WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Mypos » 31 mei 2020, 18:42

Vitharr schreef:
31 mei 2020, 15:11
Fenna schreef:
31 mei 2020, 13:10
Kristof Piessens schreef:
31 mei 2020, 12:44
Dat is dan wel waar, dat het niet bestaat een leven zonder risico's, kwestie is dan altijd eerst te peilen voordat je je risico's gaat aanvaarden/accepteren als deel van dat risico('s) ongeacht of je dat nu wilde of niet.
Ook dat is waar.
Dat is een keuze die je maakt.
Droegen de critici de gevolgen van hun keuzes maar. Maar nee, ook die willen zorg als ze ontdekken dat ze zelf toch kwetsbaar zijn. Dat vind ik zo slap aan die stoere taal...
Hoe weet jij dat?

En ik vind het erg bijzonder dat als je enige kritiek uit op de officiele maatregelen je opeens niet meer in aanmerking zou mogen komen voor zorg? Hoe kom je zo tot die opvatting.

Ik weet in ieder geval dat er genoeg mensen zijn die zowel niet kritisch als wel kritisch zijn ervoor zouden kiezen om nooit aan de beademing te gaan.

Gast1

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Gast1 » 31 mei 2020, 18:52

gusteman schreef:
31 mei 2020, 15:16
Tammy schreef:
31 mei 2020, 14:59
De Belgische minister van Binnenlandse Zaken Pieter de Crem liet zaterdagmiddag onverwacht weten dat dit ook geldt voor een bezoekje aan een supermarkt of tankstation.
Zo zie je maar hoe snel het allemaal gaat: gistermorgen las ik de laatste ontwikkelingen en 's middags hebben ze het alweer veranderd ..... waarna dan wat later in de namiddag weer bericht werd dat diegenen die de grens willen over steken zonder daarbij familie te bezoeken aan de grens zouden worden tegengehouden en terug gestuurd ... en nu staat er in Nederlandse kranten dat de grenzen dan toch zouden open gaan ...
:shock:
[think]
:?
... och ja, ze doen maar ... ik zeg er niks meer over.
:post:

Een wijsheid waar ik een voorbeeld aan zou kunnen nemen, maar ja ...

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 31 mei 2020, 19:47

Mypos schreef:
31 mei 2020, 18:42
Hoe weet jij dat?
Omdat er waren die dat tegen me zeiden.
Mypos schreef:
31 mei 2020, 18:42
En ik vind het erg bijzonder dat als je enige kritiek uit op de officiele maatregelen je opeens niet meer in aanmerking zou mogen komen voor zorg? Hoe kom je zo tot die opvatting.
Dat is niet mijn opvatting. Mijn opvatting heeft betrekking op een specifieke groep mensen die niet geloven dat COVID-19 bestaat en/of serieuze gevolgen heeft. Zoals ik eerder in dit topic schreef ben ik voor keuze. Ik vind dat die groep niet tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden uit het oogpunt van vrijheid maar tegelijk ook dat anderen tegen die groep in bescherming moeten worden genomen zodat ze niet de dupe worden van het leerproces van COVID-19 ontkenners. Bij triage gingen jonge mensen voor oude mensen. Als iemand er van overtuigd is dat Corona hem/haar niet treft en het risico daardoor niet serieus neemt hoort die naar mijn mening bij triage na oude mensen te komen. In de afgelopen golf is dit niet gebeurt. Zo kom ik tot die opvatting

Ik heb zelf niets dan kritiek op de officiële maatregelen. Kritiek op de officiële maatregelen staat voor mij volledig los van recht op zorg. Ik doelde op bewuste risicovolle handelingen. Ik vind dat een festival moet kunnen, zelfs meerdere dagen, als men akkoord gaat dat men daarna thuis in quarantaine moet voor 2 weken en afziet van COVID-19 gerelateerde zorg gedurende die 2 weken. Dat is een compromis. Die heeft men nodig in een samen-leving.
Mypos schreef:
31 mei 2020, 18:42
Ik weet in ieder geval dat er genoeg mensen zijn die zowel niet kritisch als wel kritisch zijn ervoor zouden kiezen om nooit aan de beademing te gaan.
Ik ook niet, dat staat een paar pagina's terug al geschreven. Maar ik heb dat ook kenbaar gemaakt want die keuze heb je altijd al gehad. Mijn eigen besluit staat wel compleet los van het virus en de daardoor veroorzaakte ziekte.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 01 jun 2020, 07:15

nee he.....
Binnen een half jaar kan er een medicijn tegen Covid-19 zijn, dat bovendien ook nog preventief kan worden ingezet. Dat zegt hoogleraar celbiologie Frank Grosveld van de Erasmus Universiteit, die in maart - samen met enkele andere wetenschappers - als eerste ter wereld antilichamen tegen het coronavirus ontdekte.

Hij deed zijn ontdekking samen met collega-wetenschappers Berend Jan Bos (Universiteit Utrecht) en Bart Haagmans.

Een Amerikaans farmaciebedrijf gaat het medicijn ontwikkelen, zegt de hoogleraar. Hij kan nog niet zeggen welk bedrijf dat is. (waarom????
http://www.msn.com/nl-nl/gezondheid/med ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Gast1 » 02 jun 2020, 09:06

Oeps, verkeerde topic.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 02 jun 2020, 09:55

Je kon er op wachten en -mogelijk- is dit het begin van een nieuwe uitbraak ......

WASHINGTON (ANP/AFP) - De Verenigde Staten hebben het afgelopen etmaal 743 nieuwe sterfgevallen geregistreerd als gevolg van het coronavirus. Dat brengt het totaal op 105.099 sinds het begin van de wereldwijde pandemie, volgens cijfers van de Johns Hopkins University.

Het land heeft 1.809.109 besmettingsgevallen van het virus bevestigd. Het dodental en het aantal besmettingen in de Verenigde Staten is veruit het hoogste ter wereld.

Door het virus zijn wereldwijd 373.439 mensen overleden sinds het eind 2019 in China verscheen.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 02 jun 2020, 10:28

Door het virus zijn wereldwijd 373.439 mensen overleden sinds het eind 2019 in China verscheen.
De wereldbevolking telt 7,7 miljard mensen, dan vind ik 373.439 sterfgevallen nog wel meevallen.

Off topic
"best wel leuk.https://www.worldometers.info/nl/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 02 jun 2020, 11:10

Oeps.
Foutje.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 02 jun 2020, 11:12

univers schreef:
02 jun 2020, 10:28
Door het virus zijn wereldwijd 373.439 mensen overleden sinds het eind 2019 in China verscheen.
De wereldbevolking telt 7,7 miljard mensen, dan vind ik 373.439 sterfgevallen nog wel meevallen.

Off topic
"best wel leuk.https://www.worldometers.info/nl/
Klopt.
Jaarlijks sterven zo'n 600.000 tot 1 miljoen aan de reguliere griep.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 02 jun 2020, 11:31

Ja en? dus dat is niet zo erg ,,,,mwaa weer wat geleerd,
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 02 jun 2020, 11:34

Natuurlijk is dat erg Herman, maar daar word niet de hele wereld voor op slot gegooid en ziet men dat als normale nevenschade.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 02 jun 2020, 11:37

Bij rampen vallen er meer dooien.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 02 jun 2020, 12:53

Gelukkig al dat geschreeuw om niks of .......

Zorgen in Japan om plotselinge stijging coronagevallen

TOKIO (ANP/DPA) - In Japan hebben de autoriteiten hun zorgen geuit over de stijging van het aantal coronabesmettingen. De gouverneur van de Japanse hoofdstad, Yuriko Koike, vertelde de media dat ze samen met deskundigen overweegt om een alarmsysteem genaamd Tokio-Alert voor het eerst te gebruiken om de bevolking te waarschuwen.

Maandag was het aantal nieuwe besmettingsgevallen per dag gestegen met 34. Het is de eerste keer sinds drie weken dat dit aantal de 30 overschrijdt. Bron van de stijging zou liggen in de uitgaansgebieden van Tokio.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 02 jun 2020, 12:56

Aantal coronabesmettingen Chili passeert de 100.000

SANTIAGO DE CHILE (ANP/DPA) - In Chili zijn nu meer dan 100.000 mensen besmet met het coronavirus. Ruim 1100 mensen zijn tot nu toe gestorven na besmetting met het virus in het Zuid-Amerikaanse land. Dat blijkt uit cijfers van de Amerikaanse Johns Hopkins-universiteit.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 02 jun 2020, 16:13

Wintertijd kan COVID-19-tijd zijn
2 juni 2020
COVID-19 kan een seizoensgebonden ziekte zijn met een hoger risico in de winter

Onderzoek toont aan dat we in de wintermaanden met een lage luchtvochtigheid een verhoogd risico kunnen lopen. Nieuw onderzoek in de diergeneeskunde heeft een verband gevonden tussen COVID-19 en een lagere luchtvochtigheid. Er moet waakzaamheid worden betracht.

Een studie uitgevoerd in New South Wales tijdens de vroege epidemische fase van COVID-19 heeft een verband gevonden tussen een lagere luchtvochtigheid en een toename van lokaal verworven positieve gevallen. Onderzoekers ontdekten dat een verlaging van de luchtvochtigheid met 1 procent het aantal gevallen van COVID-19 met 6 procent zou kunnen verhogen.

Het onderzoek onder leiding van professor Michael Ward , een epidemioloog aan de Sydney School of Veterinary Science aan de Universiteit van Sydney, en twee onderzoekers van onze partnerinstelling Fudan University School of Public Health in Shanghai, China, is het eerste peer-reviewed onderzoek van een relatie tussen klimaat en COVID-19 op het zuidelijk halfrond.

“COVID-19 is waarschijnlijk een seizoensziekte die terugkeert in periodes met een lagere luchtvochtigheid. We moeten nadenken of het winter is, het kan COVID-19 zijn, 'zei professor Ward.

https://www.sydney.edu.au/news-opinion/ ... -time.html
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 03 jun 2020, 06:52

o nou worden//werden we blij gemaakt met een dooie mus tijdje terug tien zeiden ze dat het virus de ´warme´ tijden niet zou overleven ,,,, wat doen we kruis of munt ,,,,,
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 03 jun 2020, 08:16

Neem de zijkant van een gulden " God zij met ons ".
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 03 jun 2020, 08:57

;P! die zijn er toch nog wel he? ..
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 03 jun 2020, 09:13

en dat alles -dankzij een doortastende ...........

WASHINGTON (ANP/AFP) - In de Verenigde Staten zijn het afgelopen etmaal 1081 mensen overleden aan het nieuwe coronavirus. Dat is meer dan de voorgaande dag toen 743 sterfgevallen werden gerapporteerd, meldt de Johns Hopkins University woensdag.

Dat betekent dat tot nu toe 106.180 mensen in de VS officieel zijn overleden aan het virus. Het totaal aantal bevestigde besmettingsgevallen bedraagt 1.831.435. De Verenigde Staten hebben verreweg de meeste gevallen van COVID-19 en sterfgevallen ter wereld.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 03 jun 2020, 09:22

omg maar dat heet het geld moet rollen

LONDEN (ANP) - Een Grand Prix in het herziene wedstrijdschema van de Formule 1 zal niet worden geannuleerd als een coureur tijdens het raceweekeinde positief test op het coronavirus. Dat zegt topman Chase Carey van de F1-organisatie. "Een individueel besmettingsgeval zal niet leiden tot de afgelasting van een race", benadrukte de Amerikaan.

Volgens Carey moeten de teams ervoor zorgen dat een professioneel plan van aanpak in werking treedt als er bij iemand in de renstal het virus wordt vastgesteld. "De betreffende persoon zal in quarantaine geplaatst moeten worden, in een hotel dat wij kunnen regelen<
http://www.msn.com/nl-nl/sport/motorspo ... OCID=HPDHP
(wat ik me afvraag hoeveel monteurs mogen ermee, want elke monteur heeft ahw z´n deel van de wagen , wat als de helft wegvalt anderen hebben niet echt die now howe van dat/een bepaalde stuk ... snap het niet een jaartje niet rijden ) :oops:
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie