christina overleden

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

christina overleden

Bericht door herman50 » 16 aug 2019, 10:11

Prinses Christina (72) is vanmorgen overleden. Ze leed al een aantal jaar aan botkanker.

De prinses is vanmorgen op het complex van Paleis Noordeinde in Den Haag overleden. Ze wordt overgebracht naar de Koepel van Fagel op het terrein van Paleis Noordeinde, waar in besloten kring afscheid zal worden genomen. De crematie vindt eveneens in beslotenheid plaats.

Er is door de familie een condoleanceregister geopend.

Jongste zus van Beatrix

Prinses Christina was de vierde dochter van koningin Juliana en prins Bernhard. Daarmee was ze de jongste zus van prinses Beatrix. De roepnaam van Christina was aanvankelijk Marijke, maar in 1963 besloot ze haar tweede voornaam Christina als roepnaam te gebruiken.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenl ... OCID=HPDHP

dat ze mag rusten in vrede RIP ...
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: christina overleden

Bericht door taigitu » 16 aug 2019, 10:16



Prinses Christina zingt: My sweetheart is the man in the moon




Exclusief interview met prinses Christina: 'Amalia en Alexia kunnen prachtig zingen'

Gepubliceerd op 29 sep. 2017
Ze geeft zeer zelden interviews, maar vanwege het 50-jarig bestaan van het Prinses Christina Concours mocht RTL Nieuws prinses Christina,
de jongste zus van Beatrix, in haar woonkamer spreken. "Muziek doet het brein zingen. Met mijn kleinkinderen zing ik heel veel en dans ik ook.
Dan hebben we zoveel plezier." Over Lady Gaga is ze duidelijk. "Vreselijk. Die muziek is knettergek."




Prinses Christina - La Golondrina

Gepubliceerd op 13 mei 2008
Prinses Christina zingt op de begrafenis van ZKH prins Bernard


Ze is de laatste jaren op de achtergrond gebleven en als ik dit interview hoor dan is dat jammer.
Ze zou met haar passie voor zingen en muziek best meer 'aanwezig' mogen zijn.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: christina overleden

Bericht door taigitu » 16 aug 2019, 12:59

Prinses Christina had vroeger een andere voornaam.
Ze veranderde haar eigenlijke voornaam naar Christina.
Ik kon er maar niet opkomen wat die naam was, maar vond het op het internet.

Afbeelding


Ze heet eigenlijk Marijke. Hier het verhaal:


Prinses Christina (72) is de zus van onze voormalig koningin Beatrix (81), maar veel mensen weten maar weinig over haar.

Wist je bijvoorbeeld dat haar echte naam helemaal niet Christina is?

Gewoon gebleven
Christina is de jongste van 4 dochters uit het huwelijk van koningin Juliana en prins Bernhard van Lippe-Biesterfeld.
Ze is regelmatig aanwezig bij belangrijke familiemomenten, maar verder probeert ze zoveel mogelijk buiten de spotlights te blijven.
Het liefst gaat ze zo onopvallend mogelijk door het leven.

Zorgenkindje
Haar koninklijke leven beviel haar vroeger al niet helemaal. Met haar status als prinses heeft ze lange tijd geworsteld.
Christina bleek al snel na de geboorte een ernstige oogafwijking te hebben, waardoor ze als ‘zorgenkindje’ opgroeit.

Te zoet
Na de middelbare school trekt Christina bij een bevriende familie in Amersfoort in. In 1963 besluit ze dan om haar echte voornaam,
Marijke, in te ruilen voor haar tweede voornaam. Vanaf dat moment wordt dat haar roepnaam.
De reden? Ze vindt Marijke ‘te zoet en kinderachtig’ klinken.

Botkanker

De muzikale prinses Christina heeft 3 kinderen: Bernardo (1977), Nicolás (1979) en Juliana (1981).
In het najaar van 2017 bleek Christina botkanker te hebben. Gelukkig was haar conditie al snel stabiel.
De RVD liet toen weten dat de prinses haar ziekte als een chronische conditie beschouwt waar ze goed mee kan leven.

https://www.libelle.nl/mensen/echte-naa ... christina/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: christina overleden

Bericht door herman50 » 16 aug 2019, 15:57

en ik dacht net laat ik dat niet neerzette iedereen weet dAt -nog- wel van vroeger ;)
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie