Maakt Rutte ons langzaamste autorijders van Europa?
- Tardis
- Tijdreiziger
- Berichten: 4799
- Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34
Re: Maakt Rutte ons langzaamste autorijders van Europa?
Als ik dit probleem analyseer kom ik tot heel andere conclusies dan de meeste mensen. De schaalvergroting van Nederland heeft tot gevolg gehad dat het voorzieningen niveau in dorpen achteruit ging en men voor ieder wissewasje naar andere dorpen of nabij gelegen steden moest. De slager verdween, de bakker verdween, de groenteman verdween, het postkantoor verdween, de filialen van de banken verdwenen, enz. enz. Meer wegen leiden tot meer verkeersbewegingen en meer parkeerplaatsen ook. Als je wilt voorkomen dat bezoekers van een binnenstad hun auto niet gebruiken om die binnenstad te bezoeken moet je zorgen dat ze er hun auto niet kunnen parkeren. Parkeerplaatsen zuigen auto's aan als een spons. Dus geen parkeerplaatsen geen auto's. Dat is alvast een principe waar je als beleidsmaker gebruik van kunt maken. Bezoekers van een stad moeten dan wel goed bruikbare alternatieven hebben, zoals trein of fiets. Aanpassingen kunnen alleen als je die alternatieven al voorhanden hebt. Het onmogelijk maken van bereikbaarheid per auto zonder fatsoenlijk alternatief is onbehoorlijk bestuur.
Voor de verkeersdrukte in het land zou het het beste zijn als de autobereikbaarheid van de bestemming wordt verslechterd. Dus een paar asfaltwegen verwijderen waardoor het verkeer hopeloos vast loopt en iedereen die onaanvaardbaar lang in een file staat snel naar alternatieven gaat zoeken. Bijvoorbeeld door thuis, of dichter bij huis te gaan werken. Of te verhuizen naar de buurt waar het werk is, zodat de fiets een handiger vervoermiddel is dan een auto. Toen er nog geen files waren kon men naar het werk lopen of fietsen. Ik sta nooit in de file omdat ik woon waar ik werk. Ik heb zelfs geen auto meer, want dat is eerder een blok aan mijn been dan een gemak. Iedereen kan zijn/haar leven zo vormgeven dat je zelf bepaalt of je een deel van je schaarse eigen tijd in de file wilt doorbrengen of niet. Je moet niet van de overheid afhankelijk willen zijn.
Voor de verkeersdrukte in het land zou het het beste zijn als de autobereikbaarheid van de bestemming wordt verslechterd. Dus een paar asfaltwegen verwijderen waardoor het verkeer hopeloos vast loopt en iedereen die onaanvaardbaar lang in een file staat snel naar alternatieven gaat zoeken. Bijvoorbeeld door thuis, of dichter bij huis te gaan werken. Of te verhuizen naar de buurt waar het werk is, zodat de fiets een handiger vervoermiddel is dan een auto. Toen er nog geen files waren kon men naar het werk lopen of fietsen. Ik sta nooit in de file omdat ik woon waar ik werk. Ik heb zelfs geen auto meer, want dat is eerder een blok aan mijn been dan een gemak. Iedereen kan zijn/haar leven zo vormgeven dat je zelf bepaalt of je een deel van je schaarse eigen tijd in de file wilt doorbrengen of niet. Je moet niet van de overheid afhankelijk willen zijn.
Laatst gewijzigd door Tardis op 05 nov 2019, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing.
https://www.16personalities.com/infj-personality
https://www.16personalities.com/infj-personality
- herman50
- Professor
- Berichten: 5805
- Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22
Re: Maakt Rutte ons langzaamste autorijders van Europa?
ken je niet zo goed gaan lope
alles van waarde is weerloos
- Tardis
- Tijdreiziger
- Berichten: 4799
- Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34
Re: Maakt Rutte ons langzaamste autorijders van Europa?
`De strijd tegen stikstof'. Alles moet tegenwoordig in de vorm van een oorlog tegen iets worden verpakt. In Nederland hebben veel mensen het nog steeds over de strijd tegen het water, terwijl water ons de welvaart heeft gebracht die zo groot is dat we met teveel mensen op een kluitje wonen. Nederland is een dunbevolkte stad en veel mensen vinden het normaal om 100 km. naar hun werk te rijden. De Nederlandse bevolking heeft de huidige problemen over zich af geroepen. Waarom niet omdenken en in plaats van de strijd tegen iets verklaren een verbond met iets anders aangaan? Samenwerken levert meer op dan tegenwerken. Schone auto's (echt schoon, dus geen elektriciteit die wordt opgewekt door bomen te verbranden in een biomassa centrale) lossen het vervuilingsprobleem wel op, maar het fileprobleem niet en daar helpt 90 km/u als topsnelheid ook niet aan. Ik val in slaap bij zulke snelheden, is me in de USA gebeurd op een verlaten weg door niemandsland waar ik me netjes aan de snelheid hield. Het is gelukkig goed afgelopen. 90 km/u rijden is een schijnoplossing, het pakt het probleem niet bij de kern aan.Tammy schreef: ↑05 nov 2019, 13:23DEN HAAG - In de strijd tegen stikstof willen de jongeren van regeringspartij D66 een maximumsnelheid van 90 kilometer per uur op snelwegen. Maar het is ook fantastisch voor de gezondheid, zeggen ze. De luchtvervuiling en geluidshinder worden minder en het aantal verkeersdoden neemt af.
Welke oplossing is er dan? Voor de bevolking als geheel heb ik slecht nieuws: er is geen oplossing. Voor iedereen is er individueel wel een oplossing mogelijk en dat is je eigen leven anders vormgeven. Door van werkplek te veranderen, of door te verhuizen naar waar je werk is, waardoor je eigen woon-werkverkeer sterk wordt verminderd en je iedere dag meer tijd overhoudt om iets zinnigs te doen. Wat ik in mijn vorige reactie schreef herhaal ik nog maar eens: richt je leven zo in dat je niet afhankelijk bent van de overheid.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing.
https://www.16personalities.com/infj-personality
https://www.16personalities.com/infj-personality
- Witte wel
- Wetenschapper
- Berichten: 4699
- Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52
Re: Maakt Rutte ons langzaamste autorijders van Europa?
Maak de wegen breder en verlaag daarna de snelheid. Ons wegnet is berekend op doorstroming waarbij hogere snelheid noodzakelijk is. Gaat men de maximaal snelheid verlagen naar bijvoorbeeld 100 km p/uur dan zal nederland dichtslibben tijdens de ochtend- en avondspits, nog veel extremer dan nu het geval is. Daarmee verhoog je de kosten van het totale plaatje vervoer in nederland. Vervuiling zal toenemen, brandstofkosten rijzen de pan uit, er zullen enorme vertragingen plaats vinden. Kortom een infrastructuur die vast loopt. Deze is ook minder interessant voor investeerders.
En het kan wel maar dan zal eerst het treinverkeer uitgebreid moeten worden en daarbij de energievoorziening. Ons stroomnet kan maar amper de treinen laten rijden die nu actueel zijn. Verbreed de wegen met een strook erbij en verlaag dan de snelheid. Dan bereik je het doel en niet door andersom te handelen.
Ik heb het idee dat vele politici meer bezig zijn een garantie te creëren hun dure opleidingen af te lossen door functies te bekleden maar zelf nagenoeg geen zicht hebben op het dagelijkse leven en wat nu werkelijk practisch is. Onze zuiderburen kunnen er overigens ook wat van met hun stedelijke milieu zones en bijhorende flitskastjes. Dus we staan er niet alleen voor.
En het kan wel maar dan zal eerst het treinverkeer uitgebreid moeten worden en daarbij de energievoorziening. Ons stroomnet kan maar amper de treinen laten rijden die nu actueel zijn. Verbreed de wegen met een strook erbij en verlaag dan de snelheid. Dan bereik je het doel en niet door andersom te handelen.
Ik heb het idee dat vele politici meer bezig zijn een garantie te creëren hun dure opleidingen af te lossen door functies te bekleden maar zelf nagenoeg geen zicht hebben op het dagelijkse leven en wat nu werkelijk practisch is. Onze zuiderburen kunnen er overigens ook wat van met hun stedelijke milieu zones en bijhorende flitskastjes. Dus we staan er niet alleen voor.
Geleuvde gij dâ zelluf?
- Osiris
- Wetenschapper
- Berichten: 4742
- Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53
Re: Maakt Rutte ons langzaamste autorijders van Europa?
Tja en als je dan hoort dat de NS abonnementhouders hun korting in de avondspits afneemt omdat de treinen dan overvol zijn....
Stappen er straks nog meer weer over naar de auto.
Heb geen bezwaar tegen 100 km als max aan te houden,maar geloof er niets van dat het de stikstof vermindert,zoals ze beweren.
Denk dat een overgroot deel uit de industrie komt en niet alleen maar de Nederlandse.
Maar dat radicaal aanpakken is dan weer economisch een no-go net als met CO2 uitstoot.
Zou graag dichter bij huis zitten,maar geen optie qua werk.
Had ik de auto er allang uitgemikt, alleen al vanwege de kostenbesparing.
Maar zorg er dan ook voor dat UWV verplicht word alleen banen te zoeken die in de directe nabijheid van je woonplaats te vinden zijn,
i.p.v. dat je verplicht word een baan aan te nemen die anderhalf uur reizen met zich mee brengt.
Echter zal dat in bepaalde regio's een onmogelijkheid blijken te zijn, de meeste bedrijvigheid bevindt zich nu eenmaal meer in de Randstad.
Misschien dat er iets valt te regelen qua spreiding werktijden per bedrijfstak.
Lang is thuiswerken een paradepaardje geweest , maar alleen voor het kantoorpersoneel mogelijk en hoe waarborg je de productiviteit zonder sociale collega-controle ?
Productiebedrijven kunnen hun werkvloerpersoneel moeilijk met machines naar huis sturen.
Dus het is allemaal niet zo simpel als sommigen doen vermoeden...
Stappen er straks nog meer weer over naar de auto.
Heb geen bezwaar tegen 100 km als max aan te houden,maar geloof er niets van dat het de stikstof vermindert,zoals ze beweren.
Denk dat een overgroot deel uit de industrie komt en niet alleen maar de Nederlandse.
Maar dat radicaal aanpakken is dan weer economisch een no-go net als met CO2 uitstoot.
Zou graag dichter bij huis zitten,maar geen optie qua werk.
Had ik de auto er allang uitgemikt, alleen al vanwege de kostenbesparing.
Maar zorg er dan ook voor dat UWV verplicht word alleen banen te zoeken die in de directe nabijheid van je woonplaats te vinden zijn,
i.p.v. dat je verplicht word een baan aan te nemen die anderhalf uur reizen met zich mee brengt.
Echter zal dat in bepaalde regio's een onmogelijkheid blijken te zijn, de meeste bedrijvigheid bevindt zich nu eenmaal meer in de Randstad.
Misschien dat er iets valt te regelen qua spreiding werktijden per bedrijfstak.
Lang is thuiswerken een paradepaardje geweest , maar alleen voor het kantoorpersoneel mogelijk en hoe waarborg je de productiviteit zonder sociale collega-controle ?
Productiebedrijven kunnen hun werkvloerpersoneel moeilijk met machines naar huis sturen.
Dus het is allemaal niet zo simpel als sommigen doen vermoeden...
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing
- herman50
- Professor
- Berichten: 5805
- Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22
Re: Maakt Rutte ons langzaamste autorijders van Europa?
en niet alleen maar de Nederlandse. heel juist opgemerkt maar ook dat wil nog niet doordringen
alles van waarde is weerloos
- Tardis
- Tijdreiziger
- Berichten: 4799
- Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34
Re: Maakt Rutte ons langzaamste autorijders van Europa?
Sterker, ik denk dat het probleem voor de bevolking als geheel niet op te lossen is. De reden waarom ik dat denk laat ik maar achterwege. Daarom raad ik iedereen aan om een eigen plan te maken om zich aan deze omstandigheden te onttrekken. Door heel ander werk te gaan doen, of een eigen onderneming te beginnen, als verhuizen of dichter bij huis gaan werken niet lukt.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing.
https://www.16personalities.com/infj-personality
https://www.16personalities.com/infj-personality
- herman50
- Professor
- Berichten: 5805
- Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22
Re: Maakt Rutte ons langzaamste autorijders van Europa?
even een opmerking -zal wel een rare zijn- maar stel je hebt nu 100proc zekerheid in werk , dus om dan je om een braaf knulletje te zijn ,alles overboord moete kiepen en met een/twee/drie in gods naam , dan maar hopen dat je - hopelijk- weer werk krijgt..... vreemde redenering .... en een eige zaakje beginnen tegenwoordig ? ,,, zou zeggen sterkte
alles van waarde is weerloos
-
- Leraar
- Berichten: 1783
- Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53
Re: Maakt Rutte ons langzaamste autorijders van Europa?
Niet om een braaf knulletje te zijn maar om geen fucking loonslaaf meer te zijn. Een eigen bedrijf beginnen en de vrijheid die daar bij komt kijken is het beste wat ik ooit heb gedaan op gebied van betaald werk.herman50 schreef: ↑06 nov 2019, 14:10even een opmerking -zal wel een rare zijn- maar stel je hebt nu 100proc zekerheid in werk , dus om dan je om een braaf knulletje te zijn ,alles overboord moete kiepen en met een/twee/drie in gods naam , dan maar hopen dat je - hopelijk- weer werk krijgt..... vreemde redenering .... en een eige zaakje beginnen tegenwoordig ? ,,, zou zeggen sterkte
- herman50
- Professor
- Berichten: 5805
- Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22
Re: Maakt Rutte ons langzaamste autorijders van Europa?
o nou heb ander wel leuk gewerkt , en eigen tijden afgesproken ,,, nouja ...
alles van waarde is weerloos
- Tardis
- Tijdreiziger
- Berichten: 4799
- Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34
Re: Maakt Rutte ons langzaamste autorijders van Europa?
Mypos heeft het begrepen. Het gaat hier helemaal niet om een braaf knulletje te zijn maar om verlost te zijn van de dagelijkse files en de tijd die dat van je vreet. Al die filerijders hebben zich in een positie gemanoeuvreerd dat ze geen keus hebben en inderdaad een soort van slavenbestaan hebben gekregen. Ik raad aan om je leven zo te organiseren dat je daar geen last meer van hebt en van een slaaf een vrij mens wordt. Hoe duidelijk moet ik het opschrijven, dit is toch wel te begrijpen?herman50 schreef: ↑06 nov 2019, 14:10even een opmerking -zal wel een rare zijn- maar stel je hebt nu 100proc zekerheid in werk , dus om dan je om een braaf knulletje te zijn ,alles overboord moete kiepen en met een/twee/drie in gods naam , dan maar hopen dat je - hopelijk- weer werk krijgt..... vreemde redenering .... en een eige zaakje beginnen tegenwoordig ? ,,, zou zeggen sterkte
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing.
https://www.16personalities.com/infj-personality
https://www.16personalities.com/infj-personality
- univers
- Observer
- Berichten: 33354
- Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10
Re: Maakt Rutte ons langzaamste autorijders van Europa?
Met vette lettersHoe duidelijk moet ik het opschrijven,
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.
- Tardis
- Tijdreiziger
- Berichten: 4799
- Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34
Re: Maakt Rutte ons langzaamste autorijders van Europa?
Ja eigenlijk wel hè? En dan nog met neon verlichting.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing.
https://www.16personalities.com/infj-personality
https://www.16personalities.com/infj-personality
- univers
- Observer
- Berichten: 33354
- Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10
Re: Maakt Rutte ons langzaamste autorijders van Europa?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.
- herman50
- Professor
- Berichten: 5805
- Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22
Re: Maakt Rutte ons langzaamste autorijders van Europa?
@tardis as je nog niet op de hoogte was of bent -ga der niet trots op - ik ben epilepsie pacient heb geen auto -HELAAS- ben autofiel 100procent en een file ach was er al toen ik werkte ja in de lichtreclame,,nou en dan wacht je toch o maar dat kunnen ze niet meer tegenwoordig heklaas ....maar toch een fijne dag gewenst joh <en dan nog een gekkere vraag dat INFJ is dat ook iets ergs?>
ik wou zeggen om je leven in te delen ,,ga aan t gas maar dat is hiero -bijna- niet meer
ik wou zeggen om je leven in te delen ,,ga aan t gas maar dat is hiero -bijna- niet meer
alles van waarde is weerloos
- univers
- Observer
- Berichten: 33354
- Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10
Re: Maakt Rutte ons langzaamste autorijders van Europa?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.
- herman50
- Professor
- Berichten: 5805
- Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22
Re: Maakt Rutte ons langzaamste autorijders van Europa?
whawhawhawha , om je te bescheuren;; Maximumsnelheid naar 140 is ’succes’ in Oostenrijk
Verhoging van de maximumsnelheid naar 140 in Oostenrijk heeft vrijwel alleen maar voordelen opgeleverd.
Dat is de conclusie van een onderzoek waarover de site Kurier schrijft.
Terwijl wij in Nederland steggelen over verlagingen naar 100 en zelfs 60 op provinciale wegen, trappen de Oostenrijkers lekker het gaspedaal flink in.
Op verschillende autosnelwegen mag sinds augustus 2018 140 kilometer per uur worden gereden. En dat levert volgens de beheerder van de wegen verrassende uitkomsten op: er is niet meer vervuiling gemeten en het aantal ongelukken is zelfs bijna gehalveerd.
De verhoging van de snelheid betekent dat de gemiddelde Oostenrijker op de aangewezen snelwegen (met een lengte van 120 kilometer) tussen de twee en vier kilometer harder rijdt. „Interessant is dat er de laatste vijf maanden van de test helemaal geen ongelukken zijn geregistreerd”.
Er is geen extra fijnstof vrijgekomen, maar er werd wel iets meer kooldioxide en andere stoffen gemeten.
Vanuit de milieubeweging klinkt de kritiek dat elk procentje extra in strijd zou zijn met de zelf gestelde klimaatdoelen. De minister die het ooit bedacht, Norbert Hofer (FPÖ), wil dat het aantal 140-km zones wordt uitgebreid.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
Verhoging van de maximumsnelheid naar 140 in Oostenrijk heeft vrijwel alleen maar voordelen opgeleverd.
Dat is de conclusie van een onderzoek waarover de site Kurier schrijft.
Terwijl wij in Nederland steggelen over verlagingen naar 100 en zelfs 60 op provinciale wegen, trappen de Oostenrijkers lekker het gaspedaal flink in.
Op verschillende autosnelwegen mag sinds augustus 2018 140 kilometer per uur worden gereden. En dat levert volgens de beheerder van de wegen verrassende uitkomsten op: er is niet meer vervuiling gemeten en het aantal ongelukken is zelfs bijna gehalveerd.
De verhoging van de snelheid betekent dat de gemiddelde Oostenrijker op de aangewezen snelwegen (met een lengte van 120 kilometer) tussen de twee en vier kilometer harder rijdt. „Interessant is dat er de laatste vijf maanden van de test helemaal geen ongelukken zijn geregistreerd”.
Er is geen extra fijnstof vrijgekomen, maar er werd wel iets meer kooldioxide en andere stoffen gemeten.
Vanuit de milieubeweging klinkt de kritiek dat elk procentje extra in strijd zou zijn met de zelf gestelde klimaatdoelen. De minister die het ooit bedacht, Norbert Hofer (FPÖ), wil dat het aantal 140-km zones wordt uitgebreid.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos
- Fenna
- Kletskous
- Berichten: 13650
- Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16
Re: Maakt Rutte ons langzaamste autorijders van Europa?
Herman.
Mensen schijnen gemiddeld een kwartier langer onderweg te zijn van huis naar werk en vice versa als ze max. 100km. mogen en dat geeft geen extra vervuiling???
Laat me niet lachen.
Mensen schijnen gemiddeld een kwartier langer onderweg te zijn van huis naar werk en vice versa als ze max. 100km. mogen en dat geeft geen extra vervuiling???
Laat me niet lachen.
- univers
- Observer
- Berichten: 33354
- Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10
Re: Maakt Rutte ons langzaamste autorijders van Europa?
De uitlaatgassen zijn bij hogere snelheden schoner, dan dat je langzamer rijdt.
De verbranding is dan veel beter.
De verbranding is dan veel beter.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.
- Fenna
- Kletskous
- Berichten: 13650
- Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16