Belgische politie vangt Nederlanders met netten

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80557
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Belgische politie vangt Nederlanders met netten

Bericht door Tammy » 02 okt 2019, 16:09

Afbeelding

MOL - De Belgische politie vangt wildcrossers die de bossen teisteren op bijzondere wijze. Ze doen dat met netten. Onlangs werden zo twee Nederlanders gepakt. Ze riskeren een boete van 8.000 euro.

Het Agentschap Natuur en Bos bij onze zuiderburen baalt van de vele illegale crossers die de bossen onveilig maken. En als ze al iemand betrappen, ontkomen ze op hun supersnelle motoren.

Fuik.

In Belgisch Limburg bedachten ze daarom tot list. Er werd een ’fuik’ gemaakt van netten waar voor de crossers geen ontkomen meer aan is. Omdraaien heeft ook geen zin want aan de achterkant worden de netten snel gesloten.

In totaal werden zo tien racers gestopt. Ghislain Mees van Agentschap Natuur en Bos zegt in Het Nieuwsblad dat het spannen van de netten wel heel veel tijd kost. „We hebben redelijk wat personeel nodig om de netten op te hangen. Bovendien voeren we de actie uit met vier boswachters, drie natuurinspecteurs en twee agenten.”

Agressief.

„Vroeger durfden motorrijders zich nogal agressief of onaantastbaar te wanen en te vluchten. Al helemaal omdat ze zich onherkenbaar maken met gesloten helmen en machines waar ze geen, valse of onleesbare nummerplaten op hebben gehangen. Maar met deze methode kan vluchten niet meer. Maar goed ook, want wildcrossen is een echt probleem”.

Twee Nederlandse veertigers moesten zich deze week voor de rechter in Lommel verantwoorden. Hun motoren zijn in beslag genomen. Afhankelijk van het type moesten ze respectievelijk 2.000 en 7.500 euro betalen om de motor terug te krijgen. De officier van justitie vroeg een boete van 8.000 euro. „Wij dachten dat wij nog in Nederland reden. De verbodsborden hebben we niet gezien”, luidde de uitleg van de Nederlanders uit Bergeijk. Vonnis op 29 oktober.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3387683 ... met-netten

<<<<<<<<<<<<<<<<

Kijk de Belgen weten hoe het moet. :mrgreen:
Uit Nederland zullen waarschijnlijk reacties komen als geschokt en verbijstering en gekwetst en bij de beesten af opmerkingen enz.
Maar ik vind dit een geweldig vindingrijke manier om deze overlastgevende mensen een halt toe te roepen.
Applaus voor de Belgen. [clap] :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Belgische politie vangt Nederlanders met netten

Bericht door gusteman » 02 okt 2019, 16:21

Typisch voor bewoners van grensgebieden, eventjes de grens over om daar snel eens te gaan doen wat in eigen land voor heel wat problemen zou kunnen zorgen.

De reactie van die rosser is ook belachelijk "ik wist niet dat ik de grens had overschreden" ... wat is dat nou voor onzin zeg, net alsof wildcrossen in Nederland wel zou toegelaten zijn.

Nu ja, dat laatste weet ik niet met zekerheid, maar als het dan toch wel zou toegelaten zijn dan heeft Nederland nog maar eens iets om zich voor te schamen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80557
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Belgische politie vangt Nederlanders met netten

Bericht door Tammy » 02 okt 2019, 17:12

Ik ben voor je aan het kijken Gusteman of het verboden is in Nederland maar krijg het nog niet echt gevonden.
Wel dat er soms zelf een parcour ergens word aangelegd maar of het wettelijk mag in de bossen weet ik niet.
Ik zoek verder.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Belgische politie vangt Nederlanders met netten

Bericht door MetalPig » 03 okt 2019, 08:22

Tammy schreef:
02 okt 2019, 16:09
Uit Nederland zullen waarschijnlijk reacties komen als geschokt en verbijstering en gekwetst en bij de beesten af opmerkingen enz.
Van mij krijgen ze een dikke duim ;P!

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Belgische politie vangt Nederlanders met netten

Bericht door Fenna » 03 okt 2019, 11:26

Van mij ook.
Niks geen zoete koekjes bakken, aanpakken dat tuig.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80557
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Belgische politie vangt Nederlanders met netten

Bericht door Tammy » 03 okt 2019, 13:22

MetalPig en Fenna weten jullie of wildcrossen verboden is in Nederland ?
Ik was aan het kijken voor Gusteman maar kan niet echt een antwoord vinden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Belgische politie vangt Nederlanders met netten

Bericht door MetalPig » 03 okt 2019, 14:34

https://www.dvhn.nl/drenthe/Rechter-cro ... 14486.html

Schade toebrengen aan beschermde natuur is verboden, en volgens het gerechtshof in Leeuwarden is het feit dat je door de natuur crosst niet voldoende bewijs dat je schade aanbrengt...

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Belgische politie vangt Nederlanders met netten

Bericht door Fenna » 03 okt 2019, 15:16

Lijkt niet strafbaar te zijn.
Zie rechterlijke uitspraak hier onder in de link.
https://www.recht.nl/rechtspraak/uitspr ... :2018:7151
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie