WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5804
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 01 apr 2021, 07:08

en dan zie je op BBC World dhr Macron z´n landgenoten scherpere maatregels aankondigen achja het zal wel
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 01 apr 2021, 11:49

Ollongren vertelde chauffeur pas in dienstauto over besmetting

DEN HAAG - Oud-verkenner en demissionair minister Kajsa Ollongren (Binnenlandse Zaken) heeft pas tijdens de rit huiswaarts aan haar chauffeur verteld dat ze positief was getest op corona.


De chauffeur heeft zich daarna als ’overig contact’ moeten laten testen omdat hij in de buurt is geweest van iemand die besmet is. Of de ambtenaar daadwerkelijk door de D66-bewindsvrouw besmet is, wordt om privacyredenen niet bekendgemaakt.

Dat blijkt uit antwoorden die SP-Kamerlid Bart van Kent heeft gekregen na kritische vragen over de rit van Ollongren een week geleden. Op sociale media reageerden veel mensen verontwaardigd op het feit dat ze met corona bij haar chauffeur instapte.

Lees verder in link
Vrij artikel.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1801306 ... n=whatsapp
---------------------
Ongelofelijk.
Ook al ben je in zo'n wagen afgeschermd van de chauffeur door een glaswand, dan nog kan je dit niet maken om iemand bewust risico's te laten lopen.
Je gaat met griep toch ook niet iemand anders bewust risico's laten lopen en gezamenlijk in een auto zitten?
Zij heeft als volksvertegenwoordiger en voorbeeldfunctie en moet zich zeker aan de door hen opgelegde maatregelen houden.
Ze mocht enkele dagen daarna, zo was besloten, ook gewoon aan het debat deelnemen omdat ze 'geen verschijnselen heeft', op dat moment dat dat bekend werd gemaakt was mevrouw officieel nog positief, pas woensdagochtend werd bekend dat ze negatief getest was.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5804
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 02 apr 2021, 12:05

onbegrijpelijk in een tijd van samenwerken nee elkaar uitkafferen,,
WHO bekritiseerd Europa omtrent vaccinatie
wat dacht het niet leeveren of -steeds- te weinig door farmaceuten??,,,,
het lijkt wel politiek ,eerst brullen dan kijken ,idem Formule 1, inhalen waar niet zou mogen , (wél gedaan?, plek terug geven, wat blijkt hij was al vóórbij de verboden plek ,,,, ) [doh]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 03 apr 2021, 08:01

Afbeelding

Halsema: open de terrassen tegen drukte in parken.

AMSTERDAM - De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema breekt vrijdagavond een lans voor het heropenen van de terrassen om drukte in stadsparken te voorkomen. „We hebben meer ruimte buiten nodig”, zegt ze bij talkshow Beau. Ook stelt ze dat agenten overwerkt raken en dat ze te veel tegenover burgers komen te staan.

Halsema roept de overheid op om buitenruimtes zoals dierentuinen en terrassen weer van het slot te halen. In het televisieprogramma zegt ze dat het goed zou zijn om dergelijke ruimtes te openen, zodat er minder chaotische situaties ontstaan in parken waar het vaak te druk is. „Ik heb de waterwerper op demonstranten moeten zetten, maar de volgende dag is het druk met jongeren. Dat levert een gigantisch probleem op met het handhaven.”

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1624504 ... -in-parken

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kan iemand alsjeblieft deze vrouw uit haar ambt zetten ?
Parken nog steeds overvol na honderd keer waarschuwen ?
Op slot die boel daar in Amsterdam.
Parken sluiten, doen ze al elke middag.
Geen excuses maken voor die lui die lak hebben aan anderen.

Maar het zal Femke van Groenlinks weer niet zijn die weer zwicht voor intimidatie enz.
Want dat is het als je met honderden het park in gaat en dicht op elkaar gaat staan.
Zo van kijk wij doen niet aan regels.
Tel daar een burgemeester bij die zo soft is en de parken blijven overvol.

En dit domme mens denkt dat als de terrassen open gaan dat de parken niet vol raken. [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 03 apr 2021, 09:14

Halsema: open de terrassen tegen drukte in parken.

AMSTERDAM - De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema breekt vrijdagavond een lans voor het heropenen van de terrassen om drukte in stadsparken te voorkomen. „We hebben meer ruimte buiten nodig”, zegt ze bij talkshow Beau.
Ik ben het meestal niet met haar eens, maar nu wel.

Mensen houd je niet meer binnen met dit prachtige weer een waarom zou je als het besmettingsgevaar buiten nihil is?
Nu gaan mensen hutje mutje bij elkaar zitten in de parken en als er dan buiten al een heel klein kansje op besmetting is, krijg je dat eerder in zo'n vol park dan dat je ze verspreid.

De geloofwaardigheid van de maatregelen zijn toch al tot een dieptepunt gezakt en dan kan je beter verstandig zijn en dierentuinen, terrassen kortom alle buitenactiviteiten openen, dan verspreid je de mensen en zullen ze niet in zulke grote getale bij elkaar gaan klitten, dat verkleint juist de kans op besmetting alleen nog meer áls die kans er buiten al is.
Je kan mensen niet eeuwig dwingen binnen te blijven.

Wat mij betreft gooien ze alle winkels ook weer open, want waarom zou je nou uitgerekend een besmetting oplopen in bijvoorbeeld een schoenenzaak, bouwmarkt of kledingzaak en niet in een propvolle supermarkt waar je met 80 of 120 mensen tegelijk naar binnen mag en waar je in de rij bij de kassa echt geen anderhalve meter uit elkaar staat?

Juist door mensen zo veel mogelijk binnen te houden, zeg maar op te sluiten, gaat de weerstand snel achteruit. Ook de depressies die ontstaan bij velen door vrijheden in te perken gaat ten koste van de weerstand en maakt mensen veel vatbaarder voor virussen.

Accepteer dat het leven eindig is, het gaat om de kwaliteit hoe je hebt geleefd.
Als je altijd in angst leeft ben heel eigenlijk al levend dood.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 03 apr 2021, 09:44

Mensen hoeven helemaal niet binnen te blijven Fenna.
Je kan ook gewoon de parken in mits je je aan de afstandregel houd.
En als je ziet dat het druk is ga ergens anders dan heen.
Maar nee hoor we gaan expres hutje mutje staan om maar lekker eigenwijs te laten zien dat men lak aan de regels heeft.

Wat betreft dat het leven eindig is, ja dat is het zeker.
Maar ik heb totaal geen behoefte om nu al dood te gaan door een besmet iemand die het vertikte om de Coronaregels na te leven.
En ja ik kan ook besmet raken door iemand die dat wel doet maar dat noem ik dan dikke pech.
Maar besmet raken door zo’n figuur die nergens iets om geeft en daaraan overlijden nee dank je.
Ik wil nog graag bij de weinige dierbaren die ik nog heb blijven.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 03 apr 2021, 10:30

Tammy schreef:
03 apr 2021, 09:44
En ja ik kan ook besmet raken door iemand die dat wel doet maar dat noem ik dan dikke pech.
Weet je Tamm waar een vriendin van mij besmet is met het virus?
Waar je het niet verwacht, in het ziekenhuis door verpleger tijdens een collonoscopie.
Je bent nergens veilig voor een virus
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 03 apr 2021, 10:42

Ooh ja Fenna het ziekenhuis is zeker ook een plaats van besmetting .
Daar ben je ook niet veilig, heb ik ook nooit gedacht.
Mijn man moest er afgelopen week zijn , was te belangrijk om af te zeggen maar hij zag er vreselijk tegenop i.v.m Corona.
Toen ik 13 Maart met de ambulance weer het ziekenhuis invloog lag ik ook niet rustig op die hartbewaking.

Maar ik had het over de mensen die expres zich niks van de maatregelen aantrekken.
Ik heb geen zin om het loodje te leggen door die mensen.
Zoals ik al eerder schreef , kan ook door mensen die wel oppassen maar dat is dikke pech dan.

Maar die hebben tenminste wel rekening met hun medemens gehouden.
Net als jij dat doet Fenna ook al ben je tegen de Corona maatregelen.
Dat is karakter hebben Fenna en dat heb jij.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 03 apr 2021, 10:49

Tammy schreef:
03 apr 2021, 10:42
Maar die hebben tenminste wel rekening met hun medemens gehouden.
Net als jij dat doet Fenna ook al ben je tegen de Corona maatregelen.
Maar dat vind ik ook niet meer dan normaal, ik ben van mening dat als je besmettelijke ziekte hebt, sowieso afstand moet houden.

Maar ik ben wel koppig :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 03 apr 2021, 10:54

Mooi dat jij wel afstand houd ondanks je aversie tegen hoe het gaat op Corona gebied met de maatregelen.
Koppig weet ik niet. :mrgreen:
Gewoon sterke eigen mening girlpower meid. ;P!
Zo hoort het.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1551
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Kristof Piessens » 03 apr 2021, 11:19

Vermits je weet dat je drager bent van micro-organismen die overdraagbaar zijn maar in feite houdt het altijd verband met bewustzijn, hoe lager het bewustzijn van iemand hoe bevattelijk die is om ziekte te ontwikkelen waarvan de persoon zelf de oorzaak is van die ziekte, hoe hoger het bewustzijn is van iemand hoe minder bevattelijk die persoon is om ziekte te ontwikkelen...

Het punt is dat het placebo effect in staat is om genen in en uit te schakelen via meditatie, veel mensen leven hoe dan ook op basis van het verleden en herhalen elke dag steeds dezelfde patronen in emoties, gedrag, overtuigingen, percepties etc...het lichaam is het brein geworden wat ongewijzigd kan blijven totdat de persoon beseft en doorheeft dat verandering bij jezelf begint als je de omgeving ook verandert wil zien...(eerst geloven dan zien)
Vaak willen mensen eerst zien en dan pas geloven wat aanduidt dat het verleden weigert om de voorspelbaarheid van de toekomst op te geven en daar zit de sleutel ook van deze p(l)andemie.

In het algemeen is weten echter betreft de echte voorgeschiedenis van de aarde nog een gapend gat te vinden en dat kan de pandemie echter niet gaan versnellen...het frustrerende is dat je uit chaos geen orde kunt scheppen als orde integendeel nooit tot chaos heeft geleid en dat kan alleen toe te wijzen zijn aan hoe de mens zichzelf beschouwd.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5804
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 03 apr 2021, 11:58

zat gisteren wel effe met open mond te kijken naar TV Rijnmond , viel in een uitzending over de mensheid die zooooooooo verlangend had uitgekeken naar deze dag-gisteren dus ,,,oke er was een lekkere zon ,maar om dan gelijk met 100den naar het Vroesenpark te trekken en veel hun t shirt uittrokken , is een -mi!!- een tikkie overdreven, dat weinige een mondkapje droegen was te voorzien en de gevraagde 1mtr 50 was ook niet herkenbaar,, zelfs niet toen de Boa´s het verzochten dwz er werd keurig afstand genoemen, maar een maal weg weer gauw terug op je plekkie,

in Belgie viel een 1 Aprilmop helemaal verkeerd bij de hordes die effe lekker wilde feeste,, want op 1 April.......... dus werd de -wel- aanwezige politie getracteerd op stenen hout vuurwerk enz., veder gingen enkele boomen de gloria in , maar werd geblust door een waterkanon,, vele waaren écht onder invloed van een bepaalde drank,, gezien de rooie koppen en onzin die werd uitgekraamd,,

maar ook in Frankrijk ging er 1 los, een 85jr oude man wilde vrijheid gezien hij 2x was gevaccineerd ,, maar helaas pindakaas, de rechter verbood het de beste man ,,,,,,, he fijne middag nog ieders ;)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5804
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 06 apr 2021, 10:53

op een Covid pagina lees ik om

Iedereen in Engeland krijgt vanaf vrijdag tweemaal per week een COVID-19-sneltest aangeboden.... snap ik iets niet of heb ik wat gemist?
ze hadden daar toch al zoveel vacinaties, waarom dan nu PER WEEK een zelf test??

https://www.facebook.com/coronavirus_in ... e=bookmark
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 06 apr 2021, 12:03

herman50 schreef:
06 apr 2021, 10:53
waarom dan nu PER WEEK een zelf test??
Beste Herman, dat is omdat de vaccinaties niet beschermen tegen besmettingen en je desondanks ook nog andere mensen kan besmetten.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 06 apr 2021, 12:53

Onrust onder Britten: tot in verre toekomst strenge coronamaatregelen ondanks positieve cijfers

LONDEN - Het gaat hartstikke goed met de vaccinatie in Engeland. Miljoenen mensen hebben al een eerste spuit gehad en de besmettingscijfers in Europa zijn nergens zo laag als in Engeland. Datzelfde geldt voor de ziekenhuisopnames en de sterftecijfers. Des te groter is de ontzetting van veel Engelsen dat premier Boris Johnson een inktzwart toekomstbeeld schetst waarin zij zich nog lange tijd aan verregaande maatregelen moeten houden. Is deze ’eeuwigdurende lockdown’ een voorbode van wat ook Nederland staat te wachten?
Lees verder in link.
Vrij artikel.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1382224 ... n=whatsapp
------------------

Dit mag toch duidelijk zijn dat dit niets meer met het virus te maken heeft.
Bijna alle Britten zijn gevaccineerd, besmettingen lopen fors terug en dan toch blijven onderdrukken?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1551
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Kristof Piessens » 06 apr 2021, 18:07

Fenna schreef:
06 apr 2021, 12:03
herman50 schreef:
06 apr 2021, 10:53
waarom dan nu PER WEEK een zelf test??
Beste Herman, dat is omdat de vaccinaties niet beschermen tegen besmettingen en je desondanks ook nog andere mensen kan besmetten.
Ik vind dat dit niet de correcte uitleg is, er is een onderliggend oorzaak dat dit veroorzaakt, ik heb al aangehaald hoe, de kans op besmetting heeft te maken met 'angst' en een geloof dat je het recht hebt om slachtoffer te zijn van deze ziekte...de diepere waarheid is dat veel mensen te sterk in dat angstgeloof gebeiteld zitten waardoor het innerlijk van die mensen in gebreke is...de meesten willen het liefst het oude terug en weigeren dusdanig te veranderen het gezegde; "Wees zelf de verandering dat je in de wereld wil zien" is niet voor niets van toepassing in deze tijden....het oude loslaten is voor veel mensen dus problematisch van aard omdat een leven leiden met voorspelbaarheid een ingebouwde zekerheid biedt dat er zelden/nooit iets tot verandering leidt...en daar ligt de sleutel, het ego zal in de komende jaren enorm gaan moeten inboeten want alles wat ik ken van deze wereld is dan ook daarop gebaseerd zonder het minste besef van wat jij achterlaat na je fysieke dood...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 06 apr 2021, 18:40

de kans op besmetting heeft te maken met 'angst'
En daar speelt men op in.
en daar ligt de sleutel, het ego zal in de komende jaren enorm gaan moeten inboeten want alles wat ik ken van deze wereld is dan ook daarop gebaseerd zonder het minste besef van wat jij achterlaat na je fysieke dood...
Daar zou men zich dan niet druk om laten, je bent dan in een andere dimensie.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 06 apr 2021, 19:48

:post: uni.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5804
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 07 apr 2021, 07:09

hoop dat ik gewoon dood ga , de rest zal me eem w-iener- worst weze
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 07 apr 2021, 07:28

de rest zal me eem w-iener- worst weze
Geen blikzult ? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie