Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door taigitu » 14 jan 2021, 11:41

Fenna schreef:
14 jan 2021, 10:25
taigitu schreef:
14 jan 2021, 10:09
Door door te gaan met de procedure om hem af te zetten, ook al zou niet rond zijn voordat Trump vertrekt,
dan is er wel bereikt dat hij niet opnieuw deel kan nemen aan de verkiezingen van 2024.
Klopt wat jij zegt taigitu.
Dan is het doorgaan door Pelosi zeer de moeite waard wat mij betreft.
Wat mij betreft niet.
Als dit lukt dan hebben ze een weg gevonden om iedere kandidaat de kans op presidentschap te ontnemen die hen niet bevalt en zullen ze vaker en fanatieker een impeachment starten.

Even voor alle duidelijkheid, Trump is ook niet mijn ideaal, maar vindt hem van alle kwaden nog het beste.
Zoals ik het zie heeft Trump alle vrijheid en ruimte gekregen om zoveel ellende over de VS uit te 'strooien'.
Wat hij voor positiefs heeft gedaan maakt niet goed waar hij gelogen en bedrogen heeft.
Dat hij nu pas aangepakt wordt door de bevolking is eigenlijk ongekend. 'Ze stonden erbij en keken er naar....?
Ik zie dus niet dat dit afzetten van Trump een volgende presidentskandidaat zou blokkeren om aan verkiezingen mee te doen.
Als alles enigszins tot rust komt, zal het tegenovergestelde zich gaan voordoen.
Men zal voorzichtiger zijn dan men nu met Trump heeft gedaan. Trump was voor zijn kandidaatschap al een rare vogel.
Hij had nooit verkozen mogen worden, hij is levensgevaarlijk, zeker in situaties waar hij veel macht krijgt.
Hij wordt het grote voorbeeld van een 'slordige' keuze van een president en wat de gevolgen er van zijn.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door taigitu » 14 jan 2021, 12:16

Tammy schreef:
14 jan 2021, 10:32
Dat weet ik Taigitu, je kan je afvragen waarom ze zo bang zijn .
Want als wat ze denken Biden en Harris het zo fantastisch gaan doen kan een man als Trump toch nooit meer herkozen worden ?
Wat en hoe Biden het gaan doen is niet te voorspellen. Wat ik wel weet dat Biden nooit zich zal misdragen als Trump.
Ik zie Harris als een pittige vrouw die samen met Biden de rust in de tent kunnen krijgen.
Mocht Biden moeten aftreden voor zijn gezondheid of erger, dan staat er een sterke Vice-President.
Tammy schreef:
14 jan 2021, 10:32
Als een land heel erg verdeeld is en een zeer groot deel zich niet gehoord voelt zoals toen is gebeurt na 8 jaar Obama, dan kan een man als Trump president worden.
Anders komt zo’n iemand nooit door de voorrondes.
Ja, met je eens, alhoewel ik Obama hoger heb zitten dan jij.
Maar dat houd niet in dat de rest van de regering hem zo vaak zijn gang moest laten gaan. Zij hebben hem die ruimte gegeven.
De dreiging om ontslagen te worden heeft veel bijgedragen om een ja-knikker te worden of te liegen.
Trump heeft niet alleen al die ellende veroorzaakt.
Tammy schreef:
14 jan 2021, 10:32
Dat ze deze procedure willen zodat hij zich nooit kan aanmelden meer geeft al aan dat de Democraten niet echt veel vertrouwen hebben in hun presidentenkoppel.
Van al die Amerikanen Taigitu kiezen ze Biden, waarschijnlijk door zijn connectie met Obama.
Obama is vertrouwd voor veel mensen, maar voor Biden hadden ze een andere Democraat moeten kiezen.
Jonger en helder en fris.
Maar we zullen zien.
Dit gaat niet over de democraten en niet echt veel vertrouwen hebben in Biden en Harris.
Dit gaat over het voorkomen dat Trump uitgeschakeld wordt voor het presidentschap en elke officiële functie in Amerika.
Dat ze zorgen kunnen hebben over hun kandidaten vanwege de gezondheid van Biden.... kan ik me voorstellen.
Tammy schreef:
14 jan 2021, 10:32
Weet je nog Taigitu dat je het filmpje wat ik plaatste over dat Obama Biden de hoogste onderscheiding gaf ?
Jij vond het net als ik ontroerend .
Die twee waren een mooi stel, best friends volgens mij.
Biden is 50 jaar actief geweest in de politiek en 8 jaar vice president geweest.
Het omhangen van Obama van die medaille was een mooie afsluiting geweest van zijn carriere .
Zo had hij ook herinnerd moeten worden straks in de geschiedenisboeken.

Nu word hij voor altijd herinnerd straks als de president die misschien met fraude in het Witte Huis zat.
Want wat rechters ook zeggen ( het niet in behandeling nemen van aanklachten van Texas en 17 staten door hooggerechtshof is blunder ) die waas zal altijd om hem heen hangen.
En van seniele oude man en eventuele rol in corruptie door Hunter en Oekranie.
Dat verdient hij niet, hij heeft al genoeg geleden prive, de Democratische partij hadden hem een waardig afscheid moeten geven en niet als trekpop gebruiken.
Ik kijk zo niet naar Biden. Ik zie een man die deze verkiezing heeft gewonnen, samen met Harris.
Als Trump zo gewaardeerd wordt en men hem een goede president vind/vond, waarom heeft hij dan niet gewonnen?
Nu er een afronding komt en hij definitief niet meer aan het bewind komt, zijn er Republikeinen die nu tegen Trump
zijn en proberen hun 'goede naam' te behouden of herkrijgen. Want ze weten dat hun reputatie beschadigt is.
Dus is het nu redden wat er te redden is, in de hoop dat hun reputatie niet al te veel beschadigd is en hun baan kunnen
behouden, of later ook eventuele andere functies kunnen bekleden.
Tammy schreef:
14 jan 2021, 10:32
Het zijn roerige tijden , en ik denk dat het nog maar net is begonnen.
We zullen het zien.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80557
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Tammy » 14 jan 2021, 12:29

Wat je al zelf zegt, wij kijken heel anders naar deze kwestie Taigitu.
Moet ook kunnen.
We maken de balans op na 3,5 jaar. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Fenna » 14 jan 2021, 14:15

taigitu schreef:
14 jan 2021, 11:41
Zoals ik het zie heeft Trump alle vrijheid en ruimte gekregen om zoveel ellende over de VS uit te 'strooien'.
Noem daar eens wat voorbeelden van.

Wat ik hoor en zie is een hoop geschreeuw van de democraten en de media, die geen kans onbenut laten om Trump te bashen.
Zijn voorgangers daarentegen zijn debet aan de financiële malaise van dat land en hebben velen oorlogen op hun geweten en inherent onnodige slachtoffers op hun geweten.
BLM is ontstaan onder Obama en rara, nu Biden president hoor je niets meer van ze.

Trump heeft meer banen gecreëerd, meer zwarte mensen aan een baan geholpen, geen oorlog begonnen maar wel voorkomen door daadkrachtig op te treden, hij is de enige president die in gesprek is gekomen met het enfant terrible Kim Jong Un en de enorme schuldenberg van Amerika enigszins verminderd.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door taigitu » 14 jan 2021, 16:30

Fenna schreef:
14 jan 2021, 14:15
taigitu schreef:
14 jan 2021, 11:41
Zoals ik het zie heeft Trump alle vrijheid en ruimte gekregen om zoveel ellende over de VS uit te 'strooien'.
Noem daar eens wat voorbeelden van.

Wat ik hoor en zie is een hoop geschreeuw van de democraten en de media, die geen kans onbenut laten om Trump te bashen.
Zijn voorgangers daarentegen zijn debet aan de financiële malaise van dat land en hebben velen oorlogen op hun geweten en inherent onnodige slachtoffers op hun geweten.
BLM is ontstaan onder Obama en rara, nu Biden president hoor je niets meer van ze.

Trump heeft meer banen gecreëerd, meer zwarte mensen aan een baan geholpen, geen oorlog begonnen maar wel voorkomen door daadkrachtig op te treden, hij is de enige president die in gesprek is gekomen met het enfant terrible Kim Jong Un en de enorme schuldenberg van Amerika enigszins verminderd.
Trump stuurt meer dan 100 tweets op één dag over ‘Obamagate’

‘Obamagate’ – het zingt rond op sociale media, dankzij Donald Trump en zijn bondgenoten.
Ze proberen een schandaal rond voorganger Barack Obama te creëren.
De Amerikaanse president is zo verontwaardigd, dat hij er op één dag meer dan 100 tweets over verstuurde: Obamagate, zoals hij het noemt.

12 mei 2020

President Donald Trump probeert een schandaal rond voorganger Barack Obama te creëren.

Er zou sprake zijn van de ‘grootste politieke misdaad in de Amerikaanse geschiedenis’, schreef Trump. Waar hij ex-president Obama precies van beschuldigt, vroeg een journalist Trump maandag in een persconferentie. Een duidelijk antwoord had hij niet. “Het duurt al heel lang,” zei hij alleen. “Het misdrijf is duidelijk voor iedereen.”

De aanval komt kort nadat Obama fikse kritiek uitte op onder meer Trumps coronabestrijding. “Een absolute chaotische ramp,” zei Obama in een virtueel gesprek met oud-medewerkers dat uitlekte.

De centrale figuur in de complottheorie die Trump nu verkondigt is Michael Flynn, oud-generaal en een blauwe maandag adviseur nationale veiligheid van Trump. Aanhangers van de president en pro-Trump-media verspreiden het idee dat Obama begin 2017 geprobeerd zou hebben de nieuwe regering te saboteren door de FBI op Flynn af te sturen.

https://www.ad.nl/buitenland/trump-stuu ... ~a1132237/
Wel, hoe was/is zijn gedrag inzake het coronavirus (21-11-2020):
VS breekt coronarecords, terwijl Trump zich verstopt en blijft liegen

Het coronavirus lijkt volledig vrij spel te hebben in de Verenigde Staten. Met één uitzondering – het afgelegen eiland Hawaii – is nu in elke staat een forse stijging te zien in het aantal besmettingen. Vrijdag kwamen er in slechts 24 uur tijd 198.537 besmettingen bij, het dodenaantal als gevolg van het virus is opgelopen tot ruim 254.000. Ondertussen komt president Trump nauwelijks nog tevoorschijn en heeft hij de afgelopen vijf maanden geen enkele maal een vergadering van de corona-taskforce van het Witte Huis bijgewoond.

Zo’n 80.000 Amerikanen vechten voor hun leven in ziekenhuizen door heel het land. Dagelijks overlijden zo’n 2.000 van hen. Aankomend president Joe Biden en zijn vicepresident Kamala Harris hebben een plan van aanpak om het virus te bestrijden, maar moeten nog altijd werkloos vanaf de zijlijn toekijken, omdat de regering-Trump hun verkiezingswinst blijft ontkennen en elke medewerking aan een transitieteam weigert. Dat houdt ook in dat de fondsen die een aankomend president normaliter tot zijn beschikking heeft om vast een regering te vormen die op 20 januari direct aan de slag kan, door Trump-getrouwen binnen de overheid worden tegengehouden.

Lees meer:https://joop.bnnvara.nl/nieuws/vs-breek ... jft-liegen
Op 8 november 2016 won hij de presidentsverkiezingen en werd hij president-elect van de Verenigde Staten.
Op 6 januari 2017 werd hij bevestigd als president door het Amerikaans Congres en op 20 januari 2017 werd hij beëdigd.

De eerste 100 schandalen van president Trump: de balans

Een terugblik

1 juni 2017 door Laura van Gelder en Jos Maalderink

Donald Trump werd op 21 januari beëdigd als president van de Verenigde Staten. Zijn eerste honderd schandalen zitten er alweer op. Wat heeft hij aangericht? Wij maakten de balans op.

1. Gelogen over aantal mensen dat zijn inauguratie bijwoonde

2. Zonder zich eerst in te lichten speciale eenheden naar Jemen gestuurd en de mislukte operatie vervolgens een succes genoemd

3. Steve Bannon aangesteld in de veiligheidsraad

4. Hoge generaals ontslagen uit veiligheidsraad

5. Geeft speech op hoofdkantoor van CIA maar weigert overleden agenten te eren

6. Beweert dat de zon plotseling tevoorschijn kwam tijdens zijn inaugurele speech, terwijl het toen juist begon te regenen

7. Personeel van het agentschap voor milieubescherming, Ministerie van Landbouw en andere overheidsinstanties verboden om met de media te praten

8. Gezegd dat geen enkele deelnemer aan de Women’s March heeft gestemd

9. In één maand 10 miljoen dollar aan belastinggeld gebruikt voor reisjes naar zijn golfresort

10. Melania en Barron blijven voorlopig in Trump Tower wonen op kosten van de belastingbetaler

enz.........

Lees de rest via de link:
https://speld.nl/2017/06/01/de-balans-v ... ent-trump/
Er is zoveel te schrijven over het negatieve gedrag van Trump.
Vooral door het maniakale liegen van hem maakt dat men hem niet durft of kan geloven op momenten
dat de waarheid zo belangrijk is. Dat is niet iets wat te prijzen valt bij iemand die zoveel macht heeft.
Hoeveel schade, die nog niet naar buiten komt, heeft hij aangericht. Maar we gaan het straks meemaken.
En doordat mensen hier niet tot grote stappen kwamen om hem dat af te leren (als dat mogelijk is)
of het konden stoppen ........ Het wordt Trumps geschiedenis na zijn aftreden.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Fenna » 14 jan 2021, 18:20

Nou mijn beste taigitu als dat het ergste is wat hij heeft gedaan, vind ik de oorlogen van zijn voorgangers erger.
Modder gooien en zwart maken zijn de democraten ook goed in.

Neemt niet weg dat zijn gedrag niet netjes is.
Hij gedraagt zich als een Bokito.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door univers » 14 jan 2021, 19:17

Bokito, familie van je ? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Witte wel » 14 jan 2021, 19:26

Fenna schreef:
14 jan 2021, 09:24

Maar de komende 4 jaren verwacht ik dat de democraten er alles aan doen om te voorkomen dat Trump in 2024 weer in de race komt het presidentschap.
Ze hebben de afgelopen 4 jaren geen kans onbenut gelaten om hem te wippen en zullen niet rusten voordat hem alle kansen ontnomen zijn.
Wacht eerst maar eens af wat er komen gaat. Er staat nog wat te gebeuren binnenkort.
univers schreef:
14 jan 2021, 09:36
Of hij is de pijp uit, of hij zit in een psychiatrische instelling.
Nee hoor, geen van beide.
Tammy schreef:
14 jan 2021, 09:48
Dan zijn Biden en Harris aan de beurt.
Houd Harris maar in de gaten, Biden houdt het niet vol. Zo als je schreef is hij regelmatig de weg kwijt.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door taigitu » 14 jan 2021, 19:29

Fenna schreef:
14 jan 2021, 18:20
Nou mijn beste taigitu als dat het ergste is wat hij heeft gedaan, vind ik de oorlogen van zijn voorgangers erger.
Modder gooien en zwart maken zijn de democraten ook goed in.

Neemt niet weg dat zijn gedrag niet netjes is.
Hij gedraagt zich als een Bokito.
Ik vind het toch wel ernstig wat hij heeft gedaan en wat hij heeft gelaten.
Alleen al het feit dat hij veel mensen hun ziekkostenverzekering heeft afgenomen
om Obama een hak te zetten. Ook had Obama gezorgd dat er als er bv. een epidemie
zou uitbreken dat die ondervangen kon worden. Ook die liet die verdwijnen.
En dan is er corona. Daar gaat hij dan zo laconiek mee om, zelfs als de medici hem
waarschuwen. Dat vind ik misdadig. Hoeveel mensen zijn er overleden door zijn gedrag
als was hij de deskundige hierin. En dan andere mensen als leugenaar neerzetten.
Ik hou oprecht mijn hart vast voor wat we nog van hem kunnen verwachten omdat hij
zijn ego niet de baas kan. Zelfs tot op de dag van president-af-zijn, en misschien ook de dagen erna nog.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door taigitu » 14 jan 2021, 20:05

Afbeelding


‘Trump wil advocaat Giuliani niet betalen’ (20.000 dollar per dag)


14-1-2021

President Donald Trump weigert de rekeningen te betalen van zijn advocaat Rudolph Giuliani.
Dat zeggen ingewijden tegen The Washington Post. Giuliani reisde namens Trump het land door om te proberen
de verkiezingsuitslag teruggedraaid te krijgen, maar slaagde niet in die missie.
.............................
.............................

De president is naar verluidt vooral boos dat vrijwel niemand het nog voor hem opneemt.
Hij zou achter gesloten deuren hebben uitgehaald naar vicepresident Mike Pence en sommige medewerkers,
maar ook naar conservatieve figuren in de media die hem onvoldoende zouden steunen.
,,Hij voelt zich steeds eenzamer, geïsoleerder en gefrustreerder”, concludeert een bron van de krant.

https://www.ad.nl/buitenland/trump-wil- ... ~abdb8362/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door univers » 14 jan 2021, 20:55

Ik lach me eigen rot. :rolfl:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80557
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Tammy » 14 jan 2021, 21:07

Witte wel schreef :
Houd Harris maar in de gaten, Biden houdt het niet vol. Zo als je schreef is hij regelmatig de weg kwijt.
Die houd het ook niet lang vol Witte wel.
Ik schat ongeveer 7 maanden en dan trekt hij zich terug.
Maar dat is natuurlijk puur speculeren van mij, maar iedereen zal zich denk ik afvragen hoe lang Biden president blijft.

Harris kreeg niet genoeg steun in de voorrondes dus moest voortijdig vertrekken.
Werd gewoon niet goed genoeg bevonden net als de anderen die 1 voor 1 afvielen.
Als je dan alsnog via een zijdeur binnen komt door het diversiteitsbeleid die Biden wilt dan kan ik haar niet zien als president.

Als ze niet had meegedaan in de race had ik er iets anders tegenaan gekeken.
Maar dan nog vind ik het aannemen van mensen om hun sekse en kleur gewoon niet fijn, en dat heb ik altijd gevonden.
Net een kaartenbak waar je een kaartje uit trekt.

Ik vind dat helemaal niks , was bij TU in Eindhoven toen ook met half jaar stop om mannen aan te nemen, alleen vrouwen voor de aantallen op te krikken qua diversiteit. Was heel veel commentaar op.
Vreselijk als je mensen in kaartenbakken stopt.

Daarnaast haar felle aanvallen op Biden in de voorrondes en daarna schijnheilig in intervieuw lachend zeggen toen daar naar werd gevraagd it’s a debate.
Staat op Youtube.
Daar heb ik dus niks mee, is voor mij niet geloofwaardig.
Dus voor mij is het gewoon rustig 3,5 jaar wachten en dan gelukkig weer verkiezingen.

Ik las net in vorig bericht over AD artikel dit :
Hij zou achter gesloten deuren hebben uitgehaald naar vicepresident Mike Pence en sommige medewerkers,
maar ook naar conservatieve figuren in de media die hem onvoldoende zouden steunen.
,,Hij voelt zich steeds eenzamer, geïsoleerder en gefrustreerder”, concludeert een bron van de krant.
Altijd zo leuk die bronnen zonder naam.
En de deuren zijn gesloten maar toch weet de “bron” alles.
Heeft de “bron” van de krant nog een naam of niet ? :mrgreen:

Waar zijn de echte journalisten van vroeger toch gebleven .
Nu hebben we journalisten van het kaliber RTL Boulevard.
Wat zonde van dat eens mooie beroep.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door taigitu » 15 jan 2021, 10:01

.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80557
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Tammy » 16 jan 2021, 03:45

Afbeelding

Justitie VS trekt bewering in dat bestormers Capitool politici wilden doden.

Amerikaanse aanklagers hebben hun bewering ingetrokken dat bestormers van het Capitool van plan waren om politici te doden of te ontvoeren. Dat meldt CNN zaterdag op basis van rechtbankdocumenten.

Aanklagers die zich bezighouden met de vervolging van Jacob Chansley, een aanhanger van de Q'Anon-beweging die tijdens de dodelijke ongeregeldheden in Washington een dierenvel droeg en hoorns, betoogden vrijdag dat relschoppers politici wilden doden.

Lees verder via link :

https://www.nu.nl/buitenland/6102277/ju ... doden.html

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Dat dacht ik al .
Goed van die openbare aanklager in de Amerikaanse staat Arizona dat die de bewering wilt laten schrappen uit de rechtbankpapieren
om te voorkomen dat de rechtbank word misleid.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door taigitu » 16 jan 2021, 12:30

Zakenimperium Trump brokkelt af: ‘Niemand wil nog met hem geassocieerd worden’

Ton Voermans - 15 januari 2021

Als de Amerikaanse president Donald Trump over een week weer ambteloos burger is, wacht hem een andere wereld.
Na de bestorming van het Capitool keert nu ook de ene na de andere zakenpartner zich van hem af.
Wat resteert zijn de schulden die hij moet betalen.


..................................................................
..................................................................

Slechts’ 400 miljoen dollar schuld

Zoon Eric Trump zegt dat de terugtrekkende banken geen probleem zijn. De Trump Organization zou volgens hem ‘slechts’ 400 miljoen dollar schuld hebben waar voor miljarden aan vastgoed tegenover staat. Bovendien heeft hij een enorme schare fans die ook wel helpt als het nodig is. “We hebben hier te maken met een man die door 100 miljoen Amerikaans burgers wordt gevolgd, waar hij ook gaat,” zei Eric Trump tegenover Amerikaanse media. “Hij heeft de grootste politieke beweging in de Amerikaanse geschiedenis gecreëerd en zijn mogelijkheden zijn eindeloos.”

Lees meer via de link:
Ton Voermans15 januari 2021, 11:16
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door taigitu » 18 jan 2021, 11:19



Tekst die bij de video hoort is in het Engels, hier al vertaald:


Dingen die Trump de rest van zijn leven zal verliezen als hij wordt afgezet

• 10 jan. 2021

Democraten effenen de weg voor een tweede afzetting van Donald Trump nadat House Speaker Nancy Pelosi op 8 januari 2021 zei dat ze zouden aandringen op afzetting tenzij hij eerst ontslag nam, aldus The New York Times. Pelosi's aankondiging kwam met beschuldigingen van, citaat "aanzetten tot opstand", per BBC, nadat Trump's volgelingen in opstand kwamen in het gebouw van het Capitool, waarbij vijf doden vielen.

De aankondiging van de beschuldiging biedt een krappe ommekeer, aangezien de presidentiële inauguratie van Joe Biden gepland staat op 20 januari 2021. Zoals de Times opmerkt, kan de Senaat echter een proces voeren, zelfs nadat Trump het Witte Huis heeft verlaten.

De actie zou monumentaal zijn. Zoals NBC News opmerkt,

"Geen enkele president is ooit uit zijn ambt gezet door het afzettingsproces, en geen enkele president is meer dan eens door het Huis afgezet."

... dus het is echt een groot probleem. Terwijl Trump al op weg is om het Witte Huis te verlaten, zullen sommigen zich afvragen waarom ze de moeite nemen om hem af te zetten, maar er zijn belangrijke dingen die hij zal verliezen als het gebeurt en die een veranderend effect zullen hebben op zijn leven na het presidentschap.

Voor de velen die zich afvragen of Trump zal proberen terug te komen in 2024 of op een ander punt, kan een afzettingsprocedure die kansen verpesten. Zoals The New York Times opmerkt,

"de Senaat zou kunnen stemmen om hem te beletten opnieuw in functie te blijven."

Maar dit is niet het enige dat Trump zou verliezen.

De Wet op de voormalige presidenten van 1958 stelt dat elke voormalige president recht heeft op een pensioen van $ 219.000 per jaar, plus een ziektekostenverzekering, een kantoorruimte en personeel om te helpen bij eventuele post-presidentiële projecten en initiatieven. Niet alleen dat, maar oud-presidenten hebben ook recht op een grote reiskostenvergoeding. Niet te armoedig!

Bekijk deze video voor meer informatie over de dingen die Trump de rest van zijn leven zal verliezen als hij wordt afgezet!


Lees meer op via de link:
https://www.nickiswift.com/309829/thing ... impeached/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door herman50 » 19 jan 2021, 07:11

WASHINGTON (ANP/RTR) - Scheidend Amerikaans president Donald Trump gaat geen gratie verlenen aan zijn twee vertrouwelingen Rudy Giuliani en Steve Bannon, hebben meerdere bronnen maandag gezegd. Wel kan rapper Lil Wayne volgens hen rekenen op een presidentieel gratiebesluit.

Naar verwachting zal Trump, die vanaf woensdag president af is, dinsdag meer dan honderd gratiebesluiten uitvaardigen waarmee straffen worden weggestreept of worden verminderd. Volgens twee bronnen die betrokken zijn bij de discussies rond de gratiebesluiten, zou Trump zijn overgehaald om toch niet preventief gratie te verlenen aan zichzelf en zijn familieleden. Hij zou dat eerst wel van plan zijn geweest om te voorkomen dat hij of zijn familie na zijn presidentschap justitie achter zich aan krijgt.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80557
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Tammy » 19 jan 2021, 09:58

Volgens twee bronnen die betrokken zijn bij de discussies rond de gratiebesluiten, zou Trump zijn overgehaald om toch niet preventief gratie te verlenen aan zichzelf en zijn familieleden. Hij zou dat eerst wel van plan zijn geweest om te voorkomen dat hij of zijn familie na zijn presidentschap justitie achter zich aan krijgt.
Daar zijn de anonieme bronnen weer.
Wie zijn deze mensen ?
Wilde Trump echt zichzelf en familieleden gratie verlenen ?
Is daar een video of geluidsfragment van ?
Of is het een gedachte van de “ journalist “ ?
Zou mooi zijn als men de namen weet van deze bronnen, kan men het ze zelf vragen .

Nou word het woord bronnen vaak gezegd in artikelen.
Overal en ook die niks met Trump te maken hebben.
Maar zaken die heel persoonlijk zijn en gaat over gedachtes van iemand , daar moet je bewijs van hebben in de vorm van namen die dat beweren of geluidsfragmenten enz.
Dat gebeurt zo vaak niet, dat noem ik luie journalistiek en onbetrouwbaar.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door taigitu » 19 jan 2021, 10:06

Coronapatiënten in Braziliaanse Amazonestad sterven verstikkingsdood door zuurstoftekort, Venezuela stuurt hulp

18 januari 2021

In de Braziliaanse miljoenenstad Manaus, in het noorden van Brazilië sterven coronapatiënten door verstikking door een acuut tekort aan zuurstof voor de beademingstoestellen. Het aantal coronadoden loopt er opnieuw hoog op, maar de Braziliaanse president Jair Bolsonaro zegt dat zijn regering "haar deel gedaan heeft" om de crisis op te lossen. Venezuela heeft besloten om de stad van zuurstof te voorzien "tot het einde van de noodsituatie". Net vandaag begint Brazilië met vaccineren tegen COVID-19.

De ernst van die noodsituatie in de Braziliaanse miljoenenstad Manaus kwam vorige week donderdag aan het licht, toen een oproep van psychologe Thalita Rocha op instagram viraal ging. "In het hele ziekenhuis is gewoon alle zuurstof op. Er gaan veel mensen dood. Lieve God, stuur ons zuurstof", zo klonk haar emotionele smeekbede. Rocha's moeder voerde in een van de ziekenhuizen in Manaus net als vele andere coronapatiënten een gevecht tegen verstikking.

Lees verder via de link:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/18 ... rstikking/


Dat is toch niet te vatten?
Zeker niet als blijkbaar dit alleen nu gebeurt in één stad?
Laten we hopen dat het bij één stad blijft.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80557
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Tammy » 19 jan 2021, 10:29

Taigitu "pm:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie