WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 11 aug 2022, 08:37

Witte wel schreef :
Ik sta met vele bedrijven in contact, dat is een onderdeel van mij werk, maar wat het AD artikel suggereert dat bedrijven een toegangsbewijs verkiezen betwijfel ik
Nog maar een keertje met de nadruk op “laatste redmiddel”

>>>>>>>>>>>>>>>>>

Werkgevers willen coronapas 'als laatste redmiddel' in wet.

Het coronatoegangsbewijs moet blijven "als laatste redmiddel" om bedrijven open te houden, mocht het virus weer oplaaien. Dat betogen werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland.


Lees verder via link :

https://nos.nl/artikel/2440070-werkgeve ... del-in-wet

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 11 aug 2022, 09:06

Met de coronatoegangsbewijs, kan je maar één ding doen, je achterste ermee afvegen.
Hoe werk je land verder naar de knoppen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 11 aug 2022, 09:17

Als antwoord op jouw bericht Univers:
Het coronatoegangsbewijs moet blijven "als laatste redmiddel" om bedrijven open te houden, mocht het virus weer oplaaien. Dat betogen werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland.
I rest my case.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 11 aug 2022, 10:25

Het is een erg misleidend artikel. Enerzijds zegt het dat het een laatste redmiddel is maar men schrijft daarnaast:"VNO-NCW en MBK-Nederland wijzen erop dat ondernemers er alles aan zullen doen om hun bedrijven op een "veilige en verantwoorde manier" in te richten voor klanten en medewerkers. De coronapas kan daarbij helpen, stellen ze.".
M.a.w., het zou een onderdeel van de verantwoorde manier kunnen zijn..

Het is maar net hoe je het leest en vertaald.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 11 aug 2022, 12:55

Het is klinkklare onzin. Ze willen hun zakken gewoon vullen en het interesseert ze verder niet hoe. Bij het vorige CTB-feestje hebben ze het zo bont gemaakt dat kwetsbaren dachten veilig op CTB-locaties te kunnen vertoeven. Inmiddels is onomstotelijk bewezen dat het niet testen van gevaccineerden een grote bedreiging is voor kwetsbaren die niet gevaccineerd kunnen worden. Alleen een 1G CTB zou dus als laatste redmiddel aangewend kunnen worden. Maar daar stonden ze niet achter. Teveel moeite.

Een lijstje met ondernemers die geld voor hun medemens laten gaan door dit verzoek te steunen zou praktisch zijn. Dan weet je welke zaken je vooral links moet laten liggen. Wat een afgrijselijke wereld blijkt dit toch te zijn.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 11 aug 2022, 12:58

Witte wel schreef:
10 aug 2022, 22:29
Volgens Britse studies zou de boosterprik het risico op ziekenhuisopname met 88% verminderen maar momenteel liggen er hoofdzakelijk gevaccineerde mensen in het ziekenhuis.
Die 88% geldt alleen direct na de booster. Daarna daalt die bescherming weer. Dat zeggen de onderzoeken al sinds het begin. De media geeft de verkorte versie.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 11 aug 2022, 13:51

Ik vraag mij wel eens af, en dat is dan helemaal out of the box denken en ik denk dat jij daar wel een voorstelling van kunt maken Vitharr jou kennende, is dit virus wel een virus. Ik heb daar vanaf het begin al mijn twijfels over gehad. Als je principes als cymatiek, om als voorbeeld te gebruiken, erbij betrekt wat zouden dan invloeden van buitenaf voor een invloed hebben op lichamelijke processen als deze processen op een bepaalde manier verstoord worden en dit een domino effect geeft van buitenaf. Die bepaalde manier is dan nog wel een groot vraagteken maar het is mogelijk. Een in gang gezet proces wat verder wordt aangestuurd door randvoorwaarden. Omdat "het virus" tot op heden nog niet geïsoleerd is zou men de vraag kunnen stellen, is dit wel een virus dat de lichamelijke processen verstoord en voor sommigen fataal kan zijn. Even niet bij de theorie betrekken door wie deze verstoring plaats zou kunnen vinden, dan dwalen we af, maar gewoon het principe centraal laten. Wat denk jij hiervan Vitharr?
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 11 aug 2022, 14:00

Vergeet 5G niet.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 11 aug 2022, 19:06

Witte wel schreef:
11 aug 2022, 13:51
Ik vraag mij wel eens af, en dat is dan helemaal out of the box denken en ik denk dat jij daar wel een voorstelling van kunt maken Vitharr jou kennende, is dit virus wel een virus. Ik heb daar vanaf het begin al mijn twijfels over gehad. Als je principes als cymatiek, om als voorbeeld te gebruiken, erbij betrekt wat zouden dan invloeden van buitenaf voor een invloed hebben op lichamelijke processen als deze processen op een bepaalde manier verstoord worden en dit een domino effect geeft van buitenaf. Die bepaalde manier is dan nog wel een groot vraagteken maar het is mogelijk. Een in gang gezet proces wat verder wordt aangestuurd door randvoorwaarden. Omdat "het virus" tot op heden nog niet geïsoleerd is zou men de vraag kunnen stellen, is dit wel een virus dat de lichamelijke processen verstoord en voor sommigen fataal kan zijn. Even niet bij de theorie betrekken door wie deze verstoring plaats zou kunnen vinden, dan dwalen we af, maar gewoon het principe centraal laten. Wat denk jij hiervan Vitharr?
Ja, leuk, dank je Witte, voor een ouderwets gesprek. ;P!

Ik heb de gehele middag nagedacht over je post. Het korte antwoord is, ik weet het niet. Maar laat me vertellen wat ik denk. Ik heb het hele circus breed gevolgd. Ik heb dus reguliere- en alternatieve bronnen door elkaar heen gelezen en alles in twijfel getrokken zoals dat hoort. Mijn waarheid zit in het midden en is gebaseerd op ervaringen in mijn directe omgeving waarvan ik de patronen toets aan de reguliere- en alternatieve beweringen. Vanuit die visie twijfel ik niet aan het bestaan van een virus.

Als een virus beschouw ik iets wat het biologisch evenwicht op fundamentele wijze verstoord op parasitaire wijze. Ik kan dat persoonlijk niet vervangen door een externe bron alleen. Uiteraard kan ik dit wel als ik de externe bron als oorzaak/bron voor/van het virus overweeg. Nu denk ik zelfs dat we na een goede discussie tot de conclusie komen dat 'mijn' virus hetzelfde is als 'jouw' in gang gezet proces wat verder wordt aangestuurd door randvoorwaarden. Een glitch in de matrix als het ware.

Is het niet zo dat we in de huidige tijd onnatuurlijk lang leven? Tenminste, in die zin dat we kunstmatig langer leven dan we zonder alle welvaart zouden doen? Covid treft hen die er ontvankelijk voor zijn, net als griep, maar in een hoger tempo. Dat leidt tot een verhoogde zorgvraag. Ik geloof sowieso dat er virussen bestaan en heb altijd verwacht dat we door 'degeneratie' vatbaarder voor ziekte zouden worden. Kunstmatig ouder worden heeft sowieso nadelen. Vroeger werd niemand oud genoeg om kanker te krijgen bijvoorbeeld, en als je eeuwig zou leven wordt je blijkbaar gek door de hoeveelheid informatie die je in je hoofd hebt.

Ik wijt de ellende van de afgelopen jaren dan ook vooral aan onze aftakeling op gezondheidsgebied. Maar breder bekeken is het wel exact de cymatiek waar je naar verwijst. Het verschil zit vooral in onze conceptualisering. Het virus zie ik als een bedreiging op biologisch gebied. Ik geloof ook dat het gebruikt wordt. En de spirituele impact van deze randzaken is veel hoger dan die van het virus zelf.

Dat betekent dus dat volgens mij een ongunstige configuratie om ons heen leidt tot een proces in ons wat inderdaad fataal kan aflopen. Maar het werkelijke probleem is veel groter dan dat. Het is Chaos.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 11 aug 2022, 21:36

Ja inderdaad als vanouds, leuk. ;P!

Je spreekt van je eigen ervaringen en ja mijn theorie is daar in feite ook op gebaseerd. Ik heb zelf, tenminste dat heeft de teststraat uitgewezen, zelf ook een covid-19 besmetting, en ja of het dat was dat krijg je nooit te horen maar daar ga ik dan maar vanuit, opgelopen gehad en wat mij achteraf opvalt is dat het resultaat eigenlijk exact overeenkwam met het verwachtingspatroon dat ik had. Waar en hoe zou ik dit opgelopen moeten hebben, hangt het in de lucht en wat maakt het dat dit in mijn systeem zijn gang heeft kunnen gaan vraag ik mij af als de door mij neergezette theorie daarbij gehanteerd wordt. Het virus zelf is nog niet aangetoond maar de reactie wel. Kan het dan niet tot de mogelijkheid behoren dat wat men het virus noemt in het lichaam zelf het proces opwerpt en zo zich infiltreert en manifesteert. Een vreemd proces is plotseling aanwezig en dat gebeurd continue. Ons immuunsysteem is dagelijks bezig honderden of zelfs duizenden verstorende processen uit de weg te ruimen en hierbij lukt dat dan even niet wat normaal niet voor komt. Wat maakt het manifesteren van dit, wat men noemt, virus dan zo dominant. Zijn er invloeden van buitenaf die dit manifest stimuleren. Ik doel dan op warmte of koude, licht of donker, magnetisme, energievelden en ook memetische invloeden zoals stemming, stress en angsten bijvoorbeeld. Dat zijn de randfactoren die ik vernoemd heb. Je zou het inderdaad de glitch van het totale systeem kunnen noemen.

Ik weet niet of ons langere leven onnatuurlijk is. Materie blijft in stand zolang de omstandigheid waarin die materie zich bevind dat toe laat. De kwantumfysica heeft aangetoond dat het uiterste kleinste deeltje van een stof als zijnde het kleinste deeltje gelijk is aan alle kleinste deeltjes van materie. Dat is nog niet zolang geleden aangetoond door Bernardo Kastrup. Deze deeltjes vormen zich tot materie en daaruit ontstaat een verscheidenheid afhankelijk de omstandigheid en dus mogelijkheid. Ik heb daar nog niet zo lang geleden een stuk over gepost geloof ik. Dus of dit onnatuurlijk is betwijfel ik. De omstandigheid staat het toe en is daarom de bepalende factor. En bij een eeuwig leven is de mogelijkheid van ontstaan van gekte wederom afhankelijk van de omstandigheid die deze toestaat of laat ontstaan.

Laten we die gekte eens op de korrel nemen en daar verder op door gaan. Die gekte is een verstoring van het proces welke een ontstaan kent uit, ik noem het maar, interruptie. Die interruptie zou zonder probleem herstelt kunnen worden door het gehele proces, daar is dit op voorzien. Maar bij het aanhouden van deze interruptie zou het proces de interruptie niet meer als interruptie kunnen gaan zien maar door gewenning accepteren als een element en toelaten in het geheel. Dan gaat de gekte een bepalende factor verkrijgen en wordt geïntegreerd.
Bij het eeuwige leven behoeft de gekte dus niet aanwezig te zijn als er van deze integratie geen sprake is.

Je stelt Covid treft mensen die er ontvankelijk voor zijn net als de griep. Dat lijkt mij ook maar wat maakt die ontvankelijkheid dan mogelijk. Is dat de compilatie van diverse reeds verstoorde processen in het geheel of ontstaan er openingen in het proces door instabiliteit, veroorzaakt door randvoorwaarden, wat het gehele proces afzwakt waardoor invloeden van buitenaf impact kunnen hebben op het gehele proces en daardoor vreemde processen binnen het geheel kunnen ontstaan. Het eigenlijke virus is de randvoorwaarde en wat hierdoor ontstaat noemen wij, de wetenschap, het virus. Het ontstaan binnen het proces wat we proberen te corrigeren met middelen die we toevoegen die dit ontstaan laat verdwijnen. Mij lijkt het beter het bestaande proces beter te ondersteunen waardoor deze verstorende opties niet kunnen ontstaan. Doordat we keer op keer middelen toepassen om verstoringen in het proces op te lossen negeren we in feite het eigen proces wat er op voorzien is zelf in te grijpen. Het proces wordt lui en reageert niet meer ad rem en veroorzaakt instabiliteit. Ik denk dat dat de aftakeling van de algehele gezondheid als resultaat heeft.

Maar wat zijn nu die randvoorwaarden die het lichamelijk proces verstoren en mogelijk aanmoedigen deze verstoringen te laten domineren. En inderdaad deze ongunstige configuratie kan het einde voor ons betekenen en zeker als men kunstmatig in de configuratie gaat sleutelen, wat men nu met genetische toepassingen aan het uitvoeren is.
Je zegt dat het werkelijke probleem de chaos is. Dat lijkt zo te zijn maar is het niet in mijn optiek. De chaos is een ontstaan uit en dat is een vervelend resultaat. Het werkelijke probleem is datgene wat de chaos doet ontstaan en dat heeft alles te maken met de randvoorwaarden waarmee onze lichamelijke processen dagelijks worden geconfronteerd. De omstandigheid waarin de materie zich begeeft is bepalend voor de vorming van het geheel of de instandhouding daarvan.

Even een andere kijk op zaken. :grin:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Kristof Piessens » 11 aug 2022, 22:06

Witte wel, ik heb je post eens gelezen, begrijp er nog niet veel van, en zeker niet wat covid 19 betreft...
Ik heb doorheen de jaren moeizaam geleerd dat de oorzaak voor een onterechte angst of onbewezen vrees vooral met de evolutieve aard te maken heeft, het argument in deze huidige tijd is dat er verandering optreedt, zowel individueel als collectief als in de wereldse omstandigheden, is hier een antwoord op of niet ?

Wat ik nu gereflecteerd zie is dat er een verandering bezig is dat lijkt op een poging om het nog te redden, een beetje menselijke mens begrijpt dat er duidelijk iets gaande is dat je niet kan of wil vatten of kan gevat worden, de interpretaties van een consequente leven is tot in het kleinste deel zelfs zo sterk verschillend dat er een confronterende situatie is ontstaan en dan beginnen groepen/landen/medici/politiek/bedrijven elkaar de vinger wijzen en de belangen te verdedigen die het argument nooit kracht zullen bijzetten, die verdeeldheid is zelfs zo groot dat onwetendheid een vanzelfsprekende reactie is en de (beste) wijsheid heeft in te boeten tegenover de onlogica van het menselijke bouwwerk dat we vandaag kennen.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 11 aug 2022, 22:19

Kristof, de post van mij is gebaseerd op een theorie die ik Vitharr heb toegeworpen en een voortvloeisel op zijn reactie. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door MetalPig » 12 aug 2022, 14:26

Witte wel schreef:
10 aug 2022, 22:29
Volgens Britse studies zou de boosterprik het risico op ziekenhuisopname met 88% verminderen maar momenteel liggen er hoofdzakelijk gevaccineerde mensen in het ziekenhuis. Dat is terug te vinden in diverse publicaties de afgelopen weken.
In absolute aantallen heb je gelijk, maar dat neemt niet weg dat je met vaccinatie(s) minder kans hebt om bij besmetting in het ziekenhuis te komen.

Een booster verlaagt dat risico met 51% ten opzichte van de basisvaccinaties, bijvoorbeeld:
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 082022.pdf

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door MetalPig » 12 aug 2022, 14:39

Witte wel schreef:
11 aug 2022, 13:51
Omdat "het virus" tot op heden nog niet geïsoleerd is (...)
Wat? Huh?

Maart 2020 (2020 ja, niet 2022):
A McMaster researcher has played a critical role on a small team that has successfully isolated and grown copies of the virus responsible for COVID-19, enabling urgent Canadian research into how it behaves and how it might be controlled.
https://brighterworld.mcmaster.ca/artic ... -research/

Maart 2020. Je loopt al bijna twee en een half jaar achter met je kennis van zaken.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Osiris » 14 aug 2022, 20:36

In Duitsland gehts loss .

Iedereen ,die daar een laatste vaccinatie gehad ,die ouder is dan 3 maanden,kan weer opnieuw in de rij gaan staan.
Moet elke 3 maanden ' ververst ' worden.
En kleurencodes op je APP van wat wel en niet geoorloofd is.
En uiteraard eerder genoemde jodenster , euh sorry ,mondluier voor alle ongevaccineerden.

Goede man die Lauterbach.
China/nazi's anyone..... ??

https://www.niburu.co/het-complot/17685 ... coronaprik

Maar het is vooral een complottheorie natuurlijk en absoluut geen geplande agenda.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 14 aug 2022, 22:02

MAATREGELEN DOORGEPRIKT

Gedurende twee jaar pandemie heeft de regering een gereedschapskist opgebouwd met maatregelen om de bevolking te “beschermen” tegen Covid. Er is gebleken dat de maatregelen behalve maatschappelijke chaos en destructie medisch gezien niets hebben opgeleverd.
Het is niet alleen zo dat de maatregelen niet werken, het is zo dat ze TEGEN ons werken. Mondkapjes zijn gevaarlijk voor onze gezondheid, in plaats van “baat het niet dan schaadt het niet”. Lockdowns kosten levens, en QR-passen schenden mensenrechten.

Op deze pagina kijken we terug op twee jaar maatregelen: de introductie, de effecten en de werkelijke reden waarom de overheid ons dwingt tot absurd gedrag waar we ons met hand en tand tegen zouden moeten verzetten.

• Mondkapjes
• Lockdowns
• Corona “vaccins”
• 1,5-meter afstand
• Handen desinfecteren
• Plexiglas schermen
• PCR-testen
• Zelftesten
• Avondklok
• QR-code met 3G en 2G
• Ventilatie – de enige maatregel die werkt

Maatregelen doorgeprikt

bron: STICHTING VACCINVRIJ
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 15 aug 2022, 12:09

De Marshalleilanden worden overspoeld door een 'ongekend' aantal coronabesmettingen.
Tot vijf dagen geleden ging het virus er niet rond in de gemeenschap, inmiddels is één op de tien inwoners van de hoofdstad besmet.
De autoriteiten spreken van 'een ramp voor de volksgezondheid'.
In de hoofdstad van de eilandstaat, Majuro, waar zo'n 20.000 mensen wonen, is het aantal besmettingen in de afgelopen dagen opgelopen tot 2000. Volgens het ministerie van Volksgezondheid van de Marshalleilanden komt 75 procent van alle coronatesten op dit moment terug met een positief resultaat.

/www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buitenland/eil ... bc0280388b
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 15 aug 2022, 12:43

Welke variant heerst daar en welke testmethode wordt gehanteerd?
Een nietszeggend artikel zonder details. Wederom paniek zaaien.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 15 aug 2022, 13:59

msn.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 15 aug 2022, 15:11

univers schreef:
15 aug 2022, 13:59
msn.
Juist, één groot bs platform.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Plaats reactie