WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 03 jun 2021, 06:31

;P! [wave]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 03 jun 2021, 10:50

Tammy schreef:
01 jun 2021, 13:13
Jippieeee ik ben door het dolle heen. :dansen: :nice:
https://www.lifesitenews.com/news/vacci ... rous-toxin
Beluister ook het interview eens met Alex Pierson.

Byram Bridle
Sta je nu nog steeds vooraan in de rij? :dansen:

Voor de mensen, intern bij de MIVD betiteld als de nukubu 's, die niet meegaan in dit proces biedt dit natuurlijk wel een enorm perspectief voor de toekomst.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 03 jun 2021, 11:52

Witte wel schreef :
Sta je nu nog steeds vooraan in de rij? :dansen:
Ja beste Witte wel , ik sta nog steeds vooraan in de rij.
En ik ben dolblij als ik zaterdag kan bellen met de GGD om een datum te prikken voor mijn vaccinatieprik.
En als ik op dat stoeltje zit en de naald gaat in mijn arm ben ik zo blij en tegelijkertijd bloed nerveus hoe dit zieke lijf van mij erop gaat reageren.

Maar dit is mijn keus Witte wel en ik ga dit doen.
Met alle risico’s die er misschien zijn of in de toekomst.
Want ik weet 1 ding bijna voor 98 procent zeker dat als ik besmet raak ik het niet ga overleven met wat ik allemaal mankeer.

Ik heb geen vertrouwen in mijn lichaam en immuunsysteem en weet ik veel wat nog meer.
Ik zie het menselijke lichaam niet zoals zovelen zien, een vernuftig prachtig systeem.
Ooh ja het zit interessant in elkaar maar 1 verkeerde celdeling en je krijgt een afschuwelijke ziekte waar ontiegelijk veel mensen aan doodgaan op een vreselijke manier.
1 gevaarlijk onzichtbaar virus of rot bacterie en je gaat als een nachtkaarsje uit.
We kunnen maar paar dagen zonder water enz.
Sorry als ik erg cynisch overkom maar ik ben 61 jaar en heb genoeg gezien en meegemaakt hoe fragiel en kwetsbaar het menselijke lichaam is.
Maar als mensen het menselijke lichaam als een tempel van kunstig vernuft en nog veel meer zien be my guest maar sla mij maar over.
Het is kunstig maar zo vreselijk fragiel.

Ik ben mij heel erg bewust Witte wel van de eventuele gevaren van nieuwe vaccins die we nog niet echt goed kennen.
Het is altijd afwachten hoe ze zich op de lange termijn gedragen zeker met deze nieuwe techniek ook al bestaat die al sinds de jaren 90 maar nog nooit in een vaccin is gebruikt.
Time will tell beste Witte wel.

Ik zie positieve berichten van wetenschappers/virologen en negatieve berichten en alles wat er tussenin zit.
En uit heel die mix heb ik een keuze gemaakt.
Mijn eigen keuze en die ga ik ook nemen als ik overmorgen ga bellen.

Ik heb een hartaanval maar een paar jaar terug op het nippertje overleefd.
Dankzij technieken en medicatie die eens ook uitgetest moesten worden net als de vaccins nu leef ik nu nog.
En de laatste 2 jaar zijn er situaties geweest waar ik ook bijna het loodje heb gelaten met dit kapotte lijf.
En 25 jaar geleden op het nippertje een onzichtbare bacterie overleefd.
Dankzij antibiotica vier maanden lang toen leef ik nog, net zoals twee jaar geleden met die bloedvergiftiging in ziekenhuis in Rotterdam, een medicijn dat ooit ook is uitgevonden door wetenschappers en men de uitkomst ook niet wist van te voren wat het zou doen op de lange termijn ook.
Maar het is een levensreddend middel geworden.
Alles ver voor Covid-19 en de vaccinaties.

Als de mensen naar Mars gaan beste Witte wel dan hebben ze alles bij zich waarvan ze denken dat ze kunnen overleven op Mars.
En hopelijk is het genoeg en gaat alles goed.
Of het gaat helemaal fout of half fout.
Weten we dat al ?
Nee nog niet.
Maar als we niks doen komen we nergens verder dan de maan.
Dat is risico nemen.

Ik neem een risico, ik kan mij laten vaccineren of niet.
Ik neem liever helemaal geen risico’s maar zo is het leven niet, zou wel mooi zijn.
Als ik het niet doe en ik raak besmet is het bijna zeker in mijn situatie einde oefening .
Als ik het wel doe kunnen er complicaties optreden nu of later maar misschien ook niet.
Ik kies het laatste risico en hopen dat het goed gaat.
Jij zou dat niet doen, dat is jouw keuze en jouw goed recht.

Take care Witte wel en keep safe. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 03 jun 2021, 12:38

Je hebt al heel wat achter de rug Tammy en ik begrijp je instelling en je beredenering. Het is zo als je een jaar of twintig dertig bent dan is het iets anders. Jij hebt al enkele verlengingen gehad en dat is fantastisch. Als je gevoel zegt dat je op een bepaalde manier het beste zou kunnen handelen dan is je gevoel de belangrijkste leidraad. Je kent mij onderhand wel hoe ik mij uitdruk en daar hoort een stukje synisme bij echter ik doel hier zeker niet op de persoon.
Ik hoop voor je dat het vaccineren je bij staat in de weg vooruit en dat geldt voor velen buiten jou. Ik heb mijn eigen kijk op zaken en dan ben ik maar een nukubu. Ik heb de vrijheid zo te zijn en sta hierbij niemand in de weg. Ik zal binnenkort wel een herinnering krijgen mijn prikje te komen halen, ik weet niet eens welke datum er op mijn eerste oproep stond, en die zal de zelfde weg volgen als de eerste. Dat zijn keuzes. Stel dat ik bij een besmetting heel ziek wordt dan is dat een risico dat ik voor lief neem. Als mijn eigen immuunsysteem het niet aan kan dan heb ik pech. Ingewikkelder kan het niet zijn toch. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 03 jun 2021, 12:50

Het is niet mijn gevoel beste Witte wel waardoor ik mijn beslissing maak maar mijn verstand zoals ik dit virus zie. :wink:
En ik weet dat wat je zegt niet op de persoon is.
Ik geniet altijd van jouw bijdrages op dit forum.
Ze zijn interessant en er spreekt een weloverwogen en doordachte mening uit.
Ik vind dat mooi ook al is het niet altijd mijn eigen mening of gedachtes erover.
Elk mens denkt anders dat is zo leuk.

Dank je voor je lieve wensen aan mij. :grin:
Ik wens jou dat en de anderen ook toe.
Dat ik wat van mijn medische zaken vertel is natuurlijk niet om te laten zien kijk hoeveel ik heb meegemaakt ( er zijn mensen die het honderd keer erger hebben) maar om te laten zien dat medicatie of operaties levensreddend kunnen zijn.
En die zijn ook eens ontstaan door onderzoek en testen en uitproberen.

Heerlijk dat jij zo bij je eigen mening blijft, zo hoort het ook.
Niet laten meesleuren in alle hectiek .
Zelf alles bekijken en dan een beslissing maken.
Dat kan jij en dat vind ik mooi om te zien bij jou. ;P!

Take care beste Witte wel. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 04 jun 2021, 11:41

Afbeelding

Hij is leuk van Geenstijl. :mrgreen:

https://www.geenstijl.nl/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door taigitu » 04 jun 2021, 17:31

Booking.com betaalt coronamiljoenen terug

Door Redactie DFT - 4 juni 2021

Rotterdam -
Boekingssite Booking.com betaalt de €65 miljoen terug die het van de Nederlandse overheid als coronasteun had ontvangen.
Dat doet het Amerikaanse bedrijf na de ophef over de forse beloningen voor de top.
Booking kwam vorige week in het nieuws omdat het ondanks de overheidssteun drie leden van de raad van bestuur in totaal €28 miljoen betaalt.
Dat leverde een flinke storm op in politiek Den Haag.

Kamerleden eisten dat minister Koolmees (Sociale Zaken) de steun, bedoeld om de omzetklap door de coronamaatregelen op te vangen,
terug te vragen. Dat bleek juridisch niet mogelijk, maar nu storten de Amerikanen het geld dus uit eigen beweging terug.
„We hebben het debat in de Nederlandse samenleving van de afgelopen dagen op de voet gevolgd, nemen dit uiterst serieus,
en hebben oog voor de gevoeligheid van dit onderwerp”, zegt het bedrijf in een verklaring. „De vraag of we de NOW-subsidie zouden terugbetalen
heeft altijd op tafel gelegen, maar was voor Booking.com een afweging voor wanneer we financieel in stabieler vaarwater zouden komen.”

Lees verder via de link:
https://www.telegraaf.nl/financieel/183 ... enen-terug
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 05 jun 2021, 06:52

LONDEN (ANP/RTR) - Het aantal nieuwe coronagevallen in het Verenigde Koninkrijk vertoont al verscheidene dagen een stijgende lijn. Het ministerie van Volksgezondheid maakte vrijdag bekend dat in de afgelopen 24 uur 6238 Britten besmet zijn geraakt met het virus. Dat zijn er bijna tweemaal zoveel als in de laatste week van mei.

Met name in Engeland zijn de zorgen toegenomen. Daar kruipt het reproductiegetal omhoog en ligt nu naar schatting tussen de 1,0 en 1,2. Vermoedelijk is de toename te wijten aan de verdere verspreiding van de Delta-variant, die voor het eerst in India opdook. Dat brengt de plannen in gevaar om het land van het slot te halen. De bedoeling was de Covid-19-restricties op 21 juni te beëindigen.

Premier Boris Johnson zei woensdag al dat hij voorzichtig zou zijn bij het opheffen van de maatregelen, maar dat op grond van de beschikbare data uitstel niet voor de hand lag.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... d=msedgntp
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 05 jun 2021, 07:43

Bent u geboren in de jaren 1956 tot en met 1960? Dan bent u uitgenodigd voor vaccinatie door de huisarts. Heeft u geen gebruik gemaakt van de eerste uitnodiging? Dan kunt u vanaf zaterdag 5 juni 2021 telefonisch of online een afspraak maken bij de GGD voor een vaccinatie met BioNTech/Pfizer of Moderna. U heeft hiervoor geen herhalingsoproep nodig.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... gen-corona

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Mijn man en ik hebben net onze vaccinatie afspraak gemaakt.
Volgens mij waren we de eerste vandaag, extra vroeg inloggen want het zal in de loop van de dag razend druk worden dachten wij. :mrgreen:
Volgende week al eerste prik.
Gelukkig locatie bij ons in de buurt en allebei zelfde dag met half uurtje verschil.
Na 5 weken tweede prik.
Fingers crossed hopen dat alles goed gaat.

We hebben elkaar net een high five gegeven .
Twee oude bokken op de vroege zaterdagochtend met een glimlach , eindelijk. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 06 jun 2021, 07:47

Lockdown voorkomt veel ernstige infecties door bacteriën
Corona heeft geleid tot veel maatschappelijk en sociaal ontwrichtende maatregelen. Die hadden echter een positieve bijvangst: andere besmettelijke infectieziekten namen enorm af. Dit vermoeden is nu voor het eerst met gedegen cijfers aangetoond via een deze week gepubliceerd artikel in The Lancet Digital Health. Sinds het invoeren van lockdown-maatregelen is wereldwijd het aantal gevallen van ernstige bacteriële infecties drastisch afgenomen.

Lees meer : https://www.amc.nl/web/nieuws-en-verhal ... terien.htm
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 06 jun 2021, 08:47

Lockdown voorkomt veel ernstige infecties door bacteriën
Klopt en dat is vooral te danken aan de hygiëne, niet aan de rest van de maatregelen, maar hygiëne, want daar schort het nog al eens aan.

Maar d'r word geen woord gerept over de vele onnodige sterfgevallen door uitgestelde operaties, gemiste diagnoses omdat mensen niet terecht konden bij de huisarts of ziekenhuis.

Bij menig huisarts werd je voor de telefoon al afgewimpeld met "kom niet naar de praktijk, wij handelen alles zoveel mogelijk telefonisch af" en dat deed al heel veel mensen afschrikken waardoor ze niet fysiek door de huisarts gezien werden.
En ziekenhuizen hebben veel levensreddende operaties en diagnoses uitgesteld vanwege corona.
Corona had voorrang op alles.

En jonge vrouw van in de dertig heeft haar diagnose van kanker gemist en is nu overleden, maar zij was niet welkom in het ziekenhuis omdat zij geen corona had.
Oma van 80 die al een heel leven achter zich had, had voorrang op een jonge vrouw die nog een heel leven voor zich had.
En andere vrouw kon niet terecht in het ziekenhuis voor controle van haar darmkanker.
Toen het wel kon, was het te laat.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 06 jun 2021, 09:02

Het angst-zaaien is aardig gelukt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Kristof Piessens » 06 jun 2021, 10:28

Als je de uitgangspunten van het beleid eens naast elkaar legt heeft het verticale georganiseerde hiërarchie vanuit mannelijke oogpunt totaal andere prioriteiten ter doelstelling, vanuit het oogpunt van de mens is er weinig tegenin te brengen maar wat deze voornamelijk mannelijke vorm van regeren/besturen onderschat/overschat is dat hetzelfde probleem niet kan opgelost worden door dezelfde systeem dat het probleem heeft gecreëerd, het probleem dat geleid heeft tot covid 19 pandemie is juist de grondoorzaak van de noodzaak om corrigerend op te treden, deze correctie is een natuurlijke gevolg op een gecreëerde disbalans waarbij de mannelijk dominantie hoort bij een tijdperk waarin persoonlijke macht gericht is op het fysieke overleven, maar de laatste jaren is dat zelfs niet nodig, het gaat er om dat er een bepaalde verantwoordelijkheid bij hoort dat gelikt is aan begrip en ware kennis over de kwesties dat speelt binnen de maatschappij.

Leven vanuit het hart gaat een geleidelijke ontwikkeling worden, de manier van communiceren kan ook gaan veranderen maar in de eerste plaats is zichzelf accepteren zoals wie je bent, en niet meer vanuit dader en/of slachtofferrol te gaan handelen/leven, besef hier dan ook dat er grenzen zullen komen dat je niet met wetten zult gaan kunnen voorkomen, maar wel duiding te geven aan wat de wetten willen zeggen indien iets voortvloeit dat niet uit vrijwilligheid/toestemming plaatsvinden, jonge mannen beschouwen uitdaging als toestemming om iets te doen buiten de wil om zonder redenen...

De reden dat iemand iets doet zou ingebed kunnen zijn in een eerdere omstandigheid/situatie waarbij dader en slachtofferrollen omgekeerd was, maar in veel gevallen is dat niet altijd het geval ook al zal de omgekeerde rolstelling op een ontkenning botsen.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 06 jun 2021, 10:55

univers schreef:
06 jun 2021, 09:02
Het angst-zaaien is aardig gelukt.
;P!
Maar niet bij mij :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 07 jun 2021, 07:26

Afbeelding

Race tegen de klok: honderdduizenden vaccinaties nog niet verwerkt in database coronapaspoort.

Honderdduizenden Nederlanders wachten nog op de registratie van hun coronavaccinatie in het centrale RIVM-systeem. Die is straks nodig om eenvoudig met het coronapaspoort op reis te kunnen. De Landelijke Huisartsvereniging maant het RIVM om snel met een oplossing te komen.

Henk en Jet van Weert uit het Brabantse Mierlo zijn allebei gevaccineerd tegen het coronavirus, Henk bij de GGD en Jet bij de huisarts. Ze gaven daarna ook toestemming om hun gegevens op te laten nemen in CIMS, de centrale vaccinatiedatabase van het RIVM. Maar toen ze pas in hun persoonlijke MijnRIVM-dossier controleerden of de prikken verwerkt waren, zagen ze de vaccinatie van Henk wel terug, maar die van Jet niet.

Lees verder via link :

https://www.ed.nl/binnenland/race-tegen ... ~a2171c2f/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Waarom gaat dit weer niet goed ? [doh]
We zijn al een paar maanden aan het vaccineren, waarom is dit niet in orde ?
Wat is dit land toch aan het prutsen elke keer.
Dit had in orde moeten zijn.

Ik lees dat er ook mensen zijn die wel de vaccinatie hebben genomen maar niet in het systeem willen staan.
Die optie moet je inderdaad aanvinken als je online een afspraak maakt.
Ik snap die mensen niet die dat niet willen.

Het is heel belangrijk als er iets met je gebeurt dat men al je medische gegevens bij de hand heeft.
Jaren geleden werd je ook gevraagd of huisartsen je gegevens mochten delen met ziekenhuizen of ziekenhuizen buiten je woonplaats of zoiets.
Iets staat me daar van bij.
Is alleen maar goed als hulpverleners/dokters weten wat je mankeert en de bijbehorende medicaties kennen die je slikt en ook deze Corona vaccins.
Vooral de vaccins zijn nu belangrijk omdat we niet weten of ze problemen in de nabije of verre toekomst gaan geven.
Dus die weigering snap ik niet van mensen, maar die hebben nog het idee dat iets prive kan blijven in deze wereld.
Dati is allang niet meer maar goed laat ze dat maar denken als ze zich daar beter door voelen.

Maar nu dus werk aan de winkel om die registraties goed te krijgen.
Dat achter de feiten aanlopen schijnt dit land goed in te zijn.
Het woord hopeloos komt weer in mij op maar voorruit, positief blijven maar weer voor de zoveelste keer.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 07 jun 2021, 19:27

Tammy schreef:
07 jun 2021, 07:26
Waarom gaat dit weer niet goed ? [doh]
De overheid wist al lang dat de afwikkeling van de administratie fout zou gaan. Een beetje ICT 'er ziet dit meteen. Nog snel even prikken want men moet en zal op vakantie gaan. De vakantie werd en wordt als misleiding gebruikt om mensen de prik te laten halen. Dat de administratie nog lang niet in orde is dat zal de overheid een zorg zijn, er moet vanuit de WHO en het WEF geprikt worden. Allemaal braaf geprikt maar geen registratie want die is niet op orde. Dus geen vermelding in het gele, en waarom moet dat nu geel zijn, boekje en mogelijk dus toch geen vakantie.
Er zijn groepen mensen die de behandeling van niet gevacinneerden in context zien met de jodenvervolging tijdens de 2de wereldoorlog. Dat is in mijn optiek incorrect. Het is meer de gevaccineerde welke een zelfde gele stempel krijgt. Men heeft het alleen niet door, het kwartje valt niet.
Nederland zal vaccins kopen en prikken, op welke wijze dan ook. Vanaf het begin tot nu is de registratie van gevaccineerden een puinhoop en dat zal niet veranderen. Terug naar het normaal wat we niet meer zullen beleven als tevoren. De NWO is zich al tijden aan het installeren en door de paniek en angsten ziet het volk dat niet.

https://youtu.be/nwUXLykvBu4

Het was allemaal al zo geregeld maar dat was een complottheorie. Niet dus.
Er zit nog wat aan te komen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 07 jun 2021, 22:52

:post: Witte.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 08 jun 2021, 00:38

Ik ga mee. :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 08 jun 2021, 04:13

Ik ga niet mee , ik zie het als incompetentie maar dat zie ik al heel lang.
Soms denk ik ook verder en dan kom ik klein beetje richting jouw buurt Witte wel maar nooit overtuigend genoeg voor mij.

Witte wel schreef :
Er zijn groepen mensen die de behandeling van niet gevacinneerden in context zien met de jodenvervolging tijdens de 2de wereldoorlog. Dat is in mijn optiek incorrect. Het is meer de gevaccineerde welke een zelfde gele stempel krijgt. Men heeft het alleen niet door, het kwartje valt niet.
Ik zie twee groepen ontstaan in de samenlevingen van de wereld.
De gevaccineerden en de niet gevaccineerden.
Er is geen verband met toen in de Tweede Wereldoorlog om het simpele feit dat men zelf beslist of men vaccin neemt of niet.
Het is niet onder dwang , men maakt zijn of haar eigen beslissing.
Dat was toen wel heel anders.

En als er mensen zijn die ondanks hun weerzin tegen vaccins zich toch laten prikken omdat men op vakantie wilt doet dat toch echt zelf.
Ikzelf ben dol op vakanties en die zijn altijd in het buitenland.
Maar no way als dat de reden zou zijn om mij te laten vaccineren.
Geen dwang maar weloverwogen beslissen , zo moet men de prik wel of niet halen.
Men heeft eigen verantwoordelijkheid , de overheid dwingt je niet om op dat prikstoeltje plaats te nemen, dat doet men toch echt zelf.

Wat ik wel denk is dat het virus uit een laboratorium is ontsnapt en niet het marktverhaal.
En bij mij rijst de vraag, was dat een ongeluk of bewust.
En ik begin steeds meer naar het laatste te kijken maar time will tell.
Eens weten we het antwoord maar dat kan nog ontiegelijk lang duren.

Maar hoe of wat , ieder mens heeft zijn eigen kijk erop.
Maar dat er een tweedeling is ontstaan met deze pandemie tussen mensen dat is duidelijk.
Wie weet trekt dat ooit bij maar zeker ben ik daar niet van.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 08 jun 2021, 04:42

Afbeelding

GGD geeft Janssen-prik weg, 1200 mensen op de been: ’Echt bizar dit’

NIEUWEGEIN - Een spontane ’weggeef-actie’ van de GGD in de regio Utrecht heeft maandagavond honderden mensen op de been gebracht. Hoewel er eigenlijk alleen zorgmedewerkers en hulpdiensten werden ingeseind, ging de oproep helemaal viraal via WhatsApp. „Echt bizar”, reageert de GGD.

„Een gigantische rij, dat klopt”, vertelt een woordvoerder van de GGD Regio Utrecht. Die spreekt van ’een noodgreep’. Een waterleiding is vrijdag gesprongen waardoor ook nog een stroomstoring ontstond. De koelkasten sprongen uit. Daarmee zat de GGD met 1200 ’extra’ Janssen-vaccins die „vanavond moésten worden gezet.”

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3591976 ... -bizar-dit

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie