WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 10 sep 2020, 10:46

Vitharr schreef:
10 sep 2020, 10:07
Ik hoef zelf nog steeds geen vaccin in ieder geval.
Ik ook nog niet. :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Determinist » 10 sep 2020, 10:56

Ik nu ook niet.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tet » 10 sep 2020, 12:00

Determinist schreef:
10 sep 2020, 07:25
Mypos schreef:
09 sep 2020, 22:33
Ik geloof dat ik griep krijg omdat ...
Dat geloof jij werkelijk?

Wat is het verschil tussen een besmettelijke ziekte en ziekten die dat niet zijn?

Sorry, maar het lijkt erop dat alle opgedane kennis binnen virologie en epidemiologie aan je voorbij gegaan is.

Verbijsterend...

:post:
truth is stranger than fiction

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Mypos » 10 sep 2020, 18:07

Determinist schreef:
10 sep 2020, 07:25
Mypos schreef:
09 sep 2020, 22:33
Ik geloof dat ik griep krijg omdat ...
Dat geloof jij werkelijk?

Wat is het verschil tussen een besmettelijke ziekte en ziekten die dat niet zijn?

Sorry, maar het lijkt erop dat alle opgedane kennis binnen virologie en epidemiologie aan je voorbij gegaan is.

Verbijsterend...
Het is nou niet zo dat alle opgedane kennis binnen virologie en epidemiologie vaststaande feiten zijn. Er is op een gegeven moment gekozen voor een bepaalde theorie omtrent ziektes en daar houdt men gewoon aan vast. Iedereen die die concensus aanvalt wordt "op zijn plaats gezet".

Dat zie je nu ook in deze " pandemie". Je kunt toch werkelijk waar niet stellen dat we een pandemie hebben op het moment? Daarvoor hoef je alleen maar naar de feiten te kijken:

1. Er is nauwelijk oversterfte
2. Op het moment is er al helemaal niks aan de hand behalve de Media/Kabinet/RIVM met haar angstcampagne over het aantal besmettingen wat oploopt. Nogal logisch als er veel meer getest wordt.
3. Zelfs lichte verkoudheidsverschijnselen wordt als Corona aangemerkt. SO FUCKING WHAT dat je lichte griep verschijnselen hebt?
4. Kijk naar de IFR die 0,2 % is. Dat is 2 maal de griep! Waar hebben we het over??
5. Waar zijn alle slachtoffers van dit killer virus?? Waar zijn de overvolle IC's??

Het is echt totaal waanzinnig wat er gebeurd. En de meeste mensen trappen er gewoon in. Maar goed, ik ben benieuwd hoe deze film zich uit gaat spelen. Interessante tijden.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Determinist » 10 sep 2020, 18:57

Nee zo werkt dat niet. Ik stelde jou een vraag. Netjes om daar dan ook even antwoord op te geven toch?

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Mypos » 10 sep 2020, 19:32

Determinist schreef:
10 sep 2020, 18:57
Nee zo werkt dat niet. Ik stelde jou een vraag. Netjes om daar dan ook even antwoord op te geven toch?
Het verschil tussen een besmettelijke ziekte en ziektes die niet besmettelijk zijn. Geen idee. Ik heb niet alle wijsheid in pacht. Zodra ik hier een verklaring voor heb gevonden laat ik het je weten. :peace:

BasjeKlodder

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door BasjeKlodder » 10 sep 2020, 21:52

Mypos schreef:
10 sep 2020, 18:07
1. Er is nauwelijk oversterfte
Noem het maar nauwelijks.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/wereldwi ... r-de-radar

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 11 sep 2020, 09:58

NEW DELHI (ANP/RTR) - India heeft vrijdag opnieuw een recordaantal dagelijkse coronabesmettingen gemeld. De afgelopen 24 uur kwamen er 96.551 gevallen bij, zo blijkt uit gegevens van het ministerie van Volksgezondheid. Sinds de virusuitbraak zijn ongeveer 4,5 miljoen inwoners geïnfecteerd geraakt.

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... PDHP------ :oops:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 11 sep 2020, 14:20

Afbeelding
Cathy en Johnny Peoples.

Echtpaar sterft minuten na elkaar hand in hand aan corona.

NORTH CAROLINA - Een echtpaar uit North Carolina is vorige week hand in hand gestorven slechts een paar minuten na elkaar. Johnny Lee Peoples (67) en zijn vrouw Cathy Darlene Peoples (65) stierven beiden na een wekenlange strijd tegen het coronavirus in een ziekenhuis in Salsbury.

Toen bleek dat ze het virus niet te boven kwamen, heeft het personeel van het ziekenhuis het koppel naar dezelfde kamer gebracht zodat ze elkaar konden troosten en afscheid konden nemen. Dat vertelt hun zoon, Shane Peoples, aan televisiestation WBTV. „Ze pakten elkaars hand vast en stierven, vier minuten na elkaar.”

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1187942 ... aan-corona

>>>>>>>>>>>>>>>>

Gelukkig heeft het ziekenhuispersoneel ze samen in 1 kamer gebracht.
En wat vreselijk moeilijk voor hun zoon ook.
Hij zegt dat Corona geen hoax is maar echt, helaas zijn er nog steeds mensen die wel zo denken.
Vraag mij af als zo’n persoon zijn twee ouders zo ziet sterven aan de beademing of hij of zij dan ook zo nog denkt dat het een hoax is.
Dieptriest dat deze zoon zijn ouders op deze manier moet verliezen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 11 sep 2020, 15:15

ja, maar bedenk nu zijn ze waarschijnlijk gelukkig
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 12 sep 2020, 10:48

Uit de oude doos voor wie het interesseert:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2176051/
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 12 sep 2020, 22:55

WORDEN DE EERSTE COVID-19 VACCINS WEL RECHTVAARDIG VERDEELD?

De verwachting is dat het eerste veilige vaccin tegen Covid 19 niet lang meer op zich laat wachten. Maar hoe bepalen we wie dat vaccin het eerste krijgt?

In een ideale wereld hebben 7,8 miljard mensen evenveel recht het vaccin tegelijkertijd te mogen krijgen. Maar het is nog maar de vraag of het vaccin meteen beschikbaar is in zulke grote getale en of het meteen onder de wereldbevolking gedistribueerd kan worden. Om toch prioriteiten te kunnen aangeven heeft een internationaal team van onderzoekers onder leiding van oncoloog en bioethicus dr. Ezekiel Emanuel, een model samengesteld zodat het vaccin in ieder geval het eerst gaat naar hen die het het meest nodig zullen hebben.

Een ethisch vaccinatie-programma
Professor in de wijsbegeerte dr. Lisa Herzog van de Universiteit Groningen werkte mee aan het artikel dat een eerlijke verdeling van het vaccin belooft. In An Ethical Framework for Global Vaccin Allocation onderscheiden de wetenschappers verschillende fases van distributie. “We hebben nagedacht over welke prioriteiten we moeten stellen en de schade die het virus kan aanrichten op verschillende manieren aan de gezondheid en levens van mensen. We moesten ook aan economische factoren denken, die hebben overigens natuurlijk ook weer indirect invloed op de volksgezondheid. Zo hebben we verschillende principes ontwikkeld voor verschillende fases.”

Meer : https://www.scientias.nl/worden-de-eers ... -verdeeld/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 13 sep 2020, 07:29

nou denk dat het bekende -of beruchte Amerika first de eerste al zijn maarja hardlopers zijn doodlopers,,,,,,,------ o wacht stomme opmerking
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 13 sep 2020, 07:52

DEN HAAG (ANP) - Het aantal vastgestelde coronabesmettingen is zaterdag met 1231 gestegen. Dat komt neer op 7,1 positief geteste mensen op elke 100.000 inwoners, meldt de overheid op het zogenoemde coronadashboard.

Vrijdag steeg het aantal vastgestelde coronabesmettingen met 1270. Dat kwam neer op 7,3 positief geteste mensen op elke 100.000 inwoners en daarmee kwam de stijging voor het eerst sinds 17 april boven de zogenoemde signaalwaarde uit. Dat cijfer is een soort alarmbel die de overheid heeft ingesteld. Als het aantal besmettingen uitkomt boven de 7 per 100.000 zijn er misschien extra maatregelen nodig.

Woensdag meldde het coronadashboard van de overheid 1140 nieuwe gevallen. Dat was de eerste keer sinds april dat het dagelijkse cijfer boven de duizend uitkwam. In de afgelopen zeven dagen zijn bijna 6600 nieuwe gevallen geregistreerd.
http://www.msn.com/nl-nl/gezondheid/med ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door taigitu » 13 sep 2020, 09:03

Zondag 13 september 2020

Frankrijk meldt nieuw dagrecord van bijna 10.000 coronabesmettingen

10 september 2020

Frankrijk heeft in een etmaal tijd bijna tienduizend nieuwe besmettingen met het coronavirus geregistreerd.
Het aantal bevestigde besmettingen in het land steeg woensdag met 9.843, het grootste aantal sinds de uitbraak van COVID-19 in het land.

Sinds het begin van september nam het aantal besmettingen gemiddeld met 7.292 per dag toe.
Vorige maand waren dat er gemiddeld nog zo'n drieduizend per dag.

Dat het aantal zodanig is toegenomen, is deels te wijten aan de grote hoeveelheid tests dat is afgenomen.
Tegelijkertijd waarschuwen de Franse gezondheidsautoriteiten voor het steeds minder strikt naleven van de coronamaatregelen in het land.

Lees verder via de link:
https://www.nu.nl/coronavirus/6076673/f ... ingen.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door taigitu » 13 sep 2020, 09:08

Zondag 13 september 2020 |

Klinische proeven Oxford-vaccin AstraZeneca weer van start

12 september 2020

De klinische proeven van het potentiële coronavaccin van AstraZeneca en de Universiteit van Oxford zijn zondag weer opgestart
in het Verenigd Koninkrijk, laat het farmabedrijf weten op de website. Afgelopen zondag werd er een pauze ingelast
nadat er mogelijk ernstige bijwerkingen waren opgetreden bij een Britse proefpersoon.

Het bedrijf, dat samen met de Universiteit van Oxford een van de meest veelbelovende vaccins ontwikkelt,
start de proeven weer op na goedkeuring van de onafhankelijke medische onderzoeksautoriteit MHRA.
Die heeft na onderzoek besloten dat de Britse proeven veilig door kunnen gaan.

Mogelijk kreeg de proefpersoon een acute ontsteking aan het ruggenmerg.
Het was destijds nog niet duidelijk of de klachten een direct gevolg waren van het potentiële vaccin.

Lees verder via de link:
https://www.nu.nl/coronavirus/6077051/k ... start.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door gusteman » 13 sep 2020, 09:29

Vitharr schreef:
12 sep 2020, 10:48
Uit de oude doos voor wie het interesseert:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2176051/
:post: :hands:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Mypos » 13 sep 2020, 21:24

BasjeKlodder schreef:
10 sep 2020, 21:52
Mypos schreef:
10 sep 2020, 18:07
1. Er is nauwelijk oversterfte
Noem het maar nauwelijks.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/wereldwi ... r-de-radar
Totaal onbetrouwbaar medium.

Kijk gewoon even in Nederland. Nauwelijks oversterfte. Hoeveel mensen ken jij persoonlijk die aan Covid19 zijn overleden?

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Kristof Piessens » 13 sep 2020, 22:34

Voor de rest, ben het hele circus beetje beu aan het worden, maar ben niet bereid om een wereld te gaan vertegenwoordigen dat niet te onderscheiden valt tussen echt en vals, de thematiek op z'n dubbeltje, er zijn natuurlijke ziektes en er zijn ziektes die dodelijk kunnen zijn...ik twijfel niet aan de ernst van wat er nu gebeurd, alleen ik heb er zelf mijn twijfels over omdat het gaat om iets waar wij de mens het slachtoffer van dreigen te worden indien hier geen weigering tegenover staat, het gaat mij wel om het ontnemen van onze gemeenschappelijke kracht (onze potentiele scheppingskracht) en wordt zelfs onze enigste recht op zelfbeschikking overgelaten aan mensen wier inspiratie de grenzen overschrijdt dat in zekere zin het doodsvonnis betekend van de mensheid.
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens op 13 sep 2020, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Mypos » 13 sep 2020, 22:38

Kristof Piessens schreef:
13 sep 2020, 22:34
Voor de rest, ben het hele circus beetje beu aan het worden, maar ben niet bereid om een wereld te gaan vertegenwoordigen die niet te onderscheiden valt tussen echt en vals, de thematiek op z'n dubbeltje, er zijn natuurlijke ziektes en er zijn ziektes die dodelijk kunnen zijn...ik twijfel niet aan de ernst van wat er nu gebeurd, alleen ik heb er zelf mijn twijfels over omdat het gaat om iets waar wij de mens het slachtoffer van dreigen te worden indien hier geen weigering tegenover staat, het gaat mij wel om het ontnemen van onze gemeenschappelijke kracht (onze potentiele scheppingskracht) en wordt zelfs onze enigste recht op zelfbeschikking overgelaten aan mensen wier inspiratie de grenzen overschrijdt dat in zekere zin het doodsvonnis betekend van de mensheid.
OP dat punt staan we inderdaad wat mij betreft. Dit is het grootste en belangrijkste punt ooit in de geschiedenis van de mensheid. Kiezen we voor vrijheid en liefde of kiezen we voor angst en onderdrukking.

Plaats reactie