Amsterdam kraakt onder misdaad

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Amsterdam kraakt onder misdaad

Bericht door Susan » 30 sep 2019, 14:08

Hier zou het erger zijn dan in Italië..

We zullen tzt misschien merken of dit waar is, ik weet het niet.

Pas toen er meerdere bekende personen (rechters enz) vermoord waren in Italië, werd er in dat land steviger tegen opgetreden.
Om dan te gaan zeggen dat het een kwestie van 'macht van de staat'is, vind ik de omgekeerde wereld om zichzelf er 'goed' op te zetten.
Terwijl velen de dupe zijn geworden van een jarenlange nalatige (corrupte) handelswijze ook door de staat daar in Italië, vooral wat de
maffia bendes betreft die tig jaren hun gang konden gaan.
Daarbij werden/worden alleen in hoognodige gevallen alleen bekende personen beveiligd, terwijl andere burgers zich maar moeten zien te redden.
Iedereen kan de voor-oorlogse en na-oorlogse geschiedenis opzoeken en lezen van de dictatuur tot deze vorm van democratie in het huidige Italië.

Ieder land wat zijn burgers op deze wijze dag en nacht moet beschermen en beveiligen, is in mijn ogen géén symbool van macht...maar van onmacht.
Want ze hebben gefaald in het op tijd beheersbaar houden van criminele bendes/maffia en/of andere corrupte praktijken.

Waar helaas ook andere burgers zijn die (om heel andere redenen) niet alleen al met woorden mensen 'afmaken' die hun gedachtengoed niet delen, maar hen daadwerkelijk liquideren.

Dit geldt óók voor ons land zeg ik er maar even extra bij, want aan meten met twee maten hebben we niets, ook niet om vanuit chauvinisme eigen land op te hemelen en/of zware fouten die daar zijn begaan te verzachten en af te zwakken.
Idem voor 'eigen' politiek of religieus clubje etc, of bepaalde figuren die bewonderd worden door sommigen, waar ze in doorslaan om alles van die mensen goed te praten.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie