Trump een burgemeester onwaardig.
Waarop die andere, president onwaardige man, dus Trump hem beschuldigde van het geweld onder zijn bewind in de stad London.
Daarin had Trump dus wel gelijk.
Het aantal misdrijven waarbij gezwaaid word met machete is groot.
Deze burgemeester schijnt niet populair te zijn.
Hij wijt deze geweldsgolf deels aan armoede.

De andere zaken staan in het artikel vermeld.
Feit is dat London onder zijn bewind gevaarlijker is geworden terwijl onder Boris Johnson het geweld juist afnam.
Misschien tijd voor een andere burgemeester ?

Ik vind het zo jammer hoe de wereld is veranderd.
London is London niet meer net als Parijs dat voor mij ook niet meer is.
De onbezorgdheid om daar te lopen , dat gevoel is allang verdwenen.
Ik ben blij dat ik die tijd vroeger in die steden wel heb gekend gelukkig.


<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Schokkende misdrijven teisteren Londen van impopulaire Khan.

De afgelopen week is Londen opgeschrikt door meerdere uiterst gewelddadige misdrijven. Die staan niet op zichzelf: de Britse hoofdstad kampt al jaren met ongekend veel steekpartijen en moorden. Het drijft burgemeester Sadiq Khan, die nog nooit zo impopulair was, tot wanhoop.

Twee aanvallen met machetes in week tijd.

Donderdagochtend is een 28-jarige politieagent zwaargewond geraakt door een aanval met een machete, nadat hij een man in een auto had gesommeerd te stoppen omdat hij vermoedde dat die onverzekerd rondreed. De automobilist negeerde het stopteken en reed door, waarna een korte achtervolging volgde. De man stopte uiteindelijk in wijk Leyton, waarna hij uitstapte en meermaals met een kapmes naar de agent uithaalde.

De agent, Stuart Outten, werd geraakt aan de zijkant van zijn hoofd en aan zijn hand waarmee hij de aanval wilde afweren. Ondanks een diepe hoofdwond slaagde Outten er nog in om om hulp te roepen en zijn belager uit te schakelen met een taser, berichtte de Londense politie. Donderdagavond meldde de Metropolitan Police via Twitter dat de verdachte, de 56-jarige Muhammed Rodwan uit de wijk Luton, wordt beschuldigd van poging tot moord en het bezit van een aanvalswapen. Vrijdag is hij in de rechtbank voorgeleid.

Volgens de politie is er geen sprake van een terroristisch motief, en heeft de man vermoedelijk de harddrug GHB gebruikt. Het slachtoffer werd door toegesnelde agenten behandeld, waarna hij in kritieke toestand door de ambulance naar het ziekenhuis werd gebracht. Daar is hij nog altijd herstellende van de aanval. Collega’s en familie zeggen ‘ontzettend trots’ te zijn op de dapperheid van Outten.

Lees het volledige artikel op onderstaande link :

https://www.elsevierweekblad.nl/buitenl ... ad-702595/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie