WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 31 mei 2020, 11:19

ja en daar is overleg nodig en dat .........

De Zeeuwse burgemeesters zijn overvallen door het besluit van België om de grenzen zo goed als helemaal weer open te gooien. Ze vrezen drukte door de Belgen in hun provincie.
De Zeeuwen gaan extra boa's en agenten inzetten. "Schandalig van de Belgische bestuurders", zegt Jan Lonink van de Veiligheidsregio Zeeland.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 31 mei 2020, 11:59

Dan houdt Nederland toch gewoon de grens dicht.
Je zet een paar man bij de grensovergang.
En niet te vergeten, de sluipweggetjes. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 31 mei 2020, 12:07

dacht dat dat soort mensen wel nadachten maar helaas
Gian Piero Gasperini heeft onthuld dat hij tijdens het Champions League-duel met Valencia medio maart het coronavirus had. Die woorden maakten in Italië veel los. De coach van Atalanta Bergamo sprak ook over de hervatting en de dienst die hij de mensen uit Bergamo wil bewijzen.
http://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/ ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 31 mei 2020, 12:35

herman50 schreef:
31 mei 2020, 10:10
Premier Boris Johnson kondigde afgelopen donderdag aan dat vanaf maandag onder meer de scholen in heel Engeland weer opengaan en ook de eerste winkels weer klanten mogen ontvangen. Samenkomsten tot zes mensen zijn vanaf 1 juni buitenshuis weer toegestaan.
Ze zullen toch een keer weer moeten.
Het is niet mogelijk mensen eeuwig in lockdown te laten zitten.
En leven zonder risico's bestaat niet.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Kristof Piessens » 31 mei 2020, 12:44

Fenna schreef:
31 mei 2020, 12:35
herman50 schreef:
31 mei 2020, 10:10
Premier Boris Johnson kondigde afgelopen donderdag aan dat vanaf maandag onder meer de scholen in heel Engeland weer opengaan en ook de eerste winkels weer klanten mogen ontvangen. Samenkomsten tot zes mensen zijn vanaf 1 juni buitenshuis weer toegestaan.
Ze zullen toch een keer weer moeten.
Het is niet mogelijk mensen eeuwig in lockdown te laten zitten.
En leven zonder risico's bestaat niet.
Dat is dan wel waar, dat het niet bestaat een leven zonder risico's, kwestie is dan altijd eerst te peilen voordat je je risico's gaat aanvaarden/accepteren als deel van dat risico('s) ongeacht of je dat nu wilde of niet.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 31 mei 2020, 12:59

kristof :hands:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 31 mei 2020, 13:10

Kristof Piessens schreef:
31 mei 2020, 12:44
Dat is dan wel waar, dat het niet bestaat een leven zonder risico's, kwestie is dan altijd eerst te peilen voordat je je risico's gaat aanvaarden/accepteren als deel van dat risico('s) ongeacht of je dat nu wilde of niet.
Ook dat is waar.
Dat is een keuze die je maakt.
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door gusteman » 31 mei 2020, 14:25

herman50 schreef:
31 mei 2020, 11:19
De Zeeuwse burgemeesters zijn overvallen door het besluit van België om de grenzen zo goed als helemaal weer open te gooien.
Zo goed als helemaal weer open???

Belg zijnde heb ik alleen weet van wat de minister van Binnenlandse Zaken heeft publiek gemaakt, en dat is: "Belgen die in de grensstreek wonen en familie hebben die kortbij over de grens woont mogen die grens over steken om hun familie een bezoek te brengen".

Of dit echt een beangstigende overrompeling zal mee brengen betwijfel ik toch, aangezien iedereen die zich aan een grensovergang aanmeldt zal gecontroleerd worden. En in het kader van de contactcontrole zal worden nagegaan of zij inderdaad familie hebben wonen kort over de grens. Als achteraf zou blijken dat dit niet zo is zullen zij geverbaliseerd worden en dit levert hen een boete op van € 250,00.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Kristof Piessens » 31 mei 2020, 14:26

Fenna schreef:
31 mei 2020, 13:10
Kristof Piessens schreef:
31 mei 2020, 12:44
Dat is dan wel waar, dat het niet bestaat een leven zonder risico's, kwestie is dan altijd eerst te peilen voordat je je risico's gaat aanvaarden/accepteren als deel van dat risico('s) ongeacht of je dat nu wilde of niet.
Ook dat is waar.
Dat is een keuze die je maakt.
Of een afweging ten voordeel of nadeel, elke thema heeft dat.
Bvb het financiele aspect, ik moet nu al wat kleine kosten doen om voorlopige herstellingen/oplapwerk te doen, beter is eens na te gaan vermits de gebouwen toch al redelijk oud zijn en niet meer voldoen aan de bouwnormen, heb ik besloten om via het vredegerecht een in der minne regeling uit te werken en vanaf dan pas samen met betrokken buren goed door te bespreken en hoe wij dat gaan financieren, ik heb al enkele ideeën die ik kan voorstellen dan laat ik het aan de keuze over aan de buren of ze willen meewerken of niet totdat van naaldje tot draadje goed is uitgelegd wat de aanpak gaat zijn...weet nu al dat wij een goed dossier hebben samen te stellen totdat het zover is om de finale formaliteiten definitief in te dienen nadat een woning definitief is voltooid dat recent ook is gesloopt, die tijd is genoeg om dat allemaal eens met de buren af te tasten omdat ik in het nadeel ben in verband met mijn onverkoopbare woning die nog eens onderhevig is aan privacyschending ongeacht dat recht en wil er terecht een strikte scheiding in maken zodat het voortbestaan gegarandeerd is en ter compensatie ga ik proberen te onderhandelen over het verkrijgen van een stuk grond waar ik nu al een heel sterk voorgevoel van heb dat dat moet lukken alleen de initiatie om dat te kunnen veranderen ligt uiteraard bij de eigenaar van het onverkoopbare pand.
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens op 31 mei 2020, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 31 mei 2020, 14:31

Het is een heel vreemd bericht gusteman. De burgemeesters verwelkomden toeristen al voor het hemelvaartweekend waarna we overvallen werden door Duitsers die nauwelijks ergens terecht konden. En nu zouden ze zich zorgen maken over Belgen op familiebezoek? Raar verhaal.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 31 mei 2020, 14:59

Ik heb een artikel van gisteren gevonden over de Belgen en de grens.
Ze mogen wel meer dan alleen familiebezoek.

Afbeelding

Nederlanders en Belgen mogen weer de grens oversteken, ook om te tanken en te winkelen.

Nederlanders en Belgen mogen vanaf zaterdag weer de grens oversteken, ook om te tanken en te winkelen. Dat heeft het Nationaal Crisiscentrum in Brussel vanmiddag laten weten.

Vrijdag werd al bekend dat familiebezoeken over de Nederlandse grens weer zijn toegestaan. De Belgische minister van Binnenlandse Zaken Pieter de Crem liet zaterdagmiddag onverwacht weten dat dit ook geldt voor een bezoekje aan een supermarkt of tankstation. België sloot de landsgrenzen op 20 maart voor alle ‘niet-essentiële verplaatsingen’.

Lees het volledige artikel op onderstaande link:

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... versteken/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 31 mei 2020, 15:11

Fenna schreef:
31 mei 2020, 13:10
Kristof Piessens schreef:
31 mei 2020, 12:44
Dat is dan wel waar, dat het niet bestaat een leven zonder risico's, kwestie is dan altijd eerst te peilen voordat je je risico's gaat aanvaarden/accepteren als deel van dat risico('s) ongeacht of je dat nu wilde of niet.
Ook dat is waar.
Dat is een keuze die je maakt.
Droegen de critici de gevolgen van hun keuzes maar. Maar nee, ook die willen zorg als ze ontdekken dat ze zelf toch kwetsbaar zijn. Dat vind ik zo slap aan die stoere taal...
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door gusteman » 31 mei 2020, 15:16

Tammy schreef:
31 mei 2020, 14:59
De Belgische minister van Binnenlandse Zaken Pieter de Crem liet zaterdagmiddag onverwacht weten dat dit ook geldt voor een bezoekje aan een supermarkt of tankstation.
Zo zie je maar hoe snel het allemaal gaat: gistermorgen las ik de laatste ontwikkelingen en 's middags hebben ze het alweer veranderd ..... waarna dan wat later in de namiddag weer bericht werd dat diegenen die de grens willen over steken zonder daarbij familie te bezoeken aan de grens zouden worden tegengehouden en terug gestuurd ... en nu staat er in Nederlandse kranten dat de grenzen dan toch zouden open gaan ...
:shock:
[think]
:?
... och ja, ze doen maar ... ik zeg er niks meer over.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 31 mei 2020, 15:17

Heel goed gezegd Vitharr. [clap]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 31 mei 2020, 15:19

Ik weet niet wat wel en niet klopt Gusteman.
Toen ik jullie berichten las ben ik even op zoek gegaan voor meer informatie.
En zag dit artikel.
Zal nog verder even kijken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 31 mei 2020, 15:22

Hieronder link alvast van Omroep Zeeland met meer uitleg.
Daar word ook over de verwarring gesproken.

>>>>>>>>>>>

Belgen mogen ook weer komen winkelen, is de grens hiermee weer open?

Niet alleen is het vanaf vandaag weer mogelijk om familie te bezoeken aan de andere kant van de grens, het ministerie van Binnenlandse Zaken in België meldt dat Belgen vanaf nu ook weer mogen winkelen in Zeeland. Maar de berichten over deze versoepelingen leiden tot veel vragen en verwarring. Want wat mag er nu wel en wat niet? Ook de Veiligheidsregio Zeeland is overvallen door dit plotselinge besluit.

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/120 ... -weer-open

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 31 mei 2020, 15:22

Tammy schreef:
31 mei 2020, 14:59
Ik heb een artikel van gisteren gevonden over de Belgen en de grens.
Ze mogen wel meer dan alleen familiebezoek.
Klopt, maar het zijn de Nederlanders die de grens over duiken naar België omdat de benzine daar goedkoper is. Een winkel bezoeken betekent hooguit dat het uitgestorven Zeeuws-Vlaamse grensgebied wat meer klandizie krijgt. Het echte probleem zijn de Duitsers die massaal gehoor hebben gegeven aan het Zeeuwse 'Wir schaffen das'. Het is hier aan de kust een hele hectische toestand momenteel.

Er zit een verschil tussen Belgen en Duitsers als het Zeeland betreft Tam. Pak de kaart er maar eens bij. Nederland heeft een stuk land aan de Belgische grens wat we niet ontwikkeld hebben en daardoor een synergie met België heeft. Familie, lokale economie etc.

Wat mij betreft zijn de Belgen van harte welkom voor hun familiebezoek.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 31 mei 2020, 15:28

Ik heb nog een ander bericht geplaatst Vitharr van Omroep Zeeland.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 31 mei 2020, 15:38

Tammy schreef:
31 mei 2020, 15:28
Ik heb nog een ander bericht geplaatst Vitharr van Omroep Zeeland.
Ik had het gelezen Tam. Maar het argument 'extra drukte' van onze veiligheidsregio is hypocriet. Die hebben ze al veroorzaakt door de Duitsers welkom te heten. En ook daar waren ze 'verrast'. Het probleem is dat dat 'welkom' eigenlijk inhield dat je als toerist hier in een vakantiehuis in quarantaine mocht. Maar men kwam massaal naar het strand, denkend dat er faciliteiten open zouden zijn. Niet dus. Sterker nog, de zaken die wel open zijn hebben een strenger toegangsbeleid. Daardoor hebben we een tekort aan voorzieningen zoals een toilet. Ik heb wachtrijen gezien voor dixies waar je eng van wordt...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 31 mei 2020, 15:51

Die versoepelingen gaan niet echt soepel he Vitharr.
De boel moet gewoon dicht blijven voorlopig.
Trein naar Zantvoort schijnt alweer te vol te zitten las ik net.
Zal wel ontruimd worden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie