De wereld begint te protesteren

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

De wereld begint te protesteren

Bericht door Tammy » 20 okt 2019, 16:24

Protesten zijn van alle tijden natuurlijk.
Maar het lijkt alsof de vlam in de pijp is.
Libanon-Brexit-Roma-Chili-Hong Kong-Spanje-Frankrijk-Nederland enz.
Mensen pikken zaken niet meer lijkt het wel.
Nu de volgende demonstratie in Nederland:

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Afbeelding
Boeren demonstreerden afgelopen week op het Malieveld in Den Haag tegen het stikstofbeleid van het kabinet .

Na boeren gaan ook bouwers, baggeraars en grondverzetters naar Den Haag.

Den Haag kan zich opmaken voor opnieuw een mogelijk grote demonstratie tegen het kabinet. Bouw- en infra-ondernemers hebben voor woensdag 30 oktober een landelijke actiedag aangekondigd, die moet plaatsvinden op het Malieveld. Op Facebook hebben zich in een paar dagen al meer dan duizend deelnemers gemeld en vele duizenden mensen zijn geïnteresseerd.

Het protest richt zich, net als bij de boeren die afgelopen week de Hofstad platlegden, tegen de stikstofregels, maar vooral tegen een nog groter probleem voor de bouwsector: PFAS. Die giftige stoffengroep bestaat uit 6000 stoffen, waarvan 1500 mogelijk kankerverwekkend zijn. Door een norm die staatssecretaris Van Veldhoven afgelopen zomer stelde, mag een groot deel van de grond, slib of zand niet meer worden afgegraven of getransporteerd totdat door onderzoek duidelijk wordt hoe schadelijk PFAS eigenlijk is.


"In afwachting van die onderzoeken hebben ze gewoon de hele bouw en infra stilgelegd", zegt grondverzetter Klaas Kooiker. Hij is een van de initiatiefnemers van de actiedag. "Het samenvallen van stikstof- en PFAS-regels levert enorm veel vertraging op. We merken nu vooral dat het rustig wordt met de aanvragen. Werken die al lopen, worden óf stilgelegd óf het afvoeren van de grond wordt tien keer duurder."

Kooiker wil inhoudelijk nog niets zeggen over de demonstratie in Den Haag. "We gaan duidelijk maken aan de regering dat er heel snel iets moet gebeuren. Wij willen dat PFAS eerst goed wordt onderzocht voordat alles op slot gaat. Dat moet met spoed gebeuren."

Het RIVM-onderzoek naar PFAS is pas ergens volgend jaar afgerond. Tot die tijd zal Van Veldhoven de norm niet aanpassen, zei ze eerder. Wel beloofde ze het gesprek met de bouwsector aan te gaan. "We gaan ervoor zorgen dat projecten niet onnodig stilliggen."

https://nos.nl/artikel/2306925-na-boere ... -haag.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: De wereld begint te protesteren

Bericht door Tardis » 20 okt 2019, 17:09

Shocktherapie van de overheid in de richting van de vieze vervuilers. De bouwvakkers mogen van mij protesteren om toch alsjeblieft in een omgeving met 6000 giftige stoffen te werken, ik vind het niet normaal en van mij kunnen ze allemaal de boom in. Hetzelfde geldt voor alle andere vervuilers. Natuurlijk kunnen ze niet van de ene op de andere dag hun gedrag veranderen, maar er moet wel duidelijk worden gemaakt dat het zo niet langer kan. We hebben maar één planeet waar we op kunnen leven en de uitdaging is om die leefbaar te houden.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De wereld begint te protesteren

Bericht door Witte wel » 20 okt 2019, 17:21

Er worden strengere regelvoeringen opgelegd maar achterwege blijven de gekoppelde instanties. Hier in de gemeente moet een industrie haven uitgebreid worden. Het project zou al moeten zijn gestart zij het dat de laboratorium uitslagen mbt PFOS en PFAS waardes erg lang op zich hebben laten wachten. Er schijnt een groot tekort te zijn aan laboratoria om dergelijke onderzoeken uit te voeren dus wachttijden van een half jaar tot een jaar zijn maar heel normaal. Een project van 29,5 miljoen euro ligt stil omdat men niet weet of het voorhavenslib afgevoerd kan worden en waar naar toe. Regelvoering zonder vooraf te regelen hoe de uitvoer moet plaats vinden.
En dan te bedenken dat de overheid reeds 6 jaren studies heeft uitgevoerd op dit gebied en nu een regelvoering uitbrengt en dan blijkt dit in de praktijk niet uitvoerbaar en moet er naar oplossingen worden gezocht. Kunnen we het nog volgen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: De wereld begint te protesteren

Bericht door herman50 » 21 okt 2019, 07:16

Wanneer gaan ze es protesteren tegen dat protesteren???,,, jeess :uhhhm:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De wereld begint te protesteren

Bericht door Tammy » 26 okt 2019, 13:06

Het gaat daar ook helemaal mis.

Afbeelding
Tegenstanders van de Boliviaanse president Morales marcheren tegen de resultaten van de verkiezingen .

Het leek jaren zo goed te gaan in Latijns-Amerika, waar komt die onrust vandaan?

In Chili is het al de hele week onrustig. Burgers gaan de straat op om te demonstreren tegen de hoge kosten van het levensonderhoud en sociale ongelijkheid. President Piñera riep de noodtoestand uit en stelde in meerdere delen van het land een avondklok in. Tevergeefs, want de protesten gaan onverminderd door.

Chili is niet het enige land in Latijns-Amerika waar het onrustig is. Ook in Bolivia, Ecuador, Peru en Haïti vulden boze burgers deze maand de straten. De regio is in de greep van een protestgolf. "Het is opvallend, omdat het zo onverwachts is", zegt hoogleraar Latijns-Amerikastudies aan de Universiteit van Amsterdam Michiel Baud. "In landen zoals Chili en Ecuador heerste de laatste jaren een grote rust en ineens slaat de vlam in de pan."

Lees het volledige artikel op onderstaande link :

https://nos.nl/artikel/2307696-het-leek ... ndaan.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De wereld begint te protesteren

Bericht door Osiris » 26 okt 2019, 22:15

Sinds 2012 is alles in een stroomversnelling geraakt, ook de bewustzijnsgroei.
Mensen doorzien steeds meer de leugens en bedrog.
Sign of the end times.... :peace:

Letterlijke en figuurlijke bijbelse voorspellingssymboliek; 'De zeeen zullen in opstand komen tegen de bergen en de bergen zullen neergehaald worden' .
Figuurlijk;De zeeen zijn de bevolkingen ( de onderkant ), de bergen de machthebbers/overheersers ( de toppen ).
Letterlijk ; De immense tsunami's die continenten overspoelen, veroorzaakt door aanstaande pool/rotatie omkering van onze planeet.

Zuivering door water, voorafgegaan door het 'vuur' van de zon.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De wereld begint te protesteren

Bericht door Witte wel » 27 okt 2019, 00:44

Osiris schreef:
26 okt 2019, 22:15
Sign of the end times.... :peace:
De Ragnarok laat nog wel even op zich wachten Osiris. Er moet eerst nog wat meer aan vooraf gaan en dat is er nog lang niet. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De wereld begint te protesteren

Bericht door univers » 27 okt 2019, 07:19

Er moet eerst nog wat meer aan vooraf gaan en dat is er nog lang niet.
En dat zijn geen leuke vooruitzichten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: De wereld begint te protesteren

Bericht door herman50 » 27 okt 2019, 07:48

kun je wat noemen wat wel leuk is Uni?
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De wereld begint te protesteren

Bericht door Osiris » 27 okt 2019, 10:17

Witte wel schreef:
27 okt 2019, 00:44
Osiris schreef:
26 okt 2019, 22:15
Sign of the end times.... :peace:
De Ragnarok laat nog wel even op zich wachten Osiris. Er moet eerst nog wat meer aan vooraf gaan en dat is er nog lang niet. :wink:
Ben het in deze niet volledig met je eens.

Wel dat er nog desastreuze zaken aan voorafgaan zullen gaan.
Maar het tempo waarmee onze magnetische polen zich verplaatsen neemt alleen maar schrikbarend toe.
Laatste meting van alweer een tijd terug 60 km per jaar voor de Noordpool,Zuidpool wat langzamer.

Ze zullen elkaar ongeveer tegenkomen bij de Dragons Triangle en een ( in eerste instantie instabiel ) nieuwe pool gaan vormen.
De tegenpool zal zich uiteindelijk gaan vormen bij de Bermuda Triangle, beide anomalische magnetische plekken, waar Noord en Zuid polen zich ooit lang geleden al bevonden.
Volgens de video die ik plaatste in het zonnevlam topic, zou dat bij gelijkblijvende snelheid, binnen 2 a 3 generaties een feit zijn.
Echter, neemt die snelheid van verplaatsen alleen maar meer toe.

Dus als ik daarin mijn intuitie volg ( berekenen kan ik het niet ), zal dit ongeveer binnen een decennium wel eens zover kunnen zijn.

Maar correct me if i'm wrong :wink:
Laatst gewijzigd door Osiris op 27 okt 2019, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De wereld begint te protesteren

Bericht door Osiris » 27 okt 2019, 10:43

PS.
Ragnarok beschrijft precies het proces waar de 'ankerpunten', om de aarde en de denkbeeldige aardas op zijn plek te houden, het gaan begeven.
De 144.000 ( tja, weer dat getal van de 'verlichten/bewusten ' ) strijders die gestuurd worden om het tegen te gaan/herstellen.

Zal dus van het spiritueel bewuste deel van de mensheid gaan afhangen ??
Who knows.... :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De wereld begint te protesteren

Bericht door Osiris » 27 okt 2019, 10:52

herman50 schreef:
27 okt 2019, 07:48
kun je wat noemen wat wel leuk is Uni?
Denk niet leuk te noemen, Herman.

Totale instorting financiele wereld/beurzen.
Mede door klimaatverandering voedsel/water tekorten,mislukken oogsten.
Wereldwijd opstanden,revoluties,burgeroorlogen.
En uiteindelijk die 3e wereldoorlog beslecht door kernwapens.

En dan moet eerder genoemde ' De grote omwenteling ' ( volgens inca/Maya overlevering ) nog plaats gaan vinden.
In hoeverre de 'bewuste' mens op dit alles nog invloed uit op kan oefenen blijft de vraag....

Misschien moeten we veel meer mensen 'gaan binden' met een veel groter heksen collectief. :peace:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De wereld begint te protesteren

Bericht door univers » 27 okt 2019, 11:11

kun je wat noemen wat wel leuk is Uni?
Vanochtend 2 uurtjes opgepast.
Verplicht naar de gelaarsde kat gekeken.
Was leuk. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: De wereld begint te protesteren

Bericht door herman50 » 27 okt 2019, 11:15

:hands: ;P! ;P!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De wereld begint te protesteren

Bericht door Osiris » 27 okt 2019, 11:30

Dat dan weer wel :mrgreen:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: De wereld begint te protesteren

Bericht door gusteman » 27 okt 2019, 16:12

Osiris schreef:
27 okt 2019, 10:17
Maar het tempo waarmee onze magnetische polen zich verplaatsen neemt alleen maar schrikbarend toe.
Laatste meting van alweer een tijd terug 60 km per jaar voor de Noordpool,Zuidpool wat langzamer.

Ze zullen elkaar ongeveer tegenkomen bij de Dragons Triangle en een ( in eerste instantie instabiel ) nieuwe pool gaan vormen.
De tegenpool zal zich uiteindelijk gaan vormen bij de Bermuda Triangle, beide anomalische magnetische plekken, waar Noord en Zuid polen zich ooit lang geleden al bevonden.
Volgens de video die ik plaatste in het zonnevlam topic, zou dat bij gelijkblijvende snelheid, binnen 2 a 3 generaties een feit zijn.
Echter, neemt die snelheid van verplaatsen alleen maar meer toe.

Dus als ik daarin mijn intuitie volg ( berekenen kan ik het niet ), zal dit ongeveer binnen een decennium wel eens zover kunnen zijn.

Maar correct me if i'm wrong
U vraagt, wij draaien :mrgreen:

De magnetische Noordpool verplaatst zich dus aan 60km/jaar.
Beide magnetische polen (Noord en Zuid) zouden elkaar tegenkomen bij de Dragon's Triangle.

Die Dragon's triangle bevindt zich op grofweg 5000 km van de huidige Noordelijke magnetische pool en 15000 km van de Zuidelijke magnetische pool.

Wanneer die beide polen zich binnen een decennium (tien jaar) zouden moeten gaan samenvoegen bij de Dragon's Triangle dan zal de Noordelijke pool zich moeten gaan verplaatsen tegen gemiddeld 500 km per jaar en de Zuidelijke pool aan gemiddeld 1500 km op jaarbasis.

Ik heb de indruk dat er toch één en ander schort aan jouw intuïtie maar vooral dat je geen besef hebt over welke afstanden het hier eigenlijk gaat.

Maar ook voor mij geldt: correct me if i'm wrong

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De wereld begint te protesteren

Bericht door univers » 27 okt 2019, 16:18

Maar ook voor mij geldt: correct me if i'm wrong
Niemand weet het.
Duimen draaien en afwachten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De wereld begint te protesteren

Bericht door Osiris » 27 okt 2019, 18:34

gusteman schreef:
27 okt 2019, 16:12
Osiris schreef:
27 okt 2019, 10:17
Maar het tempo waarmee onze magnetische polen zich verplaatsen neemt alleen maar schrikbarend toe.
Laatste meting van alweer een tijd terug 60 km per jaar voor de Noordpool,Zuidpool wat langzamer.

Ze zullen elkaar ongeveer tegenkomen bij de Dragons Triangle en een ( in eerste instantie instabiel ) nieuwe pool gaan vormen.
De tegenpool zal zich uiteindelijk gaan vormen bij de Bermuda Triangle, beide anomalische magnetische plekken, waar Noord en Zuid polen zich ooit lang geleden al bevonden.
Volgens de video die ik plaatste in het zonnevlam topic, zou dat bij gelijkblijvende snelheid, binnen 2 a 3 generaties een feit zijn.
Echter, neemt die snelheid van verplaatsen alleen maar meer toe.

Dus als ik daarin mijn intuitie volg ( berekenen kan ik het niet ), zal dit ongeveer binnen een decennium wel eens zover kunnen zijn.

Maar correct me if i'm wrong
U vraagt, wij draaien :mrgreen:

De magnetische Noordpool verplaatst zich dus aan 60km/jaar.
Beide magnetische polen (Noord en Zuid) zouden elkaar tegenkomen bij de Dragon's Triangle.

Die Dragon's triangle bevindt zich op grofweg 5000 km van de huidige Noordelijke magnetische pool en 15000 km van de Zuidelijke magnetische pool.

Wanneer die beide polen zich binnen een decennium (tien jaar) zouden moeten gaan samenvoegen bij de Dragon's Triangle dan zal de Noordelijke pool zich moeten gaan verplaatsen tegen gemiddeld 500 km per jaar en de Zuidelijke pool aan gemiddeld 1500 km op jaarbasis.

Ik heb de indruk dat er toch één en ander schort aan jouw intuïtie maar vooral dat je geen besef hebt over welke afstanden het hier eigenlijk gaat.

Maar ook voor mij geldt: correct me if i'm wrong
Zal ik dat even doen dan ?

Hoogstwaarschijnlijk ben jij uitgegaan van de positie van de polen die ettelijke jaren geleden wetenschappelijk als redelijk stabiel golden, echter
de Noordpool is inmiddels in Siberie en de Zuidpool al van het Antarctisch continent af, dus allang niet meer die positie.

Dus denk ik dat e.e.a schort aan jouw rationele berekening,aangezien de door jouw genoemde afstanden hoogstwaarschijnlijk al veel kleiner geworden zijn.
En jouw besef over de afstanden dus niet klopt.
Daarnaast ga je het dus uit van de snelheid die constant blijft,terwijl ik juist aangegeven heb dat die snelheid alleen maar steeds sneller toeneemt.
Misschien i.d.d. binnen 10 jaar een veelvoud van die huidige 60 km snelheid ( wat al een achterhaalde snelheid is )
Appels met peren vergelijk,lijkt mij.

Maar misschien ligt het antwoord ergens in het midden ??
Iemand anders een idee ??
Laatst gewijzigd door Osiris op 27 okt 2019, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De wereld begint te protesteren

Bericht door univers » 27 okt 2019, 18:48

Kijk naar de sterren, volgend bewijs.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De wereld begint te protesteren

Bericht door Osiris » 27 okt 2019, 19:53

Even correctie; schreef in de haast dat magnetische Noordpool inmiddels in Siberie was, moest zijn bijna in Siberie. :mrgreen:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie