Knoops vraagt ’politiek proces’ Wilders te stoppen

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Knoops vraagt ’politiek proces’ Wilders te stoppen

Bericht door Tammy » 10 sep 2019, 11:13

Of je Wilders moet of niet doet even niet terzake.
Wat er nu gebeurt in dat proces roept vele vragen op.
Ik ben geen jurist of advocaat maar hier klopt iets niet.

<<<<<<<<<<<<<<<<

Afbeelding

Knoops vraagt ’politiek proces’ Wilders te stoppen.

AMSTERDAM - Advocaat Geert-Jan Knoops eist dat het 'minder-Marokkanen'-proces tegen PVV-leider Geert Wilders per direct wordt gestopt. Uit onthullingen die via RTL Nieuws naar buiten kwamen, bleek directe bemoeienis van ambtenaren, die zo de scheiding der machten, de trias politica, onder druk hebben gezet.

Het proces staat inmiddels onder hoogspanning. Vier hoogleraren stellen dinsdagochtend tegenover De Telegraaf dat het ministerie zich nooit met het proces hadden mogen bemoeien. De zaak is inmiddels ’een nachtmerrie’ geworden, stelt hoogleraar staats- en bestuursrecht Wim Voermans. Rechtsgeleerde Afshin Ellian maakt de vergelijking met ’het Turkije van Erdogan en het Rusland van Poetin’.

Rechtbankverslaggever Saskia Belleman volgt de rechtszaak live vanaf ongeveer 09.30 uur. Bekijk haar updates:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/7165371 ... te-stoppen

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Knoops vraagt ’politiek proces’ Wilders te stoppen

Bericht door Tammy » 10 sep 2019, 12:35

Afbeelding

Regeringspartijen: Wilders-proces zal politieke gevolgen hebben.