WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 18 jan 2022, 14:42

Coronavirus: 'Invoering van 2G heeft nu geen zin'

Minder dan 1200 coronapatiënten in ziekenhuizen
Het aantal coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen is dinsdag gedaald tot minder dan 1200, het laagste aantal sinds eind oktober. In totaal liggen er nu nog 1185 patiënten met het coronavirus onder de leden. Dat zijn er 54 minder dan maandag, zo valt op te maken uit de meest recente cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).

meer https://www.omroepwest.nl/nieuws/451320 ... u-geen-zin
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 18 jan 2022, 17:09

:post:
Roerend mee eens Uni

En 2G is een herhaling van zetten.
Je krijgt dezelfde besmettinsoverdracht als vorig jaar met de QR code toen iedereen dacht dat ze met het prikje en de QR alles weer konden doen.

Het word tijd dat wij het hier net als in Spanje, alles loslaten en het eindelijk als griep gaan beschouwen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Osiris » 18 jan 2022, 18:59

univers schreef:
18 jan 2022, 14:42
Coronavirus: 'Invoering van 2G heeft nu geen zin'

Minder dan 1200 coronapatiënten in ziekenhuizen
Het aantal coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen is dinsdag gedaald tot minder dan 1200, het laagste aantal sinds eind oktober. In totaal liggen er nu nog 1185 patiënten met het coronavirus onder de leden. Dat zijn er 54 minder dan maandag, zo valt op te maken uit de meest recente cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).

meer https://www.omroepwest.nl/nieuws/451320 ... u-geen-zin
Het gaat ze niet om de opnames en IC bezetting.
Besmettingen,besmettingen,besmettingen !!!!
Met een fake test, recentelijk wederom gemanipuleerd voor Omicron .

Met een absurd aantal van 241.000 afgelopen week :rolfl:

Waanzin ten top, waar blijven al die tienduizenden ziekenhuisopnames ,doden,totaal overspoelde IC's ???
In Fantasialand.

En blijven roepen dat ze 'van alles ' nog 'verwachten ' .... :rolfl:

De zogenaamde Omicron is er al een paar maanden..... :wacht:

Maar wel alle reden om de lockdowns voort te zetten, bedrijven te slopen, iedere positieve in quarantaine te zetten, tot er geen personeel meer op de werkvloer staat..
Waar deden we het ook al weer voor ?
' We doen het voorde zorg ' , nee hoor ( zie bovenstaand bericht ).....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 18 jan 2022, 22:02

Vitharr schreef:
18 jan 2022, 12:16
De logische stap is dus het afschaffen van de toegangsbewijzen. Beken dus maar kleur Kuipers.
Juist, en gooi alles maar gewoon open. Accepteer de situatie en herstel de samenleving.
Dat lijkt echter een utopie te zijn, helaas.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 18 jan 2022, 22:15

:post: Witte en Vitharr.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 19 jan 2022, 09:49

Cultuursector wil ook bij stijgende coronacijfers openblijven

DEN HAAG (ANP) - De taskforce Culturele en Creatieve Sector ziet ook bij een stijging van de coronabesmettingen mogelijkheden om de sector open te stellen en krijgen. De CCS heeft een conceptroutekaart opgesteld met scenario's voor verschillende risiconiveaus. "Wij rekenen erop dat de beleidsbepalers met dit plan aan de slag gaan", aldus woordvoerder Jeroen Bartelse woensdag in het AD.

De taskforce, een samenwerking van ruim honderd branche-, beroeps- en belangenorganisaties uit de culturele sector, gaat in het plan uit van vier risiconiveaus die ieder een kleur hebben gekregen. Groen is het positiefste geval, waarbij bezoekers vrijuit naar binnen- en buitenlocaties kunnen zonder 1,5 meter afstand, QR-codes of mondkapjes.

Rood is het somberste scenario, waarbij er ernstige druk op de zorg ligt. Dan zouden instellingen de keuze hebben: een negatieve test vragen van bezoekers, die dan geen beperkingen hebben, of een coronatoegangsbewijs waarbij binnen een mondkapjesplicht en 1,5 meter afstand geldt.

en dan straks afvragen hoe kan die piek weer oplopen ----- :roll:
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... d=msedgntp

----------
AD vanmorgen
Corona richt slagveld aan onder leerlingen
hoe zou dát komen als de scholen weer open mogen ((moeten- )) [doh]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 19 jan 2022, 10:35

AD vanmorgen
De minst betrouwbare krant.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 20 jan 2022, 09:37

COVID dreigt een golf van Hikikomori naar Amerika te brengen
We zouden moeten werken om anderen te beschermen tegen langdurige sociale terugtrekking

In 2014 begon een levendige en bereisde patiënte die ik Alice zal noemen, die ik (Berman) behandelde voor een bipolaire stoornis, te weigeren haar huis te verlaten na een langdurige fysieke revalidatie voor een dwarslaesie. Geen van de gebruikelijke diagnoses - depressie, angst of pleinvrees - verklaarde haar terugtrekking, die aanhield nadat medicijnen haar stemming hadden gestabiliseerd. Patiënten met deze aandoeningen hebben doorgaans een verlangen om bij anderen te zijn, maar Alice had de wereld buitengesloten.

Lees verder https://www.scientificamerican.com/arti ... o-america/

Hikikomori https://nl.wikipedia.org/wiki/Hikikomori
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 20 jan 2022, 10:03

Wat houdt nieuwe Omicron-vaccins tegen?
https://www.scientificamerican.com/arti ... vaccines1/

Sommige COVID-patiënten hebben amputaties nodig om te overleven
https://www.scientificamerican.com/arti ... -survive1/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 20 jan 2022, 12:37

univers schreef:
19 jan 2022, 10:35
AD vanmorgen
De minst betrouwbare krant.
------------------------------------------

Tientallen scholen (deels) gesloten vanwege tal van coronabesmettingen

In de afgelopen twee dagen heeft een recordaantal scholen melding gemaakt van coronabesmettingen. Dat leidt in vele tientallen gevallen tot een (gedeeltelijke) sluiting van de school, meldt BNR woensdag op basis van Scholenmeldpunt. Op zowel maandag als dinsdag trokken vijftig scholen aan de bel.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig ... d=msedgntp
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 21 jan 2022, 12:34

Duitsland en Frankrijk hebben weer een record besmettingen, wat doet Engeland gaat alles -zegt men!- alles vrij en open geven
wat heerlijk die eenheid ........die ver te zoeken is ......
nou wacht het wel af en loopt zoals het lopen moet ..,maar in mijn idee is het gewoon WIJ willen dat -het volk- ,,dus zegt ´men´ oke dan doen we het --(-liever niet - )
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 23 jan 2022, 09:35

Computersysteem RIVM en GGD kan stijgend aantal positieve testen niet aan

Het lukt het RIVM en de GGD's momenteel niet om het grote aantal binnenkomende meldingen vanuit coronateststraten te verwerken. Dat laat het RIVM weten op de eigen website. In de afgelopen dagen konden circa 46.000 meldingen niet verwerkt worden, ongeveer evenveel als het aantal besmettingen dat zaterdag wél is geregistreerd (46.219).

"Er wordt hard gewerkt aan oplossingen om deze achterstand in te lopen en te verhelpen", schrijft het RIVM in een verklaring. Het gaat om besmettingen die wel zijn bevestigd, maar die nog niet konden worden geregistreerd.

Het kabinet versoepelde op 14 januari veel coronamaatregelen. Daarbij hielden de bewindslieden rekening met een stijging van het aantal besmettingen, tot wel 80.000 per dag.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... d=msedgntp
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 23 jan 2022, 10:02

Gisteravond werd in Nieuwsuur door Wollaars ook al gevraagd aan een deskundige of het testen nog wel nut had met zoveel besmettingen en men er vanuit gaat dat met een maand de halve wereld al besmet is of is geweest met Omicron.

Ben ik groot voorstander van dat ze er mee stoppen.
Sowieso is het niet met bij te benen.

Let op mijn woorden.
Stopt men men testen, dan is ineens het virus verdwenen en hebben wij alleen nog maar een loopneus met wat keelpijn, want dat is het ziektebeeld van het Omicron virus en daar hebben we voor de pandemie ons ook nooit druk om gemaakt.

Gooi de boel los en laat het uitwoeden, dan hebben wij het gehad, er is toch geen kruid tegen gewassen behalve je eigen immuunsysteem.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 23 jan 2022, 12:35

Fenna schreef:
23 jan 2022, 10:02
Stopt men men testen, dan is ineens het virus verdwenen en hebben wij alleen nog maar een loopneus met wat keelpijn, want dat is het ziektebeeld van het Omicron virus en daar hebben we voor de pandemie ons ook nooit druk om gemaakt.
Juist en bij griep gaan we niet naar de teststraat maar zieken we dit gewoon uit. Niets meer aan de hand.
En van griep kan je ook dood ziek worden of overlijden.

Op een ander platform schreef ik onlangs;
Helaas worden we niet veel wijzer met de nieuwe Pinokkio’s in het huidige kabinet dus zullen we zelf iets moeten ondernemen. Veelvoudig is al gesproken over gezamenlijk ongehoorzaam zijn wat momenteel het beste effect zal verkrijgen. Wat hier op volgt is negeren echter negeren is nog niet weggelegd voor de meesten omdat de angsten nog de boventoon voeren.
Besmettingen hier en besmettingen daar, en dat alles als resultaat uit een voor dit doeleind waardeloze PCR testmethode. Besmettingen ten top maar is dan ook iedereen ziek. Als je verkoudheidverschijnselen hebt moet je je laten testen. Tenminste dat is de regel. Velen balen als een stekker want weten dat het slechts om een verkoudheidje gaat of iets soortgelijks. Nee, je kan er niet onder uit, de werkgever stuurt je naar de teststraat en als deze teststraat wil dat je positief getest wordt dan gebeurd dat ook. Zo maak je cijfertjes.

Wie controleert echter of de werknemer daadwerkelijk naar de teststraat gaat en wie controleert de uitslag. Tot op heden niemand en mocht het zijn dat iemand naderhand toch besmet blijkt dan kan dat ook opgelopen zijn na het testen dus als iemand zegt tegen zijn werkgever dat hij of zij naar de teststraat is geweest en de volgende dag de werkgever belt dat de uitslag negatief was dan kraait hier geen haan naar. Niemand vraagt om welk bewijs dan ook.
Dat is natuurlijk een stoute handeling maar ook een leugentje om bestwil want wat we hier mee bereiken is dat de positieve testuitslagen af nemen omdat er gewoon minder mensen komen. Als er niets te testen valt dan heb je ook weinig resultaten. Als deze manier van handelen een gewoonte gaat worden kan de volgende stap genomen worden van het negeren. Ongehoorzaam zijn kan spannend zijn maar bij negeren heb je nergens last van want het gaat aan je voorbij. Zo eenvoudig is dat nu.

We worden dagelijks besodemieterd door de overheid en dat laten we gewoon gebeuren. Of gaan we toch ongehoorzaam worden en echt iets ondernemen. Mij zie je in ieder geval niet in de teststraat. Ik kan zelf wel bepalen, net als de meesten onder ons, of ik echt ziek ben of een verkoudheidje heb. En of dit oneerlijk is tegenover je werkgever is een afweging. Uiteindelijk is het voor de werkgever ook beter omdat de samenleving weer open gaat en de werkgever weer meer kansen ziet en inkomsten verkrijgt. Zo stout is het dus niet, het draagt bij aan een open samenleving.
Het virus lijkt enkel nog te bestaan in de media en de teststraten. Het doet nagenoeg niets meer en het volk is er klaar mee.
Zolang men nog naar de teststraten gaat zijn er nog cijfertjes en niemand kan deze controleren op juistheid. Men krijgt ook niet te horen welke besmetting zouden zijn opgelopen bij een positief resultaat, dat zou gewoon direct in te zien moeten zijn. Maar dat is het niet.
Niet meer testen is de oplossing echter de overheid doet dit niet, het volk moet zelf besluiten niet meer naar de teststraat te gaan.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 23 jan 2022, 13:15

:post: Witte.

------
Helaas worden we niet veel wijzer met de nieuwe Pinokkio’s in het huidige kabinet
Ik had ook echt niet anders verwacht :wink:
Oude wijn in nieuwe zakken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 23 jan 2022, 13:27

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 23 jan 2022, 13:37

https://zorgmedewerkersverenigd.nl/brie ... -v-d-berg/

Vrij artikel.

Brief aan kamerlid mevr. v/d Berg
jan 21, 2022 | Algemeen, Ambulancezorg, Vaccinatie?

Geachte mevr. vd Berg,


Ik wil mij graag even voorstellen. Ik ben Wilco……. Ik ben kostwinnaar voor mijn gezin bestaande uit mijn vrouw (kinderverpleegkundige) en 2 kinderen.

Ik ben sinds 2001 werkzaam als ambulancehulpverlener en wat ik de afgelopen corona-periode heb meegemaakt slaat alles!


De reden dat ik u benader is een aantal debatten die ik gezien heb en waaruit ik de conclusie getrokken heb dat u in een (comfortabele) “bubbel” leeft en geen enkel benul hebt van wat er zich in het land afspeelt. Met name blijkt dit uit uw interruptie op dhr. van Houwelingen.https://www.youtube.com/watch?v=AWNo1vr ... e=youtu.be U bent van mening dat er een debat kan zijn in ons land over de maatregelen/beleid. Ik kan u persoonlijk en uit eigen ervaring mededelen dat mij het zwijgen is opgelegd door management van mijn organisatie. Het is mij niet toegestaan om vanuit mijn functie mijn zorgen te uiten. Dit op straffe van ontslag! En ik ben niet alleen in deze! Alleen al in een groep van 150 ambulancehulpverleners hoor ik elke dag verhalen van collega’s die het “debat” niet aan kunnen gaan omdat dit gevolgen heeft voor hen! En dit gaat op voor ALLE disciplines in de zorg.. Van de activiteitenbegeleider tot de professoren.


Door mijn inmiddels ervaring in de acute hulpverlening kan ik u bovendien mededelen dat wij het in de corona-periode en met name tijdens de 1e lockdown 40% RUSTIGER hebben gehad dan vergelijkbare perioden in de jaren daarvoor. In het griepjaar van 2017 en 2018 had ik het persoonlijk opvallend drukker met het vervoeren van de risicogroepen naar ziekenhuizen. Ook toen was er een beddenprobleem. Wat er toen niet gebeurde was het volgende:
* Er mochten gewoon familieleden mee met onze patiënten. Deze werden niet aan hun lot overgelaten, met schrijnende gevallen zoals die keer dat ik een meisje van 12 met gebroken bovenbeen naar het ziekenhuis bracht en haar eigen vader de toegang tot haar werd geweigerd op de SEH!
* Er werden geen risicogroepen aan hun lot overgelaten een opgesloten in kamers in verpleeghuizen, met doorgeplaste luiers waarbij, en JA daar is de vergelijking weer een patiënt letterlijk tegen mij vertelde: “Broeder ik heb de oorlog meegemaakt, die periode was minder erg dan nu….. Toen konden wij nog naar buiten gaan en vrij bewegen nu ben ik gevangen gezet!” Haar dochter die mee reed vertelde mij dat bij haar kanker gevonden was maar dat zij al maanden geen afspraak kon krijgen bij haar oncoloog… Moet u zich even voorstellen wat dat met een mens doet!
* Wij werden niet opgedragen om niet-werkende mondkapjes te dragen puur voor de publieke opinie (dus om het gedragsexperiment te ondersteunen). Deze, u kent ze wel de “blauwe maskers” moeten wij AFZETTEN zodra wij bij een patiënt komen aangezien deze niet werken! Wij dienen dan FFP2 maskers te dragen. Op het moment dat ik daarover vragen stelde werd mij medegedeeld dat ik dit niet mocht stellen en gewoon mijn functie diende uit te voeren… (wederom even om u te wijzen op een open debat)
* Tijdens de 1ste golf werd bijna letterlijk iedereen per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Heel vaak stonden mensen “met hun tasje klaar in de gang” en kwamen zij zelfstandig naar de ambulance gelopen! Ik heb daarnaast ook natuurlijk echt zieke mensen gezien en ontken dus niet dat er een virus rondgaat.
Lees verder in link.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Osiris » 23 jan 2022, 14:51

Schrijnend maar totaal niet onverwacht , zoals door meerdere eerdere links alhier aangegeven was.

Het is een immens wereldwijd complot waar ook artsen protocollen opgelegd hebben gekregen ( en waarschijnlijk betaald zoals al in de VS duidelijk werd tijdens eerste golf betreffende virus )
om nada te linken aan de huidige vaccins wat betreft huidige golf van slachtoffers en niets te melden op sites als Lareb,Eudravigilance en Vaers, wat ze ethisch verplicht zijn ; oftewel de huidige immense ' onverklaarbare oversterfte ' overal ter wereld , die er voor de vaccinaties dus niet was.
Wat ook in deze brief aangegeven word en al door tal van begrafenisondernemers.

Voor de zogenaamde wetenschappers ( hier OMT/RIVM, politiek ) geldt dit idem, evenals de media.
Geen enkel debat met werkelijke feiten en bewijsvoering is mogelijk , alles word monddood gemaakt, via tal van kanalen.
Geldzucht, prestige en chantage.

Ook dit word in Fuellmich's eigen rechtzaak allemaal aangekaart en bewezen.
Volgens recentelijk interview gaat deze volgende week het hele gebeuren aanhangig maken bij grandjury in VS , vermoed dat dan de eerste hoorzittingen gehouden worden.
Daarna de rechtszaken , waar hopelijk al die smerige koppen gaan rollen, die onze wereld willen vernietigen, i.i.g. de mensheid voor een groot deel.

Zelfs bij het stoppen van de vaccinaties, zullen bij degenen die gevaccineerd zijn nog jaren tal van bijwerkingen naar boven komen en de doodsoorzaak worden.
Omdat de aanmaak van de spike eiwitten niet zal stoppen, dit gaat gewoon door, tenzij er een antidote voor is .
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 23 jan 2022, 23:53

Open brief van huisarts Felix van der Wissel aan Kamerlid Attje Kuiken.

Beste Attje Kuiken,
Waar is toch de tijd gebleven – de tijd dat we naar elkaar luisterden? De tijd dat, als er artsen waren, die een andere mening hadden, dat je daar als volksvertegenwoordiger naar toe ging om te horen wat ze te zeggen hadden in plaats van je collega’s naar de mond te praten en de hoofden te eisen van deze zogenaamde kwakzalvers, die het beleid van het kabinet en het OMT bekritiseren?
...

Huisarts Felix van der Wissel schreef op persoonlijke titel een indringende open brief aan Kamerlid Attje Kuiken. Kuiken gaf in het coronadebat van 18 januari jl. aan dat een bepaalde groep zorgverleners die er een andere, kritische mening op na houdt, de BIG-registratie moet worden afgenomen. Van der Wissel deelt zijn bezorgdheid en nodigt Kuiken uit voor een gesprek.
Lees verder ...
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 24 jan 2022, 07:33

Atje Kuiken.
Ik ken haar van de gemeenteraad Groningen.
Tja, wat zal ik zeggen.
Laat ik het maar netjes houden.
Het is een ganzen kuikentje :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie