Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80658
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Tammy » 02 mei 2020, 08:34

Taigitu die speeches lijken inderdaad op elkaar.
Blijft raar omdat iedereen in die kringen op dat niveau speech schrijvers hebben volgens mij.
Klaver deed hetzelfde maar die zit natuurlijk totaal niet op het niveau van Biden en andere presidentskandidaten , maar die kloont ook alles na tot de opgestroopte mouwtjes toe.

Een eigen persoonlijkheid schijnt moeilijk te zijn.
Ik denk dat de Democraten een fout hebben begaan met Biden, zag ik eerst niet maar nu wel.
Hij oogt broos en oud.
Zijn gloriedagen zijn voorbij.

Men had een fris en jong iemand naar voren moeten schuiven.
Ze waren er wel maar niet goed genoeg.
Ze hadden er veel meer werk van moeten maken.
Eentje die kans zou maken.

Al veel eerder zodat mensen de persoon beter konden leren kennen.
Maar ja het enigste wat ze hebben gedaan is 3 jaar lang achter Trump aan lopen gillen.
Tot impeachment toe wat ook mislukte net als alle andere zaken.
Verloren tijd voor de Democraten, maar ze doen het toch echt zichzelf aan.

De haat tegen Trump onder de Democraten is zo groot dat men vergat dat 3 November 2020 eraan kwam.
En nu zitten ze met een presidentkandidaat die beschuldigd word van aanranding.
Net als toen met Trump, heel apart om te zien.
Maar ook wel hilarisch omdat het vingerwijzen nu naar 1 van hun eigen kandidaten is.
Wat een soap toch, dat hadden de Democraten denk ik niet verwacht deze wending. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door univers » 02 mei 2020, 09:15

Als er verkiezingen komen in Amerika, Komen ineens de seksschandaaltjes tevoorschijn.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80658
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Tammy » 02 mei 2020, 09:50

Dat is bij verkiezingen heel vaak en niet alleen bij presidentsverkiezingen.
Ook andere aanstellingen op hoog niveau en dat gebeurt in heel de wereld.
Een aanklacht indienen over sexueel misbruik waar of niet waar zaait twijfel.
En daar gaat het om.
Het schijnt dat deze vrouw het toen al zei tegen een paar andere mensen jaren terug dus.
Maar zijn die mensen betrouwbaar of niet ?

Het antwoord is dat niemand het weet.
Want niemand was erbij.
De enigste die weet wat er echt is gebeurd is Biden en die vrouw en niemand anders.
En Joe Biden kan roepen dat hij het niet heeft gedaan, de smet en twijfel is er.
Het gaat erom wat de kiezers geloven.
En die besluiten dat in het stemhokje.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80658
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Tammy » 08 mei 2020, 12:33

Afbeelding

Vrouw die Biden beschuldigt, wil dat hij zich terugtrekt uit presidentsrace.

Tara Reade, de vrouw die de Democratische presidentskandidaat Joe Biden beschuldigt van aanranding, vindt dat hij zich moet terugtrekken uit de presidentsverkiezingen. Dat heeft ze gezegd in een interview.

Tara Reade werkte in 1993 voor Biden. Ze was toen 29 jaar, Biden 50. Zij zegt dat Biden haar tegen een muur drukte, haar in haar nek kuste en haar penetreerde.

Lees het volledige artikel op onderstaande link:

https://nos.nl/artikel/2333217-vrouw-di ... srace.html

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

In het artikel lees ik o.a. dit :
CNN en MSNBC besteden vooralsnog geen aandacht aan het interview met Reade op Fox News. Een MSNBC-verslaggever zegt dat het verloop van de zaak vooral zal afhangen van de vraag of er documenten opduiken die de beschuldiging van Reade ondersteunen of ontkrachten.
Nou moe CNN en MSNBC wat doen jullie nu ?
Is de regel niet dat alle vrouwen volgens de MeToo beweging geloofd moeten worden totdat het tegendeel is bewezen ?
Dit in tegenstelling tot de mannen die meteen voorgoed hun goede naam kwijt zijn als ze worden genoemd ongeacht de uitkomst of ze schuldig zijn of niet.

Deze vrouw zegt dat ze is aangerand door Biden en jullie besteden er geen aandacht aan ?

Waarom niet ?
Ooh wacht het gaat nu over een Democraat en het word uitgezonden dat intervieuw op Fox , nu snap ik het. :rolfl:
Je blijft lachen met die nieuwszenders. :mrgreen:

Komt deze vrouw nu ook bij Twan Huys aan tafel net als die striptease vrouw van Trump ?
Waarom weet ik het antwoord al ?

The New York Times zijn slimmer dan CNN en consorten.

Die zeggen :

Democrats, It’s Time to Consider a Plan B.

Goed advies want dit gaat volgens mij niet goed met Biden als kandidaat.

https://www.nytimes.com/2020/05/03/opin ... reade.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Determinist » 08 mei 2020, 13:37

Tammy schreef:
08 mei 2020, 12:33
Waarom niet ?
Ooh wacht het gaat nu over een Democraat en het word uitgezonden dat intervieuw op Fox , nu snap ik het. :rolfl:
Je blijft lachen met die nieuwszenders. :mrgreen:
Tsja. En eerder was het Fox die graag riep dat aantijgingen van vrouwen met de houding "geloof alle vrouwen" belachelijk was en dat het brengen van onbewezen nieuws een doodsteek is voor de carrière van mannen.

Nu doen ze exact het tegenovergestelde. Oh wacht, omdat het een democraat is en die mag koste wat het kost niet president worden.

Zowel Fox als CNN laat duidelijk de hypocrisie zien die tegenwoordig heerst in de USA.

Met onze "slager van 2020" aan het hoofd.

Ik vermoed dat 2020 het einde van de USA is waarbij deze uiteenvalt in losse staten en de "landsregering" slechts een poppenkast gaat zijn.

Deze periode gaat de boeken in als het grote verlies van USA.
Misschien kunnen we NYC wel terugkopen voor 1 euro.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80658
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Tammy » 08 mei 2020, 14:40

Ik zeg ook dat het lachen is met die nieuwszenders Determnist. :mrgreen:
Ik kan Fox niet ontvangen maar die schijnt behoorlijk pro Trump zijn.
En CNN is anti Trump.
Heeft niks meer met echte journalistiek te maken.

En over het uiteenvallen van de USA.
Nee hoor, alles gaat gewoon door.
Met 4 jaar Trump erbij of zonder 4 jaar Trump erbij.
Presidenten komen en gaan.
Altijd zo geweest.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Determinist » 08 mei 2020, 16:06

Tammy schreef:
08 mei 2020, 14:40
Heeft niks meer met echte journalistiek te maken.
Het zijn riool ratten ;)
En over het uiteenvallen van de USA.
Nee hoor, alles gaat gewoon door.
Met 4 jaar Trump erbij of zonder 4 jaar Trump erbij.
Presidenten komen en gaan.
Altijd zo geweest.
IK ben bang van niet. Trump heeft het verval alleen maar versneld en in combinatie met corona is dit de nekslag.
De crisis en hoe Trump het aanpakt laat zien dat USA niets anders is dan een licht randje zilver om een verrotte kern.
Niets klopt aan die samenleving, maar werd altijd verborgen onder hun zogenaamde macht en economie.

Ze hebben geen gezondheidzorg. Slaat ergens op. Willen ze ook niet aanpassen, want, geld verdienen.
Elke staat eigen beleid. Geen federale sturing.
Democraten haten republikeinen en andersom. Echt haten.

De economie zijn ze nu kwijt. Alleen de rijken gaan het redden. De rest kan stikken.
De FED pompt miljarden in de economie alleen maar om de stockexchange positief te laten lijken. Alsof er niets aan de hand is.
Maar die bubbel gaat binnenkort klappen. De USA heeft het nu verloren tegen andere landen zoals China die nu de macht gaat innemen.

Het is duidelijk een land zonder enige discipline en zonder enige cohesie.
Amerikanen in algemeen denken dat ze alles uitgevonden hebben en dat ze op alle vlakken de beste zijn.
Numero uno.

Ze zijn meer geinteresseerd in hun rechten vanuit de grondwet dan hun samenleving leefbaar te maken. NU met corona laat het zien dat hun samenleving geheel niet leefbaar is.
Het is iedereen voor zich. Want....geld verdienen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door univers » 08 mei 2020, 16:23

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80658
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Tammy » 08 mei 2020, 16:37

Ja dat zijn het zeker Determinist, rioolratten. :mrgreen:
We zullen zien of jouw scenario uit komt Determinist.
De tijd zal het uitwijzen. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Gast1 » 08 mei 2020, 20:01

Ik ben niet (meer) zo bezig met Trump, maar toch ...

Ben nieuwsgierig hoe hij hier mee om zal gaan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Determinist » 08 mei 2020, 21:30

Gast1 schreef:
08 mei 2020, 20:01
Ik ben niet (meer) zo bezig met Trump, maar toch ...

Ben nieuwsgierig hoe hij hier mee om zal gaan.
Zijn modus operandi is nu zeer duidelijk geworden met deze crisis.
Hij is niet alleen maar geïnteresseerd in geld en macht en het verwerven daarvan voor de USA, hij kan ook niet anders.
Hij zal best een prima onderhandelaar zijn om de zaakjes in zijn voordeel te beslechten, in een tijd waar geld hoogtij viert.

Maar in tijden van crisis, waar het land als één gezamenlijk moeten strijden om een groot probleem op te lossen, laat hij zijn ware aard en zijn ware kunnen zien.

Vanaf dag 1 was onze vriend, die ik voortaan de slager van 2020 ga noemen, totaal blind voor de gevaren en was blind voor alle waarschuwingen die hem werden gegeven.
Een pandemie past namelijk niet in zijn strategie voor een economisch sterk USA. En past niet in zijn gang naar een tweede termijn.

Uiteindelijk gezwicht voor de druk om wetenschappelijke onderbouwing en hulp bij beleid heeft hij een groep van experts samengesteld.
Achter de schermen heeft hij hen laten leiden om de crisis te bezweren. Maar publiekelijk heeft hij blijk gegeven van een totale onkunde.
Als een klein kind bleef hij politiek bedrijven tot frustratie van de experts.

De grote sommen met geld mocht niet van hem gecontroleerd uitgegeven worden. Ondertussen krijgen de grote bedrijven al het geld zonder enige verantwoording.
De kleine man en vrouw in de straat staat met legen handen. Hij was meer geïnteresseerd om de beurs op koers te houden dan jan en alleman van steun te voorzien.

Zijn eigen beleid aangaande corona maatregelen heeft hij zelf getorpedeerd. Het waren namelijk niet zijn eigen ideeën, maar die van experts.
En experts hebben het uiteraard mis.

Pure politiek om democratische gouverneurs aan te vallen en republikeinse te prijzen. IN de vorm van losse tweets.
Met als doel een protest aan te wakkeren om zijn uiteindelijke doel te realiseren: geld door verder te gaan met de economie zoals deze was.
Want dat is zijn selling point.

Alles moet open, want er moet geld verdiend worden.

Als ik Biden was zou ik nu 100% gaan voor veranderingen in de zorgstaat. Dit is waar de normale mensen in USA nu mee te maken hebben: de dood of failliet.
(en daarmee eigenlijk de dood. Want failliet in USA dan ben je een permanente loser)

Ik geef de USA nog 1 kans. Met Biden kunnen ze zelf hun ondergang voorkomen. Maar dan alleen als hij inzet op een totale omslag in de sociale voorzieningen.

Ik ben wat dat betreft niet hoopvol.


Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door univers » 09 mei 2020, 04:44

Determinist :post:
Ik geef de USA nog 1 kans. Met Biden kunnen ze zelf hun ondergang voorkomen. Maar dan alleen als hij inzet op een totale omslag in de sociale voorzieningen.
Zie ik niet gebeuren.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door herman50 » 09 mei 2020, 12:16

Wauw echt :post:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door taigitu » 11 mei 2020, 10:12

Obama: Trumps aanpak van coronacrisis is een chaotische ramp

Voormalig Amerikaans president Barack Obama noemt de manier waarop zijn opvolger Donald Trump het coronavirus heeft bestreden ‘absoluut een chaotische ramp’.
Obama uitte zijn kritiek in een telefoongesprek met een grote groep oud-medewerkers, melden diverse Amerikaanse media.

Chris van Mersbergen 10-05-20

De Democraat Obama hield zich tot nu toe stil, ook toen de Republikein Trump hem verweet niet genoeg voorraden te hebben opgebouwd om de pandemie,
die al aan zeker 75.000 Amerikanen het leven kostte, succesvol te kunnen bestrijden. Maar gisteren, in een gesprek met 3.000 leden van de Obama Alumni Association,
koos hij ervoor om zich toch uit te spreken.

Obama verwijt Trump dat een egoïstische mentaliteit - ‘De rest zoekt het maar uit’ - bezit heeft genomen van het Witte Huis.
,,Daarom ga ik zo hard als ik kan campagne voeren voor Joe Biden", verwees Obama naar de naderende verkiezingsstrijd tussen Trump en de Democraat Biden.
De Amerikaanse verkiezingen vinden op 3 november plaats.

Lees verder via de link:
https://www.ad.nl/buitenland/obama-trum ... ~a8065546/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door herman50 » 11 mei 2020, 10:50

als ze dan nog leven,, want laten we eerlijk zijn daar zitten ze allemaal -of bijna- in die zg ´gevaarlijke ´ leeftijd,, ik gun het niemand begrijp me goed ,,maar dat virus kijk naar niemand
alles van waarde is weerloos

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Mypos » 20 mei 2020, 19:23

Determinist schreef:
08 mei 2020, 21:30
Gast1 schreef:
08 mei 2020, 20:01
Ik ben niet (meer) zo bezig met Trump, maar toch ...

Ben nieuwsgierig hoe hij hier mee om zal gaan.
Zijn modus operandi is nu zeer duidelijk geworden met deze crisis.
Hij is niet alleen maar geïnteresseerd in geld en macht en het verwerven daarvan voor de USA, hij kan ook niet anders.
Hij zal best een prima onderhandelaar zijn om de zaakjes in zijn voordeel te beslechten, in een tijd waar geld hoogtij viert.

Maar in tijden van crisis, waar het land als één gezamenlijk moeten strijden om een groot probleem op te lossen, laat hij zijn ware aard en zijn ware kunnen zien.

Vanaf dag 1 was onze vriend, die ik voortaan de slager van 2020 ga noemen, totaal blind voor de gevaren en was blind voor alle waarschuwingen die hem werden gegeven.
Een pandemie past namelijk niet in zijn strategie voor een economisch sterk USA. En past niet in zijn gang naar een tweede termijn.

Uiteindelijk gezwicht voor de druk om wetenschappelijke onderbouwing en hulp bij beleid heeft hij een groep van experts samengesteld.
Achter de schermen heeft hij hen laten leiden om de crisis te bezweren. Maar publiekelijk heeft hij blijk gegeven van een totale onkunde.
Als een klein kind bleef hij politiek bedrijven tot frustratie van de experts.

De grote sommen met geld mocht niet van hem gecontroleerd uitgegeven worden. Ondertussen krijgen de grote bedrijven al het geld zonder enige verantwoording.
De kleine man en vrouw in de straat staat met legen handen. Hij was meer geïnteresseerd om de beurs op koers te houden dan jan en alleman van steun te voorzien.

Zijn eigen beleid aangaande corona maatregelen heeft hij zelf getorpedeerd. Het waren namelijk niet zijn eigen ideeën, maar die van experts.
En experts hebben het uiteraard mis.

Pure politiek om democratische gouverneurs aan te vallen en republikeinse te prijzen. IN de vorm van losse tweets.
Met als doel een protest aan te wakkeren om zijn uiteindelijke doel te realiseren: geld door verder te gaan met de economie zoals deze was.
Want dat is zijn selling point.

Alles moet open, want er moet geld verdiend worden.

Als ik Biden was zou ik nu 100% gaan voor veranderingen in de zorgstaat. Dit is waar de normale mensen in USA nu mee te maken hebben: de dood of failliet.
(en daarmee eigenlijk de dood. Want failliet in USA dan ben je een permanente loser)

Ik geef de USA nog 1 kans. Met Biden kunnen ze zelf hun ondergang voorkomen. Maar dan alleen als hij inzet op een totale omslag in de sociale voorzieningen.

Ik ben wat dat betreft niet hoopvol.
Biden? Serieus? Die man is zowel dement als op zijn minst totaal ongepast naar andere mensen toe in zijn handelen (vooral bij kinderen).

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door univers » 20 mei 2020, 22:11

Biden? Serieus? Die man is zowel dement als op zijn minst totaal ongepast naar andere mensen toe in zijn handelen (vooral bij kinderen).


Welke kandidaat is er niet dement?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Gast1 » 21 mei 2020, 05:10

Dit is geen kandidaat, maar wel dement=> Iris.


Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80658
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Tammy » 23 mei 2020, 07:09

Afbeelding
Oud-vicepresident Joe Biden vrijdag vanuit zijn woning in Delaware in gesprek met presentator Charlamagne tha God, tijdens het programma The Breakfast Club.

Biden betuigt spijt na uitspraak dat Trump-kiezer ‘niet zwart’ kan zijn.

De uitspraak van Biden leidde vrijdag tot ophef. Medestanders van Trump noemden de opmerking „arrogant” en „racistisch”. Zwarte kiezers, onder wie Democraten, bekritiseerden de uitspraak als neerbuigend.

De Amerikaanse oud-vicepresident Joe Biden heeft vrijdag spijt betuigd nadat hij tegen een zwarte radiopresentator had gezegd dat hij „niet zwart” was als hij nog niet wist of hij Biden of president Donald Trump zou steunen bij de presidentsverkiezingen op 3 november.

Lees het volledige artikel op onderstaande link:

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/05/23/bi ... n-a4000584

>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ze vinden zichzelf altijd zo goed deugen de Democraatjes. :mrgreen:
Jaja dat zien we . :rolfl:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie