Knoops vraagt ’politiek proces’ Wilders te stoppen

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Knoops vraagt ’politiek proces’ Wilders te stoppen

Bericht door Tammy » 10 sep 2019, 11:13

Of je Wilders moet of niet doet even niet terzake.
Wat er nu gebeurt in dat proces roept vele vragen op.
Ik ben geen jurist of advocaat maar hier klopt iets niet.

<<<<<<<<<<<<<<<<

Afbeelding

Knoops vraagt ’politiek proces’ Wilders te stoppen.

AMSTERDAM - Advocaat Geert-Jan Knoops eist dat het 'minder-Marokkanen'-proces tegen PVV-leider Geert Wilders per direct wordt gestopt. Uit onthullingen die via RTL Nieuws naar buiten kwamen, bleek directe bemoeienis van ambtenaren, die zo de scheiding der machten, de trias politica, onder druk hebben gezet.

Het proces staat inmiddels onder hoogspanning. Vier hoogleraren stellen dinsdagochtend tegenover De Telegraaf dat het ministerie zich nooit met het proces hadden mogen bemoeien. De zaak is inmiddels ’een nachtmerrie’ geworden, stelt hoogleraar staats- en bestuursrecht Wim Voermans. Rechtsgeleerde Afshin Ellian maakt de vergelijking met ’het Turkije van Erdogan en het Rusland van Poetin’.

Rechtbankverslaggever Saskia Belleman volgt de rechtszaak live vanaf ongeveer 09.30 uur. Bekijk haar updates:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/7165371 ... te-stoppen

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Knoops vraagt ’politiek proces’ Wilders te stoppen

Bericht door Tammy » 10 sep 2019, 12:35

Afbeelding

Regeringspartijen: Wilders-proces zal politieke gevolgen hebben.

De laatste onthullingen over de bemoeienis van ambtenaren met de strafzaak tegen PVV-leider Wilders hebben grote indruk gemaakt op de regeringspartijen. VVD, CDA, D66 en ChristenUnie willen niet vooruitlopen op de mogelijkheid van een parlementaire enquête, zoals Wilders zelf wil. Maar dat de zaak na een rechterlijke uitspraak een politiek gevolg gaat krijgen staat vast.

ChristenUnie-leider Segers noemt het nieuws over de Justitie-ambtenaren en hun mailwisseling over de 'minder Marokkanen'-uitspraak van Wilders schokkend. "Dit zijn vrij ernstige beschuldigingen. Vroeg of laat zal er ook een politiek debat over zijn."

Segers wil eerst het oordeel van de rechter afwachten. "Is de scheiding der machten doorbroken? Is die grens overschreden? Pas daarna geef ik mijn politieke oordeel."

Wenkbrauwen gefronst.

Gisteren meldde RTL Nieuws dat topambtenaren hebben aangedrongen op een harde aanpak van Wilders. Zo werd in een mailwisseling gesproken over "kwaadaardige" uitspraken van de PVV-leider.

"Ik heb mijn wenkbrauwen gefronst over de enorme actieve rol die ambtenaren hebben gespeeld", zegt D66-leider Jetten daarover. Hij wil de komende dagen bijgepraat worden door minister Grapperhaus. Ook Jetten wacht met een politiek oordeel tot na de uitspraak van de rechter in de zaak tegen Wilders.

Serieuze zaak.

CDA-fractievoorzitter Heerma: "Er komen in deze zaak steeds allerlei dingen naar buiten waarvan ik denk: hoe zit dit precies? Maar de politiek moet nu afwachten wat de rechter gaat zeggen." Of het CDA voelt voor een parlementaire enquête is nog niet duidelijk.

Ook VVD-fractievoorzitter Dijkhoff wil de rechter niet voor de voeten lopen, zoals hij het uitdrukt, maar hij vindt het een serieuze zaak. "Ik wens de rechter vooral veel wijsheid toe."

In juni wezen de meeste fracties in de Tweede Kamer het voorstel voor een parlementaire enquête af. Dat was voor de berichten van RTL over de ambtenaren van toenmalig minister Opstelten. Forum voor Democratie steunde het voorstel wel.
Parlementaire enquêtes: tien tot nu toe.

Parlementaire enquêtes gelden als een zwaar middel: getuigen zijn verplicht om te verschijnen en staan onder ede. Mede om die reden kosten ze maanden tot jaren voorbereiding. De afgelopen dertig jaar heeft de Tweede Kamer tien keer een parlementaire enquête gehouden. Dat gebeurde bijvoorbeeld naar de Bijlmerramp en naar frauderende woningcorporaties.

De laatste enquête was tussen 2013 en 2016 over het Fyra-debacle, de treinverbinding tussen Nederland en België. De Tweede Kamer heeft een parlementaire enquête aangekondigd naar de gaswinning in Groningen. Die wordt op zijn vroegst volgend jaar gehouden.
https://nos.nl/artikel/2300974-regering ... ebben.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Knoops vraagt ’politiek proces’ Wilders te stoppen

Bericht door Fenna » 10 sep 2019, 16:40

Politiek is een wespennest.
Ze schuwen het niet om hun tegenstanders uit de weg te ruimen zoals bij Pim Fortuyn is gebeurt.
Simpelweg door stemmingmakerij kan je mafklappers als een Volkert v.d.Graaf al aanzetten tot moord.
Zo loopt Wilders ook grote risico's.
Een kogel uit onverwachte hoek kan ook niet altijd door zijn beveiliging worden tegengehouden.
Ongeacht wat men van Wilders vindt, dit zaakje stinkt van dag één af aan en moet hij ten koste van alles veroordeelt worden ook al zijn de leugens nog zo groot.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Knoops vraagt ’politiek proces’ Wilders te stoppen

Bericht door Tammy » 10 sep 2019, 16:55

Het is ook een wespennest Fenna heel die politiek.
En wat ik nooit heb begrepen dat Wilders word vervolgd voor een uitspraak en Samson en Spekman niet.
Wat zij deden kan je op onderstaande link lezen.
Ook Pechthold met zijn Russen uitspraak waar een aantal Russen aangifte van hebben gedaan die in Nederland wonen hoor je niks over.
Het klopt allemaal voor geen meter.
Dan allemaal vervolgen dat is dan wel zo eerlijk als er toch vervolgd moet worden.


https://www.rtlnieuws.nl/nederland/poli ... uitspraken

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Knoops vraagt ’politiek proces’ Wilders te stoppen

Bericht door Fenna » 10 sep 2019, 18:13

:post:
Ik ken de uitspraken van deze heren en ik vind ze erger dan wat Wilders heeft gezegd.

Samson, Spekman en Pechthold zitten bij de linkse kerk en die komen overal mee weg.
Links zit op belangrijke posities en duld geen inmenging van rechts en zullen alles in het werk zetten om rechts te dwarsbomen en zodat hun ideologieën uitgevoerd worden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Knoops vraagt ’politiek proces’ Wilders te stoppen

Bericht door Osiris » 10 sep 2019, 19:20

Fenna schreef:
10 sep 2019, 18:13
:post:
Ik ken de uitspraken van deze heren en ik vind ze erger dan wat Wilders heeft gezegd.

Samson, Spekman en Pechthold zitten bij de linkse kerk en die komen overal mee weg.
Links zit op belangrijke posities en duld geen inmenging van rechts en zullen alles in het werk zetten om rechts te dwarsbomen en zodat hun ideologieën uitgevoerd worden.
:shock: Opstelten, die opdracht gaf in de kwestie Wilders is volgens mij toch echt uit de rechtse hoek.
Onder verantwoordelijk rechtse VVDer premier Rutte.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ivo_Opstelten
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Knoops vraagt ’politiek proces’ Wilders te stoppen

Bericht door Osiris » 10 sep 2019, 19:30

Volgens mij zaten de andere genoemde heren toch echt in de Rutte regeringen,waar deze verantwoordelijk was voor zijn ministers.
Dus lijkt mij dat rechts ze de hand boven het hoofd heeft gehouden, waarschijnlijk omdat ze netjes aan de leiband liepen van Rutte en geen bedreiging vormden.
Bij Wilders is dat een iets ander politiek verhaal.

Maar ach, rechts of linksom genaaid, dat verschil merk je toch niet :wink:

Al decennia lang is er geen linkse regering geweest die invloed heeft gehad.
Niet dat het wat uitmaakt ; regeringen regeren niet, dat doen andere krachten,wat al in een ander topic word besproken.
Regeringen mogen slechts het spelletje 'verdeel en heers' spelen in opdracht van, misschien wat geld anders verdelen....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Knoops vraagt ’politiek proces’ Wilders te stoppen

Bericht door Fenna » 10 sep 2019, 20:45

Osiris schreef:
10 sep 2019, 19:20
Opstelten, die opdracht gaf in de kwestie Wilders is volgens mij toch echt uit de rechtse hoek.
Klopt, maar ik reageer op Tammy, zij verwijst naar deze heren en zij zijn links.
Opstelten heeft niet in het openbaar uitlatingen gedaan die discutabel waren
Osiris schreef:
10 sep 2019, 19:30
Volgens mij zaten de andere genoemde heren toch echt in de Rutte regeringen,waar deze verantwoordelijk was voor zijn ministers.
+
Rutte wil Wilders ook liever van het toneel zien verdwijnen en greep niet in, in de hoop dat het nooit boven water zou komen.
Osiris schreef:
10 sep 2019, 19:30
Niet dat het wat uitmaakt ; regeringen regeren niet, dat doen andere krachten,wat al in een ander topic word besproken.
;P!

Zoals jij zegt, linksom of rechtsom, je word toch genaaid.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Knoops vraagt ’politiek proces’ Wilders te stoppen

Bericht door univers » 10 sep 2019, 21:06

Maar ach, rechts of linksom genaaid, dat verschil merk je toch niet :wink:
Als je maar een glijmiddel gebruik. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Knoops vraagt ’politiek proces’ Wilders te stoppen

Bericht door gusteman » 11 sep 2019, 08:17

De Telegraaf/Tammy schreef:
10 sep 2019, 11:13
Vier hoogleraren stellen dinsdagochtend tegenover De Telegraaf dat het ministerie zich nooit met het proces hadden mogen bemoeien. De zaak is inmiddels ’een nachtmerrie’ geworden, stelt hoogleraar staats- en bestuursrecht Wim Voermans. Rechtsgeleerde Afshin Ellian maakt de vergelijking met ’het Turkije van Erdogan en het Rusland van Poetin’.
Oeps, ik dacht dat Rusland vrij was van dit soort zaken, dat dit niet meer gebeurde onder Vladimir?

Of zijn dit valse beschuldigingen door de heer Ellian?

Waarom zijn de politici daarover dan niet verontwaardigd?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Knoops vraagt ’politiek proces’ Wilders te stoppen

Bericht door Tammy » 11 sep 2019, 13:33

Waarom denk jij Gusteman dat dit valse beschuldigingen zijn van meneer Ellian ?
Misschien heeft hij wel gelijk.
Maar we hebben het hier over de politicus Wilders, Ellian is dat niet.
En aan heel het proces van Wilders zijn zaken aan het licht gekomen die niet kloppen schijnbaar.
Wat vind jij ervan ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Knoops vraagt ’politiek proces’ Wilders te stoppen

Bericht door Fenna » 11 sep 2019, 14:11

Oeps, ik dacht dat Rusland vrij was van dit soort zaken, dat dit niet meer gebeurde onder Vladimir?

Of zijn dit valse beschuldigingen door de heer Ellian?

Ik zie deze opmerking van gusteman als sarcastisch bedoeld Tammy omdat een aantal forumleden, o.a. ik, roepen "het zal de schuld van Rusland wel weer zijn".
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Knoops vraagt ’politiek proces’ Wilders te stoppen

Bericht door Tammy » 11 sep 2019, 14:15

Ooh op die manier Fenna.
Bedankt voor het zeggen. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Knoops vraagt ’politiek proces’ Wilders te stoppen

Bericht door gusteman » 11 sep 2019, 19:02

Fenna schreef:
11 sep 2019, 14:11
Oeps, ik dacht dat Rusland vrij was van dit soort zaken, dat dit niet meer gebeurde onder Vladimir?

Of zijn dit valse beschuldigingen door de heer Ellian?

Ik zie deze opmerking van gusteman als sarcastisch bedoeld Tammy omdat een aantal forumleden, o.a. ik, roepen "het zal de schuld van Rusland wel weer zijn".
Ik had het niet sarcastisch bedoeld, maar het leest inderdaad zo.

Ik bedoelde het echt als gewoon een opmerking, een vaststelling. Want ik vind het opvallen dat, telkens ik een verwijzing maak naar oneigenlijk gedrag vanuit het Kremlin er snel iemand klaar staat met een reactie zoals Fenna hier aanhaalt.

Het valt gewoon op, vooral omdat wanneer er een opmerking komt naar oneigenlijk gedrag vanuit de VS er zo goed als nooit een dergelijke reactie komt ter verdediging van die VS.

Ze zijn elkaar gewoon waard, aan beid kanten van de planeet; de één hoeft echt niet onder te doen voor de ander, dus vraag ik mij oprecht af: waar komt dat steun betuigen aan Rusland dan wel vandaan? Waar krijgt dat zijn voedingsbodem?

Het is echt niet zo dat Rusland een verweesde natie zou zijn of geen enkele betekenis heeft op geopolitiek vlak; Rusland bekleed een imposante positie op het wereldtoneel.
Waarom zijn dan die steunbetuigingen nodig voor dat land, voor dat regime, voor die president?

Ergens klopt dit niet, en dat is de reden voor mijn reactie.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Knoops vraagt ’politiek proces’ Wilders te stoppen

Bericht door Tammy » 11 sep 2019, 20:57

Ok dank je voor de uitleg Gusteman .
Ikzelf heb het nooit over Rusland en Poetin volgens mij.
Ik ben daar niet mee bezig.
Ik lees er wel over maar dat is het.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie