En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door univers » 01 sep 2019, 17:27

Songfestival-gays straks tussen Turken en Marokkanen’
nemen ze de geiten ook mee ? :mrgreen:
‘Rotterdam is ook een stad waar niet veel homostellen hand in hand lopen’,
Ik zou ze niet graag de kost willen geven.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door Tammy » 01 sep 2019, 18:37

Heeft de NPO dit dan niet meegenomen in zijn keuze voor Rotterdam?
Je wil straks immers niet in het nieuws hebben dat Songfestival-homo’s
in elkaar zijn geslagen door een stel ‘Rotterdammers’.
“Gay friendliness was geen criterium in de locatiekeuze“, zegt organisator Sietse Bakker van de NPO.

En de Rotterdamse VVD-wethouder Bert Wijbenga zegt het feest niet te organiseren voor homo’s.
“Het is geen LHBTI-feestje“, laat hij weten.
“Met Amsterdam wil ik niet vergeleken worden. Amsterdam is een soort roze magneet.”
Gay friendliness bestaat dat woord ook al ? :roll:
Ik merk na jarenlange afwezigheid van het Songfestival dat ik behoorlijk achterloop.
Ik wist dat al een beetje toen ik een paar jaar terug een foto van Conchitta zag die had gewonnen op het Songfestival.
Mijn eerste gedachte was : wat is dit in vredesnaam ?
Waar is Johnny Logan en Milk en Honey en Waterloo in vredesnaam gebleven ?
Maar goed ieder zijn ding.

Nu zie ik dat het Songfestival nauwe banden heeft dus met de homosexuele wereld.
Ikzelf begrijp dat niet want dit is een liedjesfestival.
Wat heeft homosexualiteit daar in vredesnaam mee te maken ?

Men heeft het er ook over dat Rotterdam rozer moet.
Waarom moet dat ?
Je kan mensen niet vertellen wat ze wel of niet moeten accepteren.
Hou eens op met dat gedram.

Wat je wel kan doen is zeggen dat iedereen elkaar met rust laat dus zonder geweld.
Dat dus twee mannen gewoon hand in hand met elkaar moeten kunnen wandelen.
Zo ook voor lesbische vrouwen.
Valt mij mee dat een krant als het NRC duidelijk vermeld dat veel Turken en Marokkanen problemen met de homowereld hebben door de informatie die ze hebben gekregen in een bepaald deel van Rotterdam.
Zoals wat de politieman zei.
En dan hebben we het dus over de moslims waar weinig begrip voor homosexualiteit is.

Maar goed tegenwoordig is het Songfestival dus verweven met de Gay scene zoals ze dat noemen.
Maar laten we ons concentreren op de liedjes want daar gaat uiteindelijk het Songfestival over .
En laat de burgemeester van Rotterdam uitermate streng optreden tegen lieden die homo’s en andere mensen uit de LTBG en weet ik veel wat voor letters er nog zijn lastig vallen.
Iedereen heeft recht om dit Songfestival met veel plezier te beleven.
Geweldplegers meteen oppakken en de cel in gooien.
Niet mee in discussie gaan.
Eens kijken of deze burgemeester dat wel kan handhaven.

Hopelijk word het een mooi feest volgend jaar. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door herman50 » 02 sep 2019, 07:13

en zoals over in de wereld en grote steden hebben de roeptoeters het vorr het zeggen en de gewone Rotterdammer die denkt man pleurt op en laat iedereen met rust wordt niet gehoord -hier is der een - waarom moet je ander lastig vallen en de Burgevaar? prima vent, die moet ook maar laveren tussen al die rest idioten welke er rond lopen,, ennne liedjes Tammy hoor jij nog liedjes op SF??
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door herman50 » 02 sep 2019, 09:40

omg waar gaat dat heen met het SF, openingsceremonie mo<gelijk in Luxor -het nieuwe óp Zuid- óf Cruise Terminal - op Zuid-,, op de Erasmusbrug komt een ´goude loper´,,, =??= het Stadhuis heeft een Centrale rol ..,de RET =trem bus metro= denkt aan gratis openbaar vervoer voor personen met accreditatie (zal wel een kaartje zijn) ==??== ,, een gigantisch projectiedoek ¨bij Centraal Station en Kruisplein,, geld vrijgemaakt voor kunstenaar voor opfleuren van de wijken,, = al jaren gevraagd kon nooit nu wel==, Ahoy word verspijkert --zijn ze al tijden mee bezig-- in de Ahoy Arena komen dakspanten die elk 20.000kilo kunnen dragen .. en aan het Rijk is een kleine bijdrage van 20 tot 30 miljoen!!! gevraagd ...... onbegrijpelijk wat er voor die paardagen nu ineens wel kan ...
fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door Tammy » 02 sep 2019, 09:54

Soms Herman50 heeft een evenement ook voordelen. :wink:
Wat eerst niet kon kan nu wel, niet eerlijk maar beter iets dan niets.
De plannen vind ik er mooi uit zien.

En wat de liedjes betreft, ik kijk al jaren niet maar af en toe krijg ik iets mee van sommige artiesten.
Meeste vind ik niks maar soms hoor ik een liedje met melodie , het bestaat nog wel gelukkig.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door herman50 » 02 sep 2019, 10:43

het zal wel Tam. maar als ik zou vragen willekeurig aan dees of geen wie heeft er 6 jaar geleden gewonnen of neurie het liedje es , dat ze ja staan aan te kijke van waar heb jij het over!!
nou bij mij is dus een blijver Waterloo Abba en andere ,, tot een zeker punt toen wast over máár ze hebbe een opwarmer zag ik gisteren op Rotterdam3TV ....wat dat is geen idee ja een zender maar verder ,,deze maand September 26 27 28 in de Ahoy de Taptoe ,.....
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door Tammy » 02 sep 2019, 10:51

Zou best kunnen Herman50 dat de meeste mensen niet weten wie er verleden jaar heeft gewonnen.
Nieuws is door de komst van internet vluchtig geworden.
Iets wat 5 minuten geleden is gebeurd is al oud nieuws.
We zullen zien hoe jouw stad dit Songfestival gaat uitvoeren. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door herman50 » 04 sep 2019, 09:44

nou zal moeilijk worden ,want ze mogen geen geld aannemen van derde die een promo filmpje willen late zuien hiervoor moet Rotterdam zelf even de portemenee trekken , -kassa- of niert .. er is al gesproken over verhoging van de hotelkosten ,dat zal het goed doen lijkt me ,,, fijne dag verder
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door univers » 04 sep 2019, 10:26

er is al gesproken over verhoging van de hotelkosten ,dat zal het goed doen lijkt me ,
De oplichters komen weer aan bod.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door herman50 » 04 sep 2019, 11:13

ja weet je wat ik zo gek vind ,het staat in de krant hotel overnachtingsprijzen schieten omhoog ...dat leest de Gemeente toc,.... o laat maar die doen net zo hard mee fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door MetalPig » 04 sep 2019, 12:28

herman50 schreef:
04 sep 2019, 11:13
ja weet je wat ik zo gek vind ,het staat in de krant hotel overnachtingsprijzen schieten omhoog
Logisch toch? Iets met vraag en aanbod en zo.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door herman50 » 04 sep 2019, 12:49

tuurlijk logies , net als het water dat door de maas stroomt,, en nou komt er nog ´hemelwater bij keje nagaan [wave]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door Tammy » 04 sep 2019, 13:25

Dat is toch altijd zo in heel de wereld als er ergens een evenement is dat de hotels in de buurt omhoog gaan met de prijs.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de Olympische Spelen, die prijzen worden dan heel hoog en mensen betalen het gewoon.
Dat is gewoon om er flink aan te verdienen.
En de hotels zijn volgeboekt hoor, veel mensen hebben dat ervoor over.

Is het eerlijk ?
Ach wat is eerlijk tegenwoordig nog.
Dit is gewoon als hotel zakelijk zijn en een graantje meepikken met de drommen mensen die op dit soort evenementen afkomen.
Dus niks bijzonders vind ik, zo gaat het altijd.
Precies wat MetalPig zegt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door Vitharr » 04 sep 2019, 15:11

Er zijn opnames van uni uitgelekt. Deze winnen we...

Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door taigitu » 12 sep 2019, 10:48

Maastricht weigerde 'wurgcontract' songfestival te tekenen

12-9-2019

Maastricht weigerde een door de NPO voorgelegde samenwerkingsovereenkomst over het songfestival te tekenen.
Dat blijkt uit de notulen van een besloten vergadering op 8 augustus.

Volgens de Maastrichtse wethouder John Aarts van financiën (VVD) was dit een 'wurgcontract'. In die overeenkomst van de NPO stonden
volgens Aarts zaken die eerder niet aan bod waren geweest, en die erop neerkwamen dat alle risico's op de stad en zalencentrum het MECC
zouden worden afgewenteld. De gemeenteraad van Maastricht besloot op 8 augustus tijdens de vergadering niet te tekenen voor deze 'carte blanche'.

De raad verwierp ook een eis van de NPO om zalencentrum MECC grondig te verbouwen.
De raad besloot een nieuwe samenwerkingsovereenkomst aan de NPO voor te leggen waarin de financiële risico's beter zijn afgedekt.
Maar op 30 augustus koos de NPO voor Rotterdam als plek waar het Songfestival plaats zal vinden.

https://www.lc.nl/binnenland/Maastricht ... 15178.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door herman50 » 12 sep 2019, 11:05

ach ja wat te zeggen ze hebbe meer hersens dan die van een grote stad ..... vanmorgen AD SF draait op zonnepanelen ,, 2600 panelen liefst,, volgens dhr van Vliet...we streven naar groene uitstraling,,maar ook verduurzaming en CO2reductie!! (dan moet iedereen toch wel in/met een electronics voertuig komen ander gooi je je eige glazen in ......

maarja alles om de stad op de wereldkaart te krijgen,, tuurlijk jonges droom lekker door [wave]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door Tammy » 05 okt 2019, 22:17

Rotterdammers worden opgeroepen om leuke plannen te bedenken rondom dit evenement.
Wie weet er iets leuks ? :mrgreen:
Aanmelden kan je via de link.

<<<<<<<<<<<<<<<<<

Afbeelding
Groots zal het spektakel zijn in Ahoy zélf. Maar de bedoeling is dat heel Rotterdam feest zal vieren tijdens het Eurovisie Songfestival.

Wie heeft hét idee voor een songfestivalfeest?

Rotterdammers die een lumineus idee hebben voor een mooi feest rond het Eurovisie Songfestival kunnen zich melden. Rotterdam Festivals, één van de hoofdorganisatoren van het spektakelstuk in mei volgend jaar, doet een oproep aan alle bewoners, ondernemers én de lokale horeca om hun plannen rond dit evenement kenbaar te maken. ,,De leukste suggesties maken kans om ook daadwerkelijk te worden uitgevoerd’’, zegt directeur Johan Moerman.

Het uitgangspunt van ESF 2020 is om álle inwoners van de Maasstad mee te laten genieten van dit mega-evenement, benadrukt hij. Niet alleen tijdens de finale op 16 mei in Ahoy maar ook in de weken daarvoor moet de stad bruisen. Bijvoorbeeld door zélf iets te bedenken – bij voorkeur iets muzikaals – zoals een eigen talentenjacht in het buurthuis of op een centraal plein. ,,Wie weet kunnen de buurtbewoners dan zelf songfestivalliedjes zingen. Het hoeft dus echt niet zo ingewikkeld te zijn.’’

Lees het volledige artikel op onderstaande link :

https://www.ad.nl/rotterdam/wie-heeft-h ... ~a659f5a6/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door herman50 » 06 okt 2019, 07:13

JA hiero al tijden ,,,,,,aftaaie die handel.. niks anders dan egotripperij, ,,de Rotterdammer ziet er geen moer van ja als je ernaartoe gaat een het bekenden we hebben het .......en nou???
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door Tammy » 06 okt 2019, 12:25

Nou Herman50 die handel zoals jij het zo leuk noemt gaat 15,5 miljoen kosten dus dat aftaaien gaat niet door hoor want dat is al gereserveerd . :mrgreen:
De bedoeling is dat dit ook voor de burgers leuk moet gaan worden, weken van tevoren al.
Dus jouw stad is volgend jaar de plek voor heel veel leuke activiteiten.
Maar daar maken ze jou niet blij mee merk ik wel.
Wat kan je toch heerlijk vertellen Herman50. [joker]
Bijvoorbeeld door zélf iets te bedenken – bij voorkeur iets muzikaals – zoals een eigen talentenjacht in het buurthuis of op een centraal plein. ,,Wie weet kunnen de buurtbewoners dan zelf songfestivalliedjes zingen. Het hoeft dus echt niet zo ingewikkeld te zijn.’’
Als jij een leuk plein hebt kom ik zingen ok ?
Doe je dan mee ?
Wat zullen we doen Abba ? :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door herman50 » 06 okt 2019, 12:55

ha een plein in Rotterdam , als er iets vrij komt gaan ze er bouwen, dus weer helaas pindakaas,, enne ja daarvoor moeten ze ideeen hebben om dat ze zelf niet denk, vandaar ja WIJ hebben het, maar nu zei pietje crui ;; en die 15 miljoen ik snap niet waarvandaan ze dat geld halen, een -badkuip van nú 440miljoen, een verbouwing blaak 23miljoen ,ja dáár mag denk ik de gewone Rotterdammer mee, mee doen, verder nada ....
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie