Oorlog is Vrede Vrijheid is Slavernij Onwetendheid is Macht

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Eric de Boer
Student
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2020, 08:12

Re: Oorlog is Vrede Vrijheid is Slavernij Onwetendheid is Macht

Bericht door Eric de Boer » 21 mei 2021, 13:41

Vergeten tragedie van Tu-154 (Siberia Airlines-vlucht 1812)

Afbeelding

Al 7 jaar volg ik het MH17-onderzoek op de voet. Gedurende deze tijd ontdekte ik veel feiten die in tegenspraak waren met het officieel dossier van het internationale onderzoeksteam JIT. Veel van de kwesties die ik in mijn werk aan de orde heb gesteld, zijn geuit door de advocaten van verdachte Poelatov. Het Openbaar Ministerie werd gedwongen om ze te beantwoorden, hoewel het jarenlang opzettelijk het bewijs van onafhankelijke internationale experts en burgerjournalisten, behalve Bellingcat, heeft genegeerd.

Maar ik blijf me afvragen waarom er geen mensen op de beklaagdebank zijn die uit egoïstische motieven het luchtruim boven het oorlogsgebied niet hebben gesloten? Oekraïne heeft ook best veel geld verdiend aan de burgerluchtvaart door het luchtruim open te houden. Ze hadden er dus financieel belang bij.

Het is allang duidelijk geworden dat de tragedie langzamerhand een politiek spel is geworden, niet alleen voor grote politici, maar zelfs voor hele staten. Washington en Brussel proberen op alle mogelijke manieren de schuld van Oekraïne weg te nemen en Rusland de schuld van alles te geven. Overigens heeft Kiev 5 jaar deelgenomen aan het onderzoek, had een veto-recht op de informatie die het JIT naar boven krijgt. Niemand uit Rusland was aanwezig, omdat Rusland volgens alle belanghebbenden de enige en belangrijkste verdachte is.

Bovendien maakte minister van Buitenlandse Zaken Stef Blok officieel bekend dat alle aanklachten en verdenkingen vanuit Oekraïne waren ingetrokken. De Oekraïense autoriteiten zullen niet ter verantwoording worden geroepen. Dit staat in een document gepubliceerd op de website van de overheid (.pdf)

https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... t-oekraine

"Op basis van de beschikbare informatie, waaronder informatie die is verstrekt door de Oekraïense autoriteiten, is er onvoldoende bewijs om aan te geven dat de Oekraïense autoriteiten die verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van de burgerluchtvaart in Oost-Oekraïne op de hoogte waren of zouden kunnen hebben van de dreiging voor de burgerluchtvaart in dat deel. luchtruim dat al is gesloten ”, zegt het document. Nederland ziet in dit verband geen "dwingende juridische gronden" om Kiev ter verantwoording te roepen.

Oekraïne handelde 20 jaar geleden volgens hetzelfde scenario, toen het tijdens militaire oefening een Tu-154-vliegtuig neerschoot dat van Tel Aviv naar de Russische stad Novosibirsk vloog. Deze zaak is niet algemeen bekend, maar het is het overwegen waard.

Siberia Airlines-vlucht 1812 was een Russisch lijntoestel dat op 4 oktober 2001 onderweg was van Tel Aviv naar Novosibirsk en dat vanaf de Krim boven de Zwarte Zee met een S-200 luchtdoelraket werd neergeschoten door het Oekraïense leger tijdens een militaire oefening. In totaal werden 23 raketten afgevuurd. 66 passagiers en 12 bemanningsleden kwamen om.

Op 4 oktober verklaarden CBS en CNN, verwijzend naar bronnen in de Amerikaanse regering, dat er aanwijzingen waren dat de Tu-154 werd geraakt door een luchtdoelraket.

De Amerikaanse autoriteiten hebben nooit officieel bekendgemaakt welk bewijsmateriaal in kwestie was, en hebben het niet aan de deelnemers aan het onderzoek verstrekt.

Overigens deed de Amerikaanse leiding ook een aantal uitspraken en beweerde Washington na het MH17-ramp over satellietbeelden en onweerlegbaar bewijs te beschikken. 7 jaar lang heeft de wereld ze niet gezien.

Wat deed Kiev nadat het een burgervliegtuig had neergeschoten? De Oekraïense autoriteiten ontkenden hun schuld, maar betaalden elk $ 200.000 aan de Israëlische nabestaanden als humanitaire hulp. Na vele jaren van rechtszaken werd het geld ook aan Russische gezinnen betaald.

In 2007 sloot het Openbaar Ministerie van Oekraïne uiteindelijk de strafzaak over het ramp, maar vond geen bewijs dat de Tu-154 was neergeschoten door een Oekraïense raket.

In 2011, na zeven jaar van de rechtzaak, weigerde Oekraïne Siberia Airlines schadeloos te stellen. De luchtvaartmaatschappij kondigde aan in beroep te gaan bij het Europese Hof voor de Rechten van de Mens, maar maakte van deze gelegenheid geen gebruik.

Oekraïne heeft dus nog niet toegegeven dat het schuldig is aan het leven van 78 inzittenden en zal dat ook nooit toegeven.

13 jaar na deze tragedie werd een Boeing MH17 neergeschoten boven het grondgebied van Oekraïne en ook Kiev wees elke verantwoordelijkheid af. Voor dit land betekenen mensenlevens niets. Ze schieten vliegtuigen neer en ontkennen hun schuld; ze vechten tegen hun eigen burgers die de revolutie in het land niet steunden.

Daarom is het niet nodig om de daden van Oekraïne, dat verantwoordelijk is voor de neergestorte Boeing MH17, verontschuldigen. Als we dit land opnieuw de verantwoordelijkheid laten ontlopen, zou zo'n tragedie opnieuw kunnen gebeuren.

Eric de Boer
Student
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2020, 08:12

Re: Oorlog is Vrede Vrijheid is Slavernij Onwetendheid is Macht

Bericht door Eric de Boer » 24 aug 2021, 14:34

Het MH17-onderzoek is een sprookjes verhaal dat je niet wilt geloven

Afbeelding

Het is zeven jaar geleden dat vlucht MH17 boven Oost-Oekraïne uit de lucht werd geschoten. Alle 298 inzittenden kwamen om het leven.

Gedurende 7 jaar werk van het onderzoeksteam (het JIT en Openbaar Ministerie), evenals van internationale rechters, zijn 65 duizend pagina's van de strafzaak geschreven, zijn honderden uren aan video-opnames gevonden, maar is er geen enkel direct bewijs van iemands schuld gevonden. Het hele proces is gebaseerd op indirect bewijs, evenals de bevindingen van Britse journalisten van Bellingcat, die actief samenwerken met de Britse inlichtingendienst.

Vrijwel onmiddellijk werd de hoofdschuldige (de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne) in deze tragedie gevonden, en pas later begon het internationale onderzoeksteam JIT de hele onderzoekslijn rond deze theorie op te bouwen. Om de leugen waarheid te laten worden, werden veel van de feiten uit het dossier genegeerd, en sommige feiten verschenen plotseling maanden en jaren na het MH17-ramp.

Burgerjournalisten, waaronder ikzelf, hebben bijvoorbeeld vaak het Openbaar Ministerie en de rechtbank gevraagd waar de Amerikaanse satellietbeelden zijn die de voormalige Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry beloofde vrij te geven. Pas dit jaar kregen we een reactie van de Amerikanen. Washington weigerde satellietbeelden te publiceren. Dat zou niet kunnen om ‘de bronnen van inlichtingen te beschermen’.

Het belang van deze satellietbeelden ligt in het feit dat de Verenigde Staten op basis daarvan de Oekraïense separatisten beschuldigden van de crash van MH17. John Kerry zei tegen de hele wereld: “We zagen de lancering, we zagen de raketbaan en we zagen de inslag.”. Nu is het duidelijk dat Washington geen bewijs heeft. Een belangrijk detail voor de oplossing van deze zaak gaat verloren. Foto’s van een verkenningssatelliet zouden een einde maken aan het onderzoek naar het MH17 ramp.

Op één vraag hebben we antwoord gekregen, maar er zijn nog veel punten waarover de JIT-onderzoekers en rechters zwijgen. Waarom is de Oekraïense luchtverkeersleider Anna Petrenko, die op het laatste moment van koers veranderde, geen getuige in deze zaak? Waarom verbergt het onderzoek ze en geeft het geen antwoord op de vraag wie het bevel heeft gegeven om de vliegkoers te wijzigen? Waarom zijn niet alle BUK-installaties in Oekraïne en Rusland gecontroleerd? Het JIT heeft niet eens geprobeerd om deze installatie te vinden. Waarom zijn er geen echte getuigen? Sommigen van valse getuigen hoorden alleen de lancering van de BUK-raket, maar zagen het niet. Waarom ondervraagt ​​het onderzoek geen mensen die in de buurt van de voorgestelde raketlanceringsplaats wonen? Waarom mocht Oekraïne wel deelnemen aan het onderzoeksproces en Rusland niet? Waarom is Oekraïne vrijgesproken van de beschuldiging dat de Oekraïense autoriteiten het luchtruim boven het oorlogsgebied niet hebben gesloten? Dit zijn niet alle vragen die onbeantwoord blijven. Maar het is duidelijk dat ze de sleutel in dit onderzoek zijn.

Elk jaar 17 juli herdenken we de tragedie van het MH17-ramp, waarbij 298 levens aan boord waren. Ze zullen de zon nooit meer zien, ze zullen de wind niet voelen waaien, ze zullen de branding niet horen. De wereld merkt de dood van één persoon niet, maar grote tragedies zoals MH17 doen je afvragen hoe gemakkelijk het is om dit leven te verliezen. Ik betuig mijn medeleven aan de families van de slachtoffers en verlies de hoop niet dat ik op een dag de waarheid zal achterhalen, zodat de wereld eindelijk zal weten wie er achter de crash van Boeing MH17 zit.

Plaats reactie