Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Tammy » 10 dec 2020, 00:19

Afbeelding

Meer staten schieten Trump te hulp in strijd om verkiezingszege.

WASHINGTON - Na Texas schieten veel meer Amerikaanse staten president Trump te hulp bij zijn streven zijn landelijke verkiezingsnederlaag om te buigen in een overwinning. Zeventien staten zeggen Texas te steunen bij de gang naar het Hooggerechtshof in Washington, melden Amerikaanse media. Het gaat allemaal om staten waar Trump de meeste stemmen kreeg. Ook Trump zelf sluit zich aan bij de stap in zijn „persoonlijke capaciteit als kandidaat voor herverkiezing.”

De Texaanse minister van Justitie spande een zaak aan tegen vier staten waar Trumps uitdager Biden won, maar waar Trump vier jaar geleden nog triomfeerde. Volgens Texas zijn Georgia, Michigan, Pennsylvania en Wisconsin in de fout gegaan omdat zij in verband met de coronacrisis verkiezingsprocedures wijzigden. Dat zou illegaal zijn geweest.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1949067 ... ezingszege

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Van Texas wist ik dat ze dat gingen doen, maar van de andere 17 staten niet.
Dat zijn er een hoop.
Ben benieuwd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Fenna » 10 dec 2020, 09:42

:post: Tammy.
Tammy schreef:
09 dec 2020, 10:17
Bedankt MetalPig voor je uitleg hoe jij het ziet.
Het uitsterven van een walvissoort vergelijken met een huidskleur gaat mij te ver....
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door MetalPig » 11 dec 2020, 10:08

Tammy schreef:
09 dec 2020, 10:17
Bedankt MetalPig voor je uitleg hoe jij het ziet.
Het uitsterven van een walvissoort vergelijken met een huidskleur gaat mij te ver maar ieder zijn visie.
Het punt is niet dat het een even erg is als het ander. Het gaat me on de denkwijze.

1: X heeft het moeilijk dus daar vragen we nu extra aandacht voor.
2: Alles is belangrijk!

Ander voorbeeld. Een collectant aan de deur.
Collectant: Wilt u iets geven voor kanker-onderzoek?
Mensen als jij: Nee, ALLE ziektes zijn belangrijk!

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door univers » 11 dec 2020, 10:12

Ja, ik heb wel een probleem met het ingebakken racisme in de (Amerikaanse) samenleving.
Ben je niet de enigste.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door MetalPig » 11 dec 2020, 10:19

univers schreef:
11 dec 2020, 10:12
Ja, ik heb wel een probleem met het ingebakken racisme in de (Amerikaanse) samenleving.
Ben je niet de enigste.
Klopt. Het bizarre is dat niet iedereen er een probleem mee heeft.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Tammy » 11 dec 2020, 10:22

Je kan de medische wereld of de dierenwereld erbij halen MetalPig maar ik denk niet dat jij begrijpt wat ik bedoel.
En als je denkt dat je dat wel denkt vind ik het ook prima.
Ik heb het al vaker uitgelegd, en dat je het daar niet mee eens bent is jouw goed recht.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door MetalPig » 11 dec 2020, 10:29

Tammy schreef:
11 dec 2020, 10:22
Je kan de medische wereld of de dierenwereld erbij halen MetalPig
Zoals gezegd, dat zijn maar voorbeeldjes. Het gaat niet om de dieren of ziektes. Het gaat om de denkwijze.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door taigitu » 11 dec 2020, 11:00



Trump Planning HUMILIATING Inauguration Day Stunt

8 dec. 2020

David Pakman Show

--Donald Trump is considering a completely ridiculous inauguration day event where he may fly to Florida on Air Force One to deliver a rally as Joe Biden is being sworn in

Afbeelding

Trump zou met een grote knal het Witte Huis gaan verlaten in januari 2021......
Dat is iets wat je zeker kan verwachten gezien de geestelijke instelling van hem.
In deze video wordt een idee gegeven wat er misschien wordt voorbereid door Trump.
Het is te hopen dat hij voor 20 januari zijn kop uit het zand haalt en enigszins normaal vertrekt.
Zo niet, wat laat je dan aan het land en zijn bewoners na.

Als laatste zie je een boekreclame die de video afsluit., sorry.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Tammy » 11 dec 2020, 11:01

Juist MetalPig, het gaat om de Denkwijze.
En iedereen heeft zijn eigen denkwijze , dat betekend niet dat als die afwijkt van iemand , dat dat meteen niet goed is .

Hier mijn voorbeeldjes en dan hou ik ermee op, deze topic gaat over de Amerikaanse Presidentsverkiezingen en jouw en mijn denk/kijkwijze is anders, geeft ook niks.
Voorbeelden zijn niet speciaal op jou gericht maar in zijn algemeenheid.

Als je niet voor BLM staat omdat je de organisatie en het geweld en nog veel meer niet de juiste manier vind om iets aan te kaarten , betekend dat niet dat er ingebakken racisme schuilt in iemand of iets in die geest.
Het betekend ook niet dat iemand een hekel heeft aan mensen met een donkere huidskleur.
Er zijn gelukkig nog mensen die naar mensen kijken, niet naar welke kleur hun huid heeft.

Als iemand niet achter Greenpeace staat omdat men zijn werkwijze enz niet ok vind betekend dat niet dat men geen barst om het milieu geeft of onze prachtige dierenwereld.

Als men niet achter het klimaatakkoord staat van Parijs omdat men denkt dat de mens zeer weinig invloed op het klimaat heeft ( wel op het milieu ) en overbevolking nog steeds een taboe is om helemaal vooraan op de lijst te zetten, betekend dat niet dat men geen klap om deze planeet geeft.

Als men de werkwijze van de MeToo organisatie niet ok vind en daar niet achter staat omdat het compleet is doorgeschoten en er onschuldige mensen worden veroordeeld zonder dat er eerst een proces heeft plaatsgevonden , betekend dat niet dat men aanrandingen en verkrachting en ander sexueel geweld niet erg vind.

En zo kan ik nog wel even verder gaan, maar ga ik niet doen.
Tot slot nog even dit:

Er zijn racisten en mensen die niks om een ander geven door hun kleur of iets anders.
Er zijn mensen die het een zorg zal zijn hoe wij met dieren omgaan.
Er zijn mensen die hoe onze aarde erbij ligt een rotzorg zal zijn.
Ze bestaan.

Zoals ook de goede mensen bestaan die weten waar ze voor staan.
Die weten waar ze voor staan zonder zich aan te sluiten bij een organisatie.
Die kritiek kunnen hebben op die organisaties hoe ze het doen terwijl ze voor hetzelfde streven.
Ze bestaan.

MetalPig, ik wens je een fijn weekend toe en stay safe beste kerel. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door univers » 11 dec 2020, 11:17

Trump zou met een grote knal het Witte Huis gaan verlaten in januari 2021.
Blaast hij zich zelf op ? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door taigitu » 11 dec 2020, 12:17

univers schreef:
11 dec 2020, 11:17
Trump zou met een grote knal het Witte Huis gaan verlaten in januari 2021.
Blaast hij zich zelf op ? :mrgreen:

Dat geeft zo'n rommel wat andere mensen weer moeten opruimen....
Er is al genoeg opgeruimd achter zijn kont. En na 20 januari 2021 liggen er nog bergen troep van hem
wat door anderen moet worden opgeruimd.


Afbeelding

Afbeelding

Maar er liggen al plannen klaar om hem feestelijk af te voeren.




The People v. Donald J. Trump The criminal case against him is already in the works — and it could go to trial sooner than you think.


By Jeff Wise = Sept. 14, 2020

Photo-Illustration: Joe Darrow/Photograph: MANDEL NGAN/AFP via Getty Images (TRUMP); Hennepin County Sheriff’s Office via Getty Images (jumpsuit)

The defendant looked uncomfortable as he stood to testify in the shabby courtroom. Dressed in a dark suit and somber tie, he seemed aged, dimmed, his posture noticeably stooped. The past year had been a massive comedown for the 76-year-old former world leader. For decades, the bombastic onetime showman had danced his way past scores of lawsuits and blustered through a sprawl of scandals. Then he left office and was indicted for tax fraud. As a packed courtroom looked on, he read from a curled sheaf of papers. It seemed as though the once inconceivable was on the verge of coming to pass: The country’s former leader would be convicted and sent to a concrete cell.

The date was October 19, 2012. The man was Silvio Berlusconi, the longtime prime minister of Italy.

Here in the United States, we have never yet witnessed such an event. No commander-in-chief has been charged with a criminal offense, let alone faced prison time. But if Donald Trump loses the election in November, he will forfeit not only a sitting president’s presumptive immunity from prosecution but also the levers of power he has aggressively co-opted for his own protection. Considering the number of crimes he has committed, the time span over which he has committed them, and the range of jurisdictions in which his crimes have taken place, his potential legal exposure is breathtaking. More than a dozen investigations are already under way against him and his associates. Even if only one or two of them result in criminal charges, the proceedings that follow will make the O. J. Simpson trial look like an afternoon in traffic court.

It may seem unlikely that Trump will ever wind up in a criminal court. His entire life, after all, is one long testament to the power of getting away with things, a master class in criminality without consequences, even before he added presidentiality and all its privileges to his arsenal of defenses. As he himself once said, “When you’re a star, they let you do it.” But for all his advantages and all his enablers, including loyalists in the Justice Department and the federal judiciary, Trump now faces a level of legal risk unlike anything in his notoriously checkered past — and well beyond anything faced by any previous president leaving office. To assess the odds that he will end up on trial, and how the proceedings would unfold, I spoke with some of the country’s top prosecutors, defense attorneys, and legal scholars. For the past four years, they have been weighing the case against Trump: the evidence already gathered, the witnesses prepared to testify, the political and constitutional issues involved in prosecuting an ex-president. Once he leaves office, they agree, there is good reason to think Trump will face criminal charges. “It’s going to head toward prosecution, and the litigation is going to be fierce,” says Bennett Gershman, a professor of constitutional law at Pace Law School who served for a decade as a New York State prosecutor.

Lees meer via de link:
https://nymag.com/intelligencer/article ... -case.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door univers » 11 dec 2020, 13:10

Afbeelding :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door taigitu » 11 dec 2020, 23:29

univers schreef:
11 dec 2020, 13:10
Afbeelding :mrgreen:
Ik was weer dom bezig. Ik zal dat scheepsrecht maar even laten voor wat het is.
Tammy kan je de twee laatste plaatsingen verwijderen? Thank you.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Tammy » 12 dec 2020, 00:59

Doe ik Taigitu. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door herman50 » 12 dec 2020, 07:15

en nou geen ge...... meer en doorgaan ,,,,,,
Het Amerikaanse Hooggerechtshof heeft vrijdag de rechtszaak verworpen die de Amerikaanse staat Texas had aangespannen om de verkiezingsuitslag in vier Amerikaanse staten ongeldig te verklaren.

Volgens het hooggerechtshof had de staat Texas geen juridische onderbouwing om de rechtszaak aan te spannen. "Texas heeft geen juridische belang bij de wijze waarop andere staten hun verkiezingen houden", aldus de rechtbank.

Het Republikeinse Texas spande de rechtszaak aan namens de Amerikaanse president Donald Trump, die vindt dat de stemmen in de staten Georgia, Michigan, Pennsylvania en Wisconsin ongeldig moeten worden verklaard. De stemmen in de vier staten waren cruciaal voor de overwinning van president-elect Joe Biden.

Het is de zoveelste nederlaag die zittend president Donald Trump heeft geleden in zijn juridische strijd om de verkiezingsnederlaag tegen aankomend president Joe Biden ongedaan te maken
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Determinist » 12 dec 2020, 09:34

MetalPig schreef:
11 dec 2020, 10:08
Het punt is niet dat het een even erg is als het ander. Het gaat me on de denkwijze.

1: X heeft het moeilijk dus daar vragen we nu extra aandacht voor.
2: Alles is belangrijk!
Als dit de denkwijze EN het de gekozen bijpassend acties zijn. Dan is dat geen probleem. Is prima.

Echter het BLM principe en de bijkomende acties laten niet het bovenstaande zien.
Het zijn de acties die bepalen of je denkwijze zoals hierboven feitelijk integer zijn of dat er een andere onderliggende agenda ten grondslag ligt.

Als ik naar BLM kijk en de acties die daaruit voortkomen zie ik deze denkwijze:

1: X heeft het moeilijk en het is de schuld van Y
2: Iedereen in de groep Y dient deze schuld te bekennen EN dient er iets aan te doen
3: Om de frustratie te benadrukken gaan we zowel Y en Z het heel moeilijk maken.
4: De bijkomstige schade aan Z moeten we voor lief nemen want de zaak is te belangrijk om niet over te gaan tot deze drastische maatregelen
5: Wie het niet eens is met denkwijze 1..5 valt per direct in de groep Y
6: go to 1


Als ik dit doortrek met de gegeven voorbeelden (analogieën)

Walvissen:

Walvissen staan op uitsterven. Dat is de schuld van de walvisvaarders.
We gaan het walvisvaarders heel moeilijk maken. Om onze strijd ruchtbaar te maken gaan we protesteren in havens.
We maken het iedereen in die haven het leven zuur. De schade moeten we maar op de koop toe nemen.
Ben je tegen onze manier van denken en tegen onze acties, dan ben je onderdeel van het probleem. En dan gaan we je het leven zuur maken.

Een collectant aan de deur:
Collectant: Wilt u iets geven voor kanker-onderzoek?
Mensen als jij: Nee.
Collectant: dan ben je dus voor kanker.
Collectant: zulke mensen hebben we niet nodig. We gooien vanavond wat stenen door de ruit.
Want je bent voor deze vreselijke ziekte en je wilt er bewust er niets aan doen.
En om onze strijd enige ruchtbaarheid te geven: we gooien meteen alle ruiten in de straat en elders in.
Ben je tegen deze manier van actievoeren? Wacht maar, jij bent de volgende.


Let wel. Ik ben tegen discriminatie. Ik ben voor dat zwarte kleur er toe doet.
Ik ben tegen BLM omdat ze manieren gebruiken die mij niet aanstaan.
Niet vanwege de naam BLM.

En omdat ik tegen BLM als organisatie ben, ben ik de vijand in de ogen van BLM en maakt mij onderdeel van het probleem. Ik ben racist.
En dan is actie tegen mij "gerechtvaardigd".

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Tammy » 12 dec 2020, 10:46

Heel goed uitgelegd. :post:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door taigitu » 12 dec 2020, 10:56

Tammy schreef:
12 dec 2020, 00:59
Doe ik Taigitu. :grin:
Bedankt voor het weghalen.
Werd wel erg veel tekst....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Tammy » 12 dec 2020, 11:01

Graag gedaan Taigitu . :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door taigitu » 12 dec 2020, 11:05


Donald Trump laat voor vertrek nog vijf mensen executeren


10 december 2020

Afbeelding
Brandon Bernard, Alfred Bourgeois, Lisa Montgomery, Cory Johnson en Dustin John Higgs Beeld © ANP + politie Maryland/Richmond

Donald Trump zet voor zijn vertrek uit het Witte Huis nog vijf executies door. Deze week staan er al twee gepland. Als ze alle vijf doorgaan, zal Trump de geschiedenis ingaan als Amerikaanse president die de meeste executies heeft uitgevoerd in meer dan 100 jaar tijd.

En dat niet alleen: Trump breekt ook met een 130 jaar oude traditie. De president zit nu in zijn 'lame duck'-periode. Daarin is het als president gebruikelijk om niet veel meer te doen en je al helemaal niet te bemoeien met het uitvoeren van federale doodstraffen.

Laatste kans

Volgens correspondent Erik Mouthaan is dit een signaal naar zijn achterban. "Op deze manier wil Trump laten zien dat hij nog dingen voor elkaar kan krijgen. Een groot deel van de Republikeinen is voorstander van de doodstraf", zegt Mouthaan.

"Trump weet dat Joe Biden tegen de doodstraf is. Dit is de laatste kans om gevangenen die in de federale gevangenis zitten te straffen."

Lees verder via de link:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... or-vertrek


Eerste executies door regering-Trump geblokkeerd door rechtbank

ANP - 13 juli 2020

Een Amerikaanse rechtbank in Washington heeft op het laatste moment de uitvoering van de eerste executies door de regering-Trump geblokkeerd. Het gaat om vier moordenaars die ter dood zijn veroordeeld door een nationale (federale) rechtbank. Het zouden de eerste executies op federaal niveau zijn geweest sinds 2003.

De eerste executie was voor later maandag gepland, twee anderen later deze week en één volgende maand. Maar de rechter vindt dat er meer tijd nodig is om klachten tegen de dodelijke injecties te behandelen. De executies zijn tot nader order van de rechtbank uitgesteld.

Lees meer via de link:
https://www.trouw.nl/buitenland/eerste- ... ~b0bf4639/



Executies door regering Trump mogen toch doorgaan

De Amerikaanse regering mag toch vier doodstraffen laten uitvoeren die eerder door een rechtbank in Washington op het laatste moment waren tegengehouden. Het Amerikaanse Hooggerechtshof zette dinsdag een streep door die beslissing en maakte daarmee de weg vrij voor de uitvoering.
ANP - 14 juli 2020

Het gaat om de executie van vier moordenaars die door een nationale (federale) rechtbank tot de dood waren veroordeeld. Het gaat om de eerste executies op federaal niveau sinds 2003.

Lees verder via de link:

https://www.trouw.nl/buitenland/executi ... ~b1532921/



Executies op de agenda

Brandon Bernard (executie gepland 10 december) werd in 1999 veroordeeld voor de dubbele moord op twee jonge missionarissen. Was achttien toen hij zijn daad beging.

Alfred Bourgeois (11 december) is veroordeeld voor het doodmartelen van zijn tweejarige dochter. Zijn verdediging wist dit jaar uitstel van executie af te dwingen, omdat Bourgeois verstandelijk beperkt zou zijn. Dat uitstel werd geschrapt.

Lisa Montgomery (12 januari) werd veroordeeld omdat ze een zwangere vrouw wurgde, haar de baby uit de buik sneed en ontvoerde. Heeft volgens haar advocaten ernstige mentale problemen en hersenbeschadiging, nadat ze mishandeld werd als kind. Eerste vrouw sinds 1953 die terechtgesteld zou worden.

Cory Johnson (14 januari) wordt verdacht van zevenvoudige moord in het drugscircuit. Zou volgens zijn advocaten ook verstandelijk beperkt zijn als gevolg van jeugdtrauma’s.

Dustin John Higgs (15 januari) was betrokken bij de ontvoering van drie vrouwen, die vervolgens gedood werden door een handlanger.

Lees het hele artikel via de link:
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/12/10/op ... p-a4023358
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie