WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 17 mei 2021, 11:25

:hands: :hands: :hands: gelukkig is er nog bij sommige een beetje voorzichtigheid ,,,;)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 17 mei 2021, 13:30

Ondanks alle krampachtig strenge maatregelen neemt in Taiwan nu de pleuris uit.
Bewijs dat de maatregelen het niet kunnen tegenhouden.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1777971 ... n=whatsapp
TAIPEI - Lang werd het land geprezen als lichtend voorbeeld voor de rest van de wereld hoe de coronapandemie aan te pakken. Maar nu de besmettingscijfers ineens sterk beginnen op te lopen, komt Taiwan er tot zijn schrik achter dat de voorsprong ineens is omgeslagen in een stevige achterstand. Ongetwijfeld ook tot schrik van Australië en Nieuw-Zeeland.

Want net als deze twee andere landen berust het succes van Taiwan op hermetisch gesloten grenzen in combinatie met een zeer nauwkeurig en snel track-and-trace systeem waardoor eventuele besmettingen in de kiem worden gesmoord. En net zoals Nieuw-Zeeland en Australië kent het land amper lockdowns en een gezondheidssector die niet overbelast is geraakt.
Lees verder in link.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 17 mei 2021, 14:14

het stomme is, het virus houdt zich niet aan de regels, stoort zich niet aan grenzen en aan regels.
Heeft een internationaal paspoort. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 17 mei 2021, 15:50

;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 17 mei 2021, 19:58

Overlevenden van COVID-19, zelfs degenen die niet erg ziek waren, hebben een 50% groter risico op overlijden

"Het is niet overdreven om te zeggen dat lange COVID-19 Amerika's volgende grote gezondheidscrisis is", aldus bezorgde wetenschappers.

Tientallen miljoenen Amerikanen zijn tot nu toe met het virus besmet. Maar hoewel de overgrote meerderheid is hersteld, kunnen complicaties op de lange termijn in verband met COVID-19 hun leven in gevaar blijven brengen. Een nieuwe studie die meer dan 87.000 patiënten onderzocht, ontdekte dat overlevenden van COVID-19 een bijna 60% verhoogd risico op overlijden hadden gedurende de volgende zes maanden in vergelijking met de algemene bevolking.

"Onze studie toont aan dat tot zes maanden na de diagnose het risico op overlijden, zelfs na een mild geval van COVID-19, niet triviaal is en toeneemt met de ernst van de ziekte", aldus senior auteur Ziyad Al-Aly, MD, een assistent-professor aan de Washington University School of Medicine. “Het is niet overdreven om te zeggen dat lange COVID-19 - de langetermijngevolgen voor de gezondheid van COVID-19 - Amerika's volgende grote gezondheidscrisis is. Gezien het feit dat meer dan 30 miljoen Amerikanen zijn geïnfecteerd met dit virus en gezien het feit dat COVID-19 lange tijd een aanzienlijke last heeft, zullen de aanhoudende effecten van deze ziekte nog vele jaren en zelfs decennia doorklinken. Artsen moeten waakzaam zijn bij het evalueren van mensen die COVID-19 hebben gehad. Deze patiënten hebben geïntegreerde, multidisciplinaire zorg nodig. "

Lees verder : https://www.zmescience.com/medicine/cov ... -of-death/
Nog meer om je zorgen erover te maken. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Kristof Piessens » 18 mei 2021, 07:04

Soms denk ik dat covid 19 een uiting is van een reeds bestaande virus waarvan de huidige wetenschap nog niet weet dat dit letterlijk miljoenen mensen treft...als overerving niet genengebaseerd is, kun je je wellicht gaan afvragen vanwaar die bewering komt dat het uitgeroeid is ?

Alleen een mens kan je niet helpen als je de werkelijke oorzaak niet behandelt en dat is ook wat de wetenschap nog niet van bewust van is om de onderliggende trigger dat de vermomde ziekte/virus actief doet worden...van alle ziekten is het gros er van terug te voeren naar 1 virus met talloze varianten die zich bij ieder mens anders gaan gedragen...stress, drukte, etc zijn de triggers...daarom dat ik denk dat het 'EBV' het minst onderzochte ziekte is waarvan vele ziektes terug te voeren valt.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 18 mei 2021, 08:54

univers schreef:
17 mei 2021, 19:58
Nog meer om je zorgen erover te maken.
:mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 18 mei 2021, 11:44

Het gaat de goede kant op in Nederland, maar zelfs nu het aantal coronabesmettingen fors is gedaald behoren we nog steeds tot de slechtste jongetjes van de klas in Europa.

Op dit moment zijn er de meeste besmettingen in Zweden (290,5 per 100.000 inwoners), gevolgd door Litouwen (283,2 per 100.000) en dan Nederland (219,4 per 100.000).
De nieuwe versoepelingen zouden de indruk kunnen wekken dat we er prima voorstaan. Voor Nederlandse begrippen is dat ook zo, maar in de rest van Europa denken ze daar toch iets anders over.

Bron(nen): De Volkskrant
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig ... d=msedgdhp
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 18 mei 2021, 12:15

Het gaat de goede kant op in Nederland,
Ze moeten toch de schijn ophouden, voor het songfestival.
Volgende week is het weer over.
De binnenlucht schijnt schoner te zijn dan de buitenlucht.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 18 mei 2021, 12:33

:hahaha: :hahaha: ;P!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 18 mei 2021, 12:40

schijnheiligheid ten top, Herman.
Supporters 6000 in de buitenlucht mag niet, maar 3000, van die tandpasta glimlachen mag wel in een binnenruimte.
Waanzin ten top.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 18 mei 2021, 13:03

;P! ;P! ;P! Uni
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 19 mei 2021, 11:24

vreemd mr ik ben de weg kwijt

op pagina van Covid-19 oa Zuid Holland -18 5 21- 5.326besmtt opnames ,,gisteren was dat sorry eergisteren.. 16 5 21 ,,2.829!!
dan in AD,opluchting minder opnames in ziekenhuis ,,..en mogelijk is de afname gevolg warme weer aafgelopen weken ,,,,

onnavolgbaar
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Kristof Piessens » 19 mei 2021, 23:18

Oke, net de eerste aflevering gezien over het verhaal van de covid 19 of coronavirus in wuhan is geëindigd op de dag dat wuhan in lockdown ging...

Nu is me 1 en ander duidelijk geworden, het ging dus om een vergelijkbaar virus dat oorspronkelijk SARS heette, de voorloper van het 'long' ziekte/virus dat in 2003 blijkbaar minder besmettelijk was en de situatie vrij snel onder controle kwam.
Maar China kennende zijn die niet zo erg openlijk en transparant omdat hun politieke systeem dat niet toestaat, maar wel verklaringen afgeeft dat er nog geen bewijs is dat dit virus mens op mens overdraagbaar is, wat vrij normaal is en weer dat 'springen' wat niet kan maar hebben dat besluit/conclusie maar toegegeven, in beeldspraak kan ik me dat niet voorstellen dat het springt....

Gedurende de uitzending heb ik mij wezen af te vragen hoe het kan dat er een uitbraak in ontwikkeling kwam, een sequentie is voor mij geen bewijs dat er een intelligente keuze wordt gemaakt door het virus om over te 'springen', op welke wijze is mij echter niet duidelijk geworden, de theoretische denktrant volgt nooit de praktijk maar de praktijk kan wel de theorie doen wijzigen...en dat is wat mij is opgevallen...

Niettegenstaande dat de precaire balansen in de wereld van verregaande aard zijn is dit een duidelijke signaal dat de wereld niet kan gestuurd worden door mensen die geen open en eerlijke houding hebben ten aanzien van de belangrijkste zaken op vlak van gezondheid, los daarvan is het gevolg wel in verband gesteld met de werkelijke staat van de menselijke immuniteit, dat zich baseert op een driehoeksverhouding tussen belangrijke kernwaarden als vrijheid, gezondheid en welzijn, waarvan China geen andere keuze had om de vrijheid even op te offeren tot het probleem is opgelost...

Het is die driehoeksverhouding dat een globale maatstaf is en er andere manieren zijn om geen 1 van de drie kernwaarden op te geven omdat ze een menselijke totaalpakket vertegenwoordigen.

Een kleine toevoeging, in parabel - spraak is het onomstotelijk zeker dat het dualisme een scheuring veroorzaakt tussen het ego - geweten en het standvastige hart - geweten en de bedoeling van de volgende uitspraak dan ook ondubbelzinnig duidelijk is; "Je kan/kunt geen twee meesters dienen", hieruit volgt dat de mens als waarheid in zichzelf de keuze maakt om het ego te volgen of het hart te volgen....is het dan nodig je te laten sturen door mensen die gekozen hebben om het ego te volgen ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door taigitu » 20 mei 2021, 10:19

Europese bronnen: voor coronareispas is straks één prik genoeg

18 mei 2021

Om de coronapas te krijgen die het reizen in de Europese Unie gemakkelijker moet maken,
is één prik met een coronavaccin straks genoeg.
Volgens EU-bronnen zijn de EU-landen en het Europees Parlement het daarover eens geworden.

Een reiziger is daarmee nog niet verzekerd van vrije toegang tot alle EU-lidstaten.
Een land kan bijvoorbeeld mensen die pas een van hun twee prikken hebben gekregen,
vragen om een coronatest te ondergaan of in quarantaine te gaan.
Het is nog onduidelijk of een lidstaat dat van plan is.
De meeste vakantielanden willen juist zo min mogelijk obstakels opwerpen.

Lees meer:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... vaccinatie
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 20 mei 2021, 10:44

wat ik me afvraag laatste tijd,vooral met die pas, maar wie betaald dat ??......jan met de pet? belast.,betaler? -wij/ ik - lekker dan,kijk zou zeggen betaal het zelf als je hem ´´ zo nodig´´ hebt..
..rare wereld aan het worden ,maarja
(als het net zo word als vroeger, toen men iedereen op de weg een rijtijdenbesluit moest hebben , kosten a 10,-gld.. zelf,pas foto zelf a5,-gld,,, gebruikt? niet ..ligt hier nog als nieuw, nee doorgeslagen toestand-en-,,)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 20 mei 2021, 12:21

ja als je zo gul wilt zijn
Malawi heeft woensdag bijna 17.000 doses van het AstraZeneca-vaccin vernietigd. De houdbaarheidsdatum was half april al verstreken. De minister van Volksgezondheid zegt dat 'propaganda' zorgt dat veel Malawiërs de prik niet halen. Volgens de BBC is dit het eerste land dat publiekelijk duizenden doses COVID-19-vaccin heeft verbrand.

De Wereldgezondheidsorganisatie had er aanvankelijk bij landen op aangedrongen geen doses van het vaccin - vervallen of niet - te vernietigen, maar heeft haar advies sindsdien bijgesteld.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/wetens ... d=msedgdhp
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 22 mei 2021, 07:42

Afbeelding

Eindelijk bewijs dat mondkapjes echt werken, stellen wetenschappers.

Lang is erover gesoebat, maar onderzoekers uit Duitsland, geholpen door wetenschappers uit China en de Verenigde Staten, zeggen nu echt aan te kunnen tonen dat mondkapjes werken in de strijd tegen het coronavirus. In veel situaties is een eenvoudig mondkapje al genoeg, stellen de wetenschappers. Ze spreken van ‘een doorbraak’.

Onderzoekers van onder meer het Max Planck Instituut in Mainz en het universitair ziekenhuis Charité in Berlijn maakten voor hun onderzoek gebruik van onder meer wetenschappelijke data die laten zien dat regio's waar een groter gedeelte van de bevolking mondkapjes draagt het coronavirus beter onder controle lijken te houden. Ook gebruikten de Duiters, Chinezen en Amerikanen een nieuwe modelberekening die volgens hen overtuigend aantoont dat de effectiviteit van een gezichtsmasker afhangt van de hoeveelheid virus in de lucht, schrijven ze in het invloedrijke wetenschappelijke tijdschrift Science.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/wetenschap/eindelijk- ... ~ab64224f/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Wat heel de wereld allang wist dringt nu pas tot Jaap van Dissel en zijn RIVM door en dan nog met tegenzin.
Net als dat ze hun tekst over aerosolen hebben aangepast nadat tientallen wetenschappers zeggen dat het wel voor meer besmettingen zorgt.
Zou zo’n van Dissel nooit eens denken , goh wat ben ik incompetent voor mijn functie ?
Ik vrees van niet maar deze man moet gewoon opstappen.
Totaal niet geschikt waar hij nu zit.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 22 mei 2021, 08:02

Die wetenschappers uit China, vertrouw ik voor geen meter.
Zou zo’n van Dissel nooit eens denken , goh wat ben ik incompetent voor mijn functie ?
Hij denkt eerder, " wat ben ik toch een grote randdebiel. "
Die man is een gevaar voor de samenleving.
Opsluiten die handel.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 22 mei 2021, 09:31

idd Tammy, maar is dat geen ´kwaal´,... dat ze meer aan hun ego denken dan aan de´mensen/heid´?? ..,, máár aan de andere kant hebben ze ...of ze willen of niet...
een zooitje ´meelopers´ dat dit wil of dat graag ziet en ja wat doe je dan ,,,,.. nee de hele samenleving is naar de kiekaakl..... ,,
oke he fijne -droge- dag verders
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie