En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
gouwepeer

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door gouwepeer » 30 aug 2019, 20:29

25 of 30 miljoen is een druppel op een gloeiende plaat vergeleken met een hoop andere bedragen. Maar toch zal ik zelf ook wel blij zijn met een paar procentjes van dat bedrag [jaja]

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door herman50 » 31 aug 2019, 07:08

en is die 25 ..30 miljoen hét bedrag of zit er nog wat dat je beter niet weten kan ,,omleidingsroutes dat speciale dorp en meer van die achterlijke gein, --,nou zitte ze al jaren te dubbe over een ´nieuw´ stadion, in de Maas - het idee op zich . van maar 444miljoen of dat wat 6 jaar geleden ,, de hele Coolsingel is op de schop geweest voor miljoenen ,, zie je der wat van NEE!! , nou komt verbouwing van Beus gebouw weer aan de orde ....ze zijn gewoon de weg kwijt en wille Amerika achterna .....probeert een gewoon een Rotterdammer te blijven nuchter , en geld zulle ze altijd wel inden ,,,,,bij de burger de er geen bal aan vind
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door univers » 31 aug 2019, 07:33

Dat is typisch links.
Geld over de balk smijten dat er niet is, (moet eerst nog gemaakt worden.
Geld het zelfde voor dat mormel van een Ollongren, met haar democratiefestival.
Beslist in haar ééntje over subsidiegeld.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door Tammy » 31 aug 2019, 14:46

En het eerste probleem dient zich al aan, wie betaalt wat ?
Typisch Nederlands ook.
We hebben gewonnen , we staan straks met het Songfestival volop in de schijnwerpers voor heel de wereld.
En in plaats van trots te zijn en dat men gaat samenwerken om een fantastische show neer te zetten gaan we moeilijk doen.
Zo van ja hee ik betaal niet alles en anderen moeten ook bijbetalen enz enz.

De NPO heeft ondanks de bezuinigingen volgens mij nog genoeg op de spaarrekening staan gezien de idiote salarissen van o.a. Pauw en Matthijs.
En als er ook wat belastinggeld moet worden uitgetrokken dan heb ik daar geen problemen mee.
Eindelijk word er dan eens geld uitbesteed in ons eigen land in plaats van het buitenland.

Ik hoop dat ze er gauw uitkomen, het is zo Mei voordat je het weet.
Waar een klein land...………..inderdaad klein in kan zijn. [doh]


<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Den Haag staat niet klaar met Songfestivalmiljoenen.

De NPO hoeft voor de organisatie van het Songfestival voorlopig geen zak geld uit Den Haag te verwachten. Het kabinet wil eerst een begroting zien voor het zich over een financiële injectie gaat buigen.

Bij talkshow Jinek stelde NPO-baas Shula Rijxman gisteravond dat ze het kabinet om geld gaat vragen en dat dit een bedrag van tussen de 15 en 20 miljoen zal zijn. Minister Arie Slob (Media) zegt tegen deze site ‘niet te reageren op verzoeken die in de media worden gedaan'.

Een woordvoerder van premier Mark Rutte benadrukt dat er geen formeel verzoek ligt en dat het bidbook voor het Songfestival pas gisteren openbaar is geworden. ,,Het is dan straks aan minister Slob om te zeggen wat er eventueel mogelijk is.”

Meteen nadat Duncan Laurence namens Nederland het Songfestival in mei had gewonnen, stelde Rutte dat het ‘geen populaire gedachte is’ om er belastinggeld in te steken. Dat standpunt is volgens zijn woordvoerder ‘nu niet veranderd’.

Stellig.

Met zijn onverwacht snelle en stellige reactie verraste Rutte het ministerie van Onderwijs, stellen ingewijden. De ministers Slob (Media) en Ingrid van Engelshoven (Cultuur) hadden een meer genuanceerde reactie voorbereid, die destijds niet naar buiten kwam. Minister Slob zou een rijksbijdrage niet afkeuren.

In de Tweede Kamer is er niet veel enthousiasme voor. CDA’er Harry van der Molen vond de reactie van Rutte in mei ‘wat te gemakkelijk’. ,,Maar nu met een vinger in de lucht zeggen ‘doe maar 15 of 20 miljoen’ is óók te gemakkelijk.” Hij vindt een bijdrage bespreekbaar, maar alleen om ‘het laatste stukje van de begroting rond te krijgen.’

Volgens zijn coalitiegenoot Joost Sneller van D66 is het vragen om geld nu ‘voorbarig’. ,,Ik heb nog geen begroting gezien, ik heb nog niet gezien wat Rotterdam gaat bijdragen en ik heb nog geen inspanningen gezien om private fondsen te werven.” De VVD heeft er ‘alle vertrouwen in dat het zonder hulp van de overheid kan’. ,,Als ze miljoenen extra nodig hebben, bieden de enorme reserves van AVROTROS vast uitkomst”, stelt Kamerlid Zohair El Yassini.

Potje.

PVV’er Martin Bosma vraagt zich af waarom de NPO niet zelf een ‘potje bij elkaar heeft gespaard’. ,,In een bedrijfsleven zorg je dat je een appeltje voor de dorst hebt. Rijxman zegt eigenlijk dat ze een slechte manager is.” Bosma noemt 20 miljoen euro ‘echt heel veel geld’ voor ‘een uitzending’. ,,Ik begrijp dat niet. Rotterdam staat al klaar, Zuid-Holland – ook niet bepaald armlastig – vindt dit ook geweldig. De NPO moet dit gewoon zelf kunnen betalen.”

De SP, in de Kamer doorgaans voorvechter voor extra geld voor de NPO, is er niet van overtuigd dat het naar het Songfestival moet. ,,Moet de organisatie nou zo duur worden? De steden die het zo graag willen organiseren, zullen toch ook willen bijbetalen.”

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door Tammy » 31 aug 2019, 15:04

En nog een kleine update:

’Kamer wil NPO geen extra geld geven voor Songfestival’.

De Tweede Kamer ziet er niets in om de publieke omroep tientallen miljoen extra te geven voor het Eurovisiesongfestival. NPO-baas Shula Rijxman liet vrijdag, na het bekendmaken van Rotterdam als gaststad voor het ESF 2020, weten te hopen dat de politiek 15 tot 20 miljoen euro gaat bijdragen aan het liedjesfestijn.

Premier Mark Rutte liet in mei al doorschemeren daar niet veel voor te voelen. Ook de Tweede Kamer ziet geen heil in de oproep van Rijxman, blijkt zaterdag uit een inventarisatie van RTL Nieuws. VVD, PVV en SP voelen er niets voor om geld te schenken aan de NPO voor de organisatie. Andere partijen zetten veel vraagtekens bij de oproep van Rijxman.

„De NPO valt meteen weer terug in het oude liedje: handje ophouden in Den Haag. Die tijd hebben we wel gehad”, stelt VVD-Kamerlid Zohair el Yassini. Hij verwijst naar de jaarrekening van AVROTROS, de omroep die het muziekevenement uitzendt en mede organiseert. Hierin stond dat de AVROTROS 32 miljoen euro aan algemene reserves achter de hand heeft.

Evenementenpotje.

PVV-Kamerlid Martin Bosma stelt voor dat de NPO ergens anders op moet bezuinigen als er geld extra moet worden gevonden voor het Eurovisiesongfestival. Ook de SP, die normaal voorstander is voor het verhogen van budgetten in Hilversum, is geen voorstander. „Ik vraag me af of je zoveel geld voor een evenement moet geven”, stelt parlementariër Peter Kwint. „Ik ben daar niet van overtuigd.” Hij verwijst naar het speciale ’evenementenpotje’ van NPO.
GroenLinks en D66 willen op z’n minst eerst een plan zien van Shula Rijxman voordat zij haar hand ophoudt in Den Haag. „We hebben nog geen begroting gezien. We weten bijvoorbeeld nog niet wat de gemeente Rotterdam bijdraagt en er is ook nog geen inspanning gedaan om private middelen binnen te krijgen”, zegt D66-Kamerlid Joost Sneller.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door Tammy » 31 aug 2019, 15:14

Afbeelding
De Erasmusbrug kleurt groen-wit-groen om te vieren dat Rotterdam de gaststad wordt van het Eurovisie Songfestival 2020.

De Erasmusbrug in Rotterdam wordt mogelijk het decor van de openingsceremonie van het Eurovisie Songfestival. Dat staat in een publieke versie van het Rotterdamse bidbook dat zaterdag openbaar is gemaakt. Ook de Coolsingel wordt genoemd als mogelijke optie.

De openingsceremonie, waarbij alle deelnemende artiesten één voor één over de rode loper gaan, vindt jaarlijks plaats op de zondag voor de halve finales en finale. Volgend jaar zal die plaatshebben op 10 mei. Als decor wordt vaak gekozen voor een bekend plein of een beroemde bezienswaardigheid.
In het gepubliceerde bidbook zijn verdere ideeën rond het songfestival weggehaald. Ook staan er geen details over de begroting in.

BRON.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Ooh enig als ze dit gaan doen ! :grin:
Ik raak nu alweer ontroerd terwijl ik al denk ik 30 jaar niet meer naar het Songfestival heb gekeken.
Maar nu word het in Nederland gehouden en daar mogen we hartstikke trots op zijn.

Zet hem op Rotterdam , maak er een geweldig spektakel van ! ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door univers » 31 aug 2019, 15:35

groen-wit-groen
Slecht te vreten, weinig poen. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door Tammy » 31 aug 2019, 15:49

Ik wist niks van die kleuren af Univers. :oops:
Heb het net opgezocht.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vlag_van_Rotterdam

Nu snap ik toen ik verleden jaar uit mijn ziekenhuiskamer in Rotterdam naar de Euromast keek waarom die in de avond groen werd verlicht.
Ik vond het al een aparte kleur, nu weet ik waarom.

Is er niks lekkers te eten daar ?
Dat zal toch wel ? :mrgreen:
Is zeker een Rotterdamse uitdrukking die ik niet ken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door univers » 31 aug 2019, 16:35

Ik heb bij de HAL gevaren, die hadden de kleuren groen wit groen.
De vrachtschepen hadden een plaatsnaam, die eindigde op dijk, bv. Poeldijk, Kinderdijk, en ga maar verder.
Nu is er een keertje schip binnen gekomen, daar hadden de matrozen de naam veranderd met grote witte letters van 2 meter grootte "Hongerdijk" opgeschilderd.
De HAL was er niet blij mee.
Vandaar de gezegde, groen wit groen, slecht te vreten weinig poen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door Tammy » 31 aug 2019, 17:07

Aha daar kwam het dus vandaan. :mrgreen:
Wat grappig .
Is mooi Univers om jouw verhalen over vroeger te horen, vind ik altijd leuk.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gouwepeer

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door gouwepeer » 31 aug 2019, 17:10

Tammy schreef:
31 aug 2019, 15:49
Is er niks lekkers te eten daar ?
Dat zal toch wel ?
Ik vermoed dat Bram Ladage toch wel zo'n beetje de patat-koning is, en ook de Beren restaurants (inclusief de Berenboot) zijn in Rotterdam ontstaan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door herman50 » 01 sep 2019, 07:18

heb gisteren nog een brief geschreven wat of dat wij -de Rotterdammer - er wijzer van worden.. of we soms een klein deel van de opbrengst krijgen ,,ben benieuwd .....weet antwoord al GEEN maar als je de prijzen van de hotels ziet die voor een paar nachten gelijk hoger zijn dan de Euromast denk je toch wel wat ,,
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door univers » 01 sep 2019, 08:03

weet antwoord al GEEN
Papier is op en ze hebben geen postzegels.
Ik vind het zonde van je inkt, Herman.
En misschien krijg je een kaartje op de eerste rij. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door herman50 » 01 sep 2019, 08:48

nou nee dank je Uni,,, met wat ik bergrepen heb zijn ze gek van lichtflitsen en dat ben ik nou net niet ,, dus snel voorbij die troep ..... gaan we naar de volgende ;) [wave]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door Tammy » 01 sep 2019, 09:09

Ben benieuwd of je antwoord krijgt Herman50.
Van wie moet je dat antwoord trouwens krijgen ?
Van de burgemeester of van de gemeente ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door univers » 01 sep 2019, 09:16

Van de burgemeester of van de gemeente ?
Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door herman50 » 01 sep 2019, 11:59

Ja Uni die is goed , nou zou zegge ze waren zo razendsnel om een antwoord aan die gaste te geven , kunne ze er niet een aan mij sture dan ,, maar nou las ik effe net dat stukkie van Tammy -31 8 2019..-
dat de Erasmus mogelijk een rol zou spelen, maar dat betekend dan wél -of ik ben gek- dat die en omliggende straten weer vooe verkeer moeten worden afgesloten --- te meerdere eer en glorie van Het Gemeentebestuur cq Rotterdam .... -1 ikke [jaja] ,,, he fijne dag verders
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door univers » 01 sep 2019, 12:02

1 ikke
En de rest kan stikken. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door herman50 » 01 sep 2019, 12:12

:rolfl: :rolfl: ;P!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: En het Songfestival gaat naar... Rotterdam!

Bericht door taigitu » 01 sep 2019, 16:47

Songfestival-gays straks tussen Turken en Marokkanen’

01 Sep 2019

Het NRC Handelsblad zet vraagtekens bij de homotolerantie in Rotterdam nu het door homo’s omarmde Songfestival volgend jaar naar de Maasstad komt.
De skyline van Rotterdam ziet er misschien leuk uit op beeld, maar ‘Rotterdam is ook een stad waar niet veel homostellen hand in hand lopen’,
constateert de krant. “De tweede stad van Nederland oogt niet zo roze“, is te lezen in het dagblad.
“Homoseksualiteit ligt gevoelig, vooral in wijken met veel moslims zoals in Rotterdam-Zuid.“

En juist in Zuid ligt de Songfestival-locatie Ahoy.
“Sigrun Scheve van antidiscriminatiebureau RADAR wil dit beeld niet ontkennen,
maar ook niet versterken, zegt ze.”

Lopen al die Songfestival-homo’s straks gevaar in Rotterdam-Zuid?
“Scheve kent transgenders in Zuid die zeggen dat ze nooit iets negatiefs meemaken.
Maar ook wijkagenten die na een melding zeggen: ‘Ja, wat wilt u met al die Marokkanen en Turken hier?’”

Die Marokkanen en Turken tolereren die homo’s misschien helemaal niet.
“Redacteur Faayyaaz van Dijk stopte onlangs als columnist van buurtkrant De Havenloods na enkele homovijandige reacties“,
aldus de krant, die weet dat de redacteur bepaalde plekken in Rotterdam mijdt.

Nico Musebrink van de RotterdamPride onderschrijft dat beeld.
“Als ik mijn vriend in een restaurantje een kus wil geven, denk ik daar eerst twee keer over na dan en kijk ik over mijn schouder.
Dat gevoel hebben denk ik veel mensen.”

Heeft de NPO dit dan niet meegenomen in zijn keuze voor Rotterdam?
Je wil straks immers niet in het nieuws hebben dat Songfestival-homo’s
in elkaar zijn geslagen door een stel ‘Rotterdammers’.
“Gay friendliness was geen criterium in de locatiekeuze“, zegt organisator Sietse Bakker van de NPO.

En de Rotterdamse VVD-wethouder Bert Wijbenga zegt het feest niet te organiseren voor homo’s.
“Het is geen LHBTI-feestje“, laat hij weten.
“Met Amsterdam wil ik niet vergeleken worden. Amsterdam is een soort roze magneet.”


https://www.nrc.nl/nieuws/2019/08/30/ro ... m=20190830
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie