Syriër rijdt met vrachtwagen in op auto’s: terroristisch motief

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Syriër rijdt met vrachtwagen in op auto’s: terroristisch motief

Bericht door Fenna » 08 okt 2019, 10:05

http://www.telegraaf.nl/nieuws/10223049 ... sch-motief
Syriër rijdt met vrachtwagen in op auto’s: terroristisch motief

LIMBURG - De Duitse veiligheidsdiensten gaan er nu vanuit dat achter de botsing die een man met een gestolen vrachtauto in de stad Limburg veroorzaakte, terroristische motieven zitten. De diensten en politie onderzoeken het incident van maandagavond als een terroristische aanslag.

De man die met de vrachtauto in het centrum van de stad op andere auto's inreed is een dertiger afkomstig uit Syrië. Hij raakte net als acht anderen gewond.

De chauffeur zou ook meerdere keren 'Allah' hebben geroepen, schreef de Frankfurter Neue Presse, die omstanders had gesproken.

De man zou de vrachtwagen kort voor het incident in de buurt hebben gestolen, stellen de rechercheurs na getuigenverklaringen. De man zou vervolgens zijn ingereden op de auto’s die bij een stoplicht stonden te wachten. De hulpdiensten waren bij het incident in groten getale aanwezig. Meerdere mensen zaten door het ongeval vast in hun auto. Van een slachtoffer is de toestand kritiek, laat de politie weten.
Gaan we weer uit naam van de islam.
Weer een aanslag.
En dan vinden moslims het nog vreemd dat wij de islam niet met open armen ontvangen.
Het wantrouwen groeit alleen maar door deze aanslagen en het feit dat de goede moslims dit niet massaal verwerpen sterkt het negatieve gevoel.
De islam verkondigen als geloof van vrede en liefde is niet geloofwaardig door dit soort acties.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Syriër rijdt met vrachtwagen in op auto’s: terroristisch motief

Bericht door Tammy » 08 okt 2019, 13:02

Ooggetuigen zeiden meteen na de botsing dat de dader 'Allah' heeft geroepen en Arabisch sprak. De politie ging daar toen niet op in en schreef op Twitter dat mensen voorzichtig moesten zijn met speculaties.
https://nos.nl/artikel/2305214-duitse-p ... risme.html

Allereerst heel erg wat er is gebeurd.
We zullen het onderzoek moeten afwachten maar men houd al rekening met terreur.

Wat mij al heel lang opvalt is de krampachtige houding van overheid en politie als men vermoed dat het een aanslag is door extremistische moslims.
Op internet word zo vaak gespeculeerd, elke dag opnieuw.
Twitter waar ik gelukkig niet bij zit is een riool.
Het is verschrikkelijk hoe men elkaar afmaakt wat ik zo hoor.

Maar zodra er een vermoeden bestaat dat het een terroristische aanslag zou kunnen zijn door een extremistische moslim word meteen opgeroepen om niet te speculeren.
Ik snap dat men de kalmte wilt bewaren maar na zoveel aanslagen op dit continent is het toch niet meer dan logisch in welke richting de mensen denken.

Maar ergens probeert men het steeds de kop in te drukken totdat de feiten bekend worden.
Net als dat afschuwelijke drama in Frankrijk bij het politiebureau.
De eerste verklaring was meteen die van er blijkt uit niets dat de man een terroristisch motief had.
Meteen die kramp weer waar men in schiet.
Nu blijkt dat het wel degelijk een terroristische aanval is door iemand die zich 10 jaar geleden tot de islam had bekeerd.

De Duitse en Franse politie en andere politie hoeven geen oproep uit te laten gaan naar de burgers om niet te speculeren.
Je kan het de burger niet kwalijk nemen, de extremistische moslim heeft hier zelf voor gezorgd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Syriër rijdt met vrachtwagen in op auto’s: terroristisch motief

Bericht door herman50 » 08 okt 2019, 13:28

kijk en dat vind is zo mens eigen, er gebeurd iets en gelijk is het ...vermoedelijk een aanslag...zolang,; vermoedelijk eventueel misschien erbij staat, laat maar ..voor hetzelfde trapte hij door ze rem heen en whoppa ,, wij roepen o God hij misschien Allah ... .t is niet leuk maar dit is de wereld waarin we leven :?
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Syriër rijdt met vrachtwagen in op auto’s: terroristisch motief

Bericht door MetalPig » 08 okt 2019, 14:51

Fenna schreef:
08 okt 2019, 10:05
het feit dat de goede moslims dit niet massaal verwerpen sterkt het negatieve gevoel.
Waarom wordt eigenlijk dit van de goede moslims verwacht?
Ik heb ook nog niet meegemaakt dat goede christenen de terreurdaden van slechte christenen massaal verwerpen, maar daar hoor je niemand over.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Syriër rijdt met vrachtwagen in op auto’s: terroristisch motief

Bericht door Fenna » 08 okt 2019, 15:11

Welke terreuraanslagen van Christenen bedoel je?
Als er een aanslag gepleegd word zoals in Christchurch dan word deze terdege verworpen, de halve wereld spreekt zijn afschuw er over uit.
En hoeveel aanslagen plegen Christenen in vergelijking met moslims?
Hoor jij een moslimleider zijn aanhang oproepen om dit te verwerpen?
Nee.
Die staan meestal te juichen als er doden van ongelovigen vallen, hoe meer hoe beter volgens hen.
Dat zie ik Christenen ook niet doen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Syriër rijdt met vrachtwagen in op auto’s: terroristisch motief

Bericht door herman50 » 09 okt 2019, 07:13

:post: ;P!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Syriër rijdt met vrachtwagen in op auto’s: terroristisch motief

Bericht door Tammy » 10 okt 2019, 07:44

Duitsland in de ban van terreur.

Na de tweede aanslag in drie dagen tijd is het patroon in Duitsland bekend. Veiligheidsmaatregelen gaan nog verder omhoog en het is zoeken naar het motief van de dader. Bij iedere gruweldaad wil toch iedereen weten: waarom? In toenemende mate ’kiest’ Duitland daarbij uit twee kwaden: islamitische en rechts-radicale terreur.

De schietpartij bij de synagoge in Halle lijkt uit extreemrechtse hoek te komen. De zaak lijkt goed voorbereid en heeft een militair karakter. En dan zijn er nog het beelden van een (nog) niet door de politie geverifieerde man die in een militair uitziend uniform met een automatisch geweer door de stad loopt. Niet echt de kledij van de gemiddelde moslimterrorist.

Een extreemrechtse aanslag hoeft ook geen verbazing te wekken. De Duitse veiligheidsdienst roept steevast dat het gevaar uit die hoek niet onderschat moet worden. Hoe terecht dat is, bleek in juni toen de Duitse politicus Walter Lübcke door een neo-Nazi werd vermoord. Volgens Europol lopen er in Duitsland ruim 24.000 rechts radicalen in Duitsland rond.

Islamitische terreur.

Bij de aanslag maandag nabij de plaats Limburg wijst alles naar een bekend islamitisch motief, daarbij maakt het niet zo veel uit wie de slachtoffers zijn, als het er maar veel zijn. De berijder van de gekaapte vrachtwagen was een in 2015 vanuit Syrië aangekomen dertiger en het wapen: een vrachtwagen is bij eerdere aanslagen vanuit een islamitisch terreurperspectief gebruikt.

Dat er in Limburg geen doden waren gevallen, was een gevolg van geluk en de slechte voorbereiding van de dader. Niet geheel onbekend bij moslimterreur, waarbij de tijd van perfect geplande aanslagen uit de hoogtijdagen van Al Qaeda vervangen lijken te zijn door eenmansacties gebaseerd op radicaal islamitisch gedachtegoed.

Merkel.

Bij iedere aanslag wordt sinds 2015 verwezen naar de uitspraak ’Wir Schaffen Das’, waardoor Angela Merkel haar land tot het ideale toevluchtsoord van vluchtelingen uit Syrië en elders maakte. Waarschuwingen dat in die groep vluchtelingen zich ook terroristen schuil konden houden werden min of meer genegeerd.

Onterecht zo is helaas gebleken. Politiek heeft het originele Wir Schaffen Das tot opschudding geleid in Duitsland. Het land maakte een flinke ruk naar rechts waarbij de uiterst rechtse Alternative für Deutschland, AfD) flink terrein won. Het uiterst rechtse vuur wordt verder opgestookt door groeperingen zoals Pegida.

Geen wonder dat Duitsland op scherp staat en de veiligheidsdiensten overuren maken en zoals nu blijkt niet iedere aanslag kunnen voorkomen. Het gevaar komt uit twee verschillende kampen die beide zijn ontsproten aan het beroemde Duitse citaat: Wir schaffen das. Die omstreden erfenis van Merkel zal nog lang na iedere aanslag in Duitsland besproken worden.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2241948 ... an-terreur


<<<<<<<<<<<<<<<

Ik vraag mij wel eens af of Merkel als ze de overvolle kampen op Lesbos ziet en de bootjes die maar blijven komen en de zeer grote verdeeldheid in Europa door haar uitnodiging in 2015 en nog veel meer ellende , zich wel eens afvraagt wat heb ik in vredesnaam gedaan.
Of staat ze er nog steeds achter hoe dom ze is geweest ?
Als ik Merkel was zou ik me behoorlijk beroerd voelen.
Wat een inderdaad omstreden erfenis laat deze vrouw straks achter.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Syriër rijdt met vrachtwagen in op auto’s: terroristisch motief

Bericht door herman50 » 10 okt 2019, 07:50

ach Tammy is er een op de hele wereld die wel iets verblijdend achterlaat
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Syriër rijdt met vrachtwagen in op auto’s: terroristisch motief

Bericht door univers » 10 okt 2019, 08:53

Het blijkt maar weer, "zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Syriër rijdt met vrachtwagen in op auto’s: terroristisch motief

Bericht door Tammy » 10 okt 2019, 09:05

Jawel die zijn er Herman50 maar die zitten niet op hoge posities op het politieke wereldpodium. :wink:

Ja Univers die uitdrukking is zeer zeker van toepassing.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Syriër rijdt met vrachtwagen in op auto’s: terroristisch motief

Bericht door Fenna » 10 okt 2019, 10:02

Tammy schreef:
10 okt 2019, 07:44
Ik vraag mij wel eens af of Merkel als ze de overvolle kampen op Lesbos ziet en de bootjes die maar blijven komen en de zeer grote verdeeldheid in Europa door haar uitnodiging in 2015 en nog veel meer ellende , zich wel eens afvraagt wat heb ik in vredesnaam gedaan.
Of staat ze er nog steeds achter hoe dom ze is geweest ?
Als ik Merkel was zou ik me behoorlijk beroerd voelen.
Weet je?
Wat ik nu ga zeggen zal wel weerstand oproepen bij sommigen, maar bekijk het eens op deze manier.
Door mensen als Merkel en Macron, vinden velen de dood op de Middellandse zee op ondeugdelijke bootjes van mensenhandelaren die daar schatrijk van worden, omdat M en M de deur wagenwijd openzetten voor deze gelukszoekers of oorlogsvluchtelingen.
Zij zijn net zo goed moordenaars omdat zij mensen deze levensgevaarlijke overtocht laten maken met de illusie dat zij hier een toekomst kunnen opbouwen, een toekomst die hier ook niet mogelijk is.
Als ze dat nu eens duidelijk gaan maken dat ook voor hen hier geen toekomst is zou dat een heleboel slachtoffers besparen.
Wij zitten zelf al met genoeg arbeidslozen die geen baan kunnen krijgen en mensen die tot hun 67 door moeten werken waardoor de jeugd weer moeilijk aan een baan komt omdat de oudere werknemer deze bezet moet houden door Rutte en Co.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Syriër rijdt met vrachtwagen in op auto’s: terroristisch motief

Bericht door Tammy » 10 okt 2019, 11:10

Jouw bericht roept bij mij geen weerstand op Fenna want ik hou Merkel hier ook verantwoordelijk voor.
Net als iedereen die de open grenzen nog steeds in stand houden en de reddingsboten op zee die ik watertaxi’s noem.
Die laatste geven de mensen die misschien nog twijfelen een beetje over wel of niet in dat bootje stappen het laatste zetje om toch te gaan.
Want de kans is groot dat de reddingsboten snel bij jou zijn op het moment dat het bootje kapzeist.
Want ze liggen al gewoon klaar op zee.

Dat stukje hoop geeft meestal ook de doorslag en zijn ze te laat dan heb je pech.
Men houd deze pogingen om Europa te bereiken in stand.
Met afschuwelijke verdrinkingen als gevolg.

Daarbij komt dat we veel meer te maken krijgen met mensen uit veilige landen.
Met andere woorden, het hek is van de dam.

Ik las verleden week een artikel over Lesbos.
Er is een kamp met zoveel duizenden mensen terwijl daar geen plaats voor is.
Het kamp was voor een paar duizend beschikbaar maar nu zijn het er tienduizenden.
Verleden week hebben ze er 172 naar Athene gebracht.
Maar dezelfde dag komen er met een paar boten ruim 500 in de plaats aan op Lesbos.
In een half uur stond erbij, ik mag hopen dat dat een typfout van de journalist was.
( was het dus ook ) was 200.
Zal proberen het artikel terug te vinden.
En zo gaat dat elke dag, de bootjes blijven komen.
Hopeloos gewoon.

Bedankt frau Merkel voor een totale ontwrichting van het Europese continent die gaande is en de valse hoop die mensen koesteren waardoor er velen sterven.
Ook bedankt voor het tuig wat eerst nog ook al zijn die er al langer dan 2015 uit hun holen komen.
Bedankt voor uw eenmansactie met uw welkomsgroet.
Ook mijn bericht zal op weerstand stuiten maar zo denk ik erover.
En de geschiedenis zal uitmaken hoe het verder afliep.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Syriër rijdt met vrachtwagen in op auto’s: terroristisch motief

Bericht door Fenna » 10 okt 2019, 11:17

Tammy schreef:
10 okt 2019, 11:10
Jouw bericht roept bij mij geen weerstand op Fenna
Dat weet ik :wink:
Ik bedoelde jou ook niet.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Syriër rijdt met vrachtwagen in op auto’s: terroristisch motief

Bericht door Tammy » 10 okt 2019, 11:20

I know maar ik wilde het toch even zeggen. :grin:

Hieronder het artikel waar ik het over had :

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b762d053/

En die Turkije deal stelt ook niet veel voor waar we miljoenen aan Erdogan aan geven.
Het aantal oversteken nam drastisch af en de migranten die toch Griekenland wisten te bereiken, zouden, aldus de afspraak, zo snel mogelijk weer worden teruggestuurd naar Turkije. Enkel vluchtelingen voor wie Turkije te gevaarlijk zou zijn, zoals Syrische Koerden of christenen, mochten in Griekenland asiel aanvragen.

Kamp Moria: overal rottend vuil en kinderen die huilen
In de praktijk mislukte dat plan faliekant, omdat er de afgelopen jaren nauwelijks migranten werden teruggestuurd naar Turkije. Vanwege een chronisch gebrek aan personeel duurde het maanden of soms wel jaren om vast te stellen of iemand veilig kon worden teruggestuurd naar Turkije. Zo werden er in heel 2018 slechts acht migranten ­teruggestuurd naar Turkije.
En nog een interessant artikel en dan ga ik weer ontopic. :grin:

https://www.trouw.nl/buitenland/kamp-mo ... ~b3cdb5c2/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Syriër rijdt met vrachtwagen in op auto’s: terroristisch motief

Bericht door univers » 10 okt 2019, 11:27

Voor Merkel is er nog een plaatsje vrij in de Herbertstraße in Hamburg
Vluchtelingen gratis. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Syriër rijdt met vrachtwagen in op auto’s: terroristisch motief

Bericht door Fenna » 10 okt 2019, 11:45

:rolfl: ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie