Erdogan: 18.000 migranten staken in dag grens met Europa over

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Erdogan: 18.000 migranten staken in dag grens met Europa over

Bericht door Tammy » 29 feb 2020, 10:58

Ik neem aan dat de miljarden die Erdogan krijgt voor de Turkije deal die trouwens niet werkt zoals hij moet werken , word stop gezet ?
Ik vrees het antwoord al van Brussel.

<<<<<<<<<<<<<<

Afbeelding
Migranten bij de Grieks-Turkse grens.

Erdogan: 18.000 migranten staken in dag grens met Europa over.

ANKARA - In een dag tijd zijn zeker 18.000 migranten de grens tussen Turkije en Europa overgestoken. Dat maakte de Turkse president Recep Tayyip Erdogan zaterdag bekend.

Een dag eerder hadden Turkse functionarissen aangegeven vluchtelingen die naar Europa willen niet langer tegen te zullen houden. De president bevestigde de koerswijziging en zei dat hij de grenzen naar Europa openlaat.

Hij zei te verwachten dat tot en met zondag tussen de 25.000 en 30.000 vluchtelingen Europa zijn binnengetrokken.

Versterking naar Griekse grenzen.

Griekenland zei in 24 uur tijd 4000 mensen te hebben tegengehouden die het land binnen wilden komen. Athene stuurt versterkingen naar de grenzen op het land en gaat ook de zeegrenzen beter bewaken. „De regering zal doen wat nodig is om de grenzen te beschermen”, maakte een regeringswoordvoerder bekend.

Aan de grens met Turkije zette de Griekse politie zaterdagochtend traangas in om vluchtelingen ervan te weerhouden het land binnen te komen. Agenten werden met stenen bekogeld.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/4609632 ... uropa-over

En hieronder een link met uitgebreide informatie over deze kwestie :

https://nos.nl/artikel/2325089-migrante ... sland.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Erdogan: 18.000 migranten staken in dag grens met Europa over

Bericht door Fenna » 29 feb 2020, 15:14

Ik had van hem niet anders verwacht.
Wel geld opstrijken en zich dan niet aan afspraken houden.
Hij deelt de lakens uit aan de Europese uni en die laten zich door hem piepelen.
Met een dictator kan je geen afspraken maken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Erdogan: 18.000 migranten staken in dag grens met Europa over

Bericht door Tammy » 29 feb 2020, 15:45

Ik snap toch al niet hoeveel Europa pikt van Erdogan Fenna.
Hieronder link over de mislukking van die deal.
Kijk ook maar hoeveel er zijn terug gestuurd, bijna niks.
Brussel had toen de deal moeten verbreken en stopzetting van het geld.

En de Grieken kunnen het niet meer aan.
Op Lesbos komen ze in opstand terwijl ze 5 jaar lang gastvrij zijn geweest maar de maat is vol voor de Grieken.
En ik begrijp ze heel goed.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/waa ... iet-werkt/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Erdogan: 18.000 migranten staken in dag grens met Europa over

Bericht door Fenna » 29 feb 2020, 16:25

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Erdogan: 18.000 migranten staken in dag grens met Europa over

Bericht door Tardis » 29 feb 2020, 18:32

Ik denk dat het zo langzamerhand tijd wordt om alle vluchtelingen met het vliegtuig terug te sturen naar de gebieden waar ze vandaan kwamen. Een paar vluchtelingen zijn makkelijk op te vangen. Enige tienduizenden vluchtelingen opvangen lukt meestal ook nog wel. Dat lukte Zuidelijk Nederland en Vlaanderen in de Tweede Wereldoorlog ook, toen de oostelijke Betuwe moest worden geëvacueerd. De opvang van die 40.000 mensen ging niet helemaal zonder slag of stoot, maar het ging. Een invasie van vluchtelingen waar Griekenland en Italië nu mee te maken hebben is niet meer in goede banen te leiden.

Tijd voor plan B

Europa zou natuurlijk de oorlog kunnen verklaren aan de landen waar deze mensen vandaan komen om er met grof geweld orde op zaken te stellen. Want de vluchtelingen zijn het beste af op de plek waar ze vandaan komen. De culturele verschillen tussen Betuwenaren en Noord-Brabanders en Vlamingen waren al fors, de culturele verschillen tussen Arabieren en Europeanen zijn onoverbrugbaar. Het mengt niet en de culturele verschillen leiden tot maatschappelijke spanningen. Maar omdat Europa op zichzelf al een verdeeld continent is met grote cultuurverschillen tussen oost en west en noord en zuid gaat dat niet gebeuren.

Tijd voor plan C

Vliegtuig in en terug. Daar gaat ook een signaal van uit naar andere volkeren die denken dat we in Europa op hun zitten te wachten. Er zijn op deze aardkloot zo'n 4 miljard mensen die maar wat graag in Europa zouden willen wonen en werken. Maar daar hebben we geen plaats voor.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Erdogan: 18.000 migranten staken in dag grens met Europa over

Bericht door Tammy » 29 feb 2020, 19:01

Zat jij maar in de regering Tardis. :post:
Je hebt niks teveel gezegd, precies zoals het is.
Dit gaat toch zo niet meer.

Wat ik zie en heb gelezen over Lesbos is niet te filmen.
En nog steeds komen er elke dag bootjes aan.
Dat moet stoppen , dit is niet meer te doen.
En je geeft die mensen hoop die er niet is ook.
Ook in de andere landen word de druk te hoog , het gaat hartstikke fout als men geen maatregelen gaat nemen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Erdogan: 18.000 migranten staken in dag grens met Europa over

Bericht door Tardis » 29 feb 2020, 19:14

Tammy schreef:
29 feb 2020, 19:01
En je geeft die mensen hoop die er niet is ook.
Daarmee raak je de kern.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

gusteman

Re: Erdogan: 18.000 migranten staken in dag grens met Europa over

Bericht door gusteman » 29 feb 2020, 19:34

Tardis schreef:
29 feb 2020, 18:32
Ik denk dat het zo langzamerhand tijd wordt om alle vluchtelingen met het vliegtuig terug te sturen naar de gebieden waar ze vandaan kwamen. Een paar vluchtelingen zijn makkelijk op te vangen. Enige tienduizenden vluchtelingen opvangen lukt meestal ook nog wel. Dat lukte Zuidelijk Nederland en Vlaanderen in de Tweede Wereldoorlog ook, toen de oostelijke Betuwe moest worden geëvacueerd. De opvang van die 40.000 mensen ging niet helemaal zonder slag of stoot, maar het ging. Een invasie van vluchtelingen waar Griekenland en Italië nu mee te maken hebben is niet meer in goede banen te leiden.

Tijd voor plan B

Europa zou natuurlijk de oorlog kunnen verklaren aan de landen waar deze mensen vandaan komen om er met grof geweld orde op zaken te stellen. Want de vluchtelingen zijn het beste af op de plek waar ze vandaan komen. De culturele verschillen tussen Betuwenaren en Noord-Brabanders en Vlamingen waren al fors, de culturele verschillen tussen Arabieren en Europeanen zijn onoverbrugbaar. Het mengt niet en de culturele verschillen leiden tot maatschappelijke spanningen. Maar omdat Europa op zichzelf al een verdeeld continent is met grote cultuurverschillen tussen oost en west en noord en zuid gaat dat niet gebeuren.

Tijd voor plan C

Vliegtuig in en terug. Daar gaat ook een signaal van uit naar andere volkeren die denken dat we in Europa op hun zitten te wachten. Er zijn op deze aardkloot zo'n 4 miljard mensen die maar wat graag in Europa zouden willen wonen en werken. Maar daar hebben we geen plaats voor.
Er is natuurlijk ook nog plan D.

Alle Nederlanders op het vliegtuig naar Aruba ... of de Nederlandse Antillen ... of Nederlands-Indië ... of Suriname ... is er meteen plek zat voor de immigranten.

In de benaderingen A, B en C wordt er van uit gegaan dat mensen recht hebben op een fatsoenlijk bestaan op basis van hun geboorteplaats.
Dat gaat niet alleen recht in tegen de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, het is naar mijn eerlijke opinie ronduit schabouwelijk om zo over mensen te oordelen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Erdogan: 18.000 migranten staken in dag grens met Europa over

Bericht door univers » 29 feb 2020, 19:36

Tardis :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Erdogan: 18.000 migranten staken in dag grens met Europa over

Bericht door Tardis » 29 feb 2020, 23:04

gusteman schreef:
29 feb 2020, 19:34

Er is natuurlijk ook nog plan D.

Alle Nederlanders op het vliegtuig naar Aruba ... of de Nederlandse Antillen ... of Nederlands-Indië ... of Suriname ... is er meteen plek zat voor de immigranten.

In de benaderingen A, B en C wordt er van uit gegaan dat mensen recht hebben op een fatsoenlijk bestaan op basis van hun geboorteplaats.
Dat gaat niet alleen recht in tegen de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, het is naar mijn eerlijke opinie ronduit schabouwelijk om zo over mensen te oordelen.
Morgen pas reageren als je weer nuchter bent, want deze wartaal is het niet waard om een serieus antwoord op te geven.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Erdogan: 18.000 migranten staken in dag grens met Europa over

Bericht door univers » 01 mar 2020, 08:10

Alle Nederlanders op het vliegtuig naar Aruba ... of de Nederlandse Antillen ... of Nederlands-Indië ... of Suriname ... is er meteen plek zat voor de immigranten.
Wat heb ik daar te zoeken ?
Dat gaat niet alleen recht in tegen de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens,
Welke rechten ?
Morgen pas reageren als je weer nuchter bent,
Afbeelding :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Erdogan: 18.000 migranten staken in dag grens met Europa over

Bericht door gusteman » 01 mar 2020, 08:47

Tardis schreef:
29 feb 2020, 23:04
Morgen pas reageren als je weer nuchter bent, want deze wartaal is het niet waard om een serieus antwoord op te geven.
Ad hominem ... is nergens voor nodig, ik heb gewoon mijn ongezouten mening gegeven ... volstrekt nuchter zelfs.

En het helpt dus geen zak als ik via een PB laat weten dat ik open sta voor dit soort van reacties, maar dan niet binnen het topic zelf echter wel in een speciaal daarvoor geopend topic.
Ik herhaal dit hier al jaren met de regelmaat van een klok en toch blijft het blijkbaar meer aangewezen om een topic te verzieken dan de kans aan te grijpen om te reageren binnen een daarvoor opgestart topic.
Begrijpe wie kan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Erdogan: 18.000 migranten staken in dag grens met Europa over

Bericht door Fenna » 01 mar 2020, 09:12

gusteman schreef:
29 feb 2020, 19:34
Alle Nederlanders op het vliegtuig naar Aruba ... of de Nederlandse Antillen ... of Nederlands-Indië ... of Suriname ... is er meteen plek zat voor de immigranten.
Dat is van de zotte dat je je eigen land zou moeten verlaten om plaats te maken voor vreemdelingen.
:roll:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Erdogan: 18.000 migranten staken in dag grens met Europa over

Bericht door Fenna » 01 mar 2020, 09:18

Tardis schreef:
29 feb 2020, 18:32
Een invasie van vluchtelingen waar Griekenland en Italië nu mee te maken hebben is niet meer in goede banen te leiden.
Vliegtuig in en terug. Daar gaat ook een signaal van uit naar andere volkeren die denken dat we in Europa op hun zitten te wachten.
:post:
Tammy schreef:
29 feb 2020, 19:01
En je geeft die mensen hoop die er niet is ook.
:post:
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Erdogan: 18.000 migranten staken in dag grens met Europa over

Bericht door gusteman » 01 mar 2020, 09:22

univers schreef:
01 mar 2020, 08:10
Welke rechten ?
Kijk, hier staat dan weer een inhoudelijke reactie waar ik iets mee kan, namelijk het begrip 'rechten'.

Want rechten gelden voor elke mens op deze planeet.

Niemand heeft gekozen waar zij/hij geboren is, en het is niet omdat iemand per toeval geboren is in een bepaald land dat die persoon het recht heeft om aan anderen te verbieden om ook in dat land te gaan wonen.
Het is niet omdat iemand per toeval geboren is in een streek waar een bloeiende economie heerst dat die persoon het recht heeft om aan anderen te verbieden ook in die streek te gaan wonen en ook een toekomst uit te bouwen in die bloeiende economie.

Als je wèl van mening bent dat dergelijke rechten bestaan dan zit je op hetzelfde spoor als die lui die van mening waren dat de wereld beter af zou zijn zonder wat door hen als üntermenschen werd beschouwd.

Als je wèl van mening bent dat dergelijke rechten bestaan dan kan je er ook geen problemen mee hebben dat rijke lui het zodanig regelen dat de niet rijke lui ondergeschikt zijn aan hen en niet mogen delen in de welvaart ... dat diegenen die tegenslag hebben maar moeten zorgen dat ze kunnen overleven ... dat politici hun zakken vullen en zich niks aantrekken van de ellende van de minder bedeelden ... dat de media zo goed als niet meer neutraal zijn en de berichtgeving 'inkleuren'.

Als je wèl van mening bent dat dergelijke rechten bestaan dan leef je volgens de wet van de sterkste ... en kan je net zo goed alle Nederlanders (of Duitsers, dat land is groter) verkassen naar een Indonesisch eiland zodat er ruimte vrij komt voor migranten.

Voor alle duidelijkheid: hieronder staat de Preambule van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, waarbij ik in vetjes heb gezet wat in deze discussie van belang is bij het bepalen van mijn standpunt.
Overwegende, dat erkenning van de inherente waardigheid en van de gelijke en onvervreemdbare rechten van alle leden van de mensengemeenschap grondslag is voor de vrijheid, gerechtigheid en vrede in de wereld;

Overwegende, dat terzijdestelling van en minachting voor de rechten van de mens geleid hebben tot barbaarse handelingen, die het geweten van de mensheid geweld hebben aangedaan en dat de komst van een wereld, waarin de mensen vrijheid van meningsuiting en geloof zullen genieten, en vrij zullen zijn van vrees en gebrek, is verkondigd als het hoogste ideaal van iedere mens;

Overwegende, dat het van het grootste belang is, dat de rechten van de mens beschermd worden door de suprematie van het recht, opdat de mens niet gedwongen worde om in laatste instantie zijn toevlucht te nemen tot opstand tegen tirannie en onderdrukking;

Overwegende, dat het van het grootste belang is om de ontwikkeling van vriendschappelijke betrekkingen tussen de naties te bevorderen;

Overwegende, dat de volkeren van de Verenigde Naties in het Handvest hun vertrouwen in de fundamentele rechten van de mens, in de waardigheid en de waarde van de mens en in de gelijke rechten van mannen en vrouwen opnieuw hebben bevestigd, en besloten hebben om sociale vooruitgang en een hogere levensstandaard in groter vrijheid te bevorderen;

Overwegende, dat de Staten, welke Lid zijn van de Verenigde Naties, zich plechtig verbonden hebben om, in samenwerking met de Organisatie van de Verenigde Naties, overal de eerbied voor en inachtneming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden te bevorderen;

Overwegende, dat het van het grootste belang is voor de volledige nakoming van deze verbintenis, dat eenieder begrip hebbe voor deze rechten en vrijheden;

Op grond daarvan proclameert de Algemene Vergadering deze Universele Verklaring van de Rechten van de Mens als het gemeenschappelijk door alle volkeren en alle naties te bereiken ideaal, opdat ieder individu en elk orgaan van de gemeenschap, met deze verklaring voortdurend voor ogen, er naar zal streven door onderwijs en opvoeding de eerbied voor deze rechten en vrijheden te bevorderen, en door vooruitstrevende maatregelen, op nationaal en internationaal terrein, deze rechten algemeen en daadwerkelijk te doen erkennen en toepassen, zowel onder de volkeren van Staten die Lid van de Verenigde Naties zijn, zelf, als onder de volkeren van gebieden, die onder hun jurisdictie staan:
Deze verklaring werd opgesteld in een periode dat wereldwijd de mensheid genoeg had van geweld, bloedvergieten en vernieling, genoeg had van het wegjagen van mensen uit een gebied waarin ze leefden, genoeg had van het stelen van ganse landen en naties en ze te plunderen, genoeg had van het uitmoorden van mensen met een andere achtergrond, cultuur en geloof, genoeg had van het beoordelen èn veroordelen van mensen naar hun afkomst, cultuur en geloof.

Die rechten, beste medemensen, zijn de rechten waarnaar ik heb verwezen.

gusteman

Re: Erdogan: 18.000 migranten staken in dag grens met Europa over

Bericht door gusteman » 01 mar 2020, 09:36

Fenna schreef:
01 mar 2020, 09:12
gusteman schreef:
29 feb 2020, 19:34
Alle Nederlanders op het vliegtuig naar Aruba ... of de Nederlandse Antillen ... of Nederlands-Indië ... of Suriname ... is er meteen plek zat voor de immigranten.
Dat is van de zotte dat je je eigen land zou moeten verlaten om plaats te maken voor vreemdelingen.
:roll:
En kijk, is dat nu niet net hetzelfde wat die mensen denken die door oorlog en/of tirannie zich gedwongen zien om plaats te maken voor vreemdelingen?
Maar zij hebben geen veilige omgeving, zij kunnen enkel kiezen tussen wegtrekken en overleven ofwel blijven en ten onder gaan.

Wat zou jij die mensen aanraden, beste Fenna?

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Erdogan: 18.000 migranten staken in dag grens met Europa over

Bericht door Fenna » 01 mar 2020, 09:58

Een oorlogsvluchteling is wat mij betreft welkom zolang er oorlog is in zijn/haar land, maar zodra het weer veilig is, is daar voor hen werk genoeg aan de winkel om het land daar weer op te bouwen.
Ik vind dat dat ook hun taak is hun vaderland weer opbouwen.

Maar het merendeel is geen oorlogsvluchteling maar gelukzoeker en die mensen hebben hier evenmin kans op een goed bestaan en kosten ons bakken geld waar Jan met de pet voor opdraait middels belastingen.
Wat zou jij die mensen aanraden, beste Fenna?
Kijk om je heen hoe andere welvarende landen het doen, trek daar lering uit en ga je eigen land ontwikkelen.

Jou plan 'D' doet mij vooral denken aan het koloniseren wat wij vroeger deden.
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Erdogan: 18.000 migranten staken in dag grens met Europa over

Bericht door gusteman » 01 mar 2020, 10:22

Fenna schreef:
01 mar 2020, 09:58
Kijk om je heen hoe andere welvarende landen het doen, trek daar lering uit en ga je eigen land ontwikkelen.
Prima, ben ik het mee eens ..... op voorwaarde dat die mensen terug kunnen naar een land waar het veilig en stabiel genoeg is om dat te ontwikkelen.

Maar wat zeggen we dan tegen die 800.000 Syriërs die nu weer op de vlucht zijn voor het oorlogsgeweld en die nergens heen kunnen?

Kijk, ik zou me hier niet geroerd hebben maar ik kreeg twee dingen absoluut niet gerijmd, namelijk dit
Tardis schreef:
29 feb 2020, 18:32
Vliegtuig in en terug. Daar gaat ook een signaal van uit naar andere volkeren die denken dat we in Europa op hun zitten te wachten. Er zijn op deze aardkloot zo'n 4 miljard mensen die maar wat graag in Europa zouden willen wonen en werken. Maar daar hebben we geen plaats voor.
en dit
Tardis schreef:
04 feb 2020, 11:24
Hij had het over de chaotisch verlopen evacuatie van ca. 40.000 inwoners uit de oostelijke Betuwe. Nadat operatie Market Garden gruwelijk mislukt was bevond de frontlinie tussen Duitse- en geallieerde troepen zich in dat deel van Nederland en was het daar voor de bevolking levensgevaarlijk geworden.

Ik wilde het grote verband tussen al die anekdotes leren kennen en ben gaan uitzoeken wat er allemaal gebeurd was. Dan blijkt dat ooggetuigen elkaar nogal eens tegenspreken omdat ons geheugen gaten in onze herinneringen opvult met zelf bedachte gebeurtenissen. Pas als twee of drie ooggetuigen onafhankelijk van elkaar hetzelfde vertellen kun je er op vertrouwen dat het inderdaad zo gebeurd is. Dus het werd wel een hele klus om die waarheid te achterhalen, maar gelukkig bleek de werkelijkheid altijd veel gekker dan je het zou kunnen bedenken, dus hoe dichter ik bij de waarheid kwam des te interessanter het verhaal werd. Toen de research min of meer was afgerond (research houdt nooit op, er duiken steeds weer nieuwe verhalen en anekdotes op) had ik een verhaal dat nog niets aan actualiteit heeft verloren. De TV journaals berichten nog steeds over oorlogsvluchtelingen en kapotgeschoten steden en dorpen, ergens ver weg. Dit verhaal speelt zich af in Nederland en het is echt gebeurd.
Hoe kan iemand, na zo veel verhalen te hebben aangehoord over de gruwel en ellende die deel uitmaakt van een vlucht voor oorlogsgeweld, zomaar zonder verpinken besluiten "daar hebben we geen plaats voor"?

En het is niet enkel voor oorlogsgeweld dat mensen gaan migreren, ook diegenen die omschreven worden als 'economisch vluchteling' doen dit niet uit vrije wil; ook zij zijn slachtoffers van geweld, namelijk economisch geweld ... door banken, overheden, bedrijven, drugskartels en noem maar op, ja tot zelfs religieus geweld toe.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Erdogan: 18.000 migranten staken in dag grens met Europa over

Bericht door univers » 01 mar 2020, 10:34

Voor alle duidelijkheid: hieronder staat de Preambule van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, waarbij ik in vetjes heb gezet wat in deze discussie van belang is bij het bepalen van mijn standpunt.
Overwegende, dat erkenning van de inherente waardigheid en van de gelijke en onvervreemdbare rechten van alle leden van de mensengemeenschap grondslag is voor de vrijheid, gerechtigheid en vrede in de wereld;

Overwegende, dat terzijdestelling van en minachting voor de rechten van de mens geleid hebben tot barbaarse handelingen, die het geweten van de mensheid geweld hebben aangedaan en dat de komst van een wereld, waarin de mensen vrijheid van meningsuiting en geloof zullen genieten, en vrij zullen zijn van vrees en gebrek, is verkondigd als het hoogste ideaal van iedere mens;

Overwegende, dat het van het grootste belang is, dat de rechten van de mens beschermd worden door de suprematie van het recht, opdat de mens niet gedwongen worde om in laatste instantie zijn toevlucht te nemen tot opstand tegen tirannie en onderdrukking;

Overwegende, dat het van het grootste belang is om de ontwikkeling van vriendschappelijke betrekkingen tussen de naties te bevorderen;

Overwegende, dat de volkeren van de Verenigde Naties in het Handvest hun vertrouwen in de fundamentele rechten van de mens, in de waardigheid en de waarde van de mens en in de gelijke rechten van mannen en vrouwen opnieuw hebben bevestigd, en besloten hebben om sociale vooruitgang en een hogere levensstandaard in groter vrijheid te bevorderen;

Overwegende, dat de Staten, welke Lid zijn van de Verenigde Naties, zich plechtig verbonden hebben om, in samenwerking met de Organisatie van de Verenigde Naties, overal de eerbied voor en inachtneming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden te bevorderen;

Overwegende, dat het van het grootste belang is voor de volledige nakoming van deze verbintenis, dat eenieder begrip hebbe voor deze rechten en vrijheden;

Op grond daarvan proclameert de Algemene Vergadering deze Universele Verklaring van de Rechten van de Mens als het gemeenschappelijk door alle volkeren en alle naties te bereiken ideaal, opdat ieder individu en elk orgaan van de gemeenschap, met deze verklaring voortdurend voor ogen, er naar zal streven door onderwijs en opvoeding de eerbied voor deze rechten en vrijheden te bevorderen, en door vooruitstrevende maatregelen, op nationaal en internationaal terrein, deze rechten algemeen en daadwerkelijk te doen erkennen en toepassen, zowel onder de volkeren van Staten die Lid van de Verenigde Naties zijn, zelf, als onder de volkeren van gebieden, die onder hun jurisdictie staan:
Deze verklaring werd opgesteld in een periode dat wereldwijd de mensheid genoeg had van geweld, bloedvergieten en vernieling, genoeg had van het wegjagen van mensen uit een gebied waarin ze leefden, genoeg had van het stelen van ganse landen en naties en ze te plunderen, genoeg had van het uitmoorden van mensen met een andere achtergrond, cultuur en geloof, genoeg had van het beoordelen èn veroordelen van mensen naar hun afkomst, cultuur en geloof.

Die rechten, beste medemensen, zijn de rechten waarnaar ik heb verwezen.
De landen waar de vluchtelingen vandaan komen, hebben de leiders die rechten ook gelezen ?
Ze hebben daar de rechten van het geloof.
Geloof je niet, kop eraf.
Nu stromen ze met duizenden het zogenaamde ( vrije westen ) in, en moeten wij ons aanpassen aan hun normen en waarden ? Ik dacht het niet).
En het westen doet er niets aan, want de economische belangen, zijn groter dan die van de mensen.
Daarom treed men ook niet op tegen die dictator in Turkije. (strategisch belang.)
En zo kunnen we eindeloos door blijven discuteren, men zal het nooit eens worden.
In mijn ogen, heel het geloof afschaffen, amen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Erdogan: 18.000 migranten staken in dag grens met Europa over

Bericht door Fenna » 01 mar 2020, 11:50

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie