WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80378
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 27 apr 2021, 08:34

Het is al goed. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 27 apr 2021, 09:26

Het komt nog wel goed
Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 28 apr 2021, 06:59

wat had men dan verwacht

Geen (illegaal) fuifje voor Britt Dekker (29) tijdens deze Koningsdag. Nadat ze eerder vandaag door Amsterdam reed, is ze op z'n zachtst gezegd geschokt. De presentatrice weet niet wat ze meemaakt als ze ziet hoe vol de straten zijn, terwijl haar moeder zich een slag in de rondte werkt in het ziekenhuis.

"Reed net door Amsterdam en ik weet niet wat ik zie"
Nadat ze via Instagram koning Willem-Alexander heeft gefeliciteerd, heeft ze een belangrijke boodschap voor haar 350.000 volgers. 'Helaas weer een gekke Koningsdag. Reed net door Amsterdam en ik weet niet wat ik zie. Denk na. In het ziekenhuis van mijn moeder in Purmerend is er een mega corona-uitbraak, zo ook onder het personeel dat deels nog niet is gevaccineerd.'

https://www.msn.com/nl-nl/entertainment ... d=msedgntp
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80378
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 28 apr 2021, 09:04

Ach Herman50 over twee weken komt er weer een strenge lockdown.
Kunnen al die mensen die lak hebben aan de regels weer gaan janken.
Ik heb er geen medelijden mee.
Bewust naast elkaar gaan staan met honderden is wel zo asociaal gezien de crises waarin we zitten.

En Herman50 , als Femke bij voorbaat al zegt dat de Coronaregels van kracht zijn ook op Koningsdag maar dat er niet extra gehandhaaft gaat worden dan krijg je dit soort toestanden.
Het is een vrijbrief , een Merkeltje doen noem ik dat.
Iets roepen maar de gevolgen niet zien, hopeloos dat mens .
En uiteindelijk moeten de parken alsnog dicht.

Ik las ergens dat het een middelvinger naar de zorg is en dat is het ook.
En ik heb er niks op tegen als mensen naar een park gaan maar niet zo.
Geen enkele afstand, het is schandalig.

Ik heb nul komma nul begrip voor die mensen Herman50 en ook die jongeren die ook overal lak aan hebben hoeven ook niet op mijn begrip te rekenen. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo , ik heb het over die andere groepen.
Ze geven nergens niks om behalve zichzelf.
Ze zoeken het maar uit als er weer een zware lockdown komt.
Ik heb het gehad met die lui.

Fijne dag Herman50 en keep safe. [wave]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 29 apr 2021, 08:23

Goh, wie had dat nou verwacht. :roll:

Vrij artikel.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2141983 ... n=whatsapp
Kuipers: avondklok heeft geen enkel effect gehad

HILVERSUM - Volgens Ernst Kuipers, de voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, heeft de avondklok nauwelijks effect gehad. „Bij de invoering van de avondklok was de berekening dat het 10 procent zou verminderen. Als je kijkt naar het beloop van de ziekenhuisopnames in de tijd, zagen we zowel bij de invoering als bij het opschuiven geen enkel effect”, aldus Kuipers bij de RTL-talkshow Beau.

„We zitten op het hoogste aantal besmettelijke personen tot nu toe, ondanks dat er gevaccineerd wordt.” Kuipers zei blij te zijn dat het aantal vaccinaties per week stijgt en kan uitkomen op 1,5 miljoen prikken per week, „zonodig met behulp van huisartsen en ziekenhuizen.”

Lees verder in bovenstaande link.
Dit heb ik van begin af gezegd.
Dachten ze dat een virus kon klok kijken?
Het houdt zich echt niet aan tijden.
Het heeft de beoogde doelgroep, de jongeren, eerder naar elkaar toe gedreven.
Jongeren en dan met name studenten, hebben er helemaal geen probleem mee om de nacht door te halen bij andere studenten en gaan doodleuk na 6 uur 's ochtends naar huis om in hun bed te kruipen, zeker nu de studie ook min of meer op zijn gat ligt, want dan hoeven ze ook niet te blokken voor tentamens.
Ze zouden het zelfs kunnen aangrijpen om te zeggen "Ik ben maar gebleven want ik mocht de deur niet meer uit vanwege de avondklok, dus heb ik er nog maar één pilsje genomen en lekker tegen mijn mede studenten aangekropen".

En het registreren van gevaccineerden, wat Kuipers graag wil zegt alleen maar dat je een prik hebt gehad en wat zegt dat uiteindelijk over je besmettelijkheid?
Niets!
Want met vaccinatie kan je het nog steeds overdragen en ook nog steeds krijgen.

Het gevoel van 'ausweiss bitte' bekruipt mij bij deze gedachte.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 29 apr 2021, 12:13

Vrij artikel.

https://www.ad.nl/binnenland/avondklok- ... ~ac9ba3ca/
Avondklok levert schatkist 9 miljoen euro aan boetes op.

De politie heeft de afgelopen drie maanden ruim 95.000 boetes uitgeschreven voor het overtreden van de avondklok. Dat leverde de schatkist een slordige 9 miljoen euro op.

De avondklok ging in op 23 januari. Toen moesten mensen nog voor 21.00 uur binnen zijn en mochten ze tot 4.30 niet naar buiten. Aanvankelijk zou de maatregel tot 10 februari duren, maar dat werd meerdere keren verlengd. Vanaf 31 maart schoof de avondklok een uurtje op en mochten mensen zich van 22.00 tot 4.30 niet op straat vertonen.

Lees verder in link.
Geld moet toch ergens vandaan komen om het gat van de economische schade en beetje mee te vullen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 29 apr 2021, 12:24

Als de mensen net zo als ik ben, kan die schatkist naar die 9 miljoen fluiten, geen spie krijgen ze.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 30 apr 2021, 06:47

ZEIST (ANP) - Het aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen is gestegen tot boven de 2700, voor het eerst sinds 7 januari. Ziekenhuizen behandelen momenteel 2704 mensen vanwege Covid-19, de ziekte die door het coronavirus wordt veroorzaakt. Dat zijn er 93 meer dan op woensdag.

In de afgelopen vijf dagen steeg het aantal opgenomen coronapatiënten met 190, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).

Vooral op de verpleegafdelingen wordt het steeds drukker. Daar liggen nu 1891 coronapatiënten, tweehonderd meer dan afgelopen zondag en het hoogste aantal sinds 12 januari. Het aantal coronapatiënten op de intensive cares daalde van 814 naar 813. Dat schommelt nu bijna twee weken tussen de 800 en 850.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... d=msedgntp
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 30 apr 2021, 07:15

Ik ben benieuwd naar de leeftijdsgrens van de coronapatiënten.
Staat er niet bij.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 30 apr 2021, 09:04

univers schreef:
30 apr 2021, 07:15
Ik ben benieuwd naar de leeftijdsgrens van de coronapatiënten.
Staat er niet bij.
Schijnen veel van om een nabij de 30 jaar te zijn en van buitenlandse nationaliteit.
-----------------
Ik vraag mij af of velen van hen, schoolgaande kinderen hebben.
Schoolgaande kinderen zijn grote overbrengers van virussen.
Ze besmetten elkaar gemakkelijk in de slecht geventileerde scholen en nemen het zodoende mee naar huis.

Mijn buren hebben 2 weken in quarantaine gezeten omdat een kind, die bij hun zoon in de klas zit, besmet was en hun zoon had aanstoken.
Als ze niet verplicht getest waren, hadden ze het niet eens geweten en zijn zij, net als velen, met twee vingers in de neus die quarantaine periode doorlopen alleen de moeder had wat verkoudheidsklachten.

Nu verwacht ik dat menigeen denkt, 'nou dan hebben die geluk gehad', maar zij hebben gewoon net als velen gewoon weerstand en hebben zich zo min mogelijk van de maatregelen aangetrokken.
Kinderen zijn altijd buiten aan het spelen en ook de ouders zijn zoveel mogelijk buiten, 'Is goed voor de weerstand' zegt hij en daar kan ik hem alleen maar gelijk in geven.
Deze buurman is apotheker, dus ook niet geheel onwetend op het gebied van virussen.

Nu de maatregelen versoepelen verwacht ik ook een stijging van besmettingen, maar dat is ook begrijpelijk.
Velen hebben dankzij de maatregelen, door teveel thuis te blijven en zich te isoleren van bezoek, ook vrijwel geen weerstand meer.
Dit moet eerst weer opgebouwd worden en gevolg is dat men dan eerst weer ziek moet worden om weerstand op te bouwen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 30 apr 2021, 14:22

ja dan ben je 2x gevaccineerd

In een tehuis voor dementerende ouderen in het Gelderse Wehl zijn twaalf van de 29 bewoners positief getest op het coronavirus, terwijl alle bewoners zijn gevaccineerd. De besmette bewoners hebben milde klachten en worden gescheiden van de andere mensen in het tehuis verzorgd.

Bijna alle bewoners hebben hun tweede vaccinatie al gehad, zegt een woordvoerder van Sensire, waar het verpleeghuis onder valt. Een of twee bewoners hebben alleen nog hun eerste prik ontvangen. De mensen die hun tweede prik wel kregen, ontvingen die al meer dan twee weken geleden.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... d=msedgdhp
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80378
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 03 mei 2021, 12:54

VVD Amsterdam eist uitleg over kampioensfeest Ajax.

De Amsterdamse VVD wil dat burgemeester Halsema uitleg geeft over "de gemaakte afwegingen" rondom het kampioensfeest van Ajax bij de Johan Cruijff Arena gistermiddag. Daar kwamen 12.000 supporters bijeen, die vervolgens werden beloond door de spelers van Ajax die op het parkeerdek verschenen. De politie greep niet in, naar eigen zeggen om escalatie te voorkomen. De lokale VVD noemt de beelden van het feestgedruis, waarbij geen afstand werd gehouden of een mondkapje gedragen, pijnlijk.

https://nos.nl/liveblog/2379199-griekse ... ajax-feest



>>>>>>>>>>>>>

Start eindelijk eens een afzettingsprocedure tegen deze incompetente Halsema.
Niet te geloven dat dit mens nog steeds burgemeester is.
Schandalig dat feest gisteren.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 03 mei 2021, 18:07

Leuk stukje huisvlijt van iemand:

https://realrolfje.github.io/coronadata/
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 07 mei 2021, 10:57

nou ben je lekker mee..

De internationale grenzen van Australië zullen niet voor medio 2022 openen voor buitenlandse reizigers, heeft de Australische minister voor Handel en Toerisme Dan Tehan vrijdag gezegd. De aankondiging is weer een klap voor luchtvaartmaatschappijen en het toerisme, die door de coronamaatregelen al meer dan een jaar flinke verliezen noteren.

"Mijn beste gok zou ergens medio of in het najaar van volgend jaar zijn, maar we hebben tijdens de pandemie gezien dat dingen snel kunnen veranderen", antwoordde Tehan vrijdag in een interview met Sky News op de vraag wanneer de grenzen weer zouden openen.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig ... d=msedgdhp
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 07 mei 2021, 12:02

Tammy schreef:
03 mei 2021, 12:54
VVD Amsterdam eist uitleg over kampioensfeest Ajax.

De Amsterdamse VVD wil dat.......
Dit is toch niet te rijmen?
Het museumplein word met geweld geruimd terwijl ze dit door laten gaan met veeeeeeel meer mensen.
Dat is meten met twee maten.
De goden zonen hebben blijkbaar een streepje voor.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 10 mei 2021, 09:41

das toch wel sneu he ..AD vanmorgen 6 vacantiegangers testen positief op proef Gran Canaria
magje -of wil je- effe weg ,blijkt je positief te zijn, dus hoppa ´lekker´ 10 dagen in je appartement afwachten /verblijven/isolatie,, leuke vacantie toch??
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80378
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 10 mei 2021, 09:58

Fenna men heeft Femke daar aan het roer dus dan weet je het wel.

Die reis proeven Herman50 vind ik zo raar.
Slaat nergens op , en die besmettingen kon men van tevoren al weten.
Het verbaasd mij totaal niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 10 mei 2021, 11:32

Tammy schreef:
10 mei 2021, 09:58
Fenna men heeft Femke daar aan het roer dus dan weet je het wel.
Precies. ;P!
En het Amsterdam hè.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 10 mei 2021, 11:42

Tammy schreef:
10 mei 2021, 09:58
Fenna men heeft Femke daar aan het roer dus dan weet je het wel.

Die reis proeven Herman50 vind ik zo raar.
Slaat nergens op , en die besmettingen kon men van tevoren al weten.
Het verbaasd mij totaal niet.
nee snap de clou ook niet, maar wel dat er weer gegoogeld word met de vrijheid n< :roll:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 11 mei 2021, 08:58

evenals dit
GENÈVE (ANP/RTR) - De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) maakt zich zorgen over de zogenoemde Indiase variant van het coronavirus. De mutatie, die besmettelijker lijkt, wordt vanaf nu als wereldwijd probleem gezien. Mogelijk is de variant ook iets resistenter tegen vaccins.

Twee weken geleden waarschuwde de WHO nog niet te snel conclusies te trekken. Maar de organisatie vindt de in december ontdekte variant inmiddels zorgwekkend, vergelijkbaar met de Britse, Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse mutanten.

Veel landen, waaronder Nederland, weren al weken vluchten uit India. In België eiste de Indiase variant al een dode in een verpleeghuis. Het aantal besmettingen in India steeg de afgelopen weken in sneltreinvaart.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... d=msedgntp

en nee wil geen angst zaaien maar probeer niet te zeggen o dat is niet hier ,,neee maar het kan wel -en snel-
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie