WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Determinist » 16 sep 2020, 10:41

Politici zouden er voor ons moeten zitten. Niet voor hun eigen eggie. Ze horen het volk te dienen.
Kan hij ook zijn zakken vullen.
(en gerelateerde losse flodders)

Politici hebben een baan waar men voor betaald krijgt. Hoezo zakkenvullen. Een salaris en alle officiële vergoedingen horen daar bij.

De opmerking politici->zakkenvullers is een behoorlijke losse flodder en nergens op gebaseerd.
Geinige is dat als het politici betreft die exact de eigen politieke voorkeur heeft het geen zakkenvullers zijn. En alle politici waar men het niet mee eens is zijn zakkenvullers.

En als je vindt dat politici teveel verdienen voor wat ze doen, laten we dan eens beginnen met alle andere beroepen tegen het licht te houden die relatief minder tijd en moeite kosten maar die vele malen meer verdienen. Is Messi een zakkenvuller? Ja, hij kan zijn zakken aardig vullen met het geld dat hij krijgt. Maar zakkenvuller? Hij heeft de mazzel dat wat met wat hij doet hij aardig wat geld kan verdienen.
Mooi voor hem. Is het eerlijk? Ach.

Trouwens, als ik kijk wat een premier zoals Rutte aan tijd besteed voor zijn werk (of je het nu eens bent met de inhoud of niet) dan verdient hij slechts een schijntje met wat er in mijn vakgebied verdient wordt. En dat voor veel minder hard werken en minder verantwoordelijkheid.

Daarmee wil ik niet zeggen dat er geen zakkenvullers bestaan. Die heb je in elk vakgebied. IN de mijne, in de jouwe en in de politiek.

Het generaliseren dat politici zakkenvullers zijn is intellectueel erg simplistisch.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 16 sep 2020, 10:52

univers schreef:
16 sep 2020, 00:15
Politici zouden er voor ons moeten zitten. Niet voor hun eigen eggie. Ze horen het volk te dienen.
Probeer jij dat nou eens aan hun verstand te brengen.
Gaat je met geen mogelijkheid lukken. :mrgreen:
Dat lukt ook niet in een schizofreen land. Het volk wil geen en meer maatregelen tegen CoViD-19. Het volk wil meer asielzoekers opnemen en ze allemaal het land uit trappen. De uitkeringen moeten omhoog en afgeschaft worden. Zo'n volk kun je niet dienen. Ze leven voor hun eigen eggie...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Mypos » 16 sep 2020, 19:21

Kristof Piessens schreef:
16 sep 2020, 07:08
Mypos schreef:
15 sep 2020, 23:40
Determinist schreef:
15 sep 2020, 15:43
Iedereen met een baan zit er om zijn eigen eggie.
Politici zouden er voor ons moeten zitten. Niet voor hun eigen eggie. Ze horen het volk te dienen.
Dat zou pas democratie zijn in de ware zin van het woord...maar als de mens deze ondemocratische manier van politiek voeren blijft steunen zal deze minderheid aan oppositie die trouwens verre afstammingslijnen zou hebben tot in de faraotijd, geen andere doelen hebben dan een poging te ondernemen om een soort van absolute macht te instaleren dat ze de NWO willen noemen.
Klopt! Daarom moeten we wakker worden als mensheid. Het is nu of nooit!

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Mypos » 16 sep 2020, 19:22

BasjeKlodder schreef:
16 sep 2020, 07:21
Mypos schreef:
15 sep 2020, 23:40
Determinist schreef:
15 sep 2020, 15:43
Iedereen met een baan zit er om zijn eigen eggie.
Politici zouden er voor ons moeten zitten. Niet voor hun eigen eggie. Ze horen het volk te dienen.
Misschien is het een idee om jouw huidige baan op te zeggen (mits je niet met pensioen bent) en de politiek in te gaan? Dan kan je het juiste voorbeeld geven.
Ik probeer de wereld al op een andere manier te veranderen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Mypos » 16 sep 2020, 19:24

Determinist schreef:
16 sep 2020, 10:41
Politici zouden er voor ons moeten zitten. Niet voor hun eigen eggie. Ze horen het volk te dienen.
Kan hij ook zijn zakken vullen.
(en gerelateerde losse flodders)

Politici hebben een baan waar men voor betaald krijgt. Hoezo zakkenvullen. Een salaris en alle officiële vergoedingen horen daar bij.

De opmerking politici->zakkenvullers is een behoorlijke losse flodder en nergens op gebaseerd.
Geinige is dat als het politici betreft die exact de eigen politieke voorkeur heeft het geen zakkenvullers zijn. En alle politici waar men het niet mee eens is zijn zakkenvullers.

En als je vindt dat politici teveel verdienen voor wat ze doen, laten we dan eens beginnen met alle andere beroepen tegen het licht te houden die relatief minder tijd en moeite kosten maar die vele malen meer verdienen. Is Messi een zakkenvuller? Ja, hij kan zijn zakken aardig vullen met het geld dat hij krijgt. Maar zakkenvuller? Hij heeft de mazzel dat wat met wat hij doet hij aardig wat geld kan verdienen.
Mooi voor hem. Is het eerlijk? Ach.

Trouwens, als ik kijk wat een premier zoals Rutte aan tijd besteed voor zijn werk (of je het nu eens bent met de inhoud of niet) dan verdient hij slechts een schijntje met wat er in mijn vakgebied verdient wordt. En dat voor veel minder hard werken en minder verantwoordelijkheid.

Daarmee wil ik niet zeggen dat er geen zakkenvullers bestaan. Die heb je in elk vakgebied. IN de mijne, in de jouwe en in de politiek.

Het generaliseren dat politici zakkenvullers zijn is intellectueel erg simplistisch.
Ik heb nergens gezegd dat politici zakkenvullers zijn. Dus waarom haal je mijn quote hierbij?

Ik stel dat politici het volk horen te dienen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Mypos » 16 sep 2020, 19:24



Kippenvel!

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Kristof Piessens » 16 sep 2020, 19:29

eerste qoute is afkomstig van mypos tweede qoute is van univers...graag de namen bij de quotes dat je aanhalen wilt...en die niet afvuren als dat van 1 en dezelfde lid van dit forum...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80647
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 17 sep 2020, 02:04

Afbeelding

Mogelijk vrijdag extra maatregelen in Amsterdam en Rotterdam.

Voor regio’s waar het aantal coronabesmettingen hard oploopt, worden vrijdag al extra maatregelen aangekondigd.

Op die dag is er ook een persconferentie van premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid.

Komende dinsdag zou De Jonge een regionaal ‘corona-alarmsysteem’ lanceren, maar omdat het aantal besmettingen zo snel oploopt – vandaag werd het dagrecord weer gebroken met 1542 besmettingen – haalt hij dat naar boven.

Lees verder via link:

https://www.parool.nl/nederland/mogelij ... ~bc17d97e/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Morgen dus weer persconferentie.
Wat zullen ze nu weer zeggen?
Misschien en ik praat nu over mijn eigen ervaring van laatste dagen in het ziekenhuis, te overwegen om wat maatregelen in ziekenhuizen wat aan te scherpen ?

Zoals verplegend personeel, de koffiejuffrouw, de schoonmakers en de mensen die het eten brengen alsook alle zusters en broeders en de dokters zelf om een mondkapje op te doen, speciaal op een longafdeling waar ik net vandaan kom ?
En misschien het familie/vriendenbezoek die van 11 uur in de ochtend tot 8 uur in de avond gezellig na wat vragen te hebben beantwoord bij de voordeur gewoon zonder mondkapje door de gangen en kamers lopen en wie weet wat ze daarbuiten doen ?
Zoals afstand enz misschien compleet negeren zoals zoveel mensen dat onzin vinden ?

Ik ben niet gauw verbijsterd maar laatste dagen in ziekenhuis wel.
Ik heb het natuurlijk bij enkele dokters aangekaart en verpleegkundigen, en stuk voor stuk keken ze zeer ongemakkelijk toen ik mijn verbijstering meedeelde.

Antwoord was: als je geen symptomen hebt , heb je geen Corona............
Let wel ik heb het over een ziekenhuis en dan ook nog longafdeling.
Gisteren thuis gekomen uit ziekenhuis en ik kan er nog steeds niet over uit, maar dat zal mijn probleem wel zijn. :-|

Ze hadden wel toen ik op andere afdeling lag toen ik werd binnen gebracht genaamd Acute Opname wel een short voor en mondkapje omdat ik nog geen uitslag had van Coronatest, dat duurde 24 uur.
Toen die negatief was gingen de beschermende kleding uit toen ik naar de longafdeling werd gebracht.

Zij weten dat ik geen Corona heb, ik ben veilig voor ze, dat laatste snap ik.
Maar ik ben niet veilig bij personeel en bezoekers en dokters en verpleegkundigen die aan het eind van de dag naar huis gaan en natuurlijk gewoon een priveleven hebben.

Maar hoe leven ze die ?
Zit men gewoon bij elkaar op feestje,op een terras , met wie komen ze in contact enz.
Of houden ze wel afstand en letten ze op ?
Ik weet dat niet en men moet toch weten dat je zonder symptomen ook besmet kan zijn ?

Ik heb het over een ziekenhuis notabene waar zieke mensen liggen, velen verzwakt en zo vatbaar voor bacteriën en virussen.
Ik begrijp hier werkelijk helemaal niks van.
Ik was de enigste daar die mondkapje op deed elke keer als iemand in de kamer kwam.
Ze komen met de metingen bijna op je schoot zitten, bekijk het maar dacht ik.
Maar realiseerde mij ook als niemand het daar doet het bijna niks uitmaakt meer.
Maar toch bleef ik het opdoen, voor de kleine kans om het te voorkomen.

Ik wilde niet dat mijn man op bezoek kwam op wat spulletjes meebrengen na.
Hij heeft MCTD, wegwezen uit een ziekenhuis.
Ook hij was bijna de enigste die met een mondkapje toen door de gangen liep naar mijn kamer, wat een verbaasde blikken zag hij onderweg.
Was wederzijds trouwens.

Ik had contact met vrienden die in Belgie en Amerika wonen, die snapte er ook niks van.
Een Belgische vriend zei dat er in Belgie ook dingen fout gaan maar wat ik zei over ziekenhuis vond hij ook ongelooflijk.
Hij zei je komt hier een winkel nog niet binnen zonder mondkapje, laat staan een ziekenhuis.
Hij kon mijn verhaal bijna niet geloven.

Al met al een zeer vreemde ervaring geweest.
Ik had het geluk dat ik op een eenpersoons kamertje lag maar andere kamers waren met meerdere mensen.
Wat ik overdags maar vooral in de nacht hoorde aan zeer hevig hoesten, het is niet voor niks een longafdeling, maakt mijn verbijstering over de laksheid tijdens Corona tijd nog groter en nog onbegrijpelijker voor mij. [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80647
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 17 sep 2020, 03:24

Afbeelding
Zorgmedewerksters verlenen zorg aan een patient op de intensive care (IC) van het HMC Westeinde ziekenhuis.
De zorg in het HMC gaat met extra voorzorgsmaatregelen gewoon door. Medewerkers die binnen 1,5 meter zorg moeten verlenen, dragen sinds maandag mondmaskers. Personeel met milde klachten moet thuisblijven en wordt getest voordat het weer aan het werk kan.
Goh dat is toevallig dat ik dit nu lees na net mijn vorige bericht te hebben geplaatst.
Gaat over zeventien artsen en verpleegkundigen van het Haaglanden Medisch Centrum (HMC) waarvan 10 werkten op de hartbewaking........
1 Patient is ook besmet geraakt , daar zit je echt op te wachten als je op de hartbewaking ligt, geweldig. :?
Maar gelukkig sinds afgelopen maandag mondkapjesplicht, daarvoor dus niet ?

Dan zijn ze snel met handelen, Corona is van Maart en het is nu pas half September...... [doh]

Het hele artikel is te lezen op onderstaande link:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/7042419 ... -op-corona

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 17 sep 2020, 05:56

Kristof Piessens ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 17 sep 2020, 07:03

dan toch maar het oude ,,,,,voorkomen is beter dan genezen......
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 17 sep 2020, 07:14

De Amerikaanse president Donald Trump heeft gisteravond (lokale tijd) gezegd dat er eind dit jaar minstens 100 miljoen coronavaccins worden gedistribueerd in de VS. Daarmee sprak hij de hoogste volksgezondheidsfunctionaris van zijn eigen regering tegen. Volgens de president was die "in de war". (komen ze daar nou pas achter ??

Een paar uur voor Trump zijn uitspraak deed, had Robert Redfield, de directeur van het Centrum voor ziektecontrole en preventie (CDC), gezegd dat een coronavaccin mogelijk pas medio volgend jaar of iets later op grote schaal kan worden verspreid. Redfield zei dat tegen een senaatscommissie.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP

@-@-@-@-@-@-@-@-
Toch heerlijk als je zo te kakke word gezet...... :shock:

Een paar uur voor Trump zijn uitspraak deed, had Robert Redfield, de directeur van het Centrum voor ziektecontrole en preventie (CDC), gezegd dat een coronavaccin mogelijk medio volgend jaar of iets later op grote schaal kan worden verspreid. Redfield zei dat tegen een senaatscommissie.

November of december

De CDC-directeur zei dat er mogelijk in november of december een vaccin is, en voegde daaraan toe dat de beperkte hoeveelheid eerste dosissen naar de meest kwetsbaren kunnen gaan. „Om genoeg mensen immuun te maken, denk ik dat we nog zes tot negen maanden nodig gaan hebben”, aldus Redfield.

„Nee, ik denk dat hij een vergissing maakte toen hij dat zei”, aldus president Trump over Redfields getuigenis voor de senaat. „Dat is incorrecte informatie. Ik denk dat hij in de war was. Ik denk dat hij de vraag gewoon niet goed begreep, mogelijk.” ((((((( [doh] [doh] [doh] ,,

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
Laatst gewijzigd door herman50 op 17 sep 2020, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 17 sep 2020, 07:17

alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 17 sep 2020, 07:19

Joeppie en maar denken waar is dat allemaal voor nodig grote onzin ,jaja

BRUSSEL (ANP) - België geeft Noord- en Zuid-Holland vanaf vrijdagmiddag de code rood. Wie na een verblijf van minstens twee dagen vanuit deze provincies naar België reist, moet een coronatest ondergaan en in quarantaine. Dat geldt dus ook voor reizigers uit Amsterdam, Rotterdam of Den Haag.

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 17 sep 2020, 08:05

Tammy schreef:
17 sep 2020, 02:04
Ik ben niet gauw verbijsterd maar laatste dagen in ziekenhuis wel.
Ik heb een soort gelijke ervaring met het UMCG.
Mijn moeder lag daar nadat haar hart er bijna mee stopte.
Nu weet je wel hoe ik er in sta wat betreft de maatregelen, maar dit verbaasde mij toch ook hoe laconiek men in het ziekenhuis was.

Bij binnenkomst hoefde je als bezoek alleen je handen te desinfecteren en dat was het dan wat betreft de voorzorgsmaatregelen.
Niemand die je vroeg of je ziekteverschijnselen had, dat werd 100% aan het bezoek zelf overgelaten om het bij de balie te melden.
Je mocht vrijelijk door het ziekenhuis lopen, zonder bescherming.
Alleen artsen en verpleegkundigen liepen met mondkapjes.

Het is een ziekenhuis!
Dan zou je anders verwachten.
Bij de kapper is men strenger met maatregelen.

Hierdoor is het toch ook begrijpelijk dat mensen beginnen te twijfelen aan de ernst van de situatie als men daar, waar het het hardst nodig is, zo slordig word omgegaan met voorzorgsmaatregelen?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80647
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 17 sep 2020, 08:18

Jeetje Fenna dat is toch ook raar wat jij zag met jouw moeder in dat ziekenhuis. :shock:
Bij de kapper is het strenger inderdaad, dit is toch niet normaal meer.
Het zijn inderdaad ziekenhuizen geen kroegen.
Ik vind het zo raar allemaal.
Hoop dat je moeder weer is opgeknapt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 17 sep 2020, 08:47

Met mijn moeder gaat het wel weer goed nadat ze een pacemaker heeft gekregen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80647
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 17 sep 2020, 10:02

Dat is een flinke ingreep een pacemaker maar gelukkig gaat het weer goed Fenna met je moeder.
Fijn om te horen. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80647
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 18 sep 2020, 06:27

'Regionale maatregelen: cafés eerder dicht, maximaal 50 mensen in feestzalen'.

Om de uitbraak van COVID-19 tegen te gaan, heeft het kabinet besloten dat horecaondernemers in zes regio's in het westen van het land om 1.00 uur de deuren moeten sluiten. Dat melden diverse media op basis van Haagse bronnen. Ook wordt het maximale aantal mensen dat aanwezig mag zijn in een feestzaal teruggebracht naar vijftig.

De regio's waar de extra maatregelen gaan gelden zijn Amsterdam-Amstelland, Rotterdam-Rijnmond, Haaglanden (Den Haag), Utrecht, Kennemerland (Haarlem) en Hollands Midden (Leiden). In deze gebieden is het aantal positief geteste mensen de afgelopen tijd relatief snel toegenomen.

Lees verder via link:

https://www.nu.nl/coronavirus/6078180/r ... zalen.html

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Men gaat extra voorlichtingscampagnes aan jongeren/studenten geven in de gebieden waar de grootste stijgingen zijn ?
Waarom deze geldverspilling ?
Iedereen weet wat er aan de hand is en er zijn mensen die daar om het heel plat te zeggen schijt aan hebben.
Die mensen hoeven geen extra voorlichting, in deze mobieltijd heeft iedereen alle informatie elke dag op hun schermpje.

Schijt hebben aan de Corona regels en lekker doen waar je zin in hebt ?
Prima, doe wat je niet laten kan.
Maar kan dat gehuil wat erachteraan komt als de maatregelen weer scherper worden a.u.b. achterwege worden gelaten ?
Dat zou fijn zijn.
Want door het expres niks van de regels aantrekken gaan kroegbazen uiteindelijk met vele failliet.
Hoe ze hun best ook doen, hun klanten draaien ze wel hun nek om.

Dus besteed het geld a.u.b voor iets anders.
Want het zal wel weer miljoenen kosten en is compleet nutteloos.
Besteed het geld voor goede ventilatie op scholen.
Kunnen de kids naar school blijven gaan in goed geventileerde ruimtes.

Vanavond weer een persconferentie.
En er zullen er nog meer volgen als men zo doorgaat.

Vrijdagavond geeft het kabinet een persconferentie over de nieuwe maatregelen. Die is vanaf 19.00 uur live te volgen op NU.nl.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80647
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 18 sep 2020, 07:08

Nog een kleine aanvulling op mijn vorige bericht:

Men zegt dat jongeren/studenten op het ogenblik de grootste verspreiders zijn .
Hieronder plaats ik een artikel van een grote kroegbaas in Nederland.
Die is behoorlijk kwaad op de overheid.

Maar er staat ook dit in het artikel:
Het kabinet en de regio’s, waar het coronavirus het meeste opspeelt, zijn het vanavond eens geworden over nieuwe maatregelen. In de horeca mag er vanaf 00.00 uur niemand meer naar binnen, om 01.00 uur moeten tenten sluiten. Daarnaast mogen er in zalen nog maximaal 50 mensen bijeenkomen. Vooral studenten en andere jongeren zijn aantoonbaar verspreiders van het coronavirus, doordat ze - vaak zonder inachtneming van de coronaregels - bijeenkomen in kroegen.
Hij kan zijn woede die begrijpelijk is beter richten op de mensen die de Corona regels lekker eigenwijs aan hun laars lappen.
Studenten die volop feesten geven en zich nergens iets van aantrekken kunnen de horeca flinke schade toebrengen.
Gelukkig zijn er ook studenten die hun hersens gebruiken, daar ben ik van overtuigd.


https://www.ad.nl/koken-en-eten/woede-b ... ~a10471b5/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie