WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 19 okt 2020, 11:35

Veelgestelde vragen over het coronavirus in Denemarken

De uitbraak van het coronavirus (COVID-19) heeft gevolgen voor ondernemers die internationaal zakendoen. Op het moment krijgen wij veel vragen over corona en het zakendoen met Denemarken. Wij hebben de belangrijkste vragen en antwoorden voor u verzameld.

Laatste update: 1 oktober 2020, 14:30 - Denemarken 'oranje', quarantaine na verblijf in Faaborg-Midtfyn, Slagelse of Kopenhagen <weet t is niet van gisteren, maar hierover zie je niks staan, oranje is toch niet niks .....>

https://www.rvo.nl/onderwerpen/internat ... denemarken
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 19 okt 2020, 11:58

herman50 schreef:
18 okt 2020, 07:42
zeg nooit nooit ., dit virus is zo onbetrouwbaar
WELLINGTON (ANP) - Voor het eerst in lange tijd is er weer een nieuwe coronabesmetting binnen de bevolking geregistreerd in Nieuw-Zeeland. Volgens de gezondheidsautoriteiten is de besmette persoon vroeg opgespoord en is het risico op overdracht beperkt.

Ruim tien dagen geleden meldde minister Chris Hipkins van Volksgezondheid dat er geen actieve besmettingsgevallen meer binnen de bevolking waren. Het land rapporteerde die dag weliswaar drie nieuwe gevallen van Covid-19, maar dat was bij mensen die het land binnenkwamen. Het laatste besmettingsgeval in Nieuw-Zeeland zelf dateerde toen van twaalf dagen daarvoor.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
onbegrijpenlijk zelfde land zelfde virus

Terwijl er in de eredivisie nergens meer dan 30 personen samen mogen komen in de stadions, kwamen er in Nieuw-Zeeland gisteravond ruim 46.000 toeschouwers naar een rugbywedstrijd in het grootste stadion van het land. Afstand houden was niet nodig en ook schreeuwen en zingen mocht er gewoon.

De Nieuw-Zeelandse All Blacks speelden in het Mount Eden stadion tegen de Australische Wallabies. Voor de 46.049 toeschouwers was het net alsof corona niet bestond. Het tot aan de nok toe gevulde stadion barstte tijdens de wedstrijd meerdere keren in juichen uit
http://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/ ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 19 okt 2020, 12:10

In Denemarken is de tweede golf alweer voorbij, wat doen ze daar beter? ‘Als ik hier geen mondkapje draag, dan krijg ik vragen’

Geriater Rudi Westendorp was maandenlang lid van het corona-adviesteam in Denemarken, waar het leven na twee milde golven weer terugkeert naar normaal. Hij wijt de ernstige uitbraak in Nederland aan de volksaard en voorspelt dat vrij sociaal verkeer definitief aan banden zal worden gelegd.

Ze hebben er al weken maar een paar honderd besmettingen per dag, er lagen deze week vijftien covid-19-patiënten op de intensive care, de scholen zijn er allang weer open, net als de horeca en de musea en Legoland, en het woord ‘afschalen’ kennen de artsen er helemaal niet – de reguliere zorg is nooit in het gedrang gekomen. Denemarken is slechts mild getroffen door de pandemie, de tweede golf is er zelfs alweer op zijn retour. ‘Kurven er knækket’, zei de Deense minister van Volksgezondheid Magnus Heunicke vorige week, de curve is omgebogen. En nu maakt het land zich op voor een jaloersmakende terugkeer naar het leven van weleer.

Lees verder in artikel.


Vrij artikel.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2F
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 19 okt 2020, 12:18

Laatste update: 1 oktober 2020, 14:30 - Denemarken 'oranje', quarantaine na verblijf in Faaborg-Midtfyn, Slagelse of Kopenhagen <weet t is niet van gisteren,18 dagen , maar hierover zie je niks staan, oranje is toch niet niks .....>
door herman50 » 19 okt 2020, 10:35
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 19 okt 2020, 13:01

herman50 schreef:
19 okt 2020, 11:58
herman50 schreef:
18 okt 2020, 07:42
zeg nooit nooit ., dit virus is zo onbetrouwbaar
WELLINGTON (ANP) - Voor het eerst in lange tijd is er weer een nieuwe coronabesmetting binnen de bevolking geregistreerd in Nieuw-Zeeland. Volgens de gezondheidsautoriteiten is de besmette persoon vroeg opgespoord en is het risico op overdracht beperkt.

Ruim tien dagen geleden meldde minister Chris Hipkins van Volksgezondheid dat er geen actieve besmettingsgevallen meer binnen de bevolking waren. Het land rapporteerde die dag weliswaar drie nieuwe gevallen van Covid-19, maar dat was bij mensen die het land binnenkwamen. Het laatste besmettingsgeval in Nieuw-Zeeland zelf dateerde toen van twaalf dagen daarvoor.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
onbegrijpenlijk zelfde land zelfde virus

Terwijl er in de eredivisie nergens meer dan 30 personen samen mogen komen in de stadions, kwamen er in Nieuw-Zeeland gisteravond ruim 46.000 toeschouwers naar een rugbywedstrijd in het grootste stadion van het land. Afstand houden was niet nodig en ook schreeuwen en zingen mocht er gewoon.

De Nieuw-Zeelandse All Blacks speelden in het Mount Eden stadion tegen de Australische Wallabies. Voor de 46.049 toeschouwers was het net alsof corona niet bestond. Het tot aan de nok toe gevulde stadion barstte tijdens de wedstrijd meerdere keren in juichen uit
http://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/ ... OCID=HPDHP
Waarom verbaasd dit je zo Herman? Als een land de gevolgen van het virus beheerst is het toch niet meer dan normaal dat de maatregelen teruggedraaid worden? Het laat tevens zien dat vrijheden wel degelijk teruggegeven worden waarmee een belangrijk argument van de complotgekkies sneuvelt.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 19 okt 2020, 19:45

Afbeelding

Influencer (33) en vader van drie kinderen die bestaan van coronavirus ontkende, overleden aan Covid-19.

Hij dacht niet dat er zoiets was als Covid-19 tot hij zelf besmet raakte met het coronavirus, complicaties kreeg en stierf. De Oekraïense fitness influencer Dmitriy Stuzhuk, die op sociale media een gezonde levensstijl promootte en meer dan een miljoen volgers had, laat drie kinderen na. Dat meldt Sky News.

Lees verder via de link en daar kan je hem ook zien trainen.
Wat jong en zonde om er te laat achter te komen hoe gevaarlijk dit virus is.

https://www.hln.be/buitenland/influence ... ~a660090b/

>>>>>>>>>>>>>>>

En Zweden gaat nu ook denken over lokale lockdowns.
En dat had niemand verwacht maar ze gaan een draai maken.

https://www.ad.nl/buitenland/zweden-kra ... ~aa25d127/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 19 okt 2020, 19:58

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Mypos » 19 okt 2020, 23:12



Antwoord op een heleboel vragen. Enorme aanrader met briljante arts.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Mypos » 19 okt 2020, 23:13

Tammy schreef:
16 okt 2020, 07:50
Tsja wat in de Tour de France niet gebeurde gebeurt nu dus wel in de Giro d'Italia .
Kan mij goed voorstellen dat de renners zich niet veilig voelen.
Als er al groepen naar huis moeten dan kan je beter stoppen.
Om erger te voorkomen.
Ja laten we allemaal thuis gaan zitten met de deuren ramen op slot en een mondkapje op! En dan na 1 jaar even voorzichtig naar buiten komen om te zien of Corona al weer weg is! :lekkapuh:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Mypos » 19 okt 2020, 23:16

Ik begin behoorlijk recalcitrant te worden van al die mondkapjes. Vandaag 1 gast die me boos aankeek omdat ik in de supermarkt geen mondkapje op had. Gewoon lijp terug kijken en dan kijken ze op een gegeven moment wel weg. Ook het ziekenhuis in gekomen zonder mondkapje gelukkig. Stelletje idioten overal met die mondkapjes....

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Kristof Piessens » 20 okt 2020, 06:48

Hier is de horeca ook al voor 4 weken dicht, afgelopen weekend hebben de restauranthouders hun proviand trachten weg te werken, voor de weken inactiviteit dat eten anders weggegooid zou worden...is te hopen dat de meesten daarin geslaagd zijn en dat er toch een minimum is overgebleven dat nog voor eigen gebruik kon gebruikt worden...

Anderzijds, wat ik het meest mis is uitleg over hoe je covid-19 nou werkelijk kunt krijgen en op welke manier je echt besmet kan raken ?

Men denkt er niet aan om uit te zoeken hoe de verspreiding werkelijk gebeurd ? Ik kan me niet voorstellen dat ik plotseling positief getest wordt en vaak genoeg mijn handen was en me dagelijks douchte, woning regelmatig verlucht, ik covid 19 krijg, om welke redenen dan ook...ik heb in al die tijd thuis geweest, mijn verplaatsingen blijven beperkt tot werk en winkel, netjes mijn mondkapje draag op plaatsen waar dat is verplicht, ik dus geen idee zal hebben hoe ik dat heb opgelopen ? Ondanks de maatregelen zou contacttracing zich meer moeten concentreren op wat de bewegingen zijn geweest van de besmette personen, in de allervroegste fase zouden ze zich dienen te herinneren wat zij in de afgelopen dagen gedaan hebben nadat is vastgesteld dat ze covid 19 hebben. Reizen is een reden maar niet waar ze zich bevonden en/of gedaan hebben...het kan zijn dat besloten ruimtes de beste verspreidingskans vergroten en het virus op die manier ook het beste gedijt.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 20 okt 2020, 07:32

Het aantal coronapatiënten in het ziekenhuis is met 86 toegenomen van 1652 naar 1738. Dat meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Op de gewone verpleegafdeling liggen er 1359 mensen met corona, 71 meer dan een dag eerder, terwijl het aantal patiënten met Covid-19 op de ic gestegen is van 364 naar 379.



door de toegenomen coronadruk zijn alle ziekenhuisregio’s genoodzaakt om de reguliere zorg af te schalen. Om de schade zoveel mogelijk te beperken, is het LCPS inmiddels bijna een maand bezig met het spreiden van patiënten buiten de regio’s. Het is niet uitgesloten dat er binnenkort verplaatsingen naar Duitsland zullen plaatsvinden, net als tijdens de eerste golf. Noordrijn-Westfalen heeft inmiddels 80 ic-bedden ter beschikking gesteld voor patiënten uit ons land.

De komende week moet uitwijzen of de verscherpte coronamaatregelen effect hebben gesorteerd. Als dat niet het geval is, dreigen nieuwe ingrepen om een piek als tijdens de eerste golf te voorkomen.

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenl ... OCID=HPDHP






alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 20 okt 2020, 08:23

Mypos schreef :
Ik begin behoorlijk recalcitrant te worden van al die mondkapjes. Vandaag 1 gast die me boos aankeek omdat ik in de supermarkt geen mondkapje op had. Gewoon lijp terug kijken en dan kijken ze op een gegeven moment wel weg. Ook het ziekenhuis in gekomen zonder mondkapje gelukkig. Stelletje idioten overal met die mondkapjes....
Wat stoer van je Mypos dat je lijp terug keek, wow dat je dat durfde. :shock:
Ik zou bang zijn hoor.
Nog even dan komt er een wetswijziging dat mondkapjes wel verplicht maakt.
Heerlijk om dan te weten dat jij voorlopig achter de ramen binnen zit, want jij doet natuurlijk geen mondkapje dan op he ?

Online boodschappen bestellen is heel makkelijk Mypos, have fun straks. [wave]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Nog een kleine toevoeging:

Het feit dat ik schrijf dat ik het heerlijk zou vinden als jij thuis zou blijven Mypos is dat ik doodmoe word van viruswaanzin aanhangers zoals jij in deze Corona crises.
Er zijn meer mensen hier op het forum die tegen de Corona regels zijn en dat kan.
Moet gewoon kunnen maar wat een verschil als je die hoort spreken.

Pas goed op jezelf Mypos, mensen hebben tegenwoordig een kort lontje buiten.
De kranten staan er vol mee.
Dat lijpe koppie van jou kan een keer de verkeerde aankijken maar daar geef je natuurlijk ook niks om.

Fijne dag Mypos. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 20 okt 2020, 08:49

CORONAVACCIN Bij Lareb, het landelijke bijwerkingencentrum, zetten ze zich nu al schrap om straks alle meldingen te kunnen verwerken als er nieuwe coronavaccins op de markt komen. Het centrum wil voorkomen dat er in de beginfase bijwerkingen over het hoofd worden gezien.

Toen Nederland in 2009 massaal werd ingeënt tegen de Mexicaanse griep, waren medewerkers van Lareb ‘dag en nacht in touw’ om alle meldingen van burgers en zorgverleners te verwerken, zegt directeur Agnes Kant. ,,Daarom zijn we nu al bezig om ons voor te bereiden op alle meldingen die ons te wachten staan bij een vaccinatiecampagne tegen het coronavirus. We weten nu beter hoe we die piekmomenten straks aankunnen. Je wil niet dat je straks in al die drukte bepaalde bijwerkingen van een coronavaccin over het hoofd ziet.”

In totaal ontving Lareb in de ruim tien jaar na de vaccinatiecampagne tegen de Mexicaanse griep op een totaal van tien miljoen prikken meer dan tienduizend meldingen, waarvan meer dan 542 over ernstige bijwerkingen. Welke risico’s acceptabel zijn, is niet aan Lareb, zegt Kant. ,,Die afweging maken het CBG (Centraal College ter Beoordeling van Geneesmiddelen, red.) en het RIVM.”
Lees verder in link.

Premium art.
https://www.ad.nl/binnenland/les-van-me ... ~a5810582/

Massaal ingeënt tegen de Mexicaanse griep?
Maar mijn weten is dit vaccin en grote flop geworden omdat men het massaal weigerde, of zullen de farmaceuten het bij de gewone griepprik hebben gevoegd zonder dit aan de grote klok te hebben gehangen?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 20 okt 2020, 10:01

als je het AD openslaat vanmorgen en je ziet staan dat er in Franciscus 11medewerkers ic ziek thuis zijn waarvan 3 met corona . schrik je toch effe,, en hoop je dat het gezond verstand zal zegevieren om toch maar even een mondkapje op te doen ...ook al is het schijnveiligheid je helpt een ander máár ook je zelf en dat vergeten veel mensen,,
dat er ook gekeken word wie er bij de 1e golf bijsprongen, dat deze mogelijk weer kunnen helpen ,,

tsja het is een rare tijd,, als je vroeg naar buiten kijkt en er mensen -zoals blijkt- uren achter de computer zitten .. de thuiswerker ..bij boodschappen doen verplicht een mondkapje ..ook het personeel ,, dan voor de zoveelste keer een ambulance hoort met sirene ..naar Franciscus ..denk je toch -onwillekeurig??- is dat er weer een ..... het zwembad dat nu nog meer en verder is ´gesloten´ door restricties ,,,, maarja dan denken we maar ´gewoon´ ,,we zullen doorgaan ------tot we aan het gaatje zijn --- fijne dag
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 20 okt 2020, 10:20

Wat stoer van je Mypos dat je lijp terug keek, wow dat je dat durfde. :shock:
Ik zou bang zijn hoor.
Afbeelding :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 20 okt 2020, 10:30

Leuk Univers. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 20 okt 2020, 12:06

waren ze net gewent weer een vriendje/vriendin te hebben ;;;;;;;;
@@-----; Expertgroep: sluit scholen per direct voor zeker 2 weken ..... <<<< - jawel per direct!!,nou

De RIVM-cijfers laten onder meer zien hoe de positieve tests zijn verdeeld over verschillende leeftijdsgroepen. In de meest recente week, van 5 tot 11 oktober, blijkt zo'n 8 procent van de positief geteste personen in de leeftijd van 12 tot en met 17 jaar. Met de 18-jarigen erbij heb je een vrij compleet beeld van de middelbare schoolpopulatie. Sinds de zomer neemt het aandeel middelbare scholieren onder de mensen die besmet zijn met het coronavirus toe.

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 20 okt 2020, 19:10

Mypos schreef:
19 okt 2020, 23:16
Ik begin behoorlijk recalcitrant te worden van al die mondkapjes. Vandaag 1 gast die me boos aankeek omdat ik in de supermarkt geen mondkapje op had. Gewoon lijp terug kijken en dan kijken ze op een gegeven moment wel weg. Ook het ziekenhuis in gekomen zonder mondkapje gelukkig. Stelletje idioten overal met die mondkapjes....
Benader de samenleving eens anders Mypos. Groet iedereen die géén mondkapje gebruikt vriendelijk en je zult zien dat je heel wat, onverwachte, leuke reacties terug krijgt van die mensen. Dat overschaduwd nagenoeg geheel je frustratie en je leert wat meer gelijkgestemden kennen. Probeer het maar, je zal zien dat het een heel prettige beleving is. :wink:

Bedankt voor die video overigens. Is een hele goeie. ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 20 okt 2020, 22:10

Is een hele goeie. ;P!
Vond ik ook. ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie