Pelosi is om: ze wil onderzoek naar afzetting Donald Trump wegens machtsmisbruik

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Pelosi is om: ze wil onderzoek naar afzetting Donald Trump wegens machtsmisbruik

Bericht door taigitu » 23 dec 2019, 10:08

Afbeelding

Hulp aan Oekraïne werd 90 minuten na telefoongesprek tussen Trump en Zelenski bevroren

23-12-2019

Amper anderhalf uur na het controversiële telefoontje tussen president Donald Trump en zijn Oekraïense collega Volodimir Zelenski
zou een verantwoordelijke voor de Amerikaanse begroting hebben gevraagd om ‘te wachten’ met het overmaken van financiële hulp
aan het Oekraïense leger. Dat blijkt uit een e-mail die zondag is gepubliceerd.

De e-mail maakt deel uit van een reeks berichten die door het Center for Public Integrity, een groep van onderzoeksjournalisten, openbaar werd gemaakt.

Trump is de derde president in de Amerikaanse geschiedenis tegen wie een afzettingsprocedure is gestart. De impeachmentprocedure begon in september nadat hij Zelenski tijdens het bewuste telefoongesprek zou hebben gevraagd een onderzoek in te stellen naar de Democratische presidentskandidaat Joe Biden en zijn zoon, Hunter. Trump wordt ervan beschuldigd de Amerikaanse hulp aan Oekraïne aan dat verzoek te hebben gekoppeld.

De e-mail van een verantwoordelijke van het Bureau voor Management en Budget (OMB), Michael Duffy, werd op 25 juli 2019 om 11.04 uur verstuurd, 1 uur en 31 minuten nadat Trump en Zelenski hun conversatie hadden beëindigd. ,,Wilt u, gelet op de instructies die ik heb ontvangen en rekening houdende met het voornemen van de regering om de hulp aan Oekraïne te onderzoeken (...), nog even wachten met het overmaken van de door het ministerie van Defensie beloofde nieuwe fondsen’’, schreef hij. ,,Gezien het gevoelige karakter van dit verzoek zou ik het op prijs stellen om het aantal personen die op de hoogte moeten worden gebracht, strikt te beperken’’, zo luidde het verder.

Lees de tweet in dit artikel via de link.

Geheim houden

In een rapport van 2 december hadden de Republikeinse aanhangers van Trump in het Huis van Afgevaardigden zich al uitgesproken in het voordeel van Duffy. Ze wezen erop dat dergelijke verzoeken ‘niet ongebruikelijk’ zijn. De Republikeinse senator Ron Johnson verklaarde zondag op de televisiezender ABC dat de publicatie van de e-mail geen enkel nieuw element toevoegt aan het dossier tegen de president. De Democratische senator Chuck Schumer ziet daarentegen in de e-mail een ‘explosieve’ onthulling. ,,Indien er niets mis is met het inhouden van de fondsen, waarom wilde Michael Duffey dan dat niemand wist wat hij had gedaan’’, klonk het op Twitter.

Zelf houdt Trump vol dat hij niets verkeerd heeft gedaan. Hij meent dat hij het slachtoffer is van een ‘heksenjacht’ en een ‘poging tot staatsgreep’.

Trump vroeg eerder dit jaar Zelensky om onderzoek te doen naar zijn politieke rivaal en voormalig vicepresident Joe Biden.
Bekijk hieronder een persconferentie over dit onderwerp. (zie video via de link)

https://www.ad.nl/buitenland/hulp-aan-o ... ~a2e7f4e3/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Pelosi is om: ze wil onderzoek naar afzetting Donald Trump wegens machtsmisbruik

Bericht door Mypos » 23 dec 2019, 12:44

Ach ja de hetze van de media tegen Trump mooi samengevat in alle berichten hier.

Persoonlijk denk ik dat Trump gewoon weer gaat winnen en we weer 4 jaar met hem opgescheept zitten. En eerlijk gezegd zie ik liever Trump als ongeleid projectiel dan een poppetje als Obama waar je sowieso geen verandering van mag verwachten. Ik heb een weddenschap afgesloten vier jaar geleden met een vriend over wie er zou winnen Hillary of Trump en die won ik. (moet nog steeds uitgevoerd worden trouwens, ik zei dat Trump zou winnen)

Gezien de recente Epstein ontwikkelingen die de Clinton's aan Epstein linken lijkt het beter te zijn voor de wereld om Trump als president te hebben. Epstein een man die minderjarige meisjes gevangen hield op zijn prive eiland waar mensen als Kevin Spacey en dus ook de Clinton's regelmatig naar toe gingen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Pelosi is om: ze wil onderzoek naar afzetting Donald Trump wegens machtsmisbruik

Bericht door taigitu » 25 dec 2019, 12:33

Mypos schreef:
23 dec 2019, 12:44
Persoonlijk denk ik dat Trump gewoon weer gaat winnen en we weer 4 jaar met hem opgescheept zitten. En eerlijk gezegd zie ik liever Trump als ongeleid projectiel dan een poppetje als Obama waar je sowieso geen verandering van mag verwachten.
Ik denk daar anders over. Een ongeleid projectiel als leider van een land is zeer gevaarlijk.
Trump kan 'brandjes/branden' veroorzaken met zijn bizarre gedrag. Daar mag je niemand aan blootstellen.
Er is al genoeg ellende op de wereld met allerlei vormen van branden. Deze eventuele 'brandstichter' mag
niet opnieuw die kans krijgen. Niet herkiezen en dan kan hij wettelijk aangesproken op zijn 'prestaties'
van de afgelopen jaren dat hij president is geweest.

Obama heeft in Amerika een hele grote verandering teweeg gebracht.
Hij heeft het alleen al voor elkaar gekregen dat een zwarte man president van Amerika is geworden.
Dat is voor dat land een hele grote prestatie en opent deuren voor meer diversiteit voor die functie.
Zou het niet bijzonder zijn als er straks een man/vrouw van Indiaanse komaf het presidentschap
zou invullen? Een oorspronkelijke bewoner die eindelijk eens leiding geeft aan mensen die als immigranten
binnengekomen zijn....

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Pelosi is om: ze wil onderzoek naar afzetting Donald Trump wegens machtsmisbruik

Bericht door univers » 25 dec 2019, 12:50

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Pelosi is om: ze wil onderzoek naar afzetting Donald Trump wegens machtsmisbruik

Bericht door Mypos » 25 dec 2019, 22:58

taigitu schreef:
25 dec 2019, 12:33
Mypos schreef:
23 dec 2019, 12:44
Persoonlijk denk ik dat Trump gewoon weer gaat winnen en we weer 4 jaar met hem opgescheept zitten. En eerlijk gezegd zie ik liever Trump als ongeleid projectiel dan een poppetje als Obama waar je sowieso geen verandering van mag verwachten.
Ik denk daar anders over. Een ongeleid projectiel als leider van een land is zeer gevaarlijk.
Trump kan 'brandjes/branden' veroorzaken met zijn bizarre gedrag. Daar mag je niemand aan blootstellen.
Er is al genoeg ellende op de wereld met allerlei vormen van branden. Deze eventuele 'brandstichter' mag
niet opnieuw die kans krijgen. Niet herkiezen en dan kan hij wettelijk aangesproken op zijn 'prestaties'
van de afgelopen jaren dat hij president is geweest.

Obama heeft in Amerika een hele grote verandering teweeg gebracht.
Hij heeft het alleen al voor elkaar gekregen dat een zwarte man president van Amerika is geworden.
Dat is voor dat land een hele grote prestatie en opent deuren voor meer diversiteit voor die functie.
Zou het niet bijzonder zijn als er straks een man/vrouw van Indiaanse komaf het presidentschap
zou invullen? Een oorspronkelijke bewoner die eindelijk eens leiding geeft aan mensen die als immigranten
binnengekomen zijn....

Afbeelding
Obama had hele grote woorden maar als je sec naar zijn beleid gaat kijken is daar weinig van terecht gekomen. Hij zou Quantanamo Bay sluiten, dat is zwaar uitgebreid onder zijn presidentschap. Hij is te vergelijken met Bush wat betreft het beleid mbt de buitenlandse inmeningen en oorlogen.

https://www.japantimes.co.jp/opinion/20 ... gPZTUdKiUk

Ik weet dat de pers in Nederland en de EU Obama als een of andere held afschildert en Trump als een gek maar dat is voor een groot deel manipulatie. Kijk bv naar de Nobelprijs voor de Vrede die Obama kreeg toen hij 7 maanden President was. Totale waanzin.

Dat een zwarte man president word zegt mij niet zoveel. Je moet kijken naar wat een president voor beleid maakt en door wie ze gesteund worden. En als je kijkt wie er bv achter de Clintons zitten, dat zijn hele enge groepjes en mensen hoor. Kijk alleen al naar een Epstein met zijn kinderhandel die banden met de Clintons had.

Als er een indiaan opstaat die lak heeft aan de elite en zijn eigen ding kan doen prima. Maar hele kleine kans dat dat gaat gebeuren omdat de elite zo iemand binnen no time monddood kan maken door een of andere roddel te verkondigen waardoor de reputatie besmeurd is. En juist dit hebben ze ook geprobeerd en proberen ze nog steeds bij Trump. Alleen is Trump zo rijk en machtig dat ze dat niet lukt. Daarom zal ik altijd een Trump verkiezen boven een poppetje naarvoren geschoven door de elite.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Pelosi is om: ze wil onderzoek naar afzetting Donald Trump wegens machtsmisbruik

Bericht door taigitu » 26 dec 2019, 11:40

Mypos schreef:
23 dec 2019, 12:44
Persoonlijk denk ik dat Trump gewoon weer gaat winnen en we weer 4 jaar met hem opgescheept zitten. En eerlijk gezegd zie ik liever Trump als ongeleid projectiel dan een poppetje als Obama waar je sowieso geen verandering van mag verwachten.
Taigitu schreef:
Ik denk daar anders over. Een ongeleid projectiel als leider van een land is zeer gevaarlijk.
Trump kan 'brandjes/branden' veroorzaken met zijn bizarre gedrag. Daar mag je niemand aan blootstellen.
Er is al genoeg ellende op de wereld met allerlei vormen van branden. Deze eventuele 'brandstichter' mag
niet opnieuw die kans krijgen. Niet herkiezen en dan kan hij wettelijk aangesproken op zijn 'prestaties'
van de afgelopen jaren dat hij president is geweest.

Obama heeft in Amerika een hele grote verandering teweeg gebracht.
Hij heeft het alleen al voor elkaar gekregen dat een zwarte man president van Amerika is geworden.
Dat is voor dat land een hele grote prestatie en opent deuren voor meer diversiteit voor die functie.
Zou het niet bijzonder zijn als er straks een man/vrouw van Indiaanse komaf het presidentschap
zou invullen? Een oorspronkelijke bewoner die eindelijk eens leiding geeft aan mensen die als immigranten
binnengekomen zijn....
Mypos schreef:
23 dec 2019, 12:44
Obama had hele grote woorden maar als je sec naar zijn beleid gaat kijken is daar weinig van terecht gekomen. Hij zou Quantanamo Bay sluiten, dat is zwaar uitgebreid onder zijn presidentschap. Hij is te vergelijken met Bush wat betreft het beleid mbt de buitenlandse inmeningen en oorlogen.

https://www.japantimes.co.jp/opinion/20 ... gPZTUdKiUk

Ik weet dat de pers in Nederland en de EU Obama als een of andere held afschildert en Trump als een gek maar dat is voor een groot deel manipulatie. Kijk bv naar de Nobelprijs voor de Vrede die Obama kreeg toen hij 7 maanden President was. Totale waanzin.

Dat een zwarte man president word zegt mij niet zoveel. Je moet kijken naar wat een president voor beleid maakt en door wie ze gesteund worden. En als je kijkt wie er bv achter de Clintons zitten, dat zijn hele enge groepjes en mensen hoor. Kijk alleen al naar een Epstein met zijn kinderhandel die banden met de Clintons had.

Als er een indiaan opstaat die lak heeft aan de elite en zijn eigen ding kan doen prima. Maar hele kleine kans dat dat gaat gebeuren omdat de elite zo iemand binnen no time monddood kan maken door een of andere roddel te verkondigen waardoor de reputatie besmeurd is. En juist dit hebben ze ook geprobeerd en proberen ze nog steeds bij Trump. Alleen is Trump zo rijk en machtig dat ze dat niet lukt. Daarom zal ik altijd een Trump verkiezen boven een poppetje naarvoren geschoven door de elite.
Dat Amerika voor een zwarte president koos zegt je niet zoveel.
Ik zie het gelijk aan een aardverschuiving in het politieke gebeuren in Amerika...... maar dat is mijn mening.
Hoe je verder Obama beschrijft vind ik dat je hem tekort doet. Maar dat is ook mijn mening.
Ik plaats een topic op het forum over de periode dat Obama president was waar meer te lezen valt:
viewtopic.php?f=43&t=19901

Zo plaats ik ook een topic over Trump en zijn jeugd, hoe hij was als kind en dat nog steeds terug zien
in hem als volwassene. En dat vind ik het gevaarlijke aan deze man in die positie.
viewtopic.php?f=60&t=19902
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Pelosi is om: ze wil onderzoek naar afzetting Donald Trump wegens machtsmisbruik

Bericht door taigitu » 26 dec 2019, 12:41

Mypos schreef:
23 dec 2019, 12:44
Gezien de recente Epstein ontwikkelingen die de Clinton's aan Epstein linken lijkt het beter te zijn voor de wereld om Trump als president te hebben. Epstein een man die minderjarige meisjes gevangen hield op zijn prive eiland waar mensen als Kevin Spacey en dus ook de Clinton's regelmatig naar toe gingen.
Hoe denk je dan over deze aantijgingen?

Trump beschuldigd van verkrachting door voormalig Miss Cheerleader USA

22 juni 2019

De Amerikaanse president Donald Trump is vrijdag beschuldigd van verkrachting. Het is voor het eerst dat iemand zo’n ernstige beschuldiging aan zijn adres uit, als een ingetrokken bewering van zijn ex-vrouw Ivana Trump uit 1989 niet wordt meegeteld.

Vrijdag verscheen in het blad New York Magazine een voorpublicatie van de memoires van E. Jean Carroll, een inmiddels 75-jarige journalist en voormalig Miss Cheerleader USA, die gedetailleerd vertelt hoe zij in 1995 of 1996 door Trump zou zijn verkracht in een pashokje van een warenhuis in New York. Het Witte Huis ontkent.

Zeker 21 vrouwen hebben Trump eerder beschuldigd van aanranding of ongewenste intimiteiten, maar het is voor het eerst dat iemand een ongewenste penetratie beschrijft. In principe is er geen verjaringstermijn voor deze misdaad in de staat New York, al is het onwaarschijnlijk dat de beschuldiging, bij gebrek aan getuigen of bewijs, tot een rechtszaak zal leiden.

Carroll zelf zei vrijdagavond tegen tv-zender MSNBC dat ze geen aanklacht zal indienen, omdat ze dat respectloos zou vinden jegens vrouwen die het veel zwaarder hebben dan zij. ‘Ik ben een volwassen vrouw, het duurde maar drie minuten, ik kan dat hebben. Andere vrouwen, zoals die aan de grens, worden doorlopend verkracht.’

Ook is de vraag of het electoraal effect zal hebben – volgens de aanhangers van Trump is zijn gedrag jegens vrouwen, door hemzelf beschreven op de ‘grab ’em by the pussy’- tape, met zijn verkiezingsoverwinning in feite witgewassen. Dit volgens de redenering: we wisten wat voor vlees we in de kuip hadden, en hebben toch op hem gestemd.

Desalniettemin vestigt de zaak opnieuw de aandacht op Trumps vrouwonvriendelijke kanten. Heel concreet wordt een al lopende rechtszaak extra relevant. Een van zijn eerdere beschuldigers, Summer Zervos, een kandidaat uit Trumps tv-programma The Apprentice, die zegt door hem te zijn betast en gezoend, beschuldigt de president van laster omdat hij haar een leugenaar heeft genoemd. In die zaak moet Trump, na veel juridisch verzet, onder ede vragen beantwoorden van advocaten van Zervos. Zelfs Bob Mueller, de man die de connecties tussen Rusland en Trump onderzocht, lukte het niet om Trump onder ede te ondervragen.

Monica Lewinsky
De positie van Trump lijkt enigszins op die van president Bill Clinton, die in de jaren negentig van ongewenste intimiteiten werd beschuldigd door Paula Jones. Toen hij werd ondervraagd door Jones’ advocaten zei hij op een gegeven moment dat hij nooit een seksuele relatie had gehad met Monica Lewinsky – waarmee hij de meineed pleegde die tot zijn impeachment leidde.

Maar goed, nu is daar dus Carroll. Wat is er volgens haar gebeurd?

Ze beschrijft hoe zij ‘de vastgoedtycoon’ in het najaar van 1995 of het voorjaar van 1996 tegen het lijf loopt als ze het sjieke warenhuis Bergdorf Goodman in midtown Manhattan verlaat. Zij is dan een relatieadviseur van begin vijftig met een eigen tv-programma. Trump spreekt haar aan, en vraagt of ze hem kan helpen bij het kopen van een cadeautje ‘voor een meisje’. Samen gaan ze weer naar binnen, en ze belanden op de lingerie-afdeling. Daar vraagt hij haar een setje uit te proberen, en zij antwoordt dat hij het zélf moet uitproberen. Zo komen ze terecht bij de pashokjes, waar hij zich aan haar vergrijpt, aldus Carroll.

‘Hij drukt me tegen de muur met zijn schouder en grijpt met zijn hand onder mijn jurk en trekt mijn panty naar beneden. (…) Hij opent zijn jas, ritst zijn gulp open en, terwijl hij me met zijn vingers rond mijn kruis pakt, stoot hij zijn penis voor de helft – of in zijn geheel, dat weet ik niet zeker – in me.’

Ze verzet zich en weet hem op een gegeven moment weg te duwen en vlucht dan het pashokje uit, schrijft ze. Het heeft alles bij elkaar hooguit drie minuten geduurd en hij is niet klaargekomen, voor zover Carroll dat heeft gemerkt. Er zijn geen andere klanten en geen winkelmedewerkers, maar Carroll vertelt wel meteen wat er is gebeurd aan twee vriendinnen. De ene raadt haar aan naar de politie te gaan, de andere raadt haar af dat te doen. ‘Vergeet het! Hij heeft tweehonderd advocaten! Hij maakt gehakt van je.’

Carroll besluit het erbij te laten, schrijft ze, en blijft er twee decennia over zwijgen omdat ze geen zin heeft door het slijk te worden gehaald, omdat ze heeft gezien wat er met de andere vrouwen is gebeurd die Trump hebben beschuldigd. En: ‘Ik ben een lafaard.’

Het incident is er een in een reeks van meer of minder traumatische ontmoetingen die Carroll gedurende haar leven met mannen heeft gehad. Behalve Trump (nummer 20) passeren ook tv-persoonlijkheden als Roger Ailes van Fox (nummer 16) en Les Moonves van CBS (nummer 15) de revue.

Trump is de laatste op Carrolls lijst van ‘Afschuwelijkste Mannen In Mijn Leven’. De jurk/jas die zij die avond aanhad heeft ze nooit gewassen en nooit meer aangetrokken, schrijft ze, al is ze er wel nu mee te zien op de cover van New York Magazine. ‘En of het nou mijn leeftijd is, of het feit dat ik de afgelopen decennia nooit meer iemand heb ontmoet die fascinerend genoeg was om opgewonden van te raken, of dat het de smet was van de vastgoedtycoon, ik kan het niet zeggen. Maar ik heb nooit meer seks gehad met wie dan ook.’

‘Nooit ontmoet’

Trump ontkende vrijdag in alle toonaarden. Hij zei dat hij Carroll nog nooit had ontmoet – hoewel er bij haar verhaal een foto is geplaatst uit 1987 waarop Trump en Carroll en hun toenmalige partners te zien zijn. Ook maakte hij Carrolls beschuldigingen politiek, en riep hij mensen op hem te verwittigen als ze weten dat de Democratische Partij erachter zit. ‘Het is een schande en mensen dienen de rekening gepresenteerd te krijgen voor zulke valse beschuldigingen’, schrijft hij.

Dat hij zelf nooit de rekening gepresenteerd heeft gekregen voor een eigen valse beschuldiging, zei hij er niet bij. Trump eiste in 1989 via krantenadvertenties de doodstraf voor vijf zwarte jongens die werden verdacht van een verkrachting in New York, en daarvoor werden veroordeeld. Onterecht, bleek later, maar Trump suggereerde afgelopen week nog steeds dat deze ‘Central Park Five’ schuldig zijn. Dit terwijl de echte dader allang heeft bekend, een man van wie DNA is gevonden op een sok van de verkrachte vrouw.

Je kunt zeggen: de kans dat Donald Trump een vrouw heeft verkracht is nu groter dan dat de Central Park Five dat hebben gedaan.
Maar wordt die verdenking een probleem voor hem?
Zoals Trump in 2016 al zei: ‘Ik kan iemand doodschieten midden op 5th Avenue en ik zal er geen kiezers door verliezen.’
Sommige mensen komen nu eenmaal makkelijker met hun schuld weg dan anderen met hun onschuld. Trump zou best zo iemand kunnen zijn.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bf6892e3/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Pelosi is om: ze wil onderzoek naar afzetting Donald Trump wegens machtsmisbruik

Bericht door taigitu » 26 dec 2019, 12:48

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Pelosi is om: ze wil onderzoek naar afzetting Donald Trump wegens machtsmisbruik

Bericht door Mypos » 27 dec 2019, 13:11

Even voor de duidelijkheid Taigitu ik ben absoluut geen groot fan van Trump. Maar je hebt in het politieke spel meerdere lagen en als je kijkt naar een vrij oppervlakkige laag dan kun je inderdaad blij zijn met een zwarte president in het kader van meer gelijkheid tussen zwart en wit. Maar als je dan ziet of weet dat deze president voor het grootste gedeelte onder controle staat van een machtige groep mensen die niet onze belangen behartigt dat is de eerste zwarte president niks meer dan een troostprijs.

Jij lijkt me wel een type die de documentaires van Michael Moore kijkt, klopt dat? Ik wel in ieder geval want ik kom oorspronkelijk ook uit de linkse hoek, net als Michael Moore trouwens. Je zou echt eens zijn laatste documentaire genaamd Fahrenheit 11/9 moeten kijken, dan word je beeld over Obama wel een beetje bijbegesteld. Trump komt er ook erg slecht vanaf trouwens.

Voor mij is het heel simpel, het is de keus tussen totaal gecontroleerd (Obama, Clinton etc) of ongeleid projectiel (Trump) en dan kies ik altijd voor het laatste. De eerste voert alleen maar de agenda uit van de machthebbers en dat is niet goed voor onze belangen. De laatste doet dat tot nu toe ook maar zou er voor kunnen kiezen om tegen de belangen van de machthebbers in te gaan omdat hij zelf zo machtig is. Het is dus kansberekening, en ook al is het een klein kansje, dan kies ik altijd daarvoor.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Pelosi is om: ze wil onderzoek naar afzetting Donald Trump wegens machtsmisbruik

Bericht door taigitu » 31 dec 2019, 12:12

Mypos schreef:
27 dec 2019, 13:11
Even voor de duidelijkheid Taigitu ik ben absoluut geen groot fan van Trump. Maar je hebt in het politieke spel meerdere lagen en als je kijkt naar een vrij oppervlakkige laag dan kun je inderdaad blij zijn met een zwarte president in het kader van meer gelijkheid tussen zwart en wit. Maar als je dan ziet of weet dat deze president voor het grootste gedeelte onder controle staat van een machtige groep mensen die niet onze belangen behartigt dat is de eerste zwarte president niks meer dan een troostprijs.
Een president kan niet doen wat hij wil. Maar Trump en zijn gedrag komt daar toch behoorlijk dicht bij.
Hij ontslaat makkelijk iemand die het niet met hem eens is en dat heeft hij laten zien. En dan worden werknemers voorzichtiger.
Het gaat dan om hun 'boterham'. Trump (hopelijk) zit daar nog maar even op die stoel, maar hun carrièrre/inkomen staat op het spel.

Maar wat je schrijft over Obama dat hij onder controle zou staan en daarom een 'troostprijs' zou zijn?
Weet jij wie die personen zijn die Obama voor het grootste gedeelte onder controle hielden?
Mypos schreef:
27 dec 2019, 13:11
Jij lijkt me wel een type die de documentaires van Michael Moore kijkt, klopt dat? Ik wel in ieder geval want ik kom oorspronkelijk ook uit de linkse hoek, net als Michael Moore trouwens. Je zou echt eens zijn laatste documentaire genaamd Fahrenheit 11/9 moeten kijken, dan word je beeld over Obama wel een beetje bijbegesteld. Trump komt er ook erg slecht vanaf trouwens.
Ik heb in de afgelopen jaren documentaires gezien van MM. Over het algemeen sociale verhalen waar ik wel waardering voor heb. Fahrenheit 11/9 heb ik niet gezien.

Ik zie mezelf niet als 'links' in de politieke hoek. Eerder als 'in het midden' omdat ik in beide partijen zowel positieve als negatieve bijdragen zie in het sociale gebeuren.
Ik ga niet uit van het zwart/wit pricipe (en daar bedoel ik niet de kleur van de mens mee) maar Yin/Yang.
Mypos schreef:
27 dec 2019, 13:11
Voor mij is het heel simpel, het is de keus tussen totaal gecontroleerd (Obama, Clinton etc) of ongeleid projectiel (Trump) en dan kies ik altijd voor het laatste. De eerste voert alleen maar de agenda uit van de machthebbers en dat is niet goed voor onze belangen. De laatste doet dat tot nu toe ook maar zou er voor kunnen kiezen om tegen de belangen van de machthebbers in te gaan omdat hij zelf zo machtig is. Het is dus kansberekening, en ook al is het een klein kansje, dan kies ik altijd daarvoor.
Ik hoop van harte dat Trump zonder werk komt......



Afbeelding


Afbeelding Het Yin en Yang principe uitgelegd:
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/as ... ncipe.html
Laatst gewijzigd door taigitu op 31 dec 2019, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Pelosi is om: ze wil onderzoek naar afzetting Donald Trump wegens machtsmisbruik

Bericht door taigitu » 31 dec 2019, 12:23

Pelosi nodigt Trump uit voor jaarlijkse toespraak aan Congres

20-12-2019

WASHINGTON (ANP) - Voorzitter Nancy Pelosi van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft president Donald Trump uitgenodigd
om op dinsdag 4 februari zijn jaarlijkse toespraak voor het Congres te houden. De zogeheten State of the Union zal dan mogelijk plaatsvinden
in dezelfde periode dat Trump in de Senaat terechtstaat voor vermeend machtsmisbruik en het tegenwerken van het onderzoek daarnaar.

In de uitnodiging die Pelosi heeft gestuurd zegt ze dat te doen uit respect voor de grondwet. De Democrate is een van de hoofdrolspelers
die het afzettingsproces tegen Trump op touw hebben gezet. Pelosi en Trump kunnen elkaars bloed wel drinken.

De Republikeinen en de Democraten steggelen inmiddels over hoelang het afzettingsproces in de Senaat moet duren.
Mitch McConnell, de Republikeinse leider in de Senaat, wil het proces zo klein mogelijk houden.
De geplande datum van de State of the Union is mogelijk voor hem reden om nog meer vaart erachter te zetten.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buiten ... ar-BBYcNjO


WOW.... hoe gaat dat geregeld worden......
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Pelosi is om: ze wil onderzoek naar afzetting Donald Trump wegens machtsmisbruik

Bericht door taigitu » 09 jan 2020, 11:51



Trump in 2011: “Obama wil Iran aanvallen om zijn verkiezingen te redden. Zo zielig”


“Voor alles is er wel een tweet.”

Het is een zegswijze die elke keer opnieuw van toepassing is op Amerikaans president Donald Trump. En ook deze keer, na de luchtaanval op de Iraanse hoge generaal Qasem Soleimani vanmorgen. Sindsdien gaan oude tweets en video’s van Trump viraal, waarin hij toenmalig president Barack Obama opriep Iran niet aan te vallen “om zijn herverkiezing te redden”.

“Onze president zal een oorlog met Iran beginnen omdat hij absoluut niet weet hoe hij moet onderhandelen”, aldus Trump in een video op 16 november 2011. “Hij is zwak en niet effectief. We hebben een groot probleem in het Witte Huis. Volgens mij zal hij Iran aanvallen voor de verkiezingen omdat hij denkt dat dat de enige manier is om herkozen te worden. Is dat niet zielig?”

In een reeks tweets de maanden daarna, bleef Trump Obama beschuldigen een oorlog te willen starten om “zijn verkiezingen te redden”. Twee weken voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen van november 2012 maakte Trump het opnieuw duidelijk: “Laat Obama niet de Iran-kaart trekken om zo een oorlog te starten om herverkozen te geraken. Wees voorzichtig, Republikeinen!”

Tweet: Donald J. Trump

@realDonaldTrump

Don't let Obama play the Iran card in order to start a war in order to get elected--be careful Republicans!
8,927
5:43 PM - Oct 22, 2012
Twitter Ads info and privacy
https://www.nytimes.com/1998/12/17/worl ... q-air.html

Zelfs een jaar na Obama’s herverkiezing bleef Trump erbij:
“Ik voorspel dat Obama op een bepaald moment Iran zal aanvallen om zijn gezicht te redden.
” Oorlog kwam er onder Obama echter niet: wel sloten de VS samen met een aantal andere landen in 2015 een akkoord met Iran over de inperking
van de nucleaire ambities van het land. Trump trok de VS in 2018 weer uit dat akkoord.


De vraag of de situatie vandaag vergelijkbaar is met acht jaar geleden, is voer voor historici, maar op Twitter doen de oude boodschappen van Trump vandaag opnieuw vlot de ronde. De spanningen met Iran lopen al weken op, nu Trump dit jaar ook voor een herverkiezing in november staat. Officieel is Soleimani gedood “in een defensieve actie om Amerikaanse medewerkers in het buitenland te beschermen”. Daarmee doelt het Pentagon onder andere op de Amerikaanse ambassade in Bagdad, die deze week door woedende betogers onder vuur werd genomen.

Clinton in 1998
Nog verder terug in de tijd overigens kreeg Democratisch president Bill Clinton in december 1998 felle kritiek van de Republikeinen toen die Tomahawk-bombardementen op het Irak van toenmalig president Saddam Hoessein liet uitvoeren. Een manoeuvre om de impeachmentprocedure tegen hem in de kwestie-Monica Lewinsky vertraging te doen oplopen, klonk het toen.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/tr ... ~a7ec0e29/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Pelosi is om: ze wil onderzoek naar afzetting Donald Trump wegens machtsmisbruik

Bericht door taigitu » 17 jan 2020, 12:58

Amerikaanse Rekenkamer: Trump overtrad de wet met onthouding militaire steun aan Oekraïne

De Amerikaanse president Donald Trump heeft volgens de Amerikaanse Rekenkamer vorig jaar de wet overtreden door Oekraïne ­militaire steun te onthouden
die al door het Congres was goedgekeurd. Daarmee zijn de manoeuvres, die Trump als derde president in de geschiedenis een impeachment hebben opgeleverd,
voor het eerst formeel onrecht­matig verklaard.


Michael Persson - 16 januari 2020

Donderdag begon, na goedkeuring van een opvolger van het Amerikaanse handelsakkoord Nafta, de tweede fase van Trumps afzettingsprocedure. Na het aanhoren van de twee aanklachten tegen Trump (machtsmisbruik en obstructie van het Congres) zwoeren honderd senatoren aan opperrechter John Roberts dat ze ‘onpartijdig recht zullen spreken’. Als 67 van hen Trump schuldig achten, wordt hij afgezet. Maar terwijl dat proces al loopt, worden er nog steeds nieuwe conclusies getrokken en nieuwe feiten ontdekt die relevant zijn voor de waarheidsvinding.

Een daarvan was een rapport van de General Accounting Office donderdag, de gezaghebbende Rekenkamer. Daarin oordeelt het bureau dat het Witte Huis miljoenen dollars aan militaire steun voor Oekraïne afgelopen zomer onrechtmatig heeft tegengehouden. ‘De wet staat niet toe dat de President de besluiten van het Congres vervangt door zijn eigen beleidsprioriteiten’, luidt de conclusie.

Het is een echo van een van de offi­ciële aanklachten: dat Trump zijn macht heeft misbruikt. In de procedure werd dat echter niet vertaald in een wetsovertreding (dat hoeft ook niet), wat door Trump en Republikeinse medestanders werd aangegrepen om te kunnen zeggen dat de president ‘niets verkeerd heeft gedaan’ en dat daarom de hele impeachment onrechtmatig is. Dat is nu lastiger geloofwaardig vol te houden. In een reactie zei het Witte Huis dat de Rekenkamer ‘zich te belangrijk maakt’ en ‘probeert zich in de mediacontroverse van de dag’ te mengen.

Geen juridische consequenties

Het Rekenkameroordeel heeft geen juridische consequenties. Alleen als het geld nog steeds zou zijn achter­gehouden, zou het bureau naar de rechter kunnen stappen. Maar de regering-Trump maakte de miljoenen in september alsnog over, nadat een klokkenluider alarm had geslagen dat Trump de Oekraïense president Volodymir ­Zelenski onder druk had gezet om een onderzoek aan te kondigen naar zijn Democratische rivaal Joe Biden, om hem zo politiek te beschadigen.

Hoewel meerdere diplomaten daarover hebben getuigd en een meerderheid van het Huis van Afgevaardigden in december oordeelde dat er genoeg aanleiding is om Trump aan te klagen, komen er nog steeds details over de precieze gang van zaken en ­betrokkenheid van Trumps kabinets­leden naar buiten.

Woensdagavond zei Lev Parnas, de fixer die voor Trumps advocaat Rudy Giuliani de klussen in Oekraïne opknapte, in een interview met tv-zender NBC dat zowel Trump als vicepresident Mike Pence als justitieminister Bill Barr weet had van de operatie. Zij ontkennen dat.

Onbekende Trump-fanaat

Ook zei Parnas dat Devin Nunes, de volksvertegenwoordiger die namens de Republikeinen in de Inlichtingencommissie de verdediging van Trump aanvoerde, zelf betrokken was bij de Oekraïense zoektocht naar vuiligheid over Biden. Dat zou betekenen dat hij onderzoek heeft gedaan naar zaken waarbij hij zelf betrokken was. Nunes, die in december nog ontkende dat hij ooit met Parnas heeft gesproken, herinnerde zich dat woensdag ineens wel.

Een dag eerder bleek dat een tot dusver onbekende Republikeinse Trump-fanaat, Robert Hyde, in maart vorig jaar aan Parnas had bericht dat hij de Amerikaanse ambassadeur in Oekraïne in de gaten liet houden door ‘een bewakingsteam’. Omdat deze Marie Yovanovitch het besmeuren van Biden in de weg zat, wilde Giuliani haar weg hebben. Ze werd in april ‘wegens haar veiligheid’ door het Witte Huis teruggeroepen.

Woensdag zei Parnas dat hij de berichten van Hyde niet serieus nam, omdat de man ‘altijd dronken was’. Maar donderdag werd het huis van Hyde in Connecticut door de FBI doorzocht. Oekraïne kondigde een strafrechtelijk onderzoek aan naar de mogelijke surveillance van Yovanovitch. ‘We kunnen deze illegale activiteiten op ons grondgebied niet toestaan’, aldus een verklaring van het ministerie van Binnenlandse Zaken.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b25d5838/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Pelosi is om: ze wil onderzoek naar afzetting Donald Trump wegens machtsmisbruik

Bericht door taigitu » 21 jan 2020, 13:12

Afzettingsproces tegen Trump officieel van start

21 januari, 2020

Het afzettingsproces tegen de Amerikaanse president Donald Trump gaat dinsdag officieel van start.
Om 13.00 uur (19.00 uur Nederlandse tijd) begint de zitting in de Senaat met het presenteren van de richtlijnen door de Republikeinse leider
in de Senaat Mitch McConnell.

Na het behandelen van de richtlijnen, over zaken als het horen van getuigen en de maximale tijdsduur van ieder onderdeel, starten de aanklagers
met hun openingsverklaring. Of die dinsdag al plaatsvindt, hangt af van de duur van het debat over de regels.
Het verdedigingsteam van Trump houdt de openingsverklaring na de aanklagers.

De aanklagers zijn zeven Democratische leden van het Huis van Afgevaardigden geleid door Adam Schiff, de voorzitter van de inlichtingencommissie.
Hij leidde het onderzoek naar Trump in het Huis. De advocaten van de president worden geleid door de juridisch adviseur van het Witte Huis Pat Cipollone.

De zitting duurt waarschijnlijk tot ongeveer 17.00 uur (23.00 uur Nederlandse tijd).

Trump is door het Huis van Afgevaardigden aangeklaagd wegens machtsmisbruik voor zijn eigen politieke gewin en voor het tegenwerken
van het onderzoek daarnaar.

https://www.welingelichtekringen.nl/sam ... start.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Pelosi is om: ze wil onderzoek naar afzetting Donald Trump wegens machtsmisbruik

Bericht door taigitu » 22 jan 2020, 10:14

Concessies aan Democraten bij begin afzettingszaak in Senaat

In de Amerikaanse Senaat is de impeachment- of afzettingszaak tegen president Trump van start gegaan. De Democratische meerderheid in het Huis van Afgevaardigden oordeelde vorige maand dat Trump zich schuldig heeft gemaakt aan machtsmisbruik en het tegenwerken van het Congres. Hij zou daarom moeten worden afgezet.

De Republikeinse Senaatsvoorzitter Mitch McConnell is bij het begin van de zaak de Democraten tegemoetgekomen. De Democraten hadden kritiek op de procedure die McConnell had opgesteld. McConnell gaf de aanklagers en verdedigers in eerste instantie 24 uur, verdeeld over twee dagen, om hun standpunten naar voren te brengen.

De Democraten waren bang dat veel Amerikanen de zaak dan niet goed konden volgen, omdat ze tot diep in de nacht zouden moeten opblijven. Op aandringen van de Democraten en ook van sommige Republikeinse senatoren worden die 24 uur nu over drie dagen verspreid.

Nieuw bewijs

McConnell komt de Democraten ook op een ander punt tegemoet. In eerste instantie wilde hij pas in een later stadium een besluit laten nemen over de vraag of de aanklagers nieuw bewijsmateriaal aan het dossier mogen toevoegen. In zijn nieuwe voorstel kan dat meteen als een meerderheid van de Senaat daarmee instemt.
Mitch McConnell, de leider van de Republikeinen in de Senaat AFP

Het is een vurige wens van de Democraten om bij de behandeling van de zaak in de Senaat nieuwe getuigen op te roepen. De belangrijkste nieuwe getuige zou John Bolton moeten zijn, die toen de zaak in Oekraïne speelde nog de Nationale Veiligheidsadviseur was.

Toen hij nog in functie was, verbood het Witte Huis Bolton om aan het onderzoek van het Huis van Afgevaardigden mee te werken. In september nam hij ontslag of werd hij ontslagen. Vorige week zei hij dat hij in de Senaat als getuige wil optreden.

Woede

In de procedure die McConnell heeft opgesteld is voorlopig geen plaats voor nieuwe getuigenverhoren. De Democraten zijn daar woedend over. "Het is een nationale schande", zei de Democratische senator Chuck Schumer.

Voorlopig ziet het er niet naar uit dat de Democraten hun zin krijgen. Als de 45 Democratische en twee onafhankelijke senatoren nieuwe getuigenverhoren willen afdwingen, moeten zeker vier Republikeinen met hen mee stemmen.

Zo kondigde de klerk van de Senaat het begin van de impeachment-zitting aan:
0:24 'Hear ye, hear ye, hear ye! Iedereen wordt bevolen stil te zijn'

Het startpunt van de zaak tegen Trump was de melding van een klokkenluider, vorig jaar. Hij zei dat Trump in een telefoongesprek met de Oekraïense president Zelensky druk op de Oekraïner had uitgeoefend om een corruptieonderzoek in te stellen naar de Democratische presidentskandidaat Joe Biden. Bidens zoon Hunter had een bijzonder goed betaalde bijbaan bij een Oekraïens bedrijf.

Als Oekraïne geen onderzoek zou beginnen, zou het land militaire steun mislopen die het Amerikaanse Congres al had toegezegd. Volgens de Democraten misbruikte Trump daarmee zijn macht als president voor privédoeleinden. Biden is mogelijk zijn tegenstander bij de presidentsverkiezingen in november. Met de start van een corruptieonderzoek in Oekraïne zouden de kansen van Biden in rook opgaan.

Trump bestrijdt de beschuldigingen. Het Witte Huis noemde de stemming in het Huis van Afgevaardigden "een van de schandelijkste politieke momenten in de geschiedenis van onze natie".

Bij een impeachment functioneert de Senaat als rechtbank. De voorzitter van het Hooggerechtshof is voorzitter, de honderd senatoren vormen de jury. In de zaak tegen Trump treden zeven Democraten uit het Huis van Afgevaardigden op als aanklager, advocaten van Trump vormen de verdediging.

McConnell wil de zaak zo snel mogelijk afronden. Hij heeft een strak tijdschema opgesteld. Als de Senaat daarmee instemt krijgen de aanklagers en de verdediging dus ieder drie zittingsdagen de tijd om hun standpunten naar voren te brengen.

Daarna krijgen de senatoren zestien uur de tijd om vragen te stellen, zowel aan de aanklagers als aan de verdediging. Vervolgens volgen er vier uur om met elkaar in debat te gaan. Pas daarna volgt een stemming over de vraag of er nieuwe getuigen moeten worden opgeroepen.

Kans op afzetting klein

De kans dat Trump wordt afgezet, blijft klein. Voor het afzetten van de president is een twee derde meerderheid in de Senaat nodig, maar de Republikeinen hebben daar 53 van de 100 zetels.

Toch is het voor Trump pijnlijk dat het zo ver gekomen is. Slechts drie keer eerder werd een impeachment-zaak tegen een Amerikaanse president gestart: in 1868 tegen Andrew Johnson, in 1974 tegen de Republikein Richard Nixon en in 1998 tegen de Democratische president Clinton. Johnson en Clinton konden aanblijven, Nixon trad af voordat het in het Huis tot een stemming kwam.

https://nos.nl/artikel/2319637-concessi ... enaat.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Pelosi is om: ze wil onderzoek naar afzetting Donald Trump wegens machtsmisbruik

Bericht door taigitu » 01 feb 2020, 10:10

Impeachment als exercitie in autoritaire politiek

Afbeelding

Casper Thomas - 31 januari 2020

Op woensdagochtend 29 januari maakte Lev Parnas een wandeling van het Union Station naar het Capitool in Washington DC. Parnas, geboren in Odessa in 1972 en op driejarige leeftijd naar de VS verhuisd, verdiende zijn geld als beurshandelaar, onderhield een goede band met Oekraïense oligarchen en was een van de vele rijke Amerikanen die Trump als een kans zagen om een stap verder te komen in de wereld. En zoals velen brandde ook Parnas zijn vingers aan de huidige politiek in Amerika. Afgelopen oktober werd hij gearresteerd op verdenking van schending van de Kieswet. Hij zou geld van Oekraïners naar Republikeinen hebben gesluisd, in de hoop op politieke gunsten voor zijn geboorteland. Toen hij werd ingerekend had Parnas een enkeltje Europa in zijn binnenzak.

Inmiddels is Parnas de roepende die de tempel niet in mag. Hij wilde het Capitool bezoeken om een verklaring af te leggen over wat hij weet van Trumps veronderstelde pogingen de president van Oekraïne zover te krijgen onderzoek te doen naar Joe Biden, diens zoon Hunter Biden en de Democraten in het algemeen. Vanwege de aanwijzingen dat Trump zich hier schuldig aan maakte, is hij officieel ‘impeached’ door het Huis van Afgevaardigden.

Trump schortte militaire steun aan Oekraïne op als pressiemiddel. Hij blokkeerde getuigenissen en weigerde relevante documenten te overhandigen toen het Congres een onderzoek hiernaar startte. Deze twee vergrijpen werden deze week behandeld door de Senaat die uiteindelijk Trump moet afzetten of vrijspreken. Parnas werkte nauw samen met Trumps privé-advocaat Rudi Giuliani, en zegt de details te kennen over Trumps missie om via Oekraïne belastend materiaal over politieke tegenstanders te vergaren. Hij deelde eerder een geluidsopname met de pers, waarop te horen is hoe Trump vraagt Marie Yovanovitch te verwijderen, de vorige Amerikaanse ambassadeur in Kiev, omdat zij Trump in de weg zou kunnen staan.

Onder normale omstandigheden zou je verwachten dat een dergelijke getuige met open armen wordt ontvangen door Senatoren die hebben gezworen Trump een eerlijk en volledig proces te geven.
Maar de Republikeinse Senaatsfractie blokkeerde de afgelopen tijd iedere poging om verdere getuigen op te roepen in de impeachment-zaak. De wandeling van Parnas door DC was dan ook meer voor de show, een onderstreping van het hermetische schild dat Republikeinen rondom Trump vormen. Uiteindelijk kwam Parnas het gebouw waar de Senaat zetelt niet eens in. Vanwege zijn arrestatie draagt hij een enkelband, en de regels van de Senaat staan niet toe dat er elektronica mee naar binnen gaat tijdens de impeachment-zittingen.

Het ligt voor de hand om vragen te stellen over Parnas’ dramatische pogingen zichzelf te presenteren als een voormalige Trump-bondgenoot die bereid is zijn vroegere baas te verlinken. Zoekt hij een deal voor strafvermindering? Is hij oprecht gedesillusioneerd omdat Trump bereid was de militaire veiligheid van Oekraïne in de waagschaal te stellen? Zolang Parnas niet wordt gehoord blijft het gissen.

Datzelfde geldt voor John Bolton, Trumps voormalig veiligheidsadviseur. Hij heeft een boek geschreven waarin hij zegt zelf van Trump te hebben gehoord dat militaire steun aan Oekraïne alleen zou worden gegeven in ruil voor onderzoek naar de Democraten. The New York Times kreeg lucht van Boltons boek en berichtte erover. Een getuigenis van Bolton zou de verdediging van Trumps advocaten volledig ondergraven. Volgens het Trump-team had het verzoek aan Oekraïne niets te maken met het opschorten van hulpgeld. Maar ook Bolton wordt buiten de procedure gehouden.
De Republikeinen zeggen genoeg te hebben gehoord en willen dat er zo snel mogelijk wordt gestemd over de impeachment.

Het weren van lastige getuigen past naadloos in de strategie om Trump veilig door de impeachment te loodsen. De procedure is lang, ingewikkeld en er worden oneindig veel woorden aan verspild. In feite is het een showproces omdat de uitkomst vrijwel zeker al vastligt: de Republikeinen vormen een blok met als doel Trump een kans te geven op een tweede presidentstermijn en zullen hem nooit wegsturen. En als de uitslag op voorhand is bepaald, waarom zou je dan nog gevaarlijke getuigen horen?

Tegelijk biedt de impeachment-procedure inzicht in de redeneringen die de Trump-aanhang moet volgen om te kunnen blijven volhouden dat hij onschuldog is. Senator Lindsey Graham, een van Trumps trouwste acolieten, wilde geen getuigen oproepen omdat daarmee het ‘executive privilege’ van de president zou worden ondermijnd. Trump heeft eerder de getuigenis van Bolton geblokkeerd en Graham verwacht dat hij dat blijft doen, zelfs als de Senaat hem officieel oproept. Dit zou juridisch onontgonnen terrein zijn: een president heeft nog nooit een getuigenis in de Senaat tijdens een impeachment proberen tegen te gaan, en het zou waarschijnlijk tot een rechtszaak leiden. Maar Republikeinse Senatoren stellen de wens van de president bij voorbaat boven hun eigen opdracht informatie te verzamelen in het kader van hun controlerende taak.

En zelfs al zou het belastende verklaringen regenen, dan hebben Trumps verdedigers een ontsnappingsroute waardoor ze tegen afzetting kunnen stemmen. Die werd geboden door Trumps advocaat Alan Dershowitz. ‘Als een president iets doet dat hem helpt om verkozen te worden, in het algemeen belang, dan kan dit niet worden gezien als een “voor-wat-hoort wat”-deal die aanleiding geeft tot impeachment’, zei hij. Dershowitz toonde zich hier een aanhanger van de autoritaire cirkelredeneringen waarmee Trumps handelen stelselmatig worden uitgelegd: Trumps opdracht is het publiek belang te dienen, dus alles wat hij doet, dient het publiek belang. Zoals columnist Susan B. Glaeser opmerkte in The New Yorker is dit een variant op L’état c’est moi. Wat de president doet is goed voor het land, omdat hij de president is.

Trumps team had nog een verdedigingsplan om impeachment tegen te gaan, ongeacht alle bewijzen. ‘Ze vragen de president af te zetten, terwijl er over negen maanden verkiezingen zijn’, zei Pat Cipollone, een van Trumps advocaten, over de aanklacht. ‘Daarmee wordt de beslissing uit de handen van het Amerikaanse volk genomen’. Het klinkt redelijk: laat de kiezer zelf beslissen over Trump. Totdat je beseft wat de implicaties zijn van deze redenering: als verkiezingen eenmaal in zicht zijn, moet impeachment als instrument worden opgeborgen. Dat is een vrijbrief voor maandenlang grensoverschrijdend gedrag. De kiezers moet maar rechter spelen als de president de wet overtreedt of een privébelang boven het landsbelang stelt.

Nu de behandeling van de impeachment van Donald Trump het einde nadert, blijkt de procedure voor de Republikeinen een exercitie in autoritaire politiek te zijn geweest. Getuigen zijn niet gewenst, omdat het oordeel toch al klaar ligt. De president staat vrij in zijn handelen, omdat hij president is. Verkiezingen op komst – en zijn die niet altijd op komst? – geeft de facto immuniteit. De impeachment, op zich een procedure om te kijken waar de beperkingen liggen aan wat een president vermag, heeft de grenzen van de macht juist verder opgerekt.

https://www.timesofisrael.com/lev-parna ... o-ukraine/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Pelosi is om: ze wil onderzoek naar afzetting Donald Trump wegens machtsmisbruik

Bericht door gusteman » 01 feb 2020, 10:58

Casper Thomas schreef:... blijkt een exercitie in autoritaire politiek te zijn geweest.

Getuigen zijn niet gewenst, omdat het oordeel toch al klaar ligt.

De president staat vrij in zijn handelen, omdat hij president is.

Verkiezingen op komst – en zijn die niet altijd op komst? – geeft de facto immuniteit.
Slecht nieuws voor de schrijvers van verhalen voor films en series over wat er in de achterkamertjes van de politiek zoal gebeurt: hier wordt voor de ogen van het volk in één ruk de democratie begraven ... het Amerikaanse volk verliest nu daadwerkelijk zijn greep op het bestuur, de 'Declaration of Independance' kan de vuilbak in, samen met de 'Constitution of the United States of America'.
Republikeinen op hun best. [doh]
Wat ze hierbij wèl niet in overweging hebben genomen is dat ze daarmee hun vaakst gebruikte argument kwijt zijn dat hen tot nog toe in staat stelde om wereldwijd militair in te grijpen: niemand zal hen nu nog geloven wanneer ze beweren dat ze dictaturen willen omver werpen om de democratie in te voeren. En dat is dan weer positief nieuws.
Casper Thomas schreef:De impeachment, op zich een procedure om te kijken waar de beperkingen liggen aan wat een president vermag, heeft de grenzen van de macht juist verder opgerekt.
Ja, en dit is dan de keerzijde van de medaille die democratie heet: je laat het volk beslissen wie de macht krijgt en hoopt dat het volk snugger genoeg zal zijn om niet voor de machtsmisbruikers te kiezen ..... valt dik tegen, want dat volk is allesbehalve snugger (en niet enkel in de VS).

Gast1

Re: Pelosi is om: ze wil onderzoek naar afzetting Donald Trump wegens machtsmisbruik

Bericht door Gast1 » 01 feb 2020, 12:28

gusteman schreef:
01 feb 2020, 10:58
Casper Thomas schreef:...
... volgens mij niets.

Althans wat mij bekend is, volgens mij waren dat betreffende het aangehaalde artikel Jonathan Lemire en Alison Kodjak ...

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1551
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Pelosi is om: ze wil onderzoek naar afzetting Donald Trump wegens machtsmisbruik

Bericht door Kristof Piessens » 01 feb 2020, 21:11

althans, de stemming bij de senaat heeft er voor gezorgd dat er geen nieuwe getuigen kunnen verhoord worden en aldus trump's afzetting geen werkelijkheid zal worden, het is verkiezingsjaar dus denk ik zelf dat trump zich zal willen herverkiesbaar stellen maar aangezien zijn leeftijd hij toch gaat beslissen om het ambt vaarwel te zeggen, ben benieuwd wie de verkiezingslijsten voor het presidentiele ambt zal gaan vullen ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Pelosi is om: ze wil onderzoek naar afzetting Donald Trump wegens machtsmisbruik

Bericht door Tammy » 05 feb 2020, 23:09

Afbeelding

Trump word niet afgezet , deze poppenkast is ook weer voorbij.
Wat hebben we tot nu toe ongeveer gehad ?
Journalisten met boeken over Trump hoe slecht hij is enz.
Een vrouw die haar five minutes of fame wilde tot aan de tafel van Twan Huys toe.
Het Mueller rapport wat twee jaar duurde en miljoenen koste.
Stemmen voor afzetting maar verworpen, Pelosi durfde het niet aan.
Maar daar kwam Oekranie en toen kwam er groen licht.

Joe Biden en zoon zijn nog in onderzoek door iemand uit Oekranie, uitslag is nog niet bekend.
Trump heeft niet met alles netjes gehandeld maar niet voldoende munitie om hem af te zetten.
Pelosi en haar partij zijn al drie jaar bezig om Trump weg te krijgen en alles mislukt.
Ze gokten op vier Republikeinen voor hun steun maar ze hebben verkeerd gegokt.

Misschien tijd om eens aan het werk te gaan Democraten ?
En zorgen dat je presidentskandidaten die elkaar flink aanpakken zoals Warren en Bernie een beetje in het gareel houden ?
Of gaan we weer stampvoetend langs de zijlijn schreeuwen ?
Hij gaat niet weg Democraten.
Hij blijft tot November.
En als jullie winnen gaat hij weg en anders plakt hij er nog 4 jaar tegenaan.
Hangt allemaal van de kiezers af.

Deal with it beste mensen wat de uitslag ook word.
En ga dan verder met je leven want de mensen beginnen de kostenverslindende heksenjacht van jullie beu te worden na 3 jaar.
En respecteer wat de kiezers stemmen in November.


<<<<<<<<<<<<<<

Amerikaanse Senaat spreekt Trump vrij in afzettingsproces.

De Amerikaanse Senaat heeft zoals verwacht president Trump in het impeachment-proces vrijgesproken van machtsmisbruik en tegenwerking van het Congres. Daarmee staat definitief vast dat Trump niet wordt afgezet.

Alle Democratische senatoren waren voor het afzetten van de president, alle Republikeinen behalve Mitt Romney tegen.

Twee uur voor de stemming maakte senator en voormalig presidentskandidaat Mitt Romney bekend dat ook hij Trump schuldig acht aan machtsmisbruik. Hij acht hem niet schuldig aan tegenwerken van het Congres.

Het stond al vrijwel vast dat Trump zou worden vrijgesproken. Voor een veroordeling was een tweederde meerderheid nodig. Van de 100 zetels zijn er 53 in handen van de Republikeinse Partij.

https://nos.nl/artikel/2321777-amerikaa ... roces.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie