Nederlands eerste storm met een naam komt eraan

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gast1

Re: Nederlands eerste storm met een naam komt eraan

Bericht door Gast1 » 10 feb 2020, 08:08

Tammy schreef:
09 feb 2020, 18:09
Ok Gast1 hou je goed vast en good luck amigo ! [joker]
Het viel (gelukkig) allemaal wel mee Tammy, en precies zoals ik dacht dat het zou gaan, zo ging het ook: bijna de meeste wind is gewoon weggewaaid :mrgreen:
Ik heb het inderdaad allemaal veel erger meegemaakt.

Maar wee o wee als Nederland niet gewaarschuwd was, dán had je het gepeupel weer eens moeten horen.
Dus: goede waarschuwingen en gelukkig viel het (hier) mee. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Nederlands eerste storm met een naam komt eraan

Bericht door Fenna » 10 feb 2020, 09:09

Witte wel schreef:
09 feb 2020, 23:40
Hier is het ook aan het afzakken. Maar oh oh, wat een ongekende storm toch weer. Nederland heeft vele zwaardere stormen gekend in het verleden. Als de weerdeskundigen zo verbaasd waren over de weerkaarten vooraf door te stellen dat ze dit nog niet hadden meegemaakt dan vraag ik mij af of zij niet net uit de schoolbanken komen rollen.
In het VK heeft de storm overigens wél veel schade aangericht.
Hier in de omgeving hier en daar een boompje en een schuur- of garagedakje wat de bekleding heeft verloren. Provincie Groningen heeft ook wat gekregen las ik en daarnaast voornamelijk de kuststreken.
Morgen alles weer opruimen en de draad weer oppakken.
Very :post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nederlands eerste storm met een naam komt eraan

Bericht door Tammy » 11 feb 2020, 04:41

Hier viel het ook mee Gast1.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nederlands eerste storm met een naam komt eraan

Bericht door univers » 11 feb 2020, 09:36

Schade, 2 omgewaaide containers.
En 2 tuinhekken zaten los, inmiddels weer vast.
Het waait hier nog steeds behoorlijk, af en toe nog flinke rukwinden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nederlands eerste storm met een naam komt eraan

Bericht door Tammy » 11 feb 2020, 10:13

Die lagen volgens mij bij de vorige storm ook bijna los volgens mij Univers of niet ?
Goed in de grond slaan beste kerel, laat de volgende storm die waarschijnlijk Pietje of Gerda heet niet winnen. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nederlands eerste storm met een naam komt eraan

Bericht door univers » 11 feb 2020, 10:22

Die lagen volgens mij bij de vorige storm ook bijna los volgens mij Univers of niet ?
Klopt, maar toen lagen ze helemaal plat.
Nu stonden ze nog overeind, leek net een vlag die stond te klapperen.
Komt door het hoekhuis, krijg je die draaiwinden.
Vanochtend die kleine naar school gebracht, moest toch mijn stetson verankeren. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nederlands eerste storm met een naam komt eraan

Bericht door Tammy » 11 feb 2020, 10:36

Ooh wat ben je toch een enige opa ! :mrgreen:
En hoera mijn geheugen werkt nog een beetje, zat dus bijna goed met jouw hekkies.
Hallejula ! [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nederlands eerste storm met een naam komt eraan

Bericht door Tammy » 11 feb 2020, 12:02

Vergeet Piet en Gerda, Dennis komt eraan en dat gebeurt volgend weekend al. :mrgreen:

<<<<<<<<<<<<

Na Ciara komt storm Dennis: komend weekend is het weer raak.

Terwijl we nog steeds kampen met de naweeën van storm Ciara, is haar opvolger Dennis al in de maak op de Atlantische Oceaan. Hij zal in de loop van zondag ons land bereiken, zegt Raymond Klaassen van Weerplaza.

Lees het volledige artikel op onderstaande link:

https://www.ad.nl/binnenland/na-ciara-k ... pagina.nl/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Nederlands eerste storm met een naam komt eraan

Bericht door Fenna » 11 feb 2020, 12:30

Ik vind het een hoop onzin die namen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nederlands eerste storm met een naam komt eraan

Bericht door Tammy » 11 feb 2020, 12:37

Die namen doen ze als ik het goed heb begrepen Fenna om de storm makkelijker aan te duiden met de omringende landen, zodat men weet dat men het over dezelfde storm heeft bij informatie en waarschuwingen.
Alleen Duitsland doet zelf zijn namen benoemen.
Maar Engeland en Ierland werken zo samen met ons.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nederlands eerste storm met een naam komt eraan

Bericht door Tammy » 11 feb 2020, 12:41

Hier wat informatie Fenna. :grin:

Hoe komt een storm aan zijn naam?

Het KNMI is aangesloten bij Eumetnet, een netwerk van Europese nationale meteorologische diensten, dat een systeem ontwikkelt met stormnamen voor heel Europa. Daarbinnen bestaan ook weer verschillende groepen: het KNMI maakt deel uit van dezelfde groep als de Britse en Ierse weerdiensten.

De namenlijst van het huidige stormseizoen, begonnen in september, bestaat deels uit Britse en Ierse inzendingen, waarvan de populairste zijn gekozen. De rest van de namen is afkomstig van een lijst van het KNMI. Het Nederlandse weerinstituut sloot zich vorig jaar aan bij het namensysteem omdat het binnen Europa wil samenwerken om mensen bewuster te maken van gevaarlijke weersomstandigheden. ‘Stormen houden zich nu eenmaal niet aan landsgrenzen’, aldus een woordvoerder. Aan het eind van het stormseizoen wordt geëvalueerd of het namensysteem een succes is. Daarna kunnen Nederlanders mogelijk zelf potentiële namen insturen.

Net als bij orkanen worden de stormnamen toegekend op alfabetische volgorde. Ciara is al de derde storm dit jaar die Groot-Brittannië en Ierland teistert. Voorgangers Atiyah en Brendan hebben Nederland niet bereikt.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bc483287/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nederlands eerste storm met een naam komt eraan

Bericht door univers » 11 feb 2020, 13:25

Net als bij orkanen worden de stormnamen toegekend op alfabetische volgorde. Ciara is al de derde storm dit jaar die Groot-Brittannië en Ierland teistert. Voorgangers Atiyah en Brendan hebben Nederland niet bereikt.
Dat is pech hebben. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nederlands eerste storm met een naam komt eraan

Bericht door Tammy » 11 feb 2020, 13:39

Ja erg he Univers. *1* :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Nederlands eerste storm met een naam komt eraan

Bericht door Gast1 » 11 feb 2020, 17:08

Na Ciara komt storm Dennis: komend weekend is het weer raak.
Buiten de genoemde namen, is dat altijd wel weer een herhaling van wat de de laatste tijden sinds mijn geboorte elke keer weer in het begin van het jaar opnieuw gebeurt.

Het gaat dan vaker wat harder waaien.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Nederlands eerste storm met een naam komt eraan

Bericht door Witte wel » 12 feb 2020, 06:49

Ik begrijp de hele hysterie niet omtrent de afgelopen storm. Een storm die gewoon frequent voor komt in nederland en statistisch gezien ook geen uitzondering.
Ik veronderstel dat het alles te maken heeft met de klimaat gekte van de laatste tijden.
Er zijn ook niet meer stormen maar gewoon wat hier in nederland gebeurd zo nu en dan.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nederlands eerste storm met een naam komt eraan

Bericht door Tammy » 12 feb 2020, 08:10

Hetzelfde met sneeuw Witte wel.
Helaas komt dat nog maar amper voor hier maar olala als er een sneeuwvlokje gaat vallen.
De waarschuwingen en tips vliegen om je oren.
Het is een verdienmodel geworden, iets anders kan ik er niet van maken.

Ik kijk al maanden naar een webcam in mijn geliefde Wyoming.
En elke dag tussen vijf en half zes onze tijd vegen ze het plankje schoon en zetten er weer leuke poppenfiguurtjes op.
De gebouwen achter zijn amper nog te zien, elke dag word de berg sneeuw hoger.
Je ziet in het midden achter mensen lopen met hun skies overdags.
Nu sneeuwt het weer keihard, kijk maar.
Daar gaat men niet alle rode vlaggen uitsteken omdat het sneeuwt, daar gaat men niet zo hysterisch mee doen over een normaal natuurverschijnsel. :mrgreen:

https://www.seejh.com/webcams/tetonvall ... 7sHRANAbcU

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nederlands eerste storm met een naam komt eraan

Bericht door univers » 12 feb 2020, 08:16

Het is een verdienmodel geworden, iets anders kan ik er niet van maken.
Ik denk dat de verzekeringen er anders over denken. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nederlands eerste storm met een naam komt eraan

Bericht door Tammy » 12 feb 2020, 08:38

Dat is dan jammer Univers, geld zat in hun pot. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Nederlands eerste storm met een naam komt eraan

Bericht door Determinist » 12 feb 2020, 09:12

Witte wel schreef:
12 feb 2020, 06:49
Ik begrijp de hele hysterie niet omtrent de afgelopen storm. Een storm die gewoon frequent voor komt in nederland en statistisch gezien ook geen uitzondering.
Ik veronderstel dat het alles te maken heeft met de klimaat gekte van de laatste tijden.
Er zijn ook niet meer stormen maar gewoon wat hier in nederland gebeurd zo nu en dan.
Ik denk eerder dat de media het leuk vindt hysterisch te rapporteren en dat mensen die gevoelig zijn voor hysterie dit dan ook graag als zodanig gaan zien.
Het beleid is gezond. Het waarschuwen voor weersomstandigheden als deze zeer waarschijnlijk gaan optreden is prima. Er wordt gewoon gemeld wat er waarschijnlijk gaat gebeuren en wat de beste actie is.

Het is aan ieder zelf om hysterisch te worden en de media pakt dit gewoon op door hysterie aan te wakkeren.

Ik heb nergens hysterie gezien in het dagelijkse leven onder normale mensen. Ze gingen rekening houden met de situatie en hebben wel dan niet hun patroon aangepast.

Je kan uiteraard ook hysterisch reageren op een hysterische hysterie. Kwestie van goed kijken waar de echte hysterie nu vandaan komt en daar niet hysterisch op te reageren.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Nederlands eerste storm met een naam komt eraan

Bericht door taigitu » 12 feb 2020, 15:37

Na Ciara komt storm Dennis: komend weekend is het weer raak

12-2-2020

Terwijl we nog steeds kampen met de naweeën van storm Ciara, is haar opvolger Dennis al in de maak op de Atlantische Oceaan.
Hij zal in de loop van zondag ons land bereiken, zegt Raymond Klaassen van Weerplaza.


Dennis zal zondagmiddag een stormachtige wind veroorzaken aan de noordwestkust en in het waddengebied, verwacht de weerkundige op basis van de huidige weermodellen.
,,Dan moet je uitgaan van een windsnelheid van 100 tot 120 kilometer per uur’’, zegt Klaassen. Hij houdt een flinke slag om de arm want de weermodellen kunnen de komende dagen nog veranderen. ,,Dennis gaat in ieder geval problemen veroorzaken in Groot-Brittannië en wellicht bij ons. Al lijkt hij op dit moment minder heftig te worden dan Ciara.’’

De verwachting is dat het komende zondag tijdens het onstuimige weer erg nat zal zijn, net als bij Ciara. Ook is het qua temperatuur opvallend zacht: 12 tot 14 graden.

Het is nu nog steeds onstuimig in Nederland met een (vrij) krachtige westenwind boven land en een stormachtige wind aan zee. Op de Wadden is vanmorgen nog storm mogelijk met een windkracht van 9 Beaufort. Tijdens buien kunnen zware windstoten voorkomen van 75 tot 90 kilometer per uur, op de Wadden zelfs tot 100 kilometer per uur. Morgen neemt de wind in de loop van de dag iets af.
Storm Ciara trok gisteren weg naar Zuid-Europa en hield nog flink huis aan de Spaanse noordwestkust zoals hier in Riazor, bij La Coruña.

Vannacht stormde het op Vlieland enige tijd en ook aan het strand bij IJmuiden bereikte de wind een uur lang stormkracht, zegt Klaassen, waarmee er volgens hem officieel sprake was van storm. Die kwam ruim een dag na Ciara, de eerste grote storm van dit jaar, die zondag flink wat problemen veroorzaakte. Op de Wadden stond een uur lang windkracht 10, een zware storm, en even zelfs windkracht 11. ,,Bij de storm van vannacht werden windstoten gemeten tussen 90 en 100 kilometer per uur, beduidend lager dan de windstoten van zondagavond. Overigens werd op andere locaties aan zee en rond het IJsselmeer ook enige tijd windkracht 9 gemeten, maar niet een uur lang.’’

Storm Dennis heeft zijn naam net als Ciara te danken aan de Britten. De namen hebben geen specifieke betekenis en zijn afkomstig uit het publiek, zegt een woordvoerster van het KNMI. ,,De storm na Dennis krijgt ook een naam die werd ingezonden door iemand uit Groot-Brittannië maar die daarna, beginnend met een F, heeft een naam die te danken is aan een Nederlandse inzending. Die naam luidt Francis, van Francis Beaufort naar wie de schaal van de windkracht is vernoemd. De storm daarna wordt Gerda, ook een Nederlandse inzending. Lastig uit te spreken voor de Ieren en Britten maar wij hadden moeite met Ciara.’’

https://www.ad.nl/binnenland/na-ciara-k ... ~ace595e1/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie