WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 24 okt 2021, 18:35

:post: Witte
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 24 okt 2021, 20:02

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 24 okt 2021, 20:10

Afbeelding

Let op!
Ook een tot de kwaliteits kranten gerekende krant als Trouw bericht hier over.

Kwart van de coronapatiënten in het ziekenhuis is volledig gevaccineerd https://www.trouw.nl/ws-b42a546a

Vrij artikel.
Doorbraakinfecties
Kwart van de coronapatiënten in het ziekenhuis is volledig gevaccineerd


Veel meer volledig gevaccineerden dan gedacht belanden toch als covidpatiënten in het ziekenhuis. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het RIVM.

Marten van de Wier14 oktober 2021, 17:33
Een kwart van de opgenomen covidpatiënten in september was volledig gevaccineerd. Van de patiënten die op de intensive care (ic) belandden, was één vijfde volledig gevaccineerd. Ziekenhuizen en artsen gingen er tot dusver van uit dat ongeveer 10 procent van de ziekenhuisopnames gevaccineerden betrof.
Lees verder in link.
Laatst gewijzigd door Fenna op 24 okt 2021, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 24 okt 2021, 20:19

Fenna schreef:
24 okt 2021, 20:10
Let op!
Ook een tot de betrouwbare bronnen gekende krant 'Trouw' bericht hier over.
https://www.ad.nl/gezond/ziekenhuizen-s ... a8052fe7/
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 24 okt 2021, 20:24

Maar er liggen er daar slechts 11 in het ziekenhuis waarvan 1 op de IC. Ik kan me zeker voorstellen dat die ongevaccineerde gristenen landelijk zorgen voor een andere verdeling. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 24 okt 2021, 20:54

Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Determinist » 24 okt 2021, 22:54

Ik verwacht in NL ongeveer dezelfde relatieve cijfers als in Israel. Alhoewel we wat vaccineren betreft nog achterlopen.
Besmettingscijfers zijn nagenoeg gelijk tussen de groepen, echter per leefstijdsgroep zie je verschillen in de effectiviteit van het vaccin aangaande ernstige complicaties (lees ziekenhuisopname).

Frappant is wel hoe effectief een booster shot is gebleken. Afhankelijk van leefstijdsgroep hebben we het over 10x meer ongevaccineerden tov gevaccineerden.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 25 okt 2021, 10:42

Tammy schreef:
24 okt 2021, 10:52
Afbeelding
De nieuwe Oostenrijkse bondskanselier Alexander Schallenberg .

Oostenrijk zet ongevaccineerden onder druk: lockdown bij bepaalde bezetting ic-bedden.

Ongevaccineerde Oostenrijkers krijgen te maken met uitgaansbeperkingen zodra het aantal coronapatiënten op de intensive cares aanzienlijk toeneemt.

Dat heeft de Oostenrijkse regering vrijdagavond bekendgemaakt. Ze besloot de coronamaatregelen voor ongevaccineerden aan te scherpen. Als er meer dan zeshonderd ic-bedden zijn bezet door coronapatiënten, komen er uitgaansbeperkingen. Oostenrijkers die niet volledig zijn ingeënt, mogen hun woningen dan alleen nog in uitzonderingsgevallen verlaten. Deze lockdown geldt niet voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden, zoals kinderen onder de twaalf jaar.

Lees verder via link :

https://www.ed.nl/dossier-coronavirus/o ... ~ab14239b/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ik ben heel benieuwd dat als de ic capaciteit hier overloopt , of men deze maatregel die men in Oostenrijk gaat nemen als het daar zover is ook gaat invoeren.
blijf met een vraag zitte n.l hoe weten ze dat je niet gevaccineerd bent,, en dan, ze mogen hun huis niet uit ,, komt er dan een agent 24 uur voor de deur staan ?? ,, het is stoer gezegt maar de uitvoering lijkt me erg moeilijk,, wat te doen met -dagelijkse- boodschappen?? , :roll:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 25 okt 2021, 12:16

herman50 schreef:
25 okt 2021, 10:42
blijf met een vraag zitte n.l hoe weten ze dat je niet gevaccineerd bent,, en dan, ze mogen hun huis niet uit ,, komt er dan een agent 24 uur voor de deur staan ?? ,, het is stoer gezegt maar de uitvoering lijkt me erg moeilijk,, wat te doen met -dagelijkse- boodschappen?? ,
;P!
Je hebt gelijk Herman50, ze hebben er de capaciteit niet voor om dit te controleren.
blijf met een vraag zitte n.l hoe weten ze dat je niet gevaccineerd bent
De corona app met QRcode waar je (BSN) burger service nummer op staat.
Als je het vaccin krijgt worden deze gegevens vanaf jou paspoort of ID kaart ingevoerd op de computer bij de priklocatie van de GGD, op jou QR gezet en dan ben je makkelijk op te sporen als ze willen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 25 okt 2021, 12:32

Voor dergelijke controles wordt e-capaciteit ingezet. In Israel sturen ze je regelmatig smsjes waar je binnen een x tijd op moet reageren. Je lokatie wordt dan mee verzonden.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 25 okt 2021, 12:33

;P!
Daarom ook mijn reactie; als ik mij laat testen bij een GGD locatie en een SMS van deze zelfde GGD ontvang dat ik negatief ben getest op corona zou dit net zo goed moeten gelden voor toegang als een QR code, ik ben immers negatief getest en die garantie geeft de QR code niet, maar des ondanks worden deze mensen met een SMS van van alles onterecht uitgesloten.
Voor het invoeren in september va die QR code kon ik op veel locaties zelfs zonder test maar met gedesinfecteerde handen en anderhalve meter afstand overal in en de besmettingen waren in die periode minimaal.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 25 okt 2021, 12:34

Vitharr schreef:
25 okt 2021, 12:32
Voor dergelijke controles wordt e-capaciteit ingezet. In Israel sturen ze je regelmatig smsjes waar je binnen een x tijd op moet reageren. Je lokatie wordt dan mee verzonden.
Precies.
Dat is het doel van de QR .
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 25 okt 2021, 13:05

Gooi je mobieltje op de vuilnisbelt, wordt je ook niet doodgegooid met sms.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Determinist » 25 okt 2021, 14:03

Fenna schreef:
25 okt 2021, 12:33
als ik mij laat testen bij een GGD locatie en een SMS van deze zelfde GGD ontvang
Wat staat er in die SMS?
Zit de QR code daarin?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 25 okt 2021, 14:26

De persconferentie word vervroegd, dit door de stijgende besmettingen.
Ben benieuwd wat de maatregelen gaan worden.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Afbeelding

Kabinet vraagt eerder advies aan OMT en vervroegt coronapersconferentie.

Het kabinet beraadt zich op aanvullende maatregelen om de oplaaiende uitbraak van COVID-19 een halt toe te roepen. Het Outbreak Management Team (OMT) is gevraagd eerder met een advies te komen, zegt demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) na overleg met de meest betrokken bewindspersonen.

Een besluit valt volgende week dinsdag (2 november), dan is er ook weer een coronapersconferentie. Eerder stond de persconferentie nog gepland voor 5 november.

Lees verder via link :

https://www.nu.nl/coronavirus/6164130/k ... lk_wrapper

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 25 okt 2021, 14:35

Determinist schreef:
25 okt 2021, 14:03
Wat staat er in die SMS?
Zit de QR code daarin?
Ik heb helaas geen voorbeeld meer, er staat in dat je negatief bent, maar je krijgt geen QR code, daar heb je de corona app voor nodig.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 25 okt 2021, 16:08

Kabinet zint op nieuwe coronamaatregelen: regels voor niet-gevaccineerden geen taboe meer.

Precies een maand na het loslaten van de 1,5 meterregel staan de coronaseinen weer op rood.
Het kabinet komt met nieuwe maatregelen om de toename van het aantal coronapatiënten te stoppen.
Specifieke regels voor ongevaccineerden worden niet langer uitgesloten.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/politiek/kabinet-zint ... ~a26def5b/

>>>>>>>>>>>>>>>>

Ik denk dat er zware maatregelen gaan komen voor ongevaccineerden.
Dat kan je bijna tussen de regels al lezen.
Vraag me af welke dat zijn en of het lijkt op wat Oostenrijk van plan is.
We horen het volgende week wel.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 25 okt 2021, 19:20

Determinist schreef:
24 okt 2021, 22:54
Ik verwacht in NL ongeveer dezelfde relatieve cijfers als in Israel. Alhoewel we wat vaccineren betreft nog achterlopen.
Besmettingscijfers zijn nagenoeg gelijk tussen de groepen, echter per leefstijdsgroep zie je verschillen in de effectiviteit van het vaccin aangaande ernstige complicaties (lees ziekenhuisopname).
Dat zou mij verbazen. De verschillen zijn te groot. Het zou bijna impliceren dat het niet uitmaakt wat je doet.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 25 okt 2021, 19:37

Tammy schreef:
25 okt 2021, 16:08
Ik denk dat er zware maatregelen gaan komen voor ongevaccineerden.
Dat kan je bijna tussen de regels al lezen.
Vraag me af welke dat zijn en of het lijkt op wat Oostenrijk van plan is.
We horen het volgende week wel.
Het zal wel weer iets achterlijks zijn om het schrikbewind kracht bij te zetten. Stuurden ze maar op immuniteit. Ja, er liggen in NL nu relatief meer ongevaccineerden in het ziekenhuis maar niet iedere ongevaccineerde neemt evenveel risico. We hadden hier lege ic's maar nu is er een enorme uitbraak in de noodopvang van het AZC uitgebroken. Wat nu? Alle asielzoekers de toegang weigeren met een QR code voor autochtonen? De toegang tot de IC's ontzeggen? Of gewoon gelijk alles preventief ruimen?

Zoiets suggereren was hier tot voor kort ondenkbaar, nu doen vrienden en familie dit met elkaar. Te ziek voor woorden gewoon. Dodelijker dan Corona op de lange termijn ook.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Osiris » 25 okt 2021, 22:00

Wel vreemd, versoepelingen waren er al weer een tijdje en niemand die zich afvraagt hoe het dan pas de laatste weken ineens allemaal omhoog schiet en daarvoor al die tijd stabiel ?
Wat is er anders geworden dan ?
Afgezien van start van het griepseizoen ?

Waar komen al die fake positieve testen (geen besmettingen ) ineens vandaan ?
Degene met QR hoeven niet te testen ,degene die vaccins pertinent weigeren,laten zich hoogstwaarschijnlijk ook niet testen ( uitzonderingen daargelaten ).

Hooguit zal een angstige gevaccineerde ( aangezien status van werkzaamheid nu slechts 30% is , na de bombarie aan begin, van 95% effectiviteit ) bij een snotneus zich extra laten checken.

Heb al voldoende gezien en gehoord dat de 50/50 verhouding in ziekenhuizen niet klopt , maar steeds meer en meer doorslaat naar gevaccineerd in tegenstelling tot 'officiele' berichtgevingen.

Bij mij op werk lopen er aantal gevaccineerd rond, die vanaf begin van hun injectie,voor de zomer al,al die tijd snotterend,kuchend en niesend rondlopen.
Dus wat doen die vaccins ?

Is al eerder gepost dat de vaccins immuunsysteem systematisch afbreken, op z'n minst ernstig verstoren, des te langer het duurt des te ernstiger.
Dus in combi met de griep ( die verdwenen was ,yep ) nu slachtoffers gaat maken en wel oversterfte gaat creeren, die er in 2020 niet was ( Duitsland zelfs ondersterfte ).

PCR word wederom gemanipuleerd met hogere cycli , dus alles vals positief boven de pakweg 25 cycli ..
Nadruk zal op de terug getoverde griep komen te liggen om oorzaak/bijwerkingen vaccins onder tapijt te vegen.
Normaal gesproken waren ze er als de kippen bij een volgende variant te introduceren ?

Maar zo weer alle excuses gemanipuleerd om maatregelen weer een stap draconischer te laten uitpakken, ook voor de gevaccineerden ( boostershots, anders niet volledig gevaxxed, bye bye QR ? ).
Geloof maar niet dat het daarbij eindigt, het word een terugkerend satanisch ritueel.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie