Halsema pijnlijk getroffen.

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Halsema pijnlijk getroffen.

Bericht door taigitu » 20 aug 2019, 18:31

Tammy schreef:
20 aug 2019, 18:12
Wat een vreselijk arrogant mens.
Bedankt Taigitu , altijd leuk weer om te zien hoe vreselijk ongeschikt ze is voor dit ambt. :mrgreen:
Graag gedaan. Helaas ben ik het niet met je eens.
Er is in Amsterdam veel criminaliteit. Het is de stad waar het meeste geschoten en gemoord wordt.
Ik vind het dus logisch, dat als zij kiest om de politie eerder in te zetten omdat dat een wettelijke
mogelijkheid is, dan dat ze politie in gaat zetten om een vrouw met gezichtsbedekking uit de
tram of bus te sleuren..... Wat voor tumult in het publiek zou dat geven, zeker als je weet dat
er heel weinig vrouwen zijn die zo gekleed gaan. Ik kom regelmatig in Rotterdam en zie zelden een
vrouw met een boerka. En dan gewoon op straat waar zij mag lopen. Niet in bus, tram of trein.

Wat als de politie bezig is met een vrouw met boerka uit de tram/bus/trein te verwijderen.
En op hetzelfde moment is een aanrijding met meerdere zwaargewonden, of er is
een schietincident...... Waar wil je dan de politie hebben.....
Femke Halsema heeft wettelijk de keuze om de politie in te zetten waar die het hardste nodig is.
Zou er een melding zijn dat terroristen (vermomd als vrouw in een boerka) plannen hebben
om iets in Amsterdam te doen, dan zal de burgemeester uiteraard op dat moment zeker daarvoor kiezen.
Ik denk dat haar kijk op deze wet realistischer is, en dat vind ik dan weer sterk van haar.

Top 10 onveiligste gemeenten - mrt. 2019

1. Amsterdam
2. Eindhoven
3. Rotterdam
4. Heerlen
5. Maastricht
6. Den Haag
7. Sittard-Geleen
8. Diemen
9. Roermond
10. Schiedam

https://www.ad.nl/binnenland/dit-zijn-d ... ~a3c22fc7/



'Aantal boerkadraagsters zeer beperkt in Nederland'
22 mei 2015

Het aantal 'boerkadraagsters' in Nederland is zeer beperkt.
Volgens Yassin Elkorfani van het Contactorgaan Moslims en Overheid gaat het om niet meer dan 350 vrouwen.

Dat zegt hij desgevraagd naar aanleiding van de kabinetsplannen voor een beperkt verbod op gezichtsbedekkende kleding. Hij benadrukt dat er verschillende cijfers zijn.

Professor Annelies Moors van de Universiteit van Amsterdam schreef in een in 2009 verschenen studie dat de schattingen uiteenlopen van rond de honderd vrouwen die regelmatig een gezichtssluier dragen (de fulltimers) en niet meer dan 400 die het af en toe doen (de parttimers).

Elkorfani kijkt met gemengde gevoelens tegen de weer opgelaaide discussie aan of het dragen van boerka's en nikabs aan banden moet worden gelegd. Aan de ene kant vindt hij het belangrijk dat de vrijheid om ''religieuze uitingen'' te doen, bewaard blijft.
Aansturen

Aan de andere kant kan hij begrijpen dat ''op bepaalde plekken erop aangestuurd wordt'' dat iedereen met open vizier aan de samenleving deelneemt en vrouwen de consequenties ervan ondergaan als hun gedrag met die opvattingen in botsing komt.

Het blijft een ''zeer belangrijke verantwoordelijkheid'' van de staat om de religieuze vrijheid te waarborgen, vindt Elforkani. Hij vraagt zich af: Is dit het begin van een ontwikkeling waarbij ook andere religieuze uitingen niet meer getolereerd worden in Nederland?

Volgens Haagse bronnen komt er waarschijnlijk een verbod op gezichtsbedekkende kleding in het onderwijs, in ziekenhuizen, in het openbaar vervoer en in overheidsgebouwen. Over het 'boerkaverbod' hadden VVD en PvdA in oktober 2012 al afspraken gemaakt in het regeerakkoord.
Boete

Wie zijn gezicht op locaties waar dat verboden is, toch bedekt, kan een boete krijgen van maximaal 405 euro. Het kabinet buigt zich naar verwachting vrijdag nog over het wetsontwerp.

Kamerleden van de oppositie reageerden na het bekend worden van de plannen donderdag meteen negatief: ''Ahhh de symboolpolitieke doos is weer opengetrokken!'', meldt D66-Kamerlid Gerard Schouw op Twitter.
https://www.nu.nl/politiek/4053932/aant ... rland.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Halsema pijnlijk getroffen.

Bericht door Tammy » 20 aug 2019, 18:41

Ik weet hoe je over haar denkt Taigitu , en dat moet ook kunnen.
Jij en ik denken compleet anders over haar en haar partij, niks mis mee.
Gelukkig kan dat ook. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Halsema pijnlijk getroffen.

Bericht door Vitharr » 20 aug 2019, 18:54

Luister naar haar formulering in het filmpje. Als ze net als haar collega's was begonnen met het capaciteitsprobleem en daarna haar mening had gegeven was er niets aan de hand geweest. Maar nee, lekker provoceren...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Halsema pijnlijk getroffen.

Bericht door Mypos » 20 aug 2019, 20:16

Tammy schreef:
20 aug 2019, 17:54
Door de beroering die er ontstond toen ze naar voren werd geschoven voor de functie van burgemeester.
Maar dat zal je waarschijnlijk gemist hebben Mypos.
Maakt ook niet uit, ze is nu burgemeester en hopelijk treed ze snel af.
Burgemeesters die denken boven de wet te staan bijvoorbeeld door het boerkaverbod niet na te leven zijn niet geschikt voor dit soort hoge functies.
En de zaak met haar zoon pakt ze ook verkeerd aan.
Sommige mensen zijn niet geschikt voor een bepaalde baan.
Is geen schande , kan gewoon gebeuren.
Juist mooi dat ze een beetje eigenwijs is. Hadden we maar wat meer burgerlijke ongehoorzaamheid in de wereld dan zou de wereld er een heel stuk mooier uitzien!

Ik denk dat ze prima geschikt is voor die baan. Als een randdebiel als Opstelten 10 jaar lang burgemeester van Rotterdam kan zijn dan kan Halsema (die nog meer intelligentie in haar pink heeft dan Opstelten in zijn hele lichaam) dat ook nog wel een tijdje volhouden denk je niet?

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Halsema pijnlijk getroffen.

Bericht door Mypos » 20 aug 2019, 20:18

taigitu schreef:
20 aug 2019, 18:02
Tammy schreef:
20 aug 2019, 17:54
Burgemeesters die denken boven de wet te staan bijvoorbeeld door het boerkaverbod niet na te leven zijn niet geschikt voor dit soort hoge functies.
Schitterend toch! :peace:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Halsema pijnlijk getroffen.

Bericht door Tammy » 20 aug 2019, 21:17

Natuurlijk is dat schitterend voor jou Mypos.
Gelukkig niet voor mij. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Halsema pijnlijk getroffen.

Bericht door taigitu » 20 aug 2019, 21:50

Vitharr schreef:
20 aug 2019, 18:54
Luister naar haar formulering in het filmpje. Als ze net als haar collega's was begonnen met het capaciteitsprobleem en daarna haar mening had gegeven was er niets aan de hand geweest. Maar nee, lekker provoceren...
Ik heb moeite hoe nu ieder woord wat ze uitspreekt, en blijkbaar de volgorde van wat zij in een gesprek aanbrengt zou provoceren.
Ik denk dat die volgorde niets zou uitmaken.
En wat het provoceren betreft..... Nederland heeft zo rond de 16 miljoen bewoners. Daarvan zijn ongeveer 360 vrouwen die
gezichtsbedekkende kleding draagt. Dan wordt er een wet gemaakt die deze vrouwen mee neemt waardoor zij zich niet meer
niet meer met bus/tram/trein kunnen verplaatsen in de stad of steden, want dan moeten zij hun gezicht tonen.
Lopen ze gewoon op straat, dan is er geen probleem.
Maar hoe kan iemand zo iets stupide bedenken om bij deze 360 vrouwen op 16 miljoen inwoners dit af te dwingen.
Dat is voor mij provoceren door de regering. 360 vrouwen op 16 miljoen die beperkt worden in hun vrijheid hoe zich te kleden........
En met die wet zorgden ze ervoor dat een paar weken terug actie werd gevoerd en er boerka's werden uitgedeeld.
Maar de wet werd gisteren gehandhaafd.....


Passagier met nikab in Stein uit Arriva-bus gezet

20-08-2019

STEIN - In het Limburgse dorpje Stein is maandagavond een vrouw met een nikab uit de bus gezet.
Dat meldt vervoerder Arriva. De vrouw weigerde in eerste instantie toen de chauffeur haar vroeg de bus te verlaten.
De politie werd er uiteindelijk bijgehaald. De vrouw stapte toen alsnog uit de bus.
Volgens een politiewoordvoerder is het voor zover bekend de eerste keer dat iemand de toegang wordt geweigerd sinds de invoer van het verbod.

Arriva laat weten dat het dragen van een nikab "niet conform de richtlijnen is zoals die door de ov-bedrijven zijn gecommuniceerd met alle medewerkers".
Werknemers van het vervoerbedrijf worden nogmaals bijgepraat over het verbod.

Gezichtsbedekkende kleding is sinds 1 augustus verboden in onder meer scholen, ziekenhuizen, overheidsgebouwen en het openbaar vervoer.
Het verbod is omstreden. Meerdere gemeenten en openbaarvervoerbedrijven hebben gezegd dat ze de wet niet willen handhaven.

Iemand die zich niet aan het verbod houdt, riskeert volgens de overheid een boete van maximaal 415 euro.
Gezichtsbedekkende kleding mag nog wel worden gedragen op straat, maar niet bij haltes, perrons, in stationshallen en in taxi's.

https://www.transport-online.nl/site/nl ... bus-gezet/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Halsema pijnlijk getroffen.

Bericht door taigitu » 20 aug 2019, 22:13

Afbeelding

Man met bivakmuts op ten onrechte aangehouden op Den Haag CS

Twee uur lang zat Noordzij daarna vast op het politiebureau.
,,Deze keer kreeg ik er wel een kopje thee bij”, blikt hij terug. Wat wel hetzelfde was als de vorige keer: hij kreeg geen proces-verbaal mee naar huis.
De politie meldde vervolgens dinsdag dat de aanhouding onterecht was geweest.

,,Toen ik op het bureau zat, was de toon heel anders.
Toen zei de hulpofficier van justitie nog dat ze aangifte tegen me wilde doen omdat ik door het dragen van de bivakmuts voor chaos
had gezorgd op het station, waardoor een gevaarlijke situatie kon ontstaan. Dat is geen overtreding, zoals het dragen v
an gezichtsbedekkende kleding in de trein, maar een misdrijf.’’

Ik wilde laten zien dat er in Nederland met twee maten wordt gemeten, aldus Rene Noordzij.

Noordzij liet het allemaal over zich heen komen. Hij had zijn punt al gemaakt.
,,Ik wilde laten zien dat er in Nederland met twee maten wordt gemeten. Het islamitische raadslid Arnoud van Doorn was immers al een week
met zijn in boerka geklede vrouw aan het rondsjouwen door de stad.
Puur provoceren natuurlijk. De politie liet hen met rust, maar mij niet.’’

Zijn aanhouding vrijdag was de derde keer binnen driekwart jaar dat hij hardhandig met de lange arm der wet te maken kreeg.
Afgelopen december gebeurde dat tweemaal in één week. Op 4 december werd hij door de agenten in de Tweede Kamer van de publieke tribune
in de plenaire zaal verwijderd, tijdens het debat over het pact van Marrakech, een VN-verdrag dat gereguleerde migratie moet bevorderen.

,,De mensen die me wegtrokken zeiden dat dit in opdracht gebeurde van Kamervoorzitter Arib.
Die zou zelfs het debat hebben stilgelegd. Maar een dag later zei ze al dat ze helemaal geen opdracht had gegeven.”

Later schreef ze in een brief dat de ordebewakers hem op eigen gezag van de tribune hadden gehaald, staat in de brief die Noordzij tevoorschijn haalt.
Op grond van het reglement van orde van het parlement is het verboden om je mening of ongenoegen te uiten.
Het aantrekken van een geel hesje was zo’n uiting, is Arib het eens met de actie van de agenten.

Noodverordening


De zaterdag voor dit debat, bij het allereerste gelehesjesprotest, zat Noordzij zes uur vast in een politiecel.
,,Ik zou een noodverordening hebben overtreden toen ik in m’n eentje in een geel hesje op het Binnenhof stond, geleund tegen de fontein.

Via Twitter zou burgemeester Krikke een noodbevel hebben gegeven om het Binnenhof te ontruimen.
Nou, ik heb geen Twitter. Toen mijn advocaat later opheldering vroeg, bleek er helemaal geen noodbevel te zijn.’’

Nadat hij vrijdag werd aangehouden en de hulpofficier van justitie hem verweet dat hij chaos had kunnen veroorzaken
en dat dat ‘in deze tijd een misdrijf’ is, had Noordzij de agenten tuk, vertelt hij over de afloop van zijn jongste onvrijwillige verblijf bij de politie.
,,In geval van een misdrijf heb je recht op een advocaat.

Dus liet ik het kaartje van strafpleiter Richard Korver zien en vertelde ik dat ze hem mochten bellen.
Toen droop die agent af. Tien minuten later mocht ik gaan.’’

Niet gek

De opdracht om Noordzij aan te houden bleek geen goede, zegt een politiewoordvoerder nu.
,,Zelfs het vragen om het id op het station had niet gehoeven, omdat meneer zich bij de demonstratie op de Koekamp al had geïdentificeerd.

We wisten dus al wie hij was. Maar mensen met bivakmutsen zien er dreigend uit, dus iedereen zal begrijpen dat een agent je staande
zal houden als je zo rondloopt. Dat is niet gek. De bank doet de deur ook niet open als je aanbelt met een bivakmuts op je hoofd.’’

Noordzij vindt dat niet gek, maar vraagt zich wel af waarom mensen met een boerka of nikab dan níet om hun id werd gevraagd.
,,Dat is onbehoorlijk bestuur, vind ik.’’

digitalehofstad.wordpress.com

Afbeelding


Het is allemaal zo lekker duidelijk.
Staat er in het vorige bericht dat het verbod geld voor haltes, perrons, in stationshallen en in taxi's....
In dit bericht hier gelden blijkbaar weer andere regels..... hier alleen de fout maken als men in een voertuig stapt?
Femke Halsema krijgt gelijk....? Hier is politie ingezet en wordt later de aanhouding als onterecht beoordeelt.
Kost tijd, geeft ergenis aan de betrokken 'overtreders' de politie moet excuses maken, enz.......
Waar zijn ze mee bezig.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Halsema pijnlijk getroffen.

Bericht door Vitharr » 21 aug 2019, 18:42

taigitu schreef:
20 aug 2019, 21:50
Vitharr schreef:
20 aug 2019, 18:54
Luister naar haar formulering in het filmpje. Als ze net als haar collega's was begonnen met het capaciteitsprobleem en daarna haar mening had gegeven was er niets aan de hand geweest. Maar nee, lekker provoceren...
Ik heb moeite hoe nu ieder woord wat ze uitspreekt, en blijkbaar de volgorde van wat zij in een gesprek aanbrengt zou provoceren.
Ik denk dat die volgorde niets zou uitmaken.
En wat het provoceren betreft..... Nederland heeft zo rond de 16 miljoen bewoners. Daarvan zijn ongeveer 360 vrouwen die
gezichtsbedekkende kleding draagt. Dan wordt er een wet gemaakt die deze vrouwen mee neemt waardoor zij zich niet meer
niet meer met bus/tram/trein kunnen verplaatsen in de stad of steden, want dan moeten zij hun gezicht tonen.
Lopen ze gewoon op straat, dan is er geen probleem.
Maar hoe kan iemand zo iets stupide bedenken om bij deze 360 vrouwen op 16 miljoen inwoners dit af te dwingen.
Dat is voor mij provoceren door de regering. 360 vrouwen op 16 miljoen die beperkt worden in hun vrijheid hoe zich te kleden........
En met die wet zorgden ze ervoor dat een paar weken terug actie werd gevoerd en er boerka's werden uitgedeeld.
Maar de wet werd gisteren gehandhaafd.....
Wat bedoel je precies met 'hoe nu ieder woord wat ze uitspreekt'? Ik heb dezelfde mening al met je gedeeld toen ze het 'toen' uitsprak.

De Islamitische gezichtsbedekkers kruipen iedere keer in de slachtofferrol. Misschien kun je je nog herinneren dat ze het ook zo onacceptabel vonden dat ze hun gelaat moesten tonen bij een identiteitscontrole? Het probleem hier heet 'discriminatie'. Er zijn een hoop malloten geweest met bivakmutsen en later integraalhelmen die vanalles en nog wat uit hebben gevreten. Er worden dreigementen geuit vanuit de Islamitisch-Extremistische hoek om aanslagen op publieke plaatsen te plegen. Als beveiliging daartegen kiest NL voor non-invasieve observatietechnieken en daarvoor moet het gelaat zichtbaar zijn. De Nikab uitzonderen van het gebod op gezichtsbedekking mag volgens de grondwet niet omdat er dan sprake is van (positieve) discriminatie. Dus is gesteld dat ieders gezicht herkenbaar moet zijn op dergelijke plaatsen.

De media grijpt zijn kans en noemt dit verbod het Boerkaverbod. Vervolgens wordt de Islamofobie-kaart weer eens getrokken. Dat is jammer.

De 360 vrouwen wordt niet verteld hoe ze zich moeten kleden, er wordt ze verteld aan welke regels ze op bepaalde lokaties moeten voldoen. Dezelfde als iedere andere burger. Kijk eens wat er staat in het artikel over de vrouw die uit de bus gezet is. Ze wist dat het verboden was, maar ze dacht er mee weg te komen. Er is volgens mij niet gehandhaafd door de politie. Dat hebben ze de chauffeur op laten knappen. En dat gaat hem nog een stevige duw opleveren omdat Ariva ook lak aan de Nederlandse wet- en regelgeving blijkt te hebben. En dat allemaal vanwege iemand die willens en wetens de wet overschrijdt. Ook dat is jammer. (ze voelde zich 'net een zwarte' las ik ergens. :shock: )

Ik wordt al jaren geacht mijn integraalhelm af te zetten. Dat is vreselijk lastig want er is nergens een plekje voorzien om hem neer te leggen. Bij de pomp wordt hij direct gejat. Duizenden motorrijders hebben dit probleem. Lees je verder nooit iets over. Ook erg jammer.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Halsema pijnlijk getroffen.

Bericht door univers » 21 aug 2019, 19:24

Ik vraag mij af hoe die kip zonder kop reageert, als zoonlief bij de bushalte staat.
En er komt een figuur aan die helemaal bedekt is, aan de buitenkant kan je niet zien of hij of zij een baard heeft.
Je kan niet zien of hij of zij een bundeltje tnt aan de buik hebben hangen.
Ze stappen de bus in, en hij of zij trekt aan een touwtje, BOEM, weg bus.
Hoe denkt ze er dan over ?
De meeste aanslagen zijn in zo'n pyjama gepleegd.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Halsema pijnlijk getroffen.

Bericht door Mypos » 21 aug 2019, 21:59

univers schreef:
21 aug 2019, 19:24
Ik vraag mij af hoe die kip zonder kop reageert, als zoonlief bij de bushalte staat.
En er komt een figuur aan die helemaal bedekt is, aan de buitenkant kan je niet zien of hij of zij een baard heeft.
Je kan niet zien of hij of zij een bundeltje tnt aan de buik hebben hangen.
Ze stappen de bus in, en hij of zij trekt aan een touwtje, BOEM, weg bus.
Hoe denkt ze er dan over ?
De meeste aanslagen zijn in zo'n pyjama gepleegd.
Ik vraag me af hoe iemand reageert als ze opeens als 2erangs burger behandeld worden in hun eigen land. Om 3 uur in de ochtend op moet staan omdat het zo lang duurt om door de checkpoints heen te gaan om op het werkt te komen en elke dag wordt vernederd door militairen met geweren en tanks.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Halsema pijnlijk getroffen.

Bericht door univers » 21 aug 2019, 22:14

Dwaal je niet af,
Wij leven hier in Nederland.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Halsema pijnlijk getroffen.

Bericht door Tammy » 22 aug 2019, 19:45

Vitharr schreef :
De 360 vrouwen wordt niet verteld hoe ze zich moeten kleden, er wordt ze verteld aan welke regels ze op bepaalde lokaties moeten voldoen. Dezelfde als iedere andere burger. Kijk eens wat er staat in het artikel over de vrouw die uit de bus gezet is. Ze wist dat het verboden was, maar ze dacht er mee weg te komen. Er is volgens mij niet gehandhaafd door de politie. Dat hebben ze de chauffeur op laten knappen. En dat gaat hem nog een stevige duw opleveren omdat Ariva ook lak aan de Nederlandse wet- en regelgeving blijkt te hebben. En dat allemaal vanwege iemand die willens en wetens de wet overschrijdt. Ook dat is jammer. (ze voelde zich 'net een zwarte' las ik ergens. :shock: )

Ik wordt al jaren geacht mijn integraalhelm af te zetten. Dat is vreselijk lastig want er is nergens een plekje voorzien om hem neer te leggen. Bij de pomp wordt hij direct gejat. Duizenden motorrijders hebben dit probleem. Lees je verder nooit iets over. Ook erg jammer.
Juist en ik word doodmoe tegenwoordig dat moslims weer boos zijn , er word zelfs een App groep aangemaakt waarin een boerkadraagster daarop kan drukken en dan kunnen moslimmannen in de buurt haar helpen.

Hallo we wonen in Nederland !
Met Nederlandse wetten en regels en daar dient iedereen zich aan te houden.
Bevalt het je niet omdat het indruist tegen je islamitische gedachtengoed enz dan zijn er nog zat islamitische landen waar deze regels er niet zijn.
Waar je dus overal vrouwen ziet met dit voor mij afschuwelijke gewaad maar waar je dus niet opvalt.
Want je vertoeft dan niet in het vrije Westen met zijn eigen normen en waarden maar gewoon in een land waar je niet tegen dit soort verboden aanloopt.

Is dat niet heerlijk ?
Weg van dat verderfelijke vrije westen waar ze zoveel commentaar op hebben.
Eindelijk wonen op een manier die bij je past.
Want als je hier wilt wonen heb je je aan de regels en wetten te houden in dit land.
Moet je natuurlijk niet Groenlinkse mensen en figuren als Femke hoge posities geven want dat word er niet gehandhaafd.

Die chauffeur heeft prima gehandeld, jammer dat zijn werkgever niet achter hem staat.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Halsema pijnlijk getroffen.

Bericht door univers » 22 aug 2019, 20:45

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Halsema pijnlijk getroffen.

Bericht door Fenna » 22 aug 2019, 21:44

:post: Tammy
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Halsema pijnlijk getroffen.

Bericht door taigitu » 23 aug 2019, 09:32

Vitharr schreef:
21 aug 2019, 18:42

Luister naar haar formulering in het filmpje. Als ze net als haar collega's was begonnen met het capaciteitsprobleem en daarna haar mening had gegeven was er niets aan de hand geweest. Maar nee, lekker provoceren...
taigitu schreef:
20 aug 2019, 21:50
Ik heb moeite hoe nu ieder woord wat ze uitspreekt, en blijkbaar de volgorde van wat zij in een gesprek aanbrengt zou provoceren.
Ik denk dat die volgorde niets zou uitmaken.
Vitharr schreef:
20 aug 2019, 18:54
Wat bedoel je precies met 'hoe nu ieder woord wat ze uitspreekt'? Ik heb dezelfde mening al met je gedeeld toen ze het 'toen' uitsprak.
Ik bedoelde met nu dat alles wat ze heden ten dage zegt 'gewogen' wordt , en als de volgorde van wat belangrijkste is (zoals je boven aangeeft) niet is zoals dat zou moeten zijn,
zal dat worden aangemerkt als provoceren.......? Dat is voor mij wel erg kort door de bocht. Waar wil men haar nog meer op afrekenen.
Vitharr schreef:
20 aug 2019, 18:54
De Islamitische gezichtsbedekkers kruipen iedere keer in de slachtofferrol. Misschien kun je je nog herinneren dat ze het ook zo onacceptabel vonden dat ze hun gelaat moesten tonen bij een identiteitscontrole? Het probleem hier heet 'discriminatie'. Er zijn een hoop malloten geweest met bivakmutsen en later integraalhelmen die van alles en nog wat uit hebben gevreten. Er worden dreigementen geuit vanuit de Islamitisch-Extremistische hoek om aanslagen op publieke plaatsen te plegen. Als beveiliging daartegen kiest NL voor non-invasieve observatietechnieken en daarvoor moet het gelaat zichtbaar zijn. De Nikab uitzonderen van het gebod op gezichtsbedekking mag volgens de grondwet niet omdat er dan sprake is van (positieve) discriminatie. Dus is gesteld dat ieders gezicht herkenbaar moet zijn op dergelijke plaatsen.
Ik kan me voorstellen dat het voor meerdere mensen lastig is, zoals jij met je helm. Ook dat vind ik vergezocht omdat te verbieden. Als een man in net pak met zijn aktetas een bank in loopt en daar
een bom, in die tas, laat ontploffen...? Of moet straks iedere tas nagekeken worden? Mocht er een verdenking zijn dat iemand niet is zoals hij ons wil doen geloven, dan controle.
Zoals bij de supermarkt bij de ingang staat "wij kunnen u verzoeken om ons in uw tas te laten kijken'.... ? Dat bord zet Dirkx nogal eens bij de ingang van de winkel. Misschien iets voor ook andere instellingen ed.?

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Halsema pijnlijk getroffen.

Bericht door taigitu » 23 aug 2019, 10:18

De wonderlijke wederopstanding van Femke Halsema

05 maart 2016

We hadden al een tijdje niks meer gehoord van Femke Halsema, behalve dan op Twitter waar ze haar dikke 300.000 volgers natuurlijk tevreden moet houden.
Dat is geen verwijt. Als je uit de Tweede Kamer stapt om je te concentreren op de opvoeding van je kinderen, dan bemoei je je ook niet meer met de politiek.
. Je gaat je opvolger niet voor de voeten lopen.

Halsema hield zich daar heel behoorlijk aan, op een enkele tweet na. Soms kun je het ook niet laten. Dan kriebelt 't; wil je toch wat zeggen
Je zou ze de kost moeten geven; die oud-politici die het beter menen te weten dan de huidige generatie, de Frans Weisglassen en Tofik Dibi's.

Nu is Halsema er ineens weer, volop in de schijnwerpers.

Halsema bezondigde zich daar niet aan, had een andere uitlaatklep om haar blijvende politieke interesse te kunnen botvieren,
de mede door haar bedachte televisieserie De Fractie. Die begon heel goed, met ruim 700.000 kijkers, maar zakte vorig najaar dramatisch
naar amper 80.000. De kans dat er nog een derde reeks komt, lijkt minimaal.

Nu is Halsema er ineens weer, volop in de schijnwerpers.
Met een mooi boek, haar politieke memoires én de onthulling dat de PvdA
haar als minister wilde in het kabinet-Rutte II. Het kwam er niet van; de VVD wilde niet en Femke trouwens ook niet.
Iedereen blij, behalve dan de PvdA.

Maar Halsema kwam, volstrekt uit het niets, ook met een aanklacht tegen de parlementaire pers. Ineens deugt er weinig van parlementaire journalisten.
We waren vooringenomen met onze vragen, probeerden haar uitspraken te ontlokken die ze niet wilde doen,
gaven aan Geert Wilders veel meer ruimte en aandacht dan aan haar.

Het zal allemaal. En voor een deel zal ze zeker gelijk hebben. Er zijn goede en slechte journalisten, vooringenomen en op sensatie belust.
Maar ook degelijke, feitelijke, ter zake kundige en oprecht geïnteresseerde collega's. Ach, het is net als met politici; je hebt er goede,
minder goede, slechte en bar slechte tussen lopen.

Interviewtjes met haar waren, zover ik me herinner, prettig, zakelijk en informatief.


Wat me verwondert, is dat Halsema in haar actieve politieke loopbaan helemaal niet zo negatief was over de pers.
Ze was Kamerlid van 1998 tot 2011; ik heb haar vanaf dag 1 mogen meemaken. Interviewtjes met haar waren, zover ik me herinner, prettig, zakelijk en informatief.
Ik kan me ook niet heugen haar echt kwaad te hebben gezien, behalve in debatten maar daar hoort het.

Dat is niet helemaal waar. Eén keer, het was tijdens de formatie van 2010, weigerde ze met ons te praten.
Tussen de journalisten stonden twee medewerkers van de RVD die alles doorbrieften aan de informateur.
Daar had Femke terecht geen zin in; pas toen de twee spionnen waren vertrokken, wilde Halsema wel wat zeggen over het verloop van de formatie.

In diezelfde periode zaten een paar journalisten op het terras bij het Binnenhof een glas te drinken, in afwachting van het einde van de formatiesessie.
Aan de tafel naast ons zaten de fractieleden van GroenLinks, eveneens te wachten op de uitkomst. Kennelijk was de avond voor Femke niet naar wens verlopen
. Toen ze ons zag zitten, werd ze narrig en kregen we te horen dat we maar ergens anders een biertje moesten drinken: ze moest haar fractie informeren.

Even geen sprekende pop die de grammofoonplaat van het verkiezingsprogramma afdraait.

Ondanks de verontwaardiging – wie denkt ze wel dat ze is; we zitten op een openbaar terras – vond ik het een mooie gebeurtenis.
Het zijn momenten waarop een politicus even helemaal zichzelf is, onredelijk kan zijn, boos kan worden.
Even geen sprekende pop die de grammofoonplaat van het verkiezingsprogramma afdraait. Hoe leuk kan het zijn.

Halsema is inmiddels vijf jaar weg van het Binnenhof. Meestal onthoud je dan alleen de leuke dingen.

JosHeymans




.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Halsema pijnlijk getroffen.

Bericht door MetalPig » 23 aug 2019, 10:57

Tammy schreef:
22 aug 2019, 19:45
Die chauffeur heeft prima gehandeld, jammer dat zijn werkgever niet achter hem staat.
Die werkgever heeft zich te houden aan de Wet Personenvervoer die hem verplicht om reizigers te vervoeren, dus ik begrijp het wel.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Halsema pijnlijk getroffen.

Bericht door taigitu » 23 aug 2019, 11:04




Halsema over handhaving van het boerkaverbod

Gepubliceerd op 29 nov. 2018

Burgemeester Halsema over haar uitspraken betreffende het boerkaverbod in de Amsterdamse raad.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Halsema pijnlijk getroffen.

Bericht door Tammy » 23 aug 2019, 11:12

MetalPig, geldt die wet ook als er een andere wet in werking treed waarin staat dat boerkadraagsters niet met het openbaar vervoer mogen ?
Want deze wet is nieuw dus hoe werkt dat dan met die andere wet ?
Welke wet staat bovenaan ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie