WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 09 apr 2023, 15:02

Peer schreef:
09 apr 2023, 14:52
Zelf heb ik mijzelf wel geheel vrijwillig laten vaccineren, dus zonder sociale druk. En ik heb daar geen moment spijt van gehad "nee
Dat is de sleutel ook denk ik. Ik heb ook geen seconde spijt gehad van mijn keus. Jij en ik staan achter onze keuze omdat wij die zelf hebben gemaakt. Mijn argumenten zijn voor jou niet van toepassing en de jouwe niet voor mij. Ik begrijp waarom sommigen wel een vaccin wilden en anderen niet.

Maar dan heb je nog een meerderheid over die geen bewuste eigen keuze hebben gemaakt en die gedragen zich zeer irritant vind ik.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Peer
Onderzoeker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 mar 2023, 21:06

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Peer » 09 apr 2023, 15:21

Vitharr schreef:
09 apr 2023, 15:02
Jij en ik staan achter onze keuze omdat wij die zelf hebben gemaakt. Mijn argumenten zijn voor jou niet van toepassing en de jouwe niet voor mij. Ik begrijp waarom sommigen wel een vaccin wilden en anderen niet.
:post:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 09 apr 2023, 16:01

:post: Vitharr.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80580
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 11 apr 2023, 05:44

Afbeelding

President Biden maakt einde aan coronanoodtoestand in de VS.

De Amerikaanse president Joe Biden heeft maandag officieel een einde gemaakt aan de nationale coronanoodtoestand die al drie jaar geldt in het land.
De Verenigde Staten zijn van alle landen het hardst getroffen door het coronavirus, met meer dan een miljoen doden.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/buitenland/president- ... ~a7913904/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Osiris » 16 apr 2023, 16:10

Gaat WHO alles bepalen via de Pandemic Treaty ?

https://www.conservativewoman.co.uk/wha ... your-life/
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door taigitu » 19 apr 2023, 12:16

Vaccinatie lijkt niet te leiden tot gevaarlijkere coronavarianten

16 april 2023 - Jean-Paul Keulen

Een Hongkongse studie laat zien dat vaccinaties het coronavirus er niet toe aanzetten te evolueren tot een variant die aan die vaccins ontsnapt.

Het lijkt een logische zorg: als je iedereen vaccineert tegen het coronavirus, werk je dan geen nieuwe variant in de hand die immuun is voor het vaccin in kwestie?
Waarna je met een nieuw vaccin moet komen, en de geschiedenis zich herhaalt.

Gelukkig lijkt die zorg ongegrond. Een grote studie in Hongkong, gepubliceerd in Nature Communications, laat zien dat zowel het Pfizer-vaccin als
het Chinese Sinovac niet leidt tot een gevaarlijkere coronavariant.

Lees verder via de link:
https://www.newscientist.nl/nieuws/vacc ... varianten/

Mooi, dat nieuws kan veel mensen geruststellen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80580
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 19 apr 2023, 13:28

Ik heb mutaties van virussen altijd gezien als iets natuurlijks.
De griep is ook elk jaar anders.
Ikzelf heb nooit een link gemaakt met vaccins.

Interessant onderwerp Taigitu, weer wat bijgeleerd bedankt. ;P!
Ik ben ook gaan kijken op Google over jouw onderwerp.
Ik las dat de stabiliteit van een virus ook een rol speelt, het ene virus muteert makkelijker dan een andere.
Zo is het met een griepvirus namelijk nogal grillig, terwijl het mazelenvirus een stuk stabieler is.

Hieronder nog een link :


https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... il-wrapper

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Peer
Onderzoeker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 mar 2023, 21:06

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Peer » 19 apr 2023, 21:31

taigitu schreef:
19 apr 2023, 12:16
Het lijkt een logische zorg: als je iedereen vaccineert tegen het coronavirus, werk je dan geen nieuwe variant in de hand die immuun is voor het vaccin in kwestie?
Het vaccin zorgt ervoor dat het lichaam het virus herkent, antistoffen aan maakt en het virus actief aanvalt. Als de antistoffen sterk genoeg zijn zal het virus dan worden uitgeschakeld. Indien het virus niet word uitgeschakeld zal het zich verder blijven reproduceren waarbij dan automatisch kleine mutaties op kunnen treden. Dit zal niet anders zijn dan zonder vaccin. Met andere woorden: als het virus niet word uitgeschakeld, ongeacht of de gastheer wel of niet gevaccineerd is, kan het virus blijven bestaan en muteren. Het bestaande virus zal niet immuun worden voor het vaccin omdat het niet het vaccin is dat het virus aan valt. De antistoffen moeten het doen, en door het vaccin heb je de kans om al antistoffen voor de besmetting te hebben.

In het geval van bacteriën kan er wel resistentie ontstaan voor antibiotica. In dat geval word het middel namelijk wel ingezet om de bacterie te bestrijden (dus geen antistoffen die de bacterie aan blijven vallen zolang het aanwezig is) en kan het middel net niet sterk genoeg zijn waardoor de bacterie wel immuun kan worden.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80580
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 20 apr 2023, 07:57

Peer :post:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 20 apr 2023, 08:51

Peer schreef:
19 apr 2023, 21:31
Het vaccin zorgt ervoor dat het lichaam het virus herkent, antistoffen aan maakt en het virus actief aanvalt. Als de antistoffen sterk genoeg zijn zal het virus dan worden uitgeschakeld.
Dat doet je eigen immuunsysteem ook zonder vaccin, daarom krijg je koorts als je ziek bent.
Als je immuunsysteem niet goed functioneert dan kan een vaccin uitkomst bieden, anders niet.
Peer schreef:
19 apr 2023, 21:31
De antistoffen moeten het doen, en door het vaccin heb je de kans om al antistoffen voor de besmetting te hebben.
Je kan geen antistoffen aanmaken als er niets is om antistoffen tegen aan te maken.
Daarom moet in een vaccin altijd inactieve virusdeeltjes zitten om antilichamen te vormen en het antilichaam slaat dit op in een soort van geheugen zodat het bij een nieuwe aanval het virus herkent.
Als het virus weg is dan gaan de antilichamen in ruststand en worden weer actief zodra er een nieuwe aanval van het virus plaats vind, maar in het corona vaccin zitten geen virusdeeltjes zie mijn post met de brief aan minister de Jonge.
viewtopic.php?f=37&t=22063&p=377161&hil ... in#p377138

Houd je antistoffen/antilichamen constant actief kan het er voor zorgen dat het 'op hol' slaat en alles als bedreiging (vreemd lichaam) beschouwd en aanvalt zodat je heftige allergische reacties krijgt op de meest simpele dingen waar je voorheen nooit last van had en dat kan ook dodelijke gevolgen hebben.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peer
Onderzoeker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 mar 2023, 21:06

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Peer » 23 apr 2023, 10:36

Ik weet hoe het immuunsysteem werkt en ook hoe een vaccin werkt. Verder weet ik ook dat het coronavaccin wel zijn werk doet.

Gebruikersavatar
Peer
Onderzoeker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 mar 2023, 21:06

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Peer » 23 apr 2023, 11:15

Fenna schreef:
20 apr 2023, 08:51
zie mijn post met de brief aan minister de Jonge.
viewtopic.php?f=37&t=22063&p=377161&hil ... in#p377138
Fenna schreef:
15 feb 2021, 09:07
MetalPig schreef:
15 feb 2021, 08:14
Het vaccin bevat instructies voor je lichaam.....
Weet jij wat er in zit?
Ik wel.
Ik heb deze brief van Hugo de Jonge met inhoud van het vaccin.
Zie hieronder.
Afbeelding
Ik zie daar een screenshot met slechts een stukje van de brief, dus niet de complete brief.
Wat ik daar ook mis is de datum van die brief. Maar aangezien jij die brief heb weet je dus ook dat die brief nog van voor de goedkeuring van het vaccin was, dus ook van het moment dat nog niet alle relevante informatie beschikbaar was. Misschien wil jij die complete brief alsnog plaatsen zodat alles wat daarin staat te zien is?

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 23 apr 2023, 11:57

Het was een enorm lange lap tekst van een paar jaar geleden.
Ik zal kijken of ik hem nog heb, maar weet het niet zeker.
Dit heb ik toen des tijds bewaard omdat dit de kern was wat het om ging en het briefhoofd wilde ik mee aantonen dat het een officieel document is.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 23 apr 2023, 12:16

Peer schreef:
23 apr 2023, 10:36
Ik weet hoe het immuunsysteem werkt en ook hoe een vaccin werkt. Verder weet ik ook dat het coronavaccin wel zijn werk doet.
Ja jij bent een kenner, dat is wel duidelijk.

Materie, in welke vorm dan ook, zal iedere optie die er is of ontstaat benutten om op los te gaan. Houdt de optie op te bestaan op dan ook de actie. Je kan een virus, als dat überhaupt al bestaat in de vorm zoals wordt geschetst, elimineren, en dat is ook mogelijk maar dan zal zijn broertje of zusje die naast hem staat het weer over nemen. Als deze optie niet meer aanwezig is dan heeft het broertje of zusje ook geen kansen meer. De optie voorziet de verspreiding, niet de materie zelf. Nog beter is de drijvende kracht te reguleren of elimineren die de materie aanzet tot evolutie echter daar zijn de beste wetenschappers nog niet uit wat die kracht in houdt. En áls ze daar achter komen en hiermee gaan experimenteren dan kan dat nog wel eens het einde van leven op aarde gaan betekenen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 23 apr 2023, 13:05

:post: Witte.
Witte wel schreef:
23 apr 2023, 12:16
Je kan een virus, als dat überhaupt al bestaat in de vorm zoals wordt geschetst, elimineren, en dat is ook mogelijk maar dan zal zijn broertje of zusje die naast hem staat het weer over nemen. Als deze optie niet meer aanwezig is dan heeft het broertje of zusje ook geen kansen meer.

Zo heeft een virus altijd al gewerkt en zal dat ook tot in de eeuwigheid blijven doen.
Het muteerd om te overleven.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peer
Onderzoeker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 mar 2023, 21:06

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Peer » 23 apr 2023, 16:57

Fenna schreef:
23 apr 2023, 11:57
Het was een enorm lange lap tekst van een paar jaar geleden.
Ik zal kijken of ik hem nog heb, maar weet het niet zeker.
Dit heb ik toen des tijds bewaard omdat dit de kern was wat het om ging en het briefhoofd wilde ik mee aantonen dat het een officieel document is.
Ik zal jou even uit de brand helpen :wink:
Die bewuste brief is nog van voor de goedkeuring van het vaccin, op het moment dus dat nog niet alle resultaten bekend waren (8 oktober 2020).
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 5-621.html

Op 17 december 2020 zat de goedkeuring er pas aan te komen. In die tussentijd is er dus de nodige data gewonnen.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... nuari-2021

De door jou bedoelde brief was dus op het moment van goedkeuring niet meer (volledig) relevant.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Osiris » 23 apr 2023, 17:25

Uiteenzetting van de Pandemic Treaty van de WHO .
A powergrap waar alle aangesloten landen buitengesloten gaan worden van beleidsvorming.
Grotendeels gefundeerd door Big Pharma , zoals Gavi en uiteraard de 2e grootste funder de Bill en Melinda Gates foundation .
Niet door landen .

Zij gaan bepalen wat van wetenschap wel of niet juist is, wat desinformatie is of niet .

Luister goed wat deze MP hier over allemaal vertelt.

https://odysee.com/@FTC-NL-CORONA-ACTIV ... --FTC-NL:a
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door MetalPig » 26 apr 2023, 11:15

Fenna schreef:
20 apr 2023, 08:51
Je kan geen antistoffen aanmaken als er niets is om antistoffen tegen aan te maken.
Daarom moet in een vaccin altijd inactieve virusdeeltjes zitten om antilichamen te vormen
Niet altijd. De mRNA-coronavaccins werken anders.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door MetalPig » 26 apr 2023, 11:20

Osiris schreef:
23 apr 2023, 17:25
Luister goed wat deze MP hier over allemaal vertelt.
Waarom zouden we naar meneer Bridgen luisteren? Hoe weten we dat hij niet complottheorieen zit te papegaaien, net als tijdens corona?

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 26 apr 2023, 17:44

MetalPig schreef:
26 apr 2023, 11:15
Niet altijd. De mRNA-coronavaccins werken anders.
Het Novavax-vaccin is toch geen mRNA en werkt ook anders?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie