WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 09 jan 2021, 07:18

Het Verenigd Koninkrijk registreerde het afgelopen etmaal een recordaantal coronagerelateerde overlijdens: 1.325. Het vorige record dateerde van 21 april (1.224 doden). De burgemeester van Londen, Sadiq Khan, heeft vanwege het grote aantal nieuwe besmettingen de noodtoestand uitgeroepen. Volgens Khan zijn de besmettingen in zijn stad "niet meer onder controle".

In het VK werden in de laatste 24 uur 68.053 nieuwe positieve tests vastgesteld. In totaal zijn 79.833 personen in het Verenigd Koninkrijk binnen 28 dagen na een positieve coronatest overleden. Alleen in de VS, Brazilië, India en Mexico zijn meer coronapatiënten overleden.

Veel van die besmettingen vinden plaats in de Britse hoofdstad, waardoor de ziekenhuizen overbelast dreigen te raken. Zeker een op de honderd inwoners is besmet met het coronavirus. In sommige delen van de stad is dat volgens Khan zelfs een op de twintig. De toename is mogelijk het gevolg van de Britse coronavariant, die mogelijk besmettelijker is
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 09 jan 2021, 17:02

RNA IN COVID-19 VACCIN GEEN PROBLEEM VOOR ONS DNA

Iedereen die zich zorgen maakt over de vaccins tegen COVID-19, kan écht gerust zijn: veranderingen aan het menselijk DNA zijn simpelweg niet mogelijk en ook op de lange termijn zijn we veilig.

Bijna een jaar heeft de wereld erop gewacht. Maar nu deze week de vaccinaties dan eindelijk zijn begonnen, is er ook nog steeds veel wantrouwen en ongerustheid. Maar liefst 1 op de 4 Nederlanders wil zich niet laten inenten tegen COVID-19. Er zijn verschillende redenen. Ten eerste vraagt men zich af of er per ongeluk of zelfs expres geen ongewenst materiaal wordt geïnjecteerd. Het vaccin is immers een RNA-vaccin. Met andere woorden: welke invloed kan dit genetisch materiaal hebben op ons eigen DNA?

Meer : https://www.scientias.nl/rna-in-covid-1 ... r-ons-dna/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 10 jan 2021, 06:58

ja is verteld dat dat ´ooit´-1940- ook gezegd werd Ga maar rustig slapen,,, en s nachts kwamen de Duitsers de grens over .......
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 10 jan 2021, 07:20

Groot alarm in Londen. Het aantal coronabesmettingen in de Britse hoofdstad loopt zo snel op dat de burgemeester van de stad code zwart heeft uitgeroepen. "Als we de verspreiding niet stoppen, zullen er geen ziekenhuisbedden meer over zijn", zegt de burgemeester.

"Ik ben nog nooit zo bezorgd geweest als nu", zegt de Londense burgemeester Khan in een interview met het Britse Sky News. "Als we nu geen actie ondernemen raakt onze gezondheidszorg overvraagd en zullen er alleen maar meer mensen overlijden."

Nu al worden er meer dan 800 mensen per dag naar het ziekenhuis gebracht. In totaal liggen er al meer dan 7000 patiënten. Ambulancediensten in Londen krijgen zo'n 8000 noodoproepen per dag. Op een 'normale' drukke dag zijn dat er zo’n 5500. 1 op de 30 Londenaren heeft het virus.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 10 jan 2021, 09:59

Eng wat er in Londen gebeurt.

Hier hebben we dinsdag weer een persconferentie.
Waarschijnlijk verlenging lockdown.
Natuurlijk moet er worden verlengd , de aantallen zijn nog veel te hoog.
Hoe vreselijk het ook is voor de mensen en ook ondernemers.

Maar zoals ik het zie hebben we verloren van het virus.
Alleen vaccinatie kan mogelijk het eronder krijgen.
Over twee maanden zitten we al een jaar opgescheept met dit virus en we zijn het nog niet de baas helaas.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door taigitu » 10 jan 2021, 10:01

Aantal coronabesmettingen in Duitsland daalt flink

Vandaag, 07:11
Deel dit artikel

In Duitsland zijn in de afgelopen 24 uur flink minder doden geteld als gevolg van het coronavirus en zijn ook flink minder besmettingen geregistreerd.
Zondag rapporteerde het Robert Koch Instituut (RKI), de Duitse evenknie van het RIVM, 465 nieuwe coronadoden, tegen 1083 een dag eerder.

Vrijdag werd nog een recordaantal van 1188 doden geteld. In totaal zijn in Duitsland
nu 40.343 personen overleden aan de gevolgen van de ziekte Covid-19.

Het RKI meldde zondagochtend 16.946 nieuwe besmettingsgevallen in de laatste 24 uur.
Dat is flink minder dan een dag eerder toen 24.694 besmettingen werden gemeld.
Tot nu toe zijn er in Duitsland ruim 1.908.000 coronabesmettingen vastgesteld.

https://www.dvhn.nl/buitenland/Aantal-c ... ogle.nl%2F

Heel bijzonder dat er binnen 24 uur zoveel minder besmettingen en doden worden geteld.
Hopelijk kunnen ze ontdekken waar dat door is gekomen. Het zou een grote doorbraak
kunnen zijn in hoe te handelen......


Ik zie nu net jouw reactie hierboven Tammy, we schelen 2 minuten.
Wat een verschil tussen onze reacties. Ik hoop dat de melding uit Duitsland
niet als een foutmelding wordt afgedaan.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 10 jan 2021, 10:14

Ik zie het Taigitu. :grin:
Ja ik kijk na een jaar naar de balans.
Zoals ik het zie, dat betekend niet dat het ook waar is .
Ik hoop dat jouw hoop werkelijkheid word, dat meen ik echt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 10 jan 2021, 10:20

volgens BBC news -gistermiddag- werd Belgie ook nog met 2 weken lockdown verlengt ivm nog steeds stijgend aantal besmettingen dus ,,ja mooi van Duitsland maar je/we zitten er zeg maar middenin en hoe loopt dat af ,,totnu weet geen mens en hopen ze op het vaccin, maar of dat zalig makend is is ook de vraag,,
<als ik de berichten mag geloven zijn wij -hier Rotterdam eo - rond Maart aan de beurt ..ja begin of eind, is ook nog een open vraag ... :-|
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door taigitu » 10 jan 2021, 10:38

Tammy schreef:
10 jan 2021, 10:14
Ik zie het Taigitu. :grin:
Ja ik kijk na een jaar naar de balans.
Zoals ik het zie, dat betekend niet dat het ook waar is .
Ik hoop dat jouw hoop werkelijkheid word, dat meen ik echt.
Ik weet dat je het meent.
Ik hou er rekening mee dat er ergens iets mis is gegaan waardoor
die positieve melding (voor zover je dat kan zeggen want er zijn toch doden)
later negatief wordt gecorrigeerd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door taigitu » 10 jan 2021, 12:00

Pfizer: ‘Geen bewijs dat vaccin drie weken na eerste dosis beschermt

door Tsenne Kikke - dinsdag 5 januari 2021

De tweede vaccinatie uitstellen?…


door Tsenne Kikke - dinsdag 5 januari 2021 23:34

Er zijn geen gegevens die aantonen dat het vaccin van BioNTech en Pfizer drie weken na de toediening
van de eerste dosis bescherming biedt tegen Covid-19. Dat zeggen beide bedrijven NU dat sommige landen besluiten,
of aan het overwegen zijn, om de tweede inenting uit te stellen.


Het middel van BioNTech en Pfizer moet twee keer worden toegediend om maximale bescherming te bieden,
in principe 21 dagen na de eerste injectie. “De veiligheid en effectiviteit van het vaccin is niet geëvalueerd
op verschillende doseringsschema’s, aangezien de meerderheid van de testdeelnemers de tweede dosis ontving
zoals gespecificeerd in het ontwerp van de studie,” aldus BioNTech en Pfizer in een verklaring.


https://www.spiritualia.be/blogs/tsenne ... hermt.html

Nou, daar zijn ze dan lekker vlug mee om dit te melden.
Zijn ze niet zo slim of zijn ze bang dat de inkomsten minder snel zullen binnenkomen met dat uitstellen.....
Of zou het kunnen dat mensen afhaken met vaccineren als lijkt/blijkt dat één inenting ook voldoende is?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 10 jan 2021, 12:43

nou dacht je niet dat dat onbekend was ?? óf minimaal verwacht was bij de dames ene heren,, en dan alles moest snel dus ja wat wil jw
zo dacht ik vanmorgen dat ik nog droomde ,, een achternicht -woont in USA- blijkt vorige week een 2e vaccin te hebben gehad terwijl de 1e nog geen 10dagen ERVOOR was ... ze had alleen 1/2 dagen geen gevoel in haar arm ........tjsa wat zal ik zeggen bijwerking geen ........
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 10 jan 2021, 12:58

Het is toch te hopen dat de tweede prik gewoon na 3 weken komt.
Daar is het ook op getest.
Anders vrees ik heeft het totaal geen zin.
Ik hoop dat Nederland niet aan dat uitstellen doet.

Bijwerkingen zijn er Herman50, ook van die arm wat jij zegt.
Is tijdelijk als het goed is.
Maar hoe iemand reageert zal verschillend zijn.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 10 jan 2021, 14:06

taigitu schreef:
10 jan 2021, 12:00
Pfizer: ‘Geen bewijs dat vaccin drie weken na eerste dosis beschermt

Nou, daar zijn ze dan lekker vlug mee om dit te melden.
Zijn ze niet zo slim of zijn ze bang dat de inkomsten minder snel zullen binnenkomen met dat uitstellen.....
Of zou het kunnen dat mensen afhaken met vaccineren als lijkt/blijkt dat één inenting ook voldoende is?
Volgens mij is dit krom geschreven. De ontwikkelaars zeggen juist dat alleen die 3 weken getest zijn. Qua inkomsten maakt het ook niet uit. De prikken worden alleen in een andere volgorde gezet maar er worden er in totaal evenveel gezet.

Waar het om draait is dat in het oorspronkelijke scenario 3 weken tussen de vaccinaties zou zitten. De effectiviteit hiervan is getest en daar kwam uit dat de eerste shot ik dacht 52% bescherming bood. Als de tweede na 3 weken gezet wordt stijgt dit naar ik meen 94%.

Om 5 voor 12 kreeg iemand een pingmoment. Als je volgens plan de tweede na 3 weken zet is 1 persoon 94% beschermd en een andere 0%. Geef je ieder 1 shot dan heb je 2 mensen 52% beschermd. (samen dus 104%) De directe effectiviteit is dus hoger, de lange termijn is een vraagteken wat men wil onderzoeken.

Maar daar hebben we NU niks aan want we gaan niet wachten tot we het weten. Men moet dus gokken. In België betekent dat 65+'ers onbeschermd laten tot mei of ze sneller voor 52% beschermen en afwachten wat het onderzoek uitwijst. Aannemende dat de vaccinatie jaarlijks herhaald moet worden zou ik er zelf voor kiezen de 2de uit te stellen en op die manier 52% van de 65+'ers redden. (als ik beleidsmaker was)

Maar ik doneer met liefde mijn 2 shots voor 2021 aan 2 mensen die liever iets dan niets hebben hoor.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 10 jan 2021, 14:28

Maar ik doneer met liefde mijn 2 shots voor 2021 aan 2 mensen die liever iets dan niets hebben hoor.
Die van mij erbij, zijn het er vier.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door taigitu » 10 jan 2021, 14:54

De tweede vaccinatie uitstellen?…

door Tsenne Kikke - dinsdag 5 januari 2021 23:34

Er zijn geen gegevens die aantonen dat het vaccin van BioNTech en Pfizer drie weken na de toediening
van de eerste dosis bescherming biedt tegen Covid-19. Dat zeggen beide bedrijven NU dat sommige landen besluiten,
of aan het overwegen zijn, om de tweede inenting uit te stellen.

Als ik na de eerste vaccinatie corona heb gehad, werkt het vaccin dan wel voor mij?
Dat je na de eerste vaccinatie corona krijgt betekent niet dat het vaccin voor jou niet werkt.
90% van de mensen is zeven dagen na de tweede vaccinatie beschermd tegen corona.

Na de eerste vaccinatie is het deel van de mensen dat beschermd is lager dan na twee vaccinaties
en kan het zijn dat je na blootstelling nog corona krijgt. Dit betekent niet dat het vaccin niet zijn werk doet.


Je lichaam heeft na die eerste vaccinatie dan simpelweg nog niet de kans gehad om een goede bescherming op te bouwen.
Daarom is het belangrijk om de vaccinatieserie af te maken nadat je hersteld bent van de ziekte, en minstens vier weken
na het begin van de klachten. Als je twijfelt of je voldoende hersteld bent van corona,
overleg dan met de arts vaccinatie of instelling die jou zal vaccineren.
Dit is de uitleg van het RIVM:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... l-voor-mij

Als ik dit lees dan wordt hier aangegeven dat de eerste vaccinatie meetbaar werkt.
Want die is lager (dus niet nul of nihil) als bij de 2e vaccinatie. Lager is dus meetbaar.
Ze konden, ook meetbaar, aangeven hoeveel procent bescherming het geeft bij 2 vaccinaties.
Dat mede belangrijk is hoe gezond je bent voordat je gevaccineerd wordt lijkt me logisch,
en dat is voor de 2e vaccinatie ook het geval.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 10 jan 2021, 15:12

Tranentrekkend dat RIVM met zijn 'Corona'. Sommige mensen krijgen CoViD-19 en dat is het probleem wat men met vaccinatie probeert te voorkomen. Het virus krijg je er niet mee uit de wereld, je perkt de schadelijke gevolgen in.

Maar precies, vasthoudend aan 52% en 94% betekent het dit:

Als 100 mensen 1 shot krijgen en je stelt ze allemaal bloot aan SARS-CoV-2 dan worden er 48 ziek en 52 niet.
Als die 100 mensen na 21 dagen een 2de shot krijgen en je stelt ze dan pas allemaal bloot aan SARS-CoV-2 dan worden er 6 ziek en 94 niet.

Dat is onderzocht, de gevolgen van een andere strategie kent men niet.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 10 jan 2021, 16:33

Als 100 mensen 1 shot krijgen en je stelt ze allemaal bloot aan SARS-CoV-2 dan worden er 48 ziek en 52 niet.
Het is net een loterij.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4708
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 10 jan 2021, 16:54

Kim Feenstra kritisch over publiekscampagne vaccinatie: ’Voelt als een brainwash’
Link

En ze heeft helemaal gelijk.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 10 jan 2021, 17:24

Uit het artikel van Witte wel:
Het is belangrijk dat zo veel mogelijk mensen zich laten vaccineren. Dat wordt ons ticket naar meer vrijheid’, wordt in de campagne verteld. Kim Feenstra kan zich daar totaal niet in vinden. „We geven onze vrijheid nu op om het straks weer terug te krijgen of sterker nog, te verdienen? Waar zit de logica?”, vraagt ze zich af.
Hebben we eerst met Famke te maken gehad krijgen we deze zogenaamde BN’er. [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4708
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 10 jan 2021, 17:34

Tammy schreef:
10 jan 2021, 17:24
Uit het artikel van Witte wel:
Het is belangrijk dat zo veel mogelijk mensen zich laten vaccineren. Dat wordt ons ticket naar meer vrijheid’, wordt in de campagne verteld. Kim Feenstra kan zich daar totaal niet in vinden. „We geven onze vrijheid nu op om het straks weer terug te krijgen of sterker nog, te verdienen? Waar zit de logica?”, vraagt ze zich af.
Hebben we eerst met Famke te maken gehad krijgen we deze zogenaamde BN’er. [doh]
Nee,nee Tammy, dit is iets anders. Wat Feenstra aangeeft is precies wat er gebeurd. De gehele dag wordt men bestookt met de boodschap dat vaccineren de enige oplossing is en dat als iedereen gevaccineerd is we weer naar normaal gaan. Er wordt een dwang neer gezet en daar wijst zij op. En terecht want de campagne die gevoerd wordt is ook echt bagger.
Als men zich niet laat vaccineren dan moet men zich schuldig voelen of wordt men als schuldenaar aangezien. Dat is wat de campagne zegt.
Wat de werking en de veiligheid van het vaccin betreft heeft ze ook gelijk. Er is maar weinig bekend.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Plaats reactie