Postcode Loterij onder vuur na heftige onthullingen

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Postcode Loterij onder vuur na heftige onthullingen

Bericht door Tammy » 02 feb 2020, 16:04

Heel slim Vitharr. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Postcode Loterij onder vuur na heftige onthullingen

Bericht door Vitharr » 02 feb 2020, 16:30

taigitu schreef:
02 feb 2020, 11:26
Ik verwacht dat er een keer een leuke prijs naar mij en mijn zoon toe komt.
Grappig, ik had dit bij jou eigenlijk niet verwacht. Ik geloof zelf niet in de 'gesloten deur'. Je krijgt wat je toekomt. Hoe verenig je je 'wens' met karma als ik vragen mag? Een loterij is herverdeling van kapitaal. Jouw geluk (winst) moet dus veel ongeluk (verlies) kosten. Dit is een ander aspect waar ik moeite mee heb bij een loterij.

Vroeger op verjaardag speelde mijn familie een spel dat 'potten en buren' werd genoemd. Het is een dobbelspel. Iedere speler legt 5 munten (toen meestal een gulden) neer. Vervolgens wordt er met de dobbelsteen gegooid. Gooi je een 1 dan schuif je 1 munt naar de persoon links van je, bij een 2 is dat rechts. Bij een 6 doe je 1 munt in de pot. Zijn je munten op en gooi je een 6 dan heb je de pot gewonnen en begint het spel overnieuw. Wat me daar zo van bij bleef was dat het altijd begon als een leuk spelletje maar eindigde vol emotie. En positief en negatief waren allesbehalve in balans.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Postcode Loterij onder vuur na heftige onthullingen

Bericht door taigitu » 02 feb 2020, 17:24

Vitharr schreef:
02 feb 2020, 14:05
Tammy schreef:Gewoon op de bank zetten.
Zou ik niet doen Tam. Daar moet je tegenwoordig fors voor betalen door negatieve rente en als de bank om valt ben je het meeste kwijt. Je kunt beter goud en zilver kopen en op je ranch verstoppen. Dan heb je in een crisis ook nog iets wat waarde behoudt. :wink:
Ik hoorde gisteren dat de ING pas negatieve rente gaat berekenen bij een miljoen......
Daar wil ik wel iets onder zitten.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Postcode Loterij onder vuur na heftige onthullingen

Bericht door univers » 02 feb 2020, 17:27

Ik hoorde gisteren dat de ING pas negatieve rente gaat berekenen bij een miljoen......
Dan hoef ik me eigen voorlopig niet druk te maken. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Postcode Loterij onder vuur na heftige onthullingen

Bericht door Kristof Piessens » 02 feb 2020, 18:11

Ik speel ook af en toe lotto, euromillions of zeno, het noemt daarom ook 'kansspel' stel er zijn 10 spelers waarvan er pakweg de helft kans maakt op een grote pot en 4 spelers die een kans maakt op een kleine winst en 1 speler die niets wint...
Kraslotjes doe ik ook regelmatig maar daar staat altijd op hoe groot de kans is dat je winst maakt...dat kan varieren van 1.30 tot 3.40 grofweg gezien is 1 lotje kopen niets tegeover je meerdere lotjes in 1 aankoop doet en meer kans maakt op winst...

Het punt is uiteraard, je wilt graag een mooi bedrag winnen bij een kansspel maar dat is mathematisch, wiskundig raadsel, tegenover gevoel en intuïtie dat je iets vangt door 1 lotje te kopen en je wint meteen de pot van dat lotje. Dat is iets anders dan de juiste cijfers aan te duiden bij een trekking je tegenover het aantal spelers dat voor die dagtrekking zich inschrijft dat wel wiskundig kunt oplossen door gebruik te maken van combinatie van de cijfers en uiteraard eens naar de uitslagen van de laatste trekkingen te gaan zien of naar een globaal overzicht te kijken naar hoeveel keer een bepaald cijfers is gevallen bij zoveel trekkingen.

Alleen de Nederlandse loterij steekt blijkbaar anders in elkaar dan de loterij in België.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Postcode Loterij onder vuur na heftige onthullingen

Bericht door taigitu » 02 feb 2020, 18:13

Vitharr schreef:
02 feb 2020, 16:30
taigitu schreef:
02 feb 2020, 11:26
Ik verwacht dat er een keer een leuke prijs naar mij en mijn zoon toe komt.
Grappig, ik had dit bij jou eigenlijk niet verwacht. Ik geloof zelf niet in de 'gesloten deur'. Je krijgt wat je toekomt. Hoe verenig je je 'wens' met karma als ik vragen mag? Een loterij is herverdeling van kapitaal. Jouw geluk (winst) moet dus veel ongeluk (verlies) kosten. Dit is een ander aspect waar ik moeite mee heb bij een loterij.
Een 'gesloten deur' is mezelf programmeren dat het mij niet zal overkomen dat ik een keer een leuk bedrag zou kunnen winnen.
Zoals je schrijft 'je krijgt wat je toekomt' voelt dat negatief. Maar waarom niet een geldprijs als ik, samen met mijn zoon, bijdraag aan
de mogelijkheid dat vele deelnemers aan de loterij kunnen meedoen en iets winnen. Als je geen geld hebt voor een loterij moet je daar
ook niet aan meedoen. Daar ligt een eigen verantwoordelijkheid. Niemand dwingt de ander hier toe.

Ik begrijp hier niet goed hoe je karma bedoelt. Karma kan namelijk zowel negatief als positief werken. Het is oorzaak en gevolg.
Dat ik mede de kas van de loterij vul waaruit een aantal mensen, ook ik mogelijk, geld ontvangen en ook bepaalde goede doelen
een deel krijgen om positief te gebruiken, is wat het is. Als mijn winst/geluk bij de ander voor ongeluk/verlies zorgt had die ander
niet mee moeten doen. Je eerste verantwoordelijkheid voor jezelf dat ben jijzelf.
Als ik geen geld kan missen om in te leggen bij een loterij dan moet ik dan ook niet doen.
Doe ik dat wel dan moet ik er me er bewust worden en dat niet meer te doen. Doe ik dat wel dan kan ik de pijn, ongeluk ervan, niet bij een ander neer leggen.
Loterij is een duidelijk gebeuren met een kans om iets te winnen. En dat men vaker verliest..... is net zo duidelijk. Hierin ligt de eigen keuze.
Is iemand verslaafd aan gokken in een bepaalde vorm of meerdere vormen, dan kan je karma wel zien als een uitnodiging om de ander te helpen
om van die verslaving af te komen. Dus zorgen dat er toegepaste hulp komt, bijvoorbeeld via een psycholoog of anders.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Postcode Loterij onder vuur na heftige onthullingen

Bericht door Osiris » 02 feb 2020, 18:17

taigitu schreef:
02 feb 2020, 13:03
Fenna schreef:
02 feb 2020, 12:14
Dat is leuke verassing taigitu.
Maar reken eens uit hoeveel je per jaar kwijt bent aan loten en wat je er per saldo mee wint.
Dat staat niet in verhouding tot wat je kwijt bent.
De enige grote winnaar is de loterij.
Het is van de loterij een psychologisch spel.
Ze weten dat mensen gevoelig zijn voor een kansje te maken op het grote geld en des te groter de prijs des te meer mensen mee doen en des te kleiner je kans.
Natuurlijk zit hier een dik reclameformat bij, dat is bij alles wat men aan je willen verkopen.
En als ik reken, ja dan lever ik nog wel in, maar dat is ook met andere veel zaken. Dit bedrag voor de loten per maand komt voor mij op 10,= euro.
Mijn zoon en ik nemen een serie 1/5-de loten. Dat zijn tien loten voor totaal 30,00 euro, waarvan je altijd 10,00 terug wint.
Dus voor tien euro per maand mijn 'deur openzetten' voor de bezorger.... Dat doet geen pijn, ergens samen een bakkie doen met wat lekkers erbij kost net zo veel.
Fenna schreef:
02 feb 2020, 12:14
Dan komt er nog iets bij kijken, mensen die zo'n hoofdprijs winnen kunnen ook begeleiding krijgen en dat is niet voor niets, je geld investeren is iets waar een leek zeker begeleiding bij nodig heeft voor een optimaal rendement.
En velen worden er niet gelukkiger van.
Ineens heb je veel meer vrienden die iets van je willen en ook de belasting weet je na een jaar te vinden.
Je vrienden en buren hebben ineens een mening hoe je je geld moet besteden en je doet het volgens hen nooit goed wat er vaak tot leid dat je ruzies krijgt.

Het is niet allemaal hosanna zo'n sloot geld, je leven komt op vele manieren op zijn kop te staan en menig relatie loopt er ook op stuk.
Ik zie niet zo veel problemen als ik een leuk bedrag zou winnen.
Mocht ik de hoofdprijs winnen, heb ik geen hulp nodig van die organisatie. Die is ook niet verplicht voor zover ik weet.
Ik ben niet iemand die gekke dingen gaat doen. Er zal aardig wat tijd voorbij gaan voordat ik de financiële markt op gaat, als ik dat al doe.
En ik ben misschien ongezellig selectief wat betreft mijn vrienden en kennissen. Meer connecties zouden me teveel energiekosten.
En mijn buren bemoeien zich niet met mijn zaken. En zeker niet met privézaken. Misschien zou ik verhuizen naar een huis bij een rivier of waterplas.
En belasting betalen moet ik toch, ook als ik een leuke prijs win. Ik zou wel delen onder mijn kinderen i.p.v. de belasting het laten afromen.
Maar ik zal wel veel pret hebben gewoon al aan het fantaseren en wegdromen wat er dan werkelijk allemaal mogelijk is.
Dat doe ik nu ook wel eens, voorpret...... En dan niet per sé grote dingen, kleine dingen samen met anderen en dan er helemaal voor gaan.
Dito hier, of je nu gokt op de beurs ( spaargeld levert toch niets op ) of met een loterij, er word overal gerotzooid met andermans financieen, ook door allerlei 'verplichte' instanties.
Ik denk hetzelfde met een rijtje 1/5 loten :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Postcode Loterij onder vuur na heftige onthullingen

Bericht door Osiris » 02 feb 2020, 18:21

univers schreef:
02 feb 2020, 17:27
Ik hoorde gisteren dat de ING pas negatieve rente gaat berekenen bij een miljoen......
Dan hoef ik me eigen voorlopig niet druk te maken. :mrgreen:
En anders onder meerdere banken verdelen,zodat je onder de vastgelegde grens zit,die hausse van geldverplaatsing gaat toch gebeuren onder de rijksten.
En anders zijn er wel andere plekken in de wereld, waar dat geld naar toe verhuist ( Panama/Paradise Papers )
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Postcode Loterij onder vuur na heftige onthullingen

Bericht door Osiris » 02 feb 2020, 18:24

Vitharr schreef:
02 feb 2020, 14:05
Tammy schreef:Gewoon op de bank zetten.
Zou ik niet doen Tam. Daar moet je tegenwoordig fors voor betalen door negatieve rente en als de bank om valt ben je het meeste kwijt. Je kunt beter goud en zilver kopen en op je ranch verstoppen. Dan heb je in een crisis ook nog iets wat waarde behoudt. :wink:
Word alleen tijdens crisis wat lastig betalen bij de bakker met een broodje zilver of goud :mrgreen:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Postcode Loterij onder vuur na heftige onthullingen

Bericht door Vitharr » 02 feb 2020, 18:31

Osiris schreef:
02 feb 2020, 18:24
Word alleen tijdens crisis wat lastig betalen bij de bakker met een broodje zilver of goud :mrgreen:
Je denkt te klein. Koop de hele bakkerij! :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Postcode Loterij onder vuur na heftige onthullingen

Bericht door Osiris » 02 feb 2020, 18:37

Vitharr schreef:
02 feb 2020, 18:31
Osiris schreef:
02 feb 2020, 18:24
Word alleen tijdens crisis wat lastig betalen bij de bakker met een broodje zilver of goud :mrgreen:
Je denkt te klein. Koop de hele bakkerij! :mrgreen:
Dat dan weer wel :mrgreen:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Postcode Loterij onder vuur na heftige onthullingen

Bericht door Vitharr » 02 feb 2020, 18:42

taigitu schreef:
02 feb 2020, 18:13
Een 'gesloten deur' is mezelf programmeren dat het mij niet zal overkomen dat ik een keer een leuk bedrag zou kunnen winnen.
Zoals je schrijft 'je krijgt wat je toekomt' voelt dat negatief.
Interessant dat het negatief voelt, ik bedoelde het echt neutraal. Ik begrijp de kracht van de intentie maar ik bedoelde te zeggen dat het lot je toch wel vindt. Soms met een geldprijs maar helaas vaker met een rekening. :mrgreen:

Wat je schrijft over eigen verantwoording ben ik uiteraard met je eens. Maar is dat niet een puur rationele benadering? Maakt de oorzaak/bron van negatieve energie op een dieper niveau wel uit? Dat vroeg ik me zomaar af.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Postcode Loterij onder vuur na heftige onthullingen

Bericht door Tammy » 02 feb 2020, 19:01

Kristof schreef :
Alleen de Nederlandse loterij steekt blijkbaar anders in elkaar dan de loterij in België.
Ik heb geen idee Kristof .
Volgens mij is er wel iets wat belastingvrij is maar ik weet niet meer welke loterij dat is.
Hebben jullie in Belgie ook zoiets ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Postcode Loterij onder vuur na heftige onthullingen

Bericht door taigitu » 02 feb 2020, 19:34

Vitharr schreef:
02 feb 2020, 18:42
taigitu schreef:
02 feb 2020, 18:13
Een 'gesloten deur' is mezelf programmeren dat het mij niet zal overkomen dat ik een keer een leuk bedrag zou kunnen winnen.
Zoals je schrijft 'je krijgt wat je toekomt' voelt dat negatief.
Interessant dat het negatief voelt, ik bedoelde het echt neutraal. Ik begrijp de kracht van de intentie maar ik bedoelde te zeggen dat het lot je toch wel vindt. Soms met een geldprijs maar helaas vaker met een rekening. :mrgreen:

Wat je schrijft over eigen verantwoording ben ik uiteraard met je eens. Maar is dat niet een puur rationele benadering? Maakt de oorzaak/bron van negatieve energie op een dieper niveau wel uit? Dat vroeg ik me zomaar af.
Dat het lot je toch wel vind.... Ja, en de oorzaak kan in een ver verleden liggen en mede gestuurd/gevormd in de loop van de tijd.

Aan een loterij, dus loten kopen en de uitslag krijgen daar zit héél weinig tijd tussen. En je kan dus al bij de start weten wat
de uitkomst kan zijn, het lot wat je te wachten staat. En kan je financieel dit niet aan.... dat weet je ook van te voren.
Dat is rationeel, zoals ik het beschrijf. Maar je kan het vergelijken met 'veel meer eten dan gezond is' en dan kreunen dat je
buikpijn hebt. Het is in te schatten hoe het verloopt voordat je het doet? Dus wat doe je.

Dus kan je het lot noemen, maar dat loterij-gebonden lot is ingecalculeerd in dit concept. Het diepere niveau speelt pas mee als je een
bijvoorbeeld een gokprobleem hebt, want dat probleem van gokken/verslaving ligt op een dieper niveau, lijkt mij.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Postcode Loterij onder vuur na heftige onthullingen

Bericht door Witte wel » 02 feb 2020, 20:23

Vitharr schreef:
02 feb 2020, 14:05
Zou ik niet doen Tam. Daar moet je tegenwoordig fors voor betalen door negatieve rente en als de bank om valt ben je het meeste kwijt. Je kunt beter goud en zilver kopen en op je ranch verstoppen.
Zorg wel dat je een aankoopbewijs of eigendomspapier hebt anders kan je die staven goud niet inwisselen.Dan weten ze je alsnog te vinden.
Een paar gram goud daar zal niemand over zeuren maar als je met een kilootje aankomt dan zal je moeten aantonen waar dat goud vandaan komt. Kan je dat niet aantonen dan heb je kans dat er beslag op wordt gelegd totdat bewezen is dat het niet uit criminele activiteiten is gewonnen. En daarna duikt de belastingdienst in je nek want je bezit vermogen en krijgt ook nog boete voor het verzwijgen.
T'is allemaal niet zo eenvoudig als het lijkt. Je omzeilt wél de negatieve rente van de banken, mits ze je het goud niet uitbetalen via de bankrekening.
Ik heb mijn vrouw een jaar of twintig geleden eens een kilo zilver cadeau gedaan op haar verjaardag. Staat nu op € 530,- ongeveer geloof ik. Was wel een goede investering destijds, ca 290% in waarde gestegen . Ben echter benieuwd of ze deze ook zo kan omwisselen tegenwoordig. Als het een kilo goud zou zijn geweest dan had ze nu iets van € 46.000,- gehad maar helaas was ik toen niet zo rijk om die investering te doen. :mrgreen:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Postcode Loterij onder vuur na heftige onthullingen

Bericht door The Grey » 03 feb 2020, 10:07

Ironisch dat baudet het heeft over leugens;
https://www.nu.nl/binnenland/6027998/ns ... urger.html
-

Plaats reactie