Weer dreigende taal Erdogan over Syrië

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Weer dreigende taal Erdogan over Syrië

Bericht door Tammy » 12 feb 2020, 10:42

Komt er ooit eens een tijd dat er daar in die regio’s geen oorlogen meer zijn ?
Het is een gebed zonder eind.
De VN meld al dat er weer een gigantische vluchtelingenstroom op gang is daar, de grootste die ze ooit hebben gezien.

Afbeelding

Weer dreigende taal Erdogan over Syrië.

ANKARA - Als er nog één Turkse militair gewond raakt in Noord-Syrië, zal Turkije waar dan ook in het gebied Syrische regeringstroepen aanvallen. Dat dreigement kwam woensdag van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan. Het Turkse staatshoofd beschuldigde daarbij Russische troepen van het veroorzaken van een „bloedbad’ in de regio Idlib.

De spanningen tussen Turkije en Syrië zijn afgelopen week opgelaaid nadat over en weer beschietingen hadden plaatsgevonden. Al zeker dertien Turkse militairen zijn omgekomen door aanvallen van het Syrische leger en bevriende milities. Overleg tussen Turkije en Rusland, dat de Syrische regering steunt, liep maandag nergens op uit.

Erdogan liet woensdag in Ankara weten dat zijn land vastbesloten is de Syrische regeringstroepen uit bepaalde delen van de regio Idlib te verjagen. „We doen dit wat er ook voor nodig is, via de lucht of de grond.”

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1399268 ... over-syrie

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Weer dreigende taal Erdogan over Syrië

Bericht door Gast1 » 12 feb 2020, 19:10

Oké, maar ik ga eerst het inmiddels 5e seizoen van 'Vikings' op Netflix helemaal bekijken (ben nu bij aflevering 9).
Floki is mijn 'held' :grin:

gusteman

Re: Weer dreigende taal Erdogan over Syrië

Bericht door gusteman » 12 feb 2020, 20:30

Offtopic: [quote=Gast1 post_id=357641 time=1581531018 user_id=1289]Oké, maar ik ga eerst het inmiddels 5e seizoen van 'Vikings' op Netflix helemaal bekijken (ben nu bij aflevering 9).
Floki is mijn 'held' :grin:[/quote]

In hoeverre is dit onderwerp gediend met dergelijke onzin?





ON TOPIC


Het zou best wel eens kunnen dat Erdogan aanstuurt op een conflict met Rusland in de hoop dat hij dan kan beroep doen op de NAVO en zo terug wat krediet opbouwen in het Westen dat hij de afgelopen jaren stevig geschoffeerd heeft.

Gast1

Re: Weer dreigende taal Erdogan over Syrië

Bericht door Gast1 » 13 feb 2020, 14:06

gusteman schreef:
12 feb 2020, 20:30
Het zou best wel eens kunnen dat Erdogan aanstuurt op een conflict met Rusland in de hoop dat hij dan kan beroep doen op de NAVO en zo terug wat krediet opbouwen in het Westen dat hij de afgelopen jaren stevig geschoffeerd heeft.
[jaja] [jaja] [jaja]

... dat zou 'best wel eens kunnen' dat Erdogan aanstuurt op een conflict met Rusland 'in de hoop dat hij dan' kan beroep doen op de NAVO en zo terug wat krediet opbouwen in het Westen dat hij de afgelopen jaren stevig geschoffeerd heeft. :mrgreen:

Plaats reactie