Gaat de Brexit door op 31 Oktober ?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80643
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Gaat de Brexit door op 31 Oktober ?

Bericht door Tammy » 12 okt 2019, 09:06

Wat zal er gaan gebeuren op 31 Oktober.
Gaan de Britten uit de EU of komt er weer het zoveelste uitstel ?
Ik ben erg benieuwd.

Afbeelding

Broedende Brusselse Brexitkippen niet storen.

De onderhandelingen over een nieuwe Brexit-overeenkomst gaan een cruciale fase in. Vanuit Brussel klinkt een oorverdovende stilte, dus het is blijkbaar serieus.

Zowel EU-onderhandelaars als de Britten doen immers niet wat ze de afgelopen maanden het liefst deden: lekkend de andere kant de schuld geven van de aanhoudende impasse. Broedende kippen moeten nu eenmaal niet worden gestoord. Maar het ’paadje naar een oplossing’ van de Britse premier Johnson en zijn Ierse ambtsgenoot Varadkar kent nog wel de nodige hobbels.

Laten we veronderstellen dat de rimpels worden gladgestreken. Dan moet het nieuwe akkoord – zonder twijfel een nieuwe interpretatie van een oud en bekend plan – nog worden goedgekeurd door het Britse Lagerhuis. Die meerderheid in het parlement is twijfelachtig. De zittende regering heeft die immers niet. De Boze Brexiteers in de Conservatieve Partij hebben al aangegeven tegen een voorstel te zullen stemmen dat niet langer de steun heeft van de Noord-Ierse DUP. Die steun van deze partij is twijfelachtig. De noodzakelijke compromissen in het akkoord overschrijden vrijwel zeker de ’Rode Lijnen’ die de unionisten hebben getrokken.

Maar zelfs als de DUP Johnson het voordeel van de twijfel geeft, is een meerderheid nog niet gegarandeerd. De Labour-leiding zal ook dit nieuwe voorstel torpederen. Het is de vraag hoeveel dissidenten in de partij het nieuwe Brexit-plan wel zullen steunen. Het zullen er niet veel zijn. Dat heeft niets met Brexit te maken maar met de onvermijdelijke verkiezingen. Labour heeft het niet makkelijk met de strapatsen van de onpopulaire leider Jeremy Corbyn. Maar de kans op een smadelijke nederlaag wordt nog groter als Johnson deze verkiezingen ingaat met een Brexit-doorbraak.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5907343 ... iet-storen

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Gaat de Brexit door op 31 Oktober ?

Bericht door Fenna » 12 okt 2019, 09:25

Johnson houdt zijn poot stijf en stuurt het aan op een harde brexit, maar of hij zijn zin krijgt???

Offtopic: Wat mij trouwens opvalt is, dat er in steeds meer landen er moeite mee hebben om een coalitie te vormen.
In Italië loopt het niet lekker.
In België, Nederland, maar ook in Engeland begint het te morrelen.
Ze hebben steeds meer moeite om met elkaar overeenstemming te bereiken.
Alleen arme landen houden hun mond omdat deze profiteren van de EU.
Ik denk dat de Europese unie wankelt en dat deze landen de bemoeienis van Brussel beu zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Gaat de Brexit door op 31 Oktober ?

Bericht door herman50 » 12 okt 2019, 09:31

nou als ze het dan steunen waarom zo lang gewacht ...... iedereen zit in de zenuwen 1000britten zijn belg geworden eten word ingeslagen en dan strakkies oke ??
LONDEN (ANP) - De Britse premier Boris Johnson zal het parlement vragen om binnen 24 uur na de Europese top van volgende week elke brexitdeal die hij dan hoopt te sluiten te steunen.

Dat schrijft de Britse krant The Times. Johnson zal zaterdag een motie indienen voor een stemming waarin hij het parlement vraagt om een overeenkomst die hij op de top van 17-18 oktober van de EU heeft gekregen, te steunen.

EU-onderhandelaar Michel Barnier en de Britse brexitminister Stephen Barclay hebben vrijdag in Brussel een "constructieve ontmoeting" gehad. Een woordvoerder van de Europese Commissie wilde verder geen details geven over de aard van de voorstellen die een opening zouden moeten bieden.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP <<ik ben geen politiekoloog maar denk er dan het mijne van fijne dag verders ;)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80643
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Gaat de Brexit door op 31 Oktober ?

Bericht door Tammy » 12 okt 2019, 09:35

Zoals ik het zie Fenna is de Europese Unie gaan wankelen toen de Britten stemden voor Brexit en de massa immigratie door Merkel veroorzaakt in 2015.
Er is geen sprake meer van een echte eenheid .
Je ziet het inderdaad overal.
Eerst maar eens kijken op 31 Oktober.
Ik hoop dat het ze lukt.

De tijd zal het moeten uitwijzen maar ik denk dat na een aantal moeilijke jaren de Britten het gaan redden zonder Brussel.
We zullen zien.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Gaat de Brexit door op 31 Oktober ?

Bericht door univers » 12 okt 2019, 09:47

Er is geen sprake meer van een echte eenheid .
Die eenheid is er nooit geweest.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Gaat de Brexit door op 31 Oktober ?

Bericht door Fenna » 12 okt 2019, 09:54

Tammy schreef:
12 okt 2019, 09:35
Ik hoop dat het ze lukt.
Ik ook.
Ik hoop dat wij volgen met een Nexit.
Het zal niet makkelijk zijn en het zal een aantal jaren pijn lijden worden, maar we klimmen wel uit dat dal, in de EU blijven is voorgoed pijn lijden.
Wij hebben een uitstekende agrarische sector wat nu door Brussel de nek om gedraaid word door de achterlijke regeltjes, wij hebben gas en olie, Brussel bepaalt hoe wij moeten leven en handelen, we hebben niets meer te zeggen over ons eigen land, wij hebben Brussel niet nodig, maar Brussel ons wel.
Al die negatieve verhalen die we horen over de Brexit lijken tot dusver reuze mee te vallen.
https://www.elsevierweekblad.nl/economi ... ee-351639/
Dat de opdrachten nog steeds binnen stromen, komt vooral door de sterke daling van het pond en dat dit nog steeds gaande is word niet over gerept want dat is niet wat Brussel ons wil laten horen, die schetsen de hele Brexit liefst zo negatief mogelijk af omdat zij ook wel zien dat het Europese unie schip zinkende is.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Gaat de Brexit door op 31 Oktober ?

Bericht door Kristof Piessens » 12 okt 2019, 10:05

Met of zonder deal, uitstappen zullen ze, dat is zeker, alleen ze hebben zelf een geschiedenisverleden waar ze niet op hadden gerekend of ingecalculeerd, de backyard van engeland is in de middeleeuwen ontstaan doordat een engelse zichzelf kroonde tot koning van ierland en hierdoor is de oorlog ook begonnen, wat betreft 'the troubles' van 69 herbegonnen werd...er is dus wel een vorm van koloniaal verleden toegedicht aan noord ierland waar de katholieke en protestante in voortdurende spanningen naast elkaar leefden en sinds de goede vrijdag akkoorden de respectievelijke oorspronkelijke groepen niet zijn verdwenen, integendeel ze bestaan nog !!
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Plaats reactie